Het is nu vr jul 30, 2021 7:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 10:11 am 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
Enzo501 schreef:

Waterwaarheid
@waterwaarheid
De enige reden dat er hoog water is, is dat er nu constant wordt gemeten. Als we ophouden met meten houdt die paniek vanzelf op. #limburg #Watersnoodramp

Ja alles houdt op , als je stopt met ademhalen.

Nederland is een zo'n rijk land met zoveel kennis over water en watermanagement.
Na 1953 hebben we Zeeland en het Westen van ons land drooggehouden .
En toch na 1993 hebben overheden zitten slapen ,zeker de laatste 20 jaar.
Met deze Jan Saliementaliteit zullen we het de komende jaren nog heel wat ellende meemaken.
De jaren Balkenende en Rutte zullen de geschiedenis ingaan als het tijdperk van de ditjes en datjes
en niet van grote daden.
Stoppen met ademhalen zou de beste oplossing zijn, ook i.v.m. onze stikstofcrisis, de PAS-paniek. Ik verlang naar de jaren van Balkenende. Toen niet, maar nu we bij alles in een kramp schieten, alles gebruiken voor politiek gewin (watersnood gebruiken voor klimaatpropaganda), in Brussel zitten met een Frans Timmermans, waardoor we nog heel wat ellende gaan meemaken, heeft Enzo met de quote over paniek gelijk.

En dan gaat Hume Zeeland en het Westen ook nog vergelijken met gebieden van bergen en heuvels die door regenval en gebrek aan ruimte in de problemen komen.

"Waar de Maas ons land binnenkomt, heeft de rivier heel weinig ruimte en komt ook nog eens heel veel water vanuit het heuvelland naar beneden de rivier in.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... waterschap

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... erland--i/

Wat een onzin.Nederland is geen ontwikkelingsland.
Nederland zal al zijn burgers moeten beschermen.
Kennis en geld genoeg, alleen het ontbreekt aan politici met inzicht en daadkracht.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 4:05 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
Enzo501 schreef:

Waterwaarheid
@waterwaarheid
De enige reden dat er hoog water is, is dat er nu constant wordt gemeten. Als we ophouden met meten houdt die paniek vanzelf op. #limburg #Watersnoodramp

Ja alles houdt op , als je stopt met ademhalen.

Nederland is een zo'n rijk land met zoveel kennis over water en watermanagement.
Na 1953 hebben we Zeeland en het Westen van ons land drooggehouden .
En toch na 1993 hebben overheden zitten slapen ,zeker de laatste 20 jaar.
Met deze Jan Saliementaliteit zullen we het de komende jaren nog heel wat ellende meemaken.
De jaren Balkenende en Rutte zullen de geschiedenis ingaan als het tijdperk van de ditjes en datjes
en niet van grote daden.
Stoppen met ademhalen zou de beste oplossing zijn, ook i.v.m. onze stikstofcrisis, de PAS-paniek. Ik verlang naar de jaren van Balkenende. Toen niet, maar nu we bij alles in een kramp schieten, alles gebruiken voor politiek gewin (watersnood gebruiken voor klimaatpropaganda), in Brussel zitten met een Frans Timmermans, waardoor we nog heel wat ellende gaan meemaken, heeft Enzo met de quote over paniek gelijk.

En dan gaat Hume Zeeland en het Westen ook nog vergelijken met gebieden van bergen en heuvels die door regenval en gebrek aan ruimte in de problemen komen.

"Waar de Maas ons land binnenkomt, heeft de rivier heel weinig ruimte en komt ook nog eens heel veel water vanuit het heuvelland naar beneden de rivier in.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... waterschap

Verkleinde Afbeelding

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... erland--i/

Ik verbaas me er wel eens over dat er aan ieder dingetje in het leven tegenwoordig een "paniekcode" hangt. Als er normale zomerse onweersbui verwacht wordt in Brabant, heet het gelijk code oranje. Een beetje mist: code oranje of zelfs rood. Waait het harder dan windkracht 6: ook al reden tot een code. Wat is dat voor idiotie? Hebben mensen geen gezond verstand meer om zelf te zien dat het stortregent, onweert, mistig is, erg hard waait, enz. en dan zelf te besluiten dat ze beter niet voor hun plezier de weg op kunnen gaan?

Wat die overstromingen betreft: helemaal tegenhouden kun je zoiets excessiefs als de afgelopen dagen natuurlijk nooit, maar ook bij de Maas zijn (zoals ik al eerder zei) talloze uiterwaarden inmiddels volgebouwd en dus niet meer beschikbaar als overloopgebied bij hoog water.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 4:38 pm 
lid

Vroeger was er ook geen code geel, code oranje en code rood afkondiging door de overheid. Je had een weerbericht en meestal voorspelde dat niet deze verschijnselen. Vervolgens een lokale noodroestand, je kon op de radio de hele dag "de ramp" volgen. Tijdens en achteraf. Nu kijken we op onze mobiele telefoon op buienradar.nl en we zien de rode en zwarte zones naderen. Die codes rood en oranje hebben met verzekeringsuitkeringen te maken, dacht ik.. en met regels voor aanwezigheid op het werk.. met het verplicht ontruimen van terassen.. voor binnenvaart, pleziervaart, luchtvaart.. allerlei regelingen hangen eraan vast, althans, als het vantevoren is aangekondigd. Zo niet, mag je zelf voor de schade dokken. Kan me een hagelbui herinneren.. niks vergoeding van de verzekering !

Laatst bijgewerkt door Einstein op za jul 17, 2021 4:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 4:44 pm 
lid

Einstein schreef:
Vroeger was er ook geen code geel, code oranje en code rood afkondiging. Je had een weerbericht en meestal voorspelde dat niet deze verschijnselen. Vervolgens kon je op de radio de hele dag "de ramp" volgen. Nu kijken we op onze mobiele telefoon op buienradar.nl en we zien de rode en zwarte zones naderen. Die codes rood en oranje hebben met verzekeringsuitkeringen te maken, dacht ik.. en met regels voor aanwezigheid op het werk.. met het verplicht ontruimen van terassen.. voor binnenvaart, pleziervaart, luchtvaart.. allerlei regelingen hangen eraan vast.

Het weerbericht voorspelde vroeger ook gewoon dichte mist, of zwaar onweer, of harde windstoten. Maar er werd geen code aan gehangen of paniekerig over gedaan.

Ik kijk ook eigenlijk nooit op buienradar. Zie de zin er niet van in. Ik kijk in de ochtend naar het weerbericht op TV, en dan weet ik het wel globaal. Soms een bui, bewolkt of zonnig, droog of nat. Mijn regenpak zit zomer en winter in mijn fietstas, dus als ik naar huis wil na het werk en het blijkt onverhoopt te regenen, kan ik het aantrekken. Ik kijk wel naar buiten wat voor weer het is op het moment dat ik naar buiten wil. Meer info heb ik niet nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 4:51 pm 
lid

Nou reken maar dat wanneer er een weeralarm is in Nortrhein-Westfalen, dat de Limburger wel even de buienradar checkt.

Met de moderne vijfdaagse verwachting weten deskundigen ruim van te voren, wanneer het mis dreigt te gaan. Dan krijg je dus die codes, mensen wordt aangeraden niet de weg op te gaan, bijvoorbeeld. Ik heb ook wel eens gezien dat zo'n "code" overdreven is.. één buitje sneeuw en het is gelijk oranje ! Maar dit is ook een politieke zaak. Het openbaar vervoer hoeft bij code oranje sneeuw bijvoorbeeld niet te rijden, op ingesneeuwde trajecten. Dat scheelt kosten, het scheelt ongevallen.. het is niet zo, dat mensen echt gevaar lopen, daar is code oranje niet voor bedoeld. Zelfs bij code rood hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Waar het om gaat, is dat verzekeringen het als criterium kunnen toepassen. Zowel de verplichting om uit te keren als het criterium, dat je bij code oranje (dus) niet de weg op gaat. Of je doet dat op eigen risico. Die regels werken twee kanten op.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 5:02 pm 
lid

Einstein schreef:
Nou reken maar dat wanneer er een weeralarm is in Nortrhein-Westfalen, dat de Limburger wel even de buienradar checkt.

Met de moderne vijfdaagse verwachting weten deskundigen ruim van te voren, wanneer het mis dreigt te gaan. Dan krijg je dus die codes, mensen wordt aangeraden niet de weg op te gaan, bijvoorbeeld. Ik heb ook wel eens gezien dat zo'n "code" overdreven is.. één buitje sneeuw en het is gelijk oranje ! Maar dit is ook een politieke zaak. Het openbaar vervoer hoeft bij code oranje sneeuw bijvoorbeeld niet te rijden, op ingesneeuwde trajecten. Dat scheelt kosten, het scheelt ongevallen.. het is niet zo, dat mensen echt gevaar lopen, daar is code oranje niet voor bedoeld. Zelfs bij code rood hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Waar het om gaat, is dat verzekeringen het als criterium kunnen toepassen. Zowel de verplichting om uit te keren als het criterium, dat je bij code oranje (dus) niet de weg op gaat. Of je doet dat op eigen risico. Die regels werken twee kanten op.

Ja die codes zijn gewoon nodig vandaag de dag. We weten allemaal wat er gebeurt als er door sneeuwval bussen en treinen niet kunnen rijden en mensen ergens vast komen te zitten omdat ze de avond ervoor geen waarschuwing hebben gekregen. Dan mogen conducteurs, stationmedewerkers en buschauffeurs het weer ontgelden.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 5:05 pm 
lid

Einstein schreef:

Snap ik allemaal, maar het is een systeem dat erg Amerikaans is, gebaseerd op claims en in feite afschuiven van verantwoordelijkheid. Je krijgt dan een maatschappij waarin je zelf niet meer hoeft (zelfs niet meer mág) denken, maar een ander doet dat voor jou en volg jij dat niet op, dan ben je "fout". Jouw schuld, want je hebt niet geluisterd. Wat je dan op den duur krijgt, is dat gezond verstand gebruiken ondergeschikt wordt een afgegeven voorschriften en bepalingen, en dat op den duur mensen hun verstand helemaal niet meer gebruiken, want een ander vertelt hen wel wat ze wel of niet moeten doen. En dat vind ik een bijzonder slechte ontwikkeling.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 9:09 pm 
lid

Waterwappie Willem Engel doet ook weer eens een duit in het zakje

Verkleinde Afbeelding

:duh:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 10:29 pm 
lid

Lumiere schreef:

Verkleinde Afbeelding

Makkelijk toch ? je pakt een viltstift en al het water komt in Gelderland terecht, in plaats van in Limburg. Geen probleem, ze kijken in Roermond nu toch niet, de TV staat onderwater. In de VS is het nu al zo ver, dat klimaat-sceptici een eigen weer-station hebben opgericht. Bij een hittegolf is het niet de bedoeling om records te melden.. bij wateroverlast is er uiteraard sprake van slecht onderhoud van de dijken door Democrats.. bij droogte ligt het aan de swamp.. of zoiets.. en bosbranden worden door aliens met laserstralen veroorzaakt..

Afbeelding

(filmpje staat hier )

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 8:43 am 
lid

Lumiere schreef:

Verkleinde Afbeelding

Willem Engel is niet jofel in zijn bovenkamer, maar dat wisten we al.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 9:00 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Verkleinde Afbeelding

Al die wappies en klimaatontkenners zijn niet jofel in hun bovenkamer.
Bovendien bedreigen ze ook nog mensen die naar de feiten kijken.
Het moet niet gekker worden in dit land.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:05 am 
lid

Hume schreef:
PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Verkleinde Afbeelding

Al die wappies en klimaatontkenners zijn niet jofel in hun bovenkamer.
Bovendien bedreigen ze ook nog mensen die naar de feiten kijken.
Het moet niet gekker worden in dit land.

Ik vind mensen die denken dat we het klimaat in eigen hand hebben, eigenlijk ook niet jofel. Het klimaat is door de tijden heen zijn eigen gang gegaan en het hele idee dat wij dat als mensen naar onze hand kunnen zetten, is nogal belachelijk. Ooit lag Nederland onder een metersdikke laag ijs en sneeuw, tot twee keer toe zelfs, met tussendoor mildere klimaten of zelfs een subtropisch klimaat (zoals in Nederland tussen 1100 en 1500 het geval was). Daarna is het weer de koude kant op gegaan met enorm strenge en lange winters (vandaar dus dat al die schilders uit de 16e en 17e eeuw van die geweldige wintergezichten konden maken), en na 1800 is het weer langzaam verschoven naar een milder klimaat

Dus dát het klimaat (constant) wijzigt, zal je mij echt niet horen ontkennen. Want dat is door de eeuwen heen altijd al het geval geweest. Dat wij als mens het klimaat de wet voor kunnen schrijven, zie ik echter niet gauw gebeuren. Het klimaat gaat gewoon zijn gang zoals het al duizenden jaren zijn gang gaat. Ooit was de Sahara de tuin van Europa, met rivieren, groene landschappen, vruchtbare velden, enz. En nu is het een zo goed als onvruchtbare zandbak. Ooit lag het ijs in Utrecht 6 meter dik over het land, en liepen mensen rond in dikke kleding van wol en bont om zichzelf warm te houden, tegenwoordig ligt men er in de zomer in de zon in een badpak. Ooit lag de Noordzee droog en kon je van Katwijk naar Hull wandelen, tegenwoordig ligt er water (de Noordzee) van tientallen of zelfs honderden meters diep tussen ons en Engeland. Ooit was zelfs de Zuidpool een gebied met een gematigd klimaat en plantengroei, nu is het een ijsvlakte. Klimaat verandert constant, en het idee dat wij dat stil kunnen zetten, is nogal hautain.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 12:09 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Ik vind mensen die denken dat we het klimaat in eigen hand hebben, eigenlijk ook niet jofel. Het klimaat is door de tijden heen zijn eigen gang gegaan en het hele idee dat wij dat als mensen naar onze hand kunnen zetten, is nogal belachelijk.

Hoezo? Als je ruim een eeuw op gigantische schaal een stof in de atmosfeer blijft pompen die de natuurkundige eigenschap heeft dat het warmte vasthoudt op aarde, dan is het vrij logisch dat het als gevolg daarvan warmer aan het worden is :hum: Wat we zelf doen, kunnen we ook zelf stoppen :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 3:06 pm 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:
Ik vind mensen die denken dat we het klimaat in eigen hand hebben, eigenlijk ook niet jofel. Het klimaat is door de tijden heen zijn eigen gang gegaan en het hele idee dat wij dat als mensen naar onze hand kunnen zetten, is nogal belachelijk.

Hoezo? Als je ruim een eeuw op gigantische schaal een stof in de atmosfeer blijft pompen die de natuurkundige eigenschap heeft dat het warmte vasthoudt op aarde, dan is het vrij logisch dat het als gevolg daarvan warmer aan het worden is :hum: Wat we zelf doen, kunnen we ook zelf stoppen :ok:

Absoluut eens. Vervuiling reduceren of elimineren, daar ben ik helemaal voor. Maar dat wil niet zeggen dat het klimaat dan nooit meer verandert. Dat verandert al duizenden en duizenden jaren voortdurend, en dat zal het blijven doen.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 3:17 pm 
lid

Ah maar dan is er sprake van een misvatting. Als men het heeft over 'klimaatsverandering' dan hebben we het namelijk niet over de natuurlijke ontwikkeling van het klimaat.

Dan hebben we het over de gevolgen van ruim een eeuw verstoken van broeikasgassen

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 3:29 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ah maar dan is er sprake van een misvatting. Als men het heeft over 'klimaatsverandering' dan hebben we het namelijk niet over de natuurlijke ontwikkeling van het klimaat.

Dan hebben we het over de gevolgen van ruim een eeuw verstoken van broeikasgassen

Dan gebruikt men een verkeerde term.

Overigens worden fossiele brandstoffen al veel langer gebruikt (op grote schaal) dan 100 jaar, zeker al 250 jaar, sinds het begin van de industriële revolutie. Al die enorme stoommachines verbruikten enorme hoeveelheden steenkool, en steenkool werd daarna ook de normale brandstof voor huisverwarming. Nog weer later kwamen de spoorwegen erbij. Medio 19e eeuw hing er een constante mist (smog) in grote steden in Europa, dankzij al de uitgestoten steenkooldampen van fabrieken, huishoudens, kleine bedrijvigheid en spoorwegen.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 3:50 pm 
lid

Mwoah, volledig is het 'antropgene klimaatsverandering' maar omdat doorgaans iedereen wel weet waar we het over hebben, laten we het antropogene weg

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 4:52 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mwoah, volledig is het 'antropgene klimaatsverandering' maar omdat doorgaans iedereen wel weet waar we het over hebben, laten we het antropogene weg

Nee hoor, 'antropogene klimaatsverandering' en 'klimaatsverandering' zijn twee verschillende dingen. Alleen Lampie is in de war en haalt die begrippen door elkaar.
:foei:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 5:49 pm 
lid

Als het kabinet of de media het hebben over 'klimaatsveranderingen' en het beleid om dat tegen te gaan met vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, dan hebben ze het over 'antropogene klimaatsveranderingen'.

Als Baedeker het heeft over 'klimaatsveranderingen' dan liegt hij doorgaans :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 8:17 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Nee hoor, 'antropogene klimaatsverandering' en 'klimaatsverandering' zijn twee verschillende dingen. Alleen Lampie is in de war en haalt die begrippen door elkaar.
:foei:

De toename van CO2 nu is wel degelijk door mensen veroorzaakt.. met als gevolg: temperatuurstijging. Maarja wetenschap is ook maar een geloof he.. :fluiten: denk jij dat wij dom zijn..

https://skepticalscience.com/translation.php?a=16&l=15

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]