Het is nu di jul 27, 2021 4:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 2:37 pm 
lid

"De vooravond " was juist een ontspannen praatprogramma , vroeg op de avond en met amusement.
Het enige wat we in DWDD wel zagen en in de vooravond niet ,waren nieuwe toekomstige ontwikkelingen op allerlei gebied.
Aan nog meer OPI praatprogramma's hebben we geen behoefte ,want die zijn te oppervlakkig
en de vele presentatoren missen de kennis en scherpe vragen van Jeroen Pauw.
Daarom laat de VARA op haar besluit terug komen.

Onbegrip over ingreep De Vooravond: ’Alsof DWDD zo urgent was’
Met het plotselinge besluit De Vooravond te stoppen in de huidige opzet, maakt de NPO/BnnVara geen vrienden. Het regent negatieve reacties op sociale media, de presentatoren Fidan Ekiz en Renze Klamer werden plotsklaps overvallen met hun exit en ook kenners spreken er schande van dat de ’urgentie-kaart’ is getrokken. „Komen ze nu ineens met dat ongelooflijk vreselijke woord.”
Het nieuws werd donderdag eind van de middag ineens via een persbericht naar buiten gebracht: ’Sophie Hilbrand en Khalid Kasem gaan een andere invulling geven aan de vooravond op NPO 1.’

De twee presenteren de talkshow – of die De Vooravond blijft heten, is nog ongewis – bij toerbeurt. Als drogreden werd een van de hedendaagse toverwoorden in het Nederlandse televisielandschap uit de hoge hoed getoverd: urgentie. Want: „We moeten we vaststellen dat het programma de urgentie mist die we zoeken”, aldus Gert-Jan Hox, directeur content bij BnnVara, de omroep die de talkshow verzorgt.
„Urgentie? Waarom eigenlijk?”, vraagt Bert van der Veer, die onder meer Barend en Van Dorp en Pauw & Witteman regisseerde, zich af. „De Vooravond moest juist meer de entertainmentkant op, met lichtere onderwerpen. En dan komen ze nu ineens met dat ongelooflijk vreselijke woord dat al jaren de muren van de talkshows beklad: urgentie.”

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... urgent-was

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 3:23 pm 
lid

Met mijn vrouw ben ik bezig een beetje af te kicken van de publieke omroep. RTL keken we eigenlijk al bijna alleen nog RTLZ en dat steeds minder. We keken ooit veel NPO 123 maar nu beperken we ons meer tot ons regionaal dagblad, Elsevier. persoonlijke ontmoetingen en email conversaties waar het gaat om actualiteit en politiek.

Natuurlijk zijn er nog diverse mediabronnen via internet waar ik het adagio huldig van breed en internationaal, en zoeken naar waar ik eventueel nog eens vaker kan kijken. Veel op internet is gebaseerd op angst, wantrouwen en invullen wat de tegenpartij beweegt. Dat is aan weerszijden van de grote kloof die iedereen verdeelt.

De mainstream televisie kan mij niet meer plezieren maar gelukkig zijn er andere kanalen, en ook BBC First is wel een verademing met alle detectives en geheel vrij van de waan van de dag.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 3:56 pm 
lid

Rightnow schreef:
Met mijn vrouw ben ik bezig een beetje af te kicken van de publieke omroep. RTL keken we eigenlijk al bijna alleen nog RTLZ en dat steeds minder. We keken ooit veel NPO 123 maar nu beperken we ons meer tot ons regionaal dagblad, Elsevier. persoonlijke ontmoetingen en email conversaties waar het gaat om actualiteit en politiek.

Natuurlijk zijn er nog diverse mediabronnen via internet waar ik het adagio huldig van breed en internationaal, en zoeken naar waar ik eventueel nog eens vaker kan kijken. Veel op internet is gebaseerd op angst, wantrouwen en invullen wat de tegenpartij beweegt. Dat is aan weerszijden van de grote kloof die iedereen verdeelt.

De mainstream televisie kan mij niet meer plezieren maar gelukkig zijn er andere kanalen, en ook BBC First is wel een verademing met alle detectives en geheel vrij van de waan van de dag.
Voor de NPO: hooguit nog de EO voor rail away en de Vara voor 2 voor 12. Dat is het dan.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2021 7:07 pm 
lid

Wat ik zo wonderlijk vind, is dat de NPO op verschillende netten tussen pakweg half 10 en 11 uur in de avond actualiteitenrubrieken uitzendt die min of meer uitwisselbaar zijn. Op1, Nieuwsuur, enz. Vaak komen dezelfde onderwerpen aan bod en voegt het niks nieuws toe.

Vindt MAX nog de beste programma's hebben, eerlijk gezegd. En Tussen Kunst & Kitsch kijk ik ook graag, gewoon omdat ik het informatief én ontspannend vind. Of Spoorloos, goed gemaakt programma en het interessantste vind ik dan altijd hoe ze met heel weinig gegevens toch mensen in verre buitenlanden weten te achterhalen. De tranenscenes bij de uiteindelijke ontmoeting neem ik dan maar voor lief.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]