Het is nu ma jun 21, 2021 6:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 11:23 am 
lid

en spenderen vele miljoenen aan testsamenleving die een tweedeling veroorzaakt:

In het nieuws: https://www.ftm.nl/artikelen/testsamenl ... nde-mensen
Citaat:
Het kabinet heeft al honderden miljoenen uitgegeven om 1 juni van start te gaan met 'testen voor toegang'. Het RIVM en het OMT ontkennen betrokkenheid bij de opzet. Epidemiologen en artsen trekken het nut ernstig in twijfel nu de besmettingsaantallen snel dalen. 'Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.'

Onderzoeksmedium Follow the Money laat zien dat iedereen die nauw betrokken is bij het kabinet snel zijn handen aftrekt van de toekomstige coronaplannen van het kabinet. Zowel het OMT als RIVM ontkennen nu betrokkenheid bij de opzet van een testsamenleving. Ook snapt men niet wat het plan nu wezenlijk wil doen aan het virus zelf, want het is voornamelijk een peperduur idee waar ziekenhuizen uiteindelijk niet van profiteren.

Het plan zal uiteindelijk 1,1 miljard euro moeten kosten – maar zoals vaker bij overheidsprojecten zal de uiteindelijke prijs wel hoger liggen. Volgens gezondheidseconoom én epidemioloog Eline van den Broek zullen de kosten vele malen hoger ligger dan nu wordt voorspeld. Zij spreekt dan ook over geldverspilling: “Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.”

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 11:27 am 
lid

Rightnow schreef:

De Kabinetten Rutte drijven op tweedeling. Door een groep slechter te behandelen, in bepaalde opzichten uit te sluiten of zaken kwalijk te nemen, zal een andere groep zich rustig houden om niet zelf in die positie terecht te komen. Het voorkomt ook dat die groepen samen gaan optrekken.
Met telkens nieuwe tweedelingen, verzekert Rutte zich van angststemmers en angstaanhang.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 11:34 am 
lid

Testen, testen, testen en contact tracing was al heel vroeg het devies van de experts om oplevingen van het virus snel op te sporen en in te dammen. Dat er nu experts zijn die dat niet nodig vinden is opmerkelijk. Verder zijn vaccinatiebewijzen ook afdoende dus naast testen testen testen ook prikken prikken prikken. Veel ingewikkelder hoeven we het niet te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 11:40 am 
lid

Enzo501 schreef:
Testen, testen, testen en contact tracing was al heel vroeg het devies van de experts om oplevingen van het virus snel op te sporen en in te dammen. Dat er nu experts zijn die dat niet nodig vinden is opmerkelijk. Verder zijn vaccinatiebewijzen ook afdoende dus naast testen testen testen ook prikken prikken prikken. Veel ingewikkelder hoeven we het niet te maken.

Rutte en zijn bende hebben van het testen een commercieel circus geprobeerd te maken. Zowel voor evenementen als voor het reizen.
Terwijl Rutte en zijn bende het vaccineren voortdurend tegen hebben gewerkt. Zelfs het wegprikken van vaccin dat anders weggegooid moet worden, stuitte tegen het zere been van Rutte en consorten. Eerst nu wil Hugo de Jonge een heel klein beetje toegeven dat het dan toch maar moet mogen.

Het gaat helemaal niet om de volksgezondheid. Daar ben ik inmiddels van overtuigd. Ik ben er van overtuigd, dat er heel andere belangen de hoofdrol spelen. En al die tijd hebben gespeeld!
Ik kijk reikhalzend uit naar een Parlementaire Enquête!

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 12:02 pm 
lid

Het testen gaat ook van start op middelbare scholen, daarom mogen ze weer volledig open zonder onderlinge afstand.
Testen is leuk maar wat heb ik eraan als mijn dochter zonder afstand in een volle klas moet gaan zitten en dan middels een test moet gaan vernemen dat ze positief is.
Bam, wij in quarantaine, na 5 dagen pas testen of wij evt.besmet zijn enz.enz.
Voorkomen lijkt mij altijd nog beter dan genezen en als scholen de boel even over de vakantie heen tillen dan is na de vakantie iedereen wel gevaccineerd en zijn de cijfers inmiddels een stuk lager.
Het testen en doordouwen nu is weggegooid geld en moeilijk doen als het makkelijk ook kan.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 12:02 pm 
lid

Rightnow schreef:

Citaat:
Het kabinet heeft al honderden miljoenen uitgegeven om 1 juni van start te gaan met 'testen voor toegang'. Het RIVM en het OMT ontkennen betrokkenheid bij de opzet. Epidemiologen en artsen trekken het nut ernstig in twijfel nu de besmettingsaantallen snel dalen. 'Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.'

Onderzoeksmedium Follow the Money laat zien dat iedereen die nauw betrokken is bij het kabinet snel zijn handen aftrekt van de toekomstige coronaplannen van het kabinet. Zowel het OMT als RIVM ontkennen nu betrokkenheid bij de opzet van een testsamenleving. Ook snapt men niet wat het plan nu wezenlijk wil doen aan het virus zelf, want het is voornamelijk een peperduur idee waar ziekenhuizen uiteindelijk niet van profiteren.

Het plan zal uiteindelijk 1,1 miljard euro moeten kosten – maar zoals vaker bij overheidsprojecten zal de uiteindelijke prijs wel hoger liggen. Volgens gezondheidseconoom én epidemioloog Eline van den Broek zullen de kosten vele malen hoger ligger dan nu wordt voorspeld. Zij spreekt dan ook over geldverspilling: “Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.”
Eén ding mis ik in dit artikel. Als er testen worden aangeboden is er ook een partij die vraagt dat er een test moet worden afgelegd. Waarom wordt dat niet genoemd? Wil het kabinet hiermee bereiken dat er weer snel gevlogen kan worden naar diverse landen? Is het om KLM en Transavia uit de brand te helpen?

Daarnaast is het ook dat OMT maandenlang op de rem heeft gestaan en zij bij en bij de eerste melding dat de besmettingscijfers stijgen alweer op de rem gaan staan.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 12:18 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:
(volgens) (...) epidemioloog Eline van den Broek “Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.”
Eén ding mis ik in dit artikel. Als er testen worden aangeboden is er ook een partij die vraagt dat er een test moet worden afgelegd. Waarom wordt dat niet genoemd? Wil het kabinet hiermee bereiken dat er weer snel gevlogen kan worden naar diverse landen? Is het om KLM en Transavia uit de brand te helpen(...)

KLM en Transavia zullen wel belangrijk worden gevonden maar ik denk dat dit maar een klein deel van het verhaal is en dat de luchtvaartmaatschappijen eigen eisen kunnen stellen (eventueel geholpen door de overheid). Waarom die overheid het zo veel breder wil trekken en dit al de tijd al wil doordrukken tegen de adviezen is, is hiermee voor mij dus niet duidelijk.

De uitlating dat het NIET BIJDRAAGT AAN VOORKOMEN VAN IC OPNAMES is afkomstig van Eline van den Broek, Gezondheidseconoom, Hoofd Volksgezondheid, UVM Medisch Centrum. In een dergelijke positie zeg je dit niet als je niet precies weet wat het plan behelst en wat het effect op de volksgezondheid is...

Ik denk dat op dit punt de ondersteuning van Rutte en De Jonge vanuit de universiteiten en vanuit RIVM en OMT volledig ontbreekt en dat Rutte en De Jonge hun eigen schema aan het doordrukken zijn.

Al begrijp ik niet waarom, want zelf weten ze en begrijpen ze dat ze niets van immuniteit en van gezondheid snappen. Hebben ze vaak genoeg aangegeven. Dus andere argumenten zouden moeten spelen, maar die krijgen we niet te horen?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 12:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:
Rightnow schreef:
(volgens) (...) epidemioloog Eline van den Broek “Dit is geld over de balk smijten en draagt niet bij aan het voorkomen van IC-opnames.”
Eén ding mis ik in dit artikel. Als er testen worden aangeboden is er ook een partij die vraagt dat er een test moet worden afgelegd. Waarom wordt dat niet genoemd? Wil het kabinet hiermee bereiken dat er weer snel gevlogen kan worden naar diverse landen? Is het om KLM en Transavia uit de brand te helpen(...)

KLM en Transavia zullen wel belangrijk worden gevonden maar ik denk dat dit maar een klein deel van het verhaal is en dat de luchtvaartmaatschappijen eigen eisen kunnen stellen (eventueel geholpen door de overheid). Waarom die overheid het zo veel breder wil trekken en dit al de tijd al wil doordrukken tegen de adviezen is, is hiermee voor mij dus niet duidelijk.

De uitlating dat het NIET BIJDRAAGT AAN VOORKOMEN VAN IC OPNAMES is afkomstig van Eline van den Broek, Gezondheidseconoom, Hoofd Volksgezondheid, UVM Medisch Centrum. In een dergelijke positie zeg je dit niet als je niet precies weet wat het plan behelst en wat het effect op de volksgezondheid is...

Ik denk dat op dit punt de ondersteuning van Rutte en De Jonge vanuit de universiteiten en vanuit RIVM en OMT volledig ontbreekt en dat Rutte en De Jonge hun eigen schema aan het doordrukken zijn.

Al begrijp ik niet waarom, want zelf weten ze en begrijpen ze dat ze niets van immuniteit en van gezondheid snappen. Hebben ze vaak genoeg aangegeven. Dus andere argumenten zouden moeten spelen, maar die krijgen we niet te horen?

We hebben de laatste 15 maanden een heleboel experts en hoogleraren een hoop onzin horen uitkramen en geziene gasten als Gommers en Kuiper schoten in hun verhalen in de loop der tijd ook regelmatig alle kanten op dus de opmerkingen van van den Broek zijn niet zaligmakend.
Wellicht willen Rutte en de Jonge nog even het zekere voor het onzekere nemen? We zijn inmiddels door een aantal golven heengeweest en dat willen ze wel voorkomen nu nog niet 100% zeker is hoe de vaccinatie's om zullen gaan met varianten (hoewel de voortekenen gunstig zijn) en het vaccinatieprogramma nog in volle gang is komende periode. En uiteraard is er veel druk vanuit andere landen in Europa (waar over het algemeen wat minder gestresst wordt gereageerd op testen en restricties), vooral die in het zuiden die nog een jaar met weinig toerisme economisch niet makkelijk zullen trekken. En veel jongeren zijn nog niet gevaccineerd, dus dan is testen een goed alternatief. Moet ook gewoon gratis kunnen.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 1:42 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Biertje schreef:

We hebben de laatste 15 maanden een heleboel experts en hoogleraren een hoop onzin horen uitkramen en geziene gasten als Gommers en Kuiper schoten in hun verhalen in de loop der tijd ook regelmatig alle kanten op dus de opmerkingen van van den Broek zijn niet zaligmakend.
Wellicht willen Rutte en de Jonge nog even het zekere voor het onzekere nemen? We zijn inmiddels door een aantal golven heengeweest en dat willen ze wel voorkomen nu nog niet 100% zeker is hoe de vaccinatie's om zullen gaan met varianten (hoewel de voortekenen gunstig zijn) en het vaccinatieprogramma nog in volle gang is komende periode. En uiteraard is er veel druk vanuit andere landen in Europa (waar over het algemeen wat minder gestresst wordt gereageerd op testen en restricties), vooral die in het zuiden die nog een jaar met weinig toerisme economisch niet makkelijk zullen trekken. En veel jongeren zijn nog niet gevaccineerd, dus dan is testen een goed alternatief. Moet ook gewoon gratis kunnen.
Wat het probleem is dat al die deskundigen ook de media hebben opgezocht om hun versie te leveren. Dat trekt dus wappies aan.

Of er in vergelijking met andere landen gestresst wordt gereageerd op beperkingen, dat is een suggestieve waarneming want het bewijs wordt niet geleverd. Waarom moeten die testen gratis (lees: de belastingbetaler is weer de lul)? Niet gratis, maar kostendekkend lijkt mij prima. Immers, Peter zegt dat als je dure gms van 1200 euro hebt kun je die test ook nog wel betalen. En dat geldt ook als je van plan bent om dit jaar te vliegen. Houd er rekening mee dat de ondernemers bepaald niet met stuntprijzen komen maar hun schade willen inhalen.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 1:57 pm 
lid

Overigens is het platform Follow The Money (FTM) ook weer een deel van de media. Die zijn natuurlijk zelf op zoek gegaan naar de logica achter de kabinetsbeslissingen.

Het OMT en het RIVM hebben geen media gecontacteerd toen een advies niet werd opgevolgd. Als adviseur moet je altijd accepteren dat een advies niet wordt opgevolgd - dat is nu eenmaal eigen aan het adviseurschap. Dit is precies waarom 40 hoogleraren, en niet de geringste, vorig jaar zomer adviseerden om alle adviezen van zulke colleges geheel openbaar te maken, maar ook dit (ongevraagd) advies aan het kabinet is helaas niet opgevolgd.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 2:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
Overigens is het platform Follow The Money (FTM) ook weer een deel van de media. Die zijn natuurlijk zelf op zoek gegaan naar de logica achter de kabinetsbeslissingen.

Het OMT en het RIVM hebben geen media gecontacteerd toen een advies niet werd opgevolgd. Als adviseur moet je altijd accepteren dat een advies niet wordt opgevolgd - dat is nu eenmaal eigen aan het adviseurschap. Dit is precies waarom 40 hoogleraren, en niet de geringste, vorig jaar zomer adviseerden om alle adviezen van zulke colleges geheel openbaar te maken, maar ook dit (ongevraagd) advies aan het kabinet is helaas niet opgevolgd.
Dacht jij dat Follow the Money niet aan beeldvorming doet? Waarom denk je dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd?

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di mei 25, 2021 7:45 pm 
lid

Ieder medium zal toch wel meer of minder bewust aan beeldvorming bijdragen. Als journalisten heftig overtuigd zijn van hun eigen gelijk zullen ze misschien zelfs graag personen of groepen in een negatief daglicht zetten omdat ze menen dat de maatschappij daar iets aan heeft.

Maar we gaan nu de discussie verleggen, weg van het feitelijk gegeven advies dat je natuurlijk kent van de media die zonder bijbetaling of inloggen uit het FTM rapport citeren.

De eigenlijke adviezen komen volgens mij niet eens bij FTM vandaan of bij nu.nl maar bij een of meer hoogleraren. Wie dus originele of betere tekst over de kwestie heeft, wil die het hier even posten?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]