Het is nu do jun 24, 2021 7:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 5:04 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 4657
Berichten: Intopic
Steeds vaker maak ik het mee. Je belt naar een organisatie, een instantie, of wat dan ook. Gewoon, omdat je informatie nodig hebt, of omdat je er iets is dat je niet snapt, of niet correct lijkt als klant.

Je belt dus het nummer dat aangegeven staat. Krijg je dan iemand aan de lijn? Nee. Negen van de tien keer krijg je een bandje aan de lijn, ongeveer als volgt:

"Dank u voor het bellen met onze klantenservice. Mogen wij u erop attent maken dat veel informatie ook op onze website te vinden is? Ga naar www.onzin.nl en toets uw vraag in. Wilt u toch een medewerker spreken, blijf dan aan de lijn."
Je wilt een medewerker spreken, dus je blijft aan de lijn. Maar dan ben je er nog niet.
"Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt hier een keuzemenu. Belt u over een adreswijziging, toets 1. Belt u over een rekening, toets 2. Belt u over een aanbieding, toetst 3. Belt u voor de klantenservice, toets 4. Voor alle overige vragen, toets 9"...
Dus toets je 9. Want je hebt geen vraag over een adreswijziging, rekening of aanbieding.
Maar dan ben je er nog niet.
Je krijgt weer een bandje.
"Als u belt over een adreswijziging, rekening of aanbieding, toets dan hekje om terug te keren naar het vorige keuzemenu. Wilt u toch een medewerker spreken, toets dan 9".
Dus weer toets je 9.
Weer een bandje: Het is momenteel érg druk, onze wachttijden zijn daardoor langer dan normaal, wij raden u aan later terug te bellen. Wilt u toch blijven wachten, toets dan 1"...
Dus je toetst 1.
Weer een bandje. "Toets uw 12-cijferige klantnummer in en sluit af met een hekje".
Dus je toetst dat nummer in. Een (meestal) vrouwenstem herhaalt dan op het bandje tergend langzaam wat je hebt ingetoetst. "U hebt ingetoetst... 1... 5... 7... 8... 5... 9... 9... 3... 2... 4... 4... 3... Is dit correct? Bevestig met hekje".
Jááááá, het is correct. Hekje.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn. Wist u dat u op veel vragen een antwoord kunt vinden op onze website www.onzin.nl? (ja, dat wist ik, want dat hadden jullie al eens verteld op dat bandje, maar het antwoord dat ik wil hebben is daar niet te vinden...).
Dus je blijft hangen.
Weer een bandje...
"Wij schakelen u zo meteen door naar een medewerker. Voor trainings- en evaluatiedoeleinden kan dit gesprek worden opgenomen. Toets hekje als u het daar niet mee eens bent".
Lieve ingeblikte computervrouwenstem, ik ben het inmiddels overal mee eens, zolang ik maar eens eindelijk een méns aan de lijn krijg.
En hallelujah, na 10 minuten je door computerstemmen en computermenu's heengeworsteld te hebben, krijg je dan zomaar een mens aan de lijn. Vaak iemand van een callcenter, dus geen medewerker van het bedrijf zelf. En ze kunnen dus ook geen problemen oplossen, alleen aanhoren en "noteren". Maar ze hebben een oplossing: Stuurt u een emailtje, dan krijgt u binnen 2 werkdagen antwoord. Maar dat heb je dan al gedaan, 2 weken geleden, en nog steeds geen antwoord. Dus vandaar dat je belt. Maar dan krijg je een mevrouw of meneer aan de lijn die ook niks kan betekenen, want zij mogen alleen maar het script afwerken dat in hun PC staat. En doorverbinden naar iemand die wél iets zou kunnen betekenen, mogen ze niet.

Het is toch om dol van te worden? Sinds dienstverlening "service" is gaan heten, is het niveau gedaald.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 5:16 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 22853
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Steeds vaker maak ik het mee. Je belt naar een organisatie, een instantie, of wat dan ook. Gewoon, omdat je informatie nodig hebt, of omdat je er iets is dat je niet snapt, of niet correct lijkt als klant.

Je belt dus het nummer dat aangegeven staat. Krijg je dan iemand aan de lijn? Nee. Negen van de tien keer krijg je een bandje aan de lijn, ongeveer als volgt:

"Dank u voor het bellen met onze klantenservice. Mogen wij u erop attent maken dat veel informatie ook op onze website te vinden is? Ga naar http://www.onzin.nl en toets uw vraag in. Wilt u toch een medewerker spreken, blijf dan aan de lijn."
Je wilt een medewerker spreken, dus je blijft aan de lijn. Maar dan ben je er nog niet.
"Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt hier een keuzemenu. Belt u over een adreswijziging, toets 1. Belt u over een rekening, toets 2. Belt u over een aanbieding, toetst 3. Belt u voor de klantenservice, toets 4. Voor alle overige vragen, toets 9"...
Dus toets je 9. Want je hebt geen vraag over een adreswijziging, rekening of aanbieding.
Maar dan ben je er nog niet.
Je krijgt weer een bandje.
"Als u belt over een adreswijziging, rekening of aanbieding, toets dan hekje om terug te keren naar het vorige keuzemenu. Wilt u toch een medewerker spreken, toets dan 9".
Dus weer toets je 9.
Weer een bandje: Het is momenteel érg druk, onze wachttijden zijn daardoor langer dan normaal, wij raden u aan later terug te bellen. Wilt u toch blijven wachten, toets dan 1"...
Dus je toetst 1.
Weer een bandje. "Toets uw 12-cijferige klantnummer in en sluit af met een hekje".
Dus je toetst dat nummer in. Een (meestal) vrouwenstem herhaalt dan op het bandje tergend langzaam wat je hebt ingetoetst. "U hebt ingetoetst... 1... 5... 7... 8... 5... 9... 9... 3... 2... 4... 4... 3... Is dit correct? Bevestig met hekje".
Jááááá, het is correct. Hekje.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn. Wist u dat u op veel vragen een antwoord kunt vinden op onze website http://www.onzin.nl? (ja, dat wist ik, want dat hadden jullie al eens verteld op dat bandje, maar het antwoord dat ik wil hebben is daar niet te vinden...).
Dus je blijft hangen.
Weer een bandje...
"Wij schakelen u zo meteen door naar een medewerker. Voor trainings- en evaluatiedoeleinden kan dit gesprek worden opgenomen. Toets hekje als u het daar niet mee eens bent".
Lieve ingeblikte computervrouwenstem, ik ben het inmiddels overal mee eens, zolang ik maar eens eindelijk een méns aan de lijn krijg.
En hallelujah, na 10 minuten je door computerstemmen en computermenu's heengeworsteld te hebben, krijg je dan zomaar een mens aan de lijn. Vaak iemand van een callcenter, dus geen medewerker van het bedrijf zelf. En ze kunnen dus ook geen problemen oplossen, alleen aanhoren en "noteren". Maar ze hebben een oplossing: Stuurt u een emailtje, dan krijgt u binnen 2 werkdagen antwoord. Maar dat heb je dan al gedaan, 2 weken geleden, en nog steeds geen antwoord. Dus vandaar dat je belt. Maar dan krijg je een mevrouw of meneer aan de lijn die ook niks kan betekenen, want zij mogen alleen maar het script afwerken dat in hun PC staat. En doorverbinden naar iemand die wél iets zou kunnen betekenen, mogen ze niet.

Het is toch om dol van te worden? Sinds dienstverlening "service" is gaan heten, is het niveau gedaald.
Aangetekende brief schrijven en niet betalen.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 5:32 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 4657
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Steeds vaker maak ik het mee. Je belt naar een organisatie, een instantie, of wat dan ook. Gewoon, omdat je informatie nodig hebt, of omdat je er iets is dat je niet snapt, of niet correct lijkt als klant.

Je belt dus het nummer dat aangegeven staat. Krijg je dan iemand aan de lijn? Nee. Negen van de tien keer krijg je een bandje aan de lijn, ongeveer als volgt:

"Dank u voor het bellen met onze klantenservice. Mogen wij u erop attent maken dat veel informatie ook op onze website te vinden is? Ga naar http://www.onzin.nl en toets uw vraag in. Wilt u toch een medewerker spreken, blijf dan aan de lijn."
Je wilt een medewerker spreken, dus je blijft aan de lijn. Maar dan ben je er nog niet.
"Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt hier een keuzemenu. Belt u over een adreswijziging, toets 1. Belt u over een rekening, toets 2. Belt u over een aanbieding, toetst 3. Belt u voor de klantenservice, toets 4. Voor alle overige vragen, toets 9"...
Dus toets je 9. Want je hebt geen vraag over een adreswijziging, rekening of aanbieding.
Maar dan ben je er nog niet.
Je krijgt weer een bandje.
"Als u belt over een adreswijziging, rekening of aanbieding, toets dan hekje om terug te keren naar het vorige keuzemenu. Wilt u toch een medewerker spreken, toets dan 9".
Dus weer toets je 9.
Weer een bandje: Het is momenteel érg druk, onze wachttijden zijn daardoor langer dan normaal, wij raden u aan later terug te bellen. Wilt u toch blijven wachten, toets dan 1"...
Dus je toetst 1.
Weer een bandje. "Toets uw 12-cijferige klantnummer in en sluit af met een hekje".
Dus je toetst dat nummer in. Een (meestal) vrouwenstem herhaalt dan op het bandje tergend langzaam wat je hebt ingetoetst. "U hebt ingetoetst... 1... 5... 7... 8... 5... 9... 9... 3... 2... 4... 4... 3... Is dit correct? Bevestig met hekje".
Jááááá, het is correct. Hekje.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn. Wist u dat u op veel vragen een antwoord kunt vinden op onze website http://www.onzin.nl? (ja, dat wist ik, want dat hadden jullie al eens verteld op dat bandje, maar het antwoord dat ik wil hebben is daar niet te vinden...).
Dus je blijft hangen.
Weer een bandje...
"Wij schakelen u zo meteen door naar een medewerker. Voor trainings- en evaluatiedoeleinden kan dit gesprek worden opgenomen. Toets hekje als u het daar niet mee eens bent".
Lieve ingeblikte computervrouwenstem, ik ben het inmiddels overal mee eens, zolang ik maar eens eindelijk een méns aan de lijn krijg.
En hallelujah, na 10 minuten je door computerstemmen en computermenu's heengeworsteld te hebben, krijg je dan zomaar een mens aan de lijn. Vaak iemand van een callcenter, dus geen medewerker van het bedrijf zelf. En ze kunnen dus ook geen problemen oplossen, alleen aanhoren en "noteren". Maar ze hebben een oplossing: Stuurt u een emailtje, dan krijgt u binnen 2 werkdagen antwoord. Maar dat heb je dan al gedaan, 2 weken geleden, en nog steeds geen antwoord. Dus vandaar dat je belt. Maar dan krijg je een mevrouw of meneer aan de lijn die ook niks kan betekenen, want zij mogen alleen maar het script afwerken dat in hun PC staat. En doorverbinden naar iemand die wél iets zou kunnen betekenen, mogen ze niet.

Het is toch om dol van te worden? Sinds dienstverlening "service" is gaan heten, is het niveau gedaald.
Aangetekende brief schrijven en niet betalen.


Soms wil je gewoon informatie, of een toelichting, niet persé je lidmaatschap opzeggen of andere dingen die je per aangetekend schrijven zou willen/moeten aankondigen. Waarom zijn steeds minder bedrijven toegankelijk via de telefoon?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 5:36 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 25, 2013 5:34 pm
Berichten: 7558
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Steeds vaker maak ik het mee. Je belt naar een organisatie, een instantie, of wat dan ook. Gewoon, omdat je informatie nodig hebt, of omdat je er iets is dat je niet snapt, of niet correct lijkt als klant.

Je belt dus het nummer dat aangegeven staat. Krijg je dan iemand aan de lijn? Nee. Negen van de tien keer krijg je een bandje aan de lijn, ongeveer als volgt:

"Dank u voor het bellen met onze klantenservice. Mogen wij u erop attent maken dat veel informatie ook op onze website te vinden is? Ga naar http://www.onzin.nl en toets uw vraag in. Wilt u toch een medewerker spreken, blijf dan aan de lijn."
Je wilt een medewerker spreken, dus je blijft aan de lijn. Maar dan ben je er nog niet.
"Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt hier een keuzemenu. Belt u over een adreswijziging, toets 1. Belt u over een rekening, toets 2. Belt u over een aanbieding, toetst 3. Belt u voor de klantenservice, toets 4. Voor alle overige vragen, toets 9"...
Dus toets je 9. Want je hebt geen vraag over een adreswijziging, rekening of aanbieding.
Maar dan ben je er nog niet.
Je krijgt weer een bandje.
"Als u belt over een adreswijziging, rekening of aanbieding, toets dan hekje om terug te keren naar het vorige keuzemenu. Wilt u toch een medewerker spreken, toets dan 9".
Dus weer toets je 9.
Weer een bandje: Het is momenteel érg druk, onze wachttijden zijn daardoor langer dan normaal, wij raden u aan later terug te bellen. Wilt u toch blijven wachten, toets dan 1"...
Dus je toetst 1.
Weer een bandje. "Toets uw 12-cijferige klantnummer in en sluit af met een hekje".
Dus je toetst dat nummer in. Een (meestal) vrouwenstem herhaalt dan op het bandje tergend langzaam wat je hebt ingetoetst. "U hebt ingetoetst... 1... 5... 7... 8... 5... 9... 9... 3... 2... 4... 4... 3... Is dit correct? Bevestig met hekje".
Jááááá, het is correct. Hekje.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, blijft u aan de lijn. Wist u dat u op veel vragen een antwoord kunt vinden op onze website http://www.onzin.nl? (ja, dat wist ik, want dat hadden jullie al eens verteld op dat bandje, maar het antwoord dat ik wil hebben is daar niet te vinden...).
Dus je blijft hangen.
Weer een bandje...
"Wij schakelen u zo meteen door naar een medewerker. Voor trainings- en evaluatiedoeleinden kan dit gesprek worden opgenomen. Toets hekje als u het daar niet mee eens bent".
Lieve ingeblikte computervrouwenstem, ik ben het inmiddels overal mee eens, zolang ik maar eens eindelijk een méns aan de lijn krijg.
En hallelujah, na 10 minuten je door computerstemmen en computermenu's heengeworsteld te hebben, krijg je dan zomaar een mens aan de lijn. Vaak iemand van een callcenter, dus geen medewerker van het bedrijf zelf. En ze kunnen dus ook geen problemen oplossen, alleen aanhoren en "noteren". Maar ze hebben een oplossing: Stuurt u een emailtje, dan krijgt u binnen 2 werkdagen antwoord. Maar dat heb je dan al gedaan, 2 weken geleden, en nog steeds geen antwoord. Dus vandaar dat je belt. Maar dan krijg je een mevrouw of meneer aan de lijn die ook niks kan betekenen, want zij mogen alleen maar het script afwerken dat in hun PC staat. En doorverbinden naar iemand die wél iets zou kunnen betekenen, mogen ze niet.

Het is toch om dol van te worden? Sinds dienstverlening "service" is gaan heten, is het niveau gedaald.
Aangetekende brief schrijven en niet betalen.


Soms wil je gewoon informatie, of een toelichting, niet persé je lidmaatschap opzeggen of andere dingen die je per aangetekend schrijven zou willen/moeten aankondigen. Waarom zijn steeds minder bedrijven toegankelijk via de telefoon?


Vanwege kostenbesparing, daar medewerkers van een telefonische klantenservice geld kosten.

_________________
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 6:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 7301
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Wat een achteruitgang. In de jaren negentig kon je een professor aan de andere kant van de wereld bellen en je kreeg hem aan de lijn, meestal tamelijk direct als hij niet in vergadering was.

Niet iedereen behoefde overal voor te bellen maar de extreme centenknijperij had nog niet toegeslagen. Men vond het niet erg een keer naar de concurrent te verwijzen als die geschikter was voor het werk.

Het persoonlijke contact is nu voor een deel vervangen door internet wat vaak niet de informatie kan geven die een persoonlijk gesprek wel kan.

_________________
Een uitvoerende macht die zich niet gecontroleerd weet, gaat daar op een gegeven moment gebruik van maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lumiere, P-G, PeterJKH en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling