Het is nu ma jun 21, 2021 3:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 10:34 am 
lid

Van Haga, Hans Smolders en Olaf Ephraim scheiden zich af en gaan als zelfstandige fractie door.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... lfstandige

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 10:43 am 
lid

De poster was de druppel blijkbaar.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 11:34 am 
lid

Het wordt steeds 'gezelliger' in de 2e kamer.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 12:30 pm 
lid

Van Smolders is ook een knipperlicht

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2014015 ... -uit-forum

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 1:34 pm 
lid

Raya schreef:
Van Haga, Hans Smolders en Olaf Ephraim scheiden zich af en gaan als zelfstandige fractie door.

Hoeveel scheuringen en partijen komen er nog? :luidlachen:

Met wie gaat Hiddema mee? met Haga of met zijn grote leider Baudet?

"Je zag kortgeleden al dat er onenigheid was binnen Forum voor Democratie", zegt politiek verslaggever Floor Bremer. "Het begon met de poster van Forum over 5 mei." Op die poster, die via sociale media werd verspreid, maakte FvD van 5 mei een gelegenheid om '75 jaar vrijheid te herdenken', en dus niet het vieren van de bevrijding. "Eerste Kamerlid Theo Hiddema sprak zich daar over uit. En vervolgens nam ook Wybren van Haga in een debat afstand van die poster", zegt Bremer.

"Daarna waren er geruchten over een wijnproeverij bij de Forum-fractie en dat medewerkers daar besmet waren geraakt met corona. Gisteren zei Thierry Baudet in de gang van de Tweede Kamer dat hij mogelijk corona heeft gehad. Hij lag een paar dagen met griepverschijnselen op bed, maar hij heeft zich niet laten testen. Vervolgens zou Baudet spreken in de Tweede Kamer en kwam er wat reuring omdat andere Kamerleden zich afvroegen of Baudet nou corona had of niet. Baudet en Van Haga zijn uiteindelijk door de Kamervoorzitter bij zich geroepen. Dat was ook een teken aan de wand. Het is inmiddels de zoveelste ruzie in de partij met afsplitsingen tot gevolg. Het solistische en impulsieve optreden van Baudet staat een stabiele partij in de weg."

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 1:41 pm 
lid

Biertje schreef:
Van Smolders is ook een knipperlicht

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2014015 ... -uit-forum

Net als voor Cliteur en Hiddema, blijft hij trouw aan zijn grote leider en geestverwant Baudet.
Alleen nu niet meer in de 2e kamer ,want een ministerspost zag hij er niet van komen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 5:40 pm 
lid

Even los van FvD, vind ik dat fractieleden die zich niet langer kunnen verenigen met de standpunten van de fractie, gewoon netjes hun zetels terug moeten geven en een andere baan moeten zoeken. Het zou wat zijn, ik laat me kiezen als CDA-vertegenwoordiger, en een half jaar later ontdek ik opeens dat mijn sympathie toch meer bij het communisme ligt, en dan blijf ik toch gewoon in de kamer zitten en kan daar mijn eigen denkbeelden uiten die niks met het CDA te maken hebben. Het is toch een beetje alsof je een baan hebt aangenomen om wasmachines te verkopen, en je vertelt je baas na een half jaar dat je toch liever auto's verkoopt, maar ik blijf wel zitten op mijn functie, alleen verkoop ik voortaan auto's. Onzin toch?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 6:58 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Even los van FvD, vind ik dat fractieleden die zich niet langer kunnen verenigen met de standpunten van de fractie, gewoon netjes hun zetels terug moeten geven en een andere baan moeten zoeken. Het zou wat zijn, ik laat me kiezen als CDA-vertegenwoordiger, en een half jaar later ontdek ik opeens dat mijn sympathie toch meer bij het communisme ligt, en dan blijf ik toch gewoon in de kamer zitten en kan daar mijn eigen denkbeelden uiten die niks met het CDA te maken hebben. Het is toch een beetje alsof je een baan hebt aangenomen om wasmachines te verkopen, en je vertelt je baas na een half jaar dat je toch liever auto's verkoopt, maar ik blijf wel zitten op mijn functie, alleen verkoop ik voortaan auto's. Onzin toch?

Ze zijn juist op de lijst gaan staan voor een mooi baantje in de kamer en als ze er in zitten gaan ze niet meer weg.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 7:25 pm 
lid

De afsplitsingen laten zien dat de meeste partijen en politici alleen maar met zichzelf bezig zijn. Maar zelfs dat dringt blijkbaar niet tot hen door.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 8:38 am 
lid

Raya schreef:
De afsplitsingen laten zien dat de meeste partijen en politici alleen maar met zichzelf bezig zijn. Maar zelfs dat dringt blijkbaar niet tot hen door.

Dat geldt toch ook voor jouw partij de SP.
En al die partijen krijgen kiezers en waarom stemmen ze op FVD als ze weten dat die partij voors de zoveelste keer gaat splitsen?
Waarom gaan die mensen in de FVD fractie zitten ,terwijl ze weten dat ze weer ruzie gaan krijgen en weer gaan vertrekken?
Blijkbaar zijn de mensen op radicaal rechts een stelletje idioten die moedwillig in de val lopen.
Of zijn het profiteurs die over de rug van Baudet een mooie baantje binnen halen?

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 8:55 am 
lid

Hume schreef:
Ze zijn juist op de lijst gaan staan voor een mooi baantje in de kamer en als ze er in zitten gaan ze niet meer weg.

Je haalt het in de war met crimineeltje Rutte en zijn 15.000 kontkussers.
Bij nuchter rechts gaat het puur om integriteit en democratie.
Die woorden zeggen je niks hè?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:26 am 
lid

Baedeker die nog altijd Trump met zijn 30000+ leugens steunt en wiens ideologie juist een aanval op de democratie uitvoerde heeft het over 'integriteit' en 'democratie' wat lachwekkend weer :hardlachen:

baedeker schreef:
Bij nuchter reactionair rechts gaat het puur om integriteit liegen en het aanvallen van democratie.

Zo klopt de quote weer met de werkelijkheid :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:40 am 
lid

Lumiere schreef:
Baedeker die nog altijd Trump met zijn 30000+ leugens steunt en wiens ideologie juist een aanval op de democratie uitvoerde heeft het over 'integriteit' en 'democratie' wat lachwekkend weer :hardlachen:

baedeker schreef:
Bij nuchter reactionair rechts gaat het puur om integriteit liegen en het aanvallen van democratie.

Zo klopt de quote weer met de werkelijkheid :ok:

:gaap:
Lampje liegt, maar dat wisten we al.

Rutte is verantwoordelijk voor 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat, maar trollen als Lumiere en Hume kiezen voor meer daarvan. Pinokkio jut de opgefokte mario's op om week na week demonstranten neer te knuppelen, maar je loopt te drama queenen als ik de mario's de draaideur leugenaar in het water laat gooien. BLM zorgt maand na maand voor doden, plunderingen en intimidatie, maar ik hoor je alleen maar mekkeren over de korte rel bij het Capitool waar Wilders al lang afstand van genomen heeft. Dezelfde Wilders wordt al jaren politiek vervolgd, maar ik zie je aan de hand van een neppe definitie een fabeltje over 'etnische zuivering' erbij kletsen. Enige zelfreflectie zou leiden tot het besef van wat voor iedereen zichtbaar is, dat je als goedprater van een gewelddadige ideologie imbeciele praatjes uitkraamt. Ga dus eens bij jezelf te rade, en stop ermee dit forum te vervuilen.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:42 am 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:44 am 
lid

Nee hoor je liep nog recent te jubelen dat een republikein uit haar functie was gezet omdat ze uitte dat het niet goed was dat Trump met zijn 30000+ leugens bleef liegen over de verkiezingen en het geweld van 6 januari. Helaas is dat gewoon normaal in jouw ideologie.

Het zou je sieren om voor de verandering daar eens niet zo leugenachtig over te doen :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:45 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Omdat hij probeert met vingerwijzen zijn eigen ideologische vuiligheden te verbloemen :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 10:48 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

En al die partijen krijgen kiezers en waarom stemmen ze op FVD als ze weten dat die partij voors de zoveelste keer gaat splitsen?
Waarom gaan die mensen in de FVD fractie zitten ,terwijl ze weten dat ze weer ruzie gaan krijgen en weer gaan vertrekken?
Blijkbaar zijn de mensen op radicaal rechts een stelletje idioten die moedwillig in de val lopen.
Of zijn het profiteurs die over de rug van Baudet een mooie baantje binnen halen?

Veel mensen zijn niet bijster meer geïnteresseerd in de handel en wandel van diverse partijen.
Ze zijn er aan gewend dat ze belazerd worden, stemmen vaak toch nog in de ijdele hoop dat Kamerleden een keer gaan doen wat ze beloven. Daarbij volgen ze kieswijzers waar partijen driftig in liegen. Dat geldt voor veel van de Kiezers en veel van de partijen.
Er zijn echter ook nog Kiezers die heel bewust na nagedacht te hebben, op een partij stemmen zoals op de SP. Niet vanuit sociale dwang of egoïsme zoals op de VVD, CDA, CU en SGP

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 11:15 am 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

Veel mensen zijn niet bijster meer geïnteresseerd in de handel en wandel van diverse partijen.
Ze zijn er aan gewend dat ze belazerd worden, stemmen vaak toch nog in de ijdele hoop dat Kamerleden een keer gaan doen wat ze beloven. Daarbij volgen ze kieswijzers waar partijen driftig in liegen. Dat geldt voor veel van de Kiezers en veel van de partijen.
Er zijn echter ook nog Kiezers die heel bewust na nagedacht te hebben, op een partij stemmen zoals op de SP. Niet vanuit sociale dwang of egoïsme zoals op de VVD, CDA, CU en SGP

Inderdaad ,de kiezers denken na en daarom heeft de SP flink verloren en de VVD en D66 flink gewonnen

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 12:18 pm 
lid

Het is de corona, stupid! Verder het gebruikelijke gekissebis. Kiezers denken helemaal niet na, en als ze bang worden gemaakt "denken" ze met hun limbisch systeem. Een oud gezegde luidt: angst is een slechte raadgever, maar hoe dan ook, ze scharen zich rond Rutte, Hoekstra en Kaag.

Je ziet dat het in een (immers echt zo beleefde) crisis echt niet uitmaakt of een overheid haar representanten af en toe laat jokken. Omdat het (in ons mee-denken) een verschrikkelijke crisis is, en we allemaal dood kunnen gaan aan corona (geef ze de kost die dit zo hebben ervaren en als geen dierbaren hiermee zijn overleden dan hebben we nog televisie en internet) - vanwege deze crisis denken we:

Nood breekt wet en alles op alles zetten in de "oorlog tegen het virus". Verklaart alle Haagse troebelen en onze reactie daarop wellicht maar je kunt eventueel Den Haag negeren en het beste van je leven gaan maken.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2021 12:47 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het is de corona, stupid! Verder het gebruikelijke gekissebis. Kiezers denken helemaal niet na, en als ze bang worden gemaakt "denken" ze met hun limbisch systeem. Een oud gezegde luidt: angst is een slechte raadgever, maar hoe dan ook, ze scharen zich rond Rutte, Hoekstra en Kaag.

Je ziet dat het in een (immers echt zo beleefde) crisis echt niet uitmaakt of een overheid haar representanten af en toe laat jokken. Omdat het (in ons mee-denken) een verschrikkelijke crisis is, en we allemaal dood kunnen gaan aan corona (geef ze de kost die dit zo hebben ervaren en als geen dierbaren hiermee zijn overleden dan hebben we nog televisie en internet) - vanwege deze crisis denken we:

Nood breekt wet en alles op alles zetten in de "oorlog tegen het virus". Verklaart alle Haagse troebelen en onze reactie daarop wellicht maar je kunt eventueel Den Haag negeren en het beste van je leven gaan maken.

Weer een typische reactie van de verliezers.
De kiezers van partijen die winnen ,denken niet na.
Het zijn vooral de kiezers van partijen die ruzie maken ,afsplitsen en niets presteren , die wel nadenken.
We kennen de verhalen uit die hoek.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]