Het is nu ma jun 21, 2021 6:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 11:27 pm 
lid

Je hoort er niemand over en niemand heeft er oog voor maar er is een zeer groot besmettingsprobleem met een virus.
Ik heb het tussen twee haakjes natuurlijk niet over Corus patient Baudet en zijn consorten.
Tot op heden is dus ook niet bekend welk virus een totale slachting veroorzaakt. Maar ik vind wel dat het dringend onderzocht moet worden.
Waar vindt die slachting plaats? In ons land en misschien ook wel in andere en aangrenzende landen.
Nu wil je natuurlijk wel weten waarover ik het eigenlijk heb.
Nu, het is zo dat alle konijnen dood zijn. Er leeft er geen één meer.
Het gebeurt overigens wel vaker dat een groot deel van de konijnenpopulatie door een virus omkomt, maar dan blijven er meestal toch nog enkele exemplaren in leven waardoor er na enige jaren weer heel wat nieuwe konijntjes bij komen.
Dat lijkt nu vooralsnog niet het geval.
Dat is natuurlijk reuze fijn voor mijn moestuin., Dan worden mijn gekweekte gewassen niet aangevreten door deze beestjes. (Alleen de allerkleinsten zijn in staat om door mijn omheining te glippen)
De vraag is nu door welk virus ze het loodje hebben gelegd.
Is dat door het bekende en doelbewust in diverse delen van de wereld ingevoerde Myxomatose-virus of is daar een ander en misschien wel Covid 19 virus verantwoordelijk voor?
Enfin, ik vind dat dat nader uitgezocht moet worden.
Overigens zijn de hazen er kennelijk niet gevoelig voor en nog springlevend.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 7:45 am 
lid

Ik zie inderdaad geen konijntjes meer huppelen op het grasveld waar ik op uitkijk.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 8:05 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je hoort er niemand over en niemand heeft er oog voor maar er is een zeer groot besmettingsprobleem met een virus.
Ik heb het tussen twee haakjes natuurlijk niet over Corus patient Baudet en zijn consorten.
Tot op heden is dus ook niet bekend welk virus een totale slachting veroorzaakt. Maar ik vind wel dat het dringend onderzocht moet worden.
Waar vindt die slachting plaats? In ons land en misschien ook wel in andere en aangrenzende landen.
Nu wil je natuurlijk wel weten waarover ik het eigenlijk heb.
Nu, het is zo dat alle konijnen dood zijn. Er leeft er geen één meer.
Het gebeurt overigens wel vaker dat een groot deel van de konijnenpopulatie door een virus omkomt, maar dan blijven er meestal toch nog enkele exemplaren in leven waardoor er na enige jaren weer heel wat nieuwe konijntjes bij komen.
Dat lijkt nu vooralsnog niet het geval.
Dat is natuurlijk reuze fijn voor mijn moestuin., Dan worden mijn gekweekte gewassen niet aangevreten door deze beestjes. (Alleen de allerkleinsten zijn in staat om door mijn omheining te glippen)
De vraag is nu door welk virus ze het loodje hebben gelegd.
Is dat door het bekende en doelbewust in diverse delen van de wereld ingevoerde Myxomatose-virus of is daar een ander en misschien wel Covid 19 virus verantwoordelijk voor?
Enfin, ik vind dat dat nader uitgezocht moet worden.
Overigens zijn de hazen er kennelijk niet gevoelig voor en nog springlevend.
Is al uitgezocht en bovendien hebben konijnen wel vaker te maken met massale sterfte. En niet alleen konijnen.

https://www.vetcompendium.be/nl/node/3531

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 9:06 am 
lid

Hier bij mij in Groningen huppelen deze beestjes nog gewoon rond, misschien omdat hier het evenwicht nog is. Ik zie nog geen ooievaars en wolven, bij deze dieren staan konijnen en hazen hoog op het menu. (De 'wilde' konijntjes hebben we hier te danken aan 'dierenliefhebbers' die voor het verzorgen van deze beestjes toch niet in de wieg waren gelegd).

Vroege Vogels - Ooievaar eet haas of konijn
https://www.youtube.com/watch?v=Sa5AGl8PgV4

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 9:12 am 
lid

Ik zie nog regelmatig konijnen rondlopen in het natuurgebied, zou niet weten of er iets mee aan de hand is.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do mei 13, 2021 11:32 am 
lid

Lies schreef:
Hier bij mij in Groningen huppelen deze beestjes nog gewoon rond, misschien omdat hier het evenwicht nog is. Ik zie nog geen ooievaars en wolven, bij deze dieren staan konijnen en hazen hoog op het menu. (De 'wilde' konijntjes hebben we hier te danken aan 'dierenliefhebbers' die voor het verzorgen van deze beestjes toch niet in de wieg waren gelegd).

Vroege Vogels - Ooievaar eet haas of konijn
https://www.youtube.com/watch?v=Sa5AGl8PgV4

Gelet op de habitat schat ik dat die ooievaar een jonge haas die in zijn leger te slapen lag, te grazen heeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]