Het is nu di jul 27, 2021 7:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 6:26 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Je moet regelmatig je bankafschriften laten zien over de laatste voorgaande maanden. En je hebt een taakstelling qua solliciteren, welke je moet staven met reacties van de bedrijven waar je solliciteert.

Gemeenten kunnen ontheffing verlenen indien dat noodzakelijk is, maar dat dient een gemeente dan weer te kunnen aantonen.

Het bijstandsleventje is veel minder luxueus dan sommigen denken.

Die mensen geven niet om luxueus. Die malen ook niet om de "instanties". Het enige dat velen belangrijk vinden, is elke dag weer opstaan zonder naar een baas te hoeven gaan, ze hebben geld voor hun natje en droogje, en ze vinden het leven wel best zo. Beetje door de buurt rondlopen, bij deze en gene even neerstrijken voor een kop koffie, thuis wat aanrommelen, ze hebben elke dag hun pakje sigaretten of shag, hun koffie, hun biertje, hun eten, en bovenal hun vrijheid.

Kijk, het zou mijn leven ook niet zijn, maar je moet het niet door JOUW bril bekijken, maar bekijken zoals die mensen het zélf bekijken. En die vinden dat ze een prima leven hebben op deze manier.

Ik proef enige jaloezie in deze respons. Maar wat je zegt is nostalgie. Jij denkt dat "die mensen" zich niks hoeven aantrekken van regels of eisen, dat lijkt jou wel comfortabel.. en vervolgens is het de bekende borreltafel-redenering "ze hebben het goed, dus waar klagen ze over". Misschien zou je je eens kunnen verdiepen, in de leefwijze van de mensen waar Raya het over heeft. Misschien kom je er dan achter, dat die situatie toch niet zo comfortabel is als jij veronderstelt dat het is. Wat weet jij eigenlijk van bijstandsuitkeringen.. hoe moeilijk het is, om daar langere tijd van te leven.. ga je wel eens om met die mensen, die het betreft, en zijn die die mensen allemaal net zo vrolijk en blij met hun lot, zoals jij veronderstelt ? Heb je zelf wel eens zo'n soort uitkering genoten.. misschien is het je eigen houding die je harde oordeel bepaalt.. er zijn wel degelijk strafkortingen die worden toegepast.. dit is 2021, bijstand is niet "Koos werkeloos" en vrijheid blijheid, tegenwoordig..

Ik weet daar meer van dan je denkt. Mijn man is al 25 jaar begeleider van mensen in deze situatie en absoluut, er zijn er ook bij die willen, die hun leven willen opbouwen, aan het werk willen gaan, enz. Maar toch echt ook veel die het wel best vinden, die Gods water over Gods akkertje laten lopen, en die het wel prima vinden, elke maand geld op de bank zonder er zich voor in te hoeven spannen. En ja, dan moeten bij tijd en wijle naar de instanties. En dan nemen ze een schoenendoos mee met alle (soms ongeopende) post erin, alles door elkaar, bankafschriften, verzekeringsdocumenten, sollicitaties (als ze die al gedaan hebben), rekeningen, enz. enz. en die doos keren ze dan om op het bureau van die medewerker van die instantie, en dan zeggen ze: Dèr hedde't. D'r stoat toch nie bai dà'k 't allemaol mot oitzúúke en in buukskes plèkke? Echt, die geven er geen mallemoer om.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 6:42 pm 
lid

Einstein schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Je moet natuurlijk wel tegen bloed kunnen. Een hele hoop mensen kunnen dat niet. En over de hygiëne zwijg ik dan maar.

Ja, mensen die niet willen werken komen altijd wel met een reeks excuses om tot 11 uur op bed te kunnen blijven liggen.

Iets bondiger, maar in feite net zoiets als Peter hierboven roept. Bijstand is luxe. Jij zit hoog en droog, Enzo.. en niet in die situatie.. en je kunt je blijkbaar ook niet verplaatsen in de mensen die het betreft. Arbeiders op de arbeidsmarkt zijn niet zo eenvoudig uitwisselbaar. Het heeft een reden, dat Polen en Roemenen naar Nederland komen. De Nederlandse arbeider is eenvoudigweg te hoog geschoold tegenwoordig, om dergelijk werk als passend te beschouwen en aan te pakken. Jij zou dat wel doen ? migranten vullen een tekort aan. Water stroomt de berg af, de economie rolt gewoon door. Arbeidsmigratie is cruciaal voor de Nederlandse economie en zeker het landbouw-gedeelte daarvan.

Te hoge opleiding is het probleem niet. Nederland kent nog steeds veel mensen die niet veel meer hebben dan een lagere-school opleiding (of niveau). Ik ken vrouwen die nu rond de 60 zijn en die met hun 14e al achter de lopende band stonden, met nauwelijks meer dan lagere school. Maar ook onder 40-ers tref je zo nog genoeg mensen met een minimum aan opleiding, wel altijd in de fabriek gewerkt achter de lopende band e.d. Maar veel productie is naar lagelonenlanden verplaatst, dus velen zitten nu thuis. Bovendien zijn vele andere banen voor dergelijke mensen wegbezuinigd: de conciërge op school, de koffiejuffrouw op kantoor is vervangen door een automaat, ondersteunende betaalde functies die in bejaardentehuizen e.d. bestonden, zijn nu "vrijwilligerswerk", enz.

Des te merkwaardiger dus dat we stelselmatig doorgaan met het binnenhalen van mensen die geen of nauwelijks een opleiding hebben (asielzoekers, migranten, of hoe je ze ook noemen wilt).

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 6:51 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Die mensen geven niet om luxueus. Die malen ook niet om de "instanties". Het enige dat velen belangrijk vinden, is elke dag weer opstaan zonder naar een baas te hoeven gaan, ze hebben geld voor hun natje en droogje, en ze vinden het leven wel best zo. Beetje door de buurt rondlopen, bij deze en gene even neerstrijken voor een kop koffie, thuis wat aanrommelen, ze hebben elke dag hun pakje sigaretten of shag, hun koffie, hun biertje, hun eten, en bovenal hun vrijheid.

Kijk, het zou mijn leven ook niet zijn, maar je moet het niet door JOUW bril bekijken, maar bekijken zoals die mensen het zélf bekijken. En die vinden dat ze een prima leven hebben op deze manier.

Ik proef enige jaloezie in deze respons. Maar wat je zegt is nostalgie. Jij denkt dat "die mensen" zich niks hoeven aantrekken van regels of eisen, dat lijkt jou wel comfortabel.. en vervolgens is het de bekende borreltafel-redenering "ze hebben het goed, dus waar klagen ze over". Misschien zou je je eens kunnen verdiepen, in de leefwijze van de mensen waar Raya het over heeft. Misschien kom je er dan achter, dat die situatie toch niet zo comfortabel is als jij veronderstelt dat het is. Wat weet jij eigenlijk van bijstandsuitkeringen.. hoe moeilijk het is, om daar langere tijd van te leven.. ga je wel eens om met die mensen, die het betreft, en zijn die die mensen allemaal net zo vrolijk en blij met hun lot, zoals jij veronderstelt ? Heb je zelf wel eens zo'n soort uitkering genoten.. misschien is het je eigen houding die je harde oordeel bepaalt.. er zijn wel degelijk strafkortingen die worden toegepast.. dit is 2021, bijstand is niet "Koos werkeloos" en vrijheid blijheid, tegenwoordig..

Ik weet daar meer van dan je denkt. Mijn man is al 25 jaar begeleider van mensen in deze situatie en absoluut, er zijn er ook bij die willen, die hun leven willen opbouwen, aan het werk willen gaan, enz. Maar toch echt ook veel die het wel best vinden, die Gods water over Gods akkertje laten lopen, en die het wel prima vinden, elke maand geld op de bank zonder er zich voor in te hoeven spannen. En ja, dan moeten bij tijd en wijle naar de instanties. En dan nemen ze een schoenendoos mee met alle (soms ongeopende) post erin, alles door elkaar, bankafschriften, verzekeringsdocumenten, sollicitaties (als ze die al gedaan hebben), rekeningen, enz. enz. en die doos keren ze dan om op het bureau van die medewerker van die instantie, en dan zeggen ze: Dèr hedde't. D'r stoat toch nie bai dà'k 't allemaol mot oitzúúke en in buukskes plèkke? Echt, die geven er geen mallemoer om.

Ah natuurlijk, jouw man werkt in de zorg. Of bij de bijstand.. of ergens anders waar mensen niet serieus in nood zijn.. Tsja ik had natuurlijk kunnen verwachten, dat er weer een konijn uit de hoge hoed zou komen.. jouw echtgenoot werkt daar. Dan stoppen we maar weer met het debat, want jouw persoonlijke ervaring is natuurlijk ruimschoots aanwezig. Over wat voor onderwerp het ook gaat. Wel opvallend, dat je bij al dat soort antwoorden óók altijd de borreltafel feilloos met de realiteit weet te verbinden.. Of het nu over corona-maatregelen of immigranten gaat, of bijstandstrekkers, of werklozen, over huisvesting, overbelasting van de IC's.. whatever kwestie.. jij schijnt altijd uit de eerste hand te weten (dwz van jouw man), hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik moet zeggen, dat het opvoeren van dit soort anekdotisch bewijs, voor ons zonder enige mogelijkheid tot controle, niet echt geloofwaardig overkomt :gniffel:

Laatst bijgewerkt door Einstein op ma jul 05, 2021 6:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 6:52 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Ah natuurlijk, jouw man werkt in de zorg. Of bij de bijstand.. of ergens anders.. Tsja ik had natuurlijk kunnen verwachten, dat er weer een konijn uit de hoge hoed zou komen.. jouw echtgenoot werkt daar. Dan stoppen we maar weer met het debat, want jouw persoonlijke ervaring is natuurlijk ruimschoots aanwezig. Over wat voor onderwerp het ook gaat. Wel opvallend, dat je bij al dat soort antwoorden óók altijd de borreltafel feilloos met de realiteit weet te verbinden.. Of het nu over corona-maatregelen of immigranten gaat, of bijstandstrekkers, of werklozen, over huisvesting, overbelasting van de IC's.. whatever kwestie.. jij schijnt altijd uit de eerste hand te weten (dwz van jouw man), hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik moet zeggen, dat het opvoeren van dit soort anekdotisch bewijs, voor ons zonder enige mogelijkheid tot controle, niet echt geloofwaardig overkomt :gniffel:

Het is geen bewijs voor wat dan ook. Ik deel de ervaringen van mijn man, en wat je ervan vindt, mag je zelf weten.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 7:06 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Ah natuurlijk, jouw man werkt in de zorg. Of bij de bijstand.. of ergens anders.. Tsja ik had natuurlijk kunnen verwachten, dat er weer een konijn uit de hoge hoed zou komen.. jouw echtgenoot werkt daar. Dan stoppen we maar weer met het debat, want jouw persoonlijke ervaring is natuurlijk ruimschoots aanwezig. Over wat voor onderwerp het ook gaat. Wel opvallend, dat je bij al dat soort antwoorden óók altijd de borreltafel feilloos met de realiteit weet te verbinden.. Of het nu over corona-maatregelen of immigranten gaat, of bijstandstrekkers, of werklozen, over huisvesting, overbelasting van de IC's.. whatever kwestie.. jij schijnt altijd uit de eerste hand te weten (dwz van jouw man), hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik moet zeggen, dat het opvoeren van dit soort anekdotisch bewijs, voor ons zonder enige mogelijkheid tot controle, niet echt geloofwaardig overkomt :gniffel:

Het is geen bewijs voor wat dan ook. Ik deel de ervaringen van mijn man, en wat je ervan vindt, mag je zelf weten.

Ik vind dat prima hoor, dat jij ervaringen deelt met jouw man. En hij zijn ervaringen met jou. Wie ben ik, om over jullie relatie iets te vinden ? je weet het weer lekker te draaien :fluiten: die twee links die ik heb vermeld over het beroep van jouw echtgenoot vond ik op Google, door te zoeken naar "mijn man" op de link van dit forum. Je boft, dat het forum-zoekscherm niet werkt, anders had ik wellicht veel meer voorbeelden kunnen vinden, waar jouw man dit of dat heeft meegemaakt, of geintimideerd werd door immigranten, of waar jouw man door een wolf is aangevallen. Whatever jij allemaal over jouw man beweert.

En op de een een of andere manier weet jij de levenservaring van jouw echtgenoot steeds als argument ten tonele te voeren, om de problemen van de mensen waarmee jouw man zich bezig houdt, te bagatelliseren. Blijkbaar neem jij zijn werk weinig serieus. Of hij neemt zijn werk niet serieus.

Mag ik jou eraan herinneren, dat het bij al de genoemde "ervaringsfeiten van jouw man" gaat om anekdotisch bewijs, zonder enige mogelijkheid voor ons, om e.e.a. te controleren of het waar is wat je zegt ? een zeer zwakke manier van debatteren dus ? En hoe vaker je het doet, hoe minder geloofwaardig het over komt op de lezer. En hoe minder interessant het wordt, om dit soort derdehands beweringen over jouw echtgenoot te reageren..

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: di jul 06, 2021 7:16 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Ik vind dat prima hoor, dat jij ervaringen deelt met jouw man. En hij zijn ervaringen met jou. Wie ben ik, om over jullie relatie iets te vinden ? je weet het weer lekker te draaien :fluiten: die twee links die ik heb vermeld over het beroep van jouw echtgenoot vond ik op Google, door te zoeken naar "mijn man" op de link van dit forum. Je boft, dat het forum-zoekscherm niet werkt, anders had ik wellicht veel meer voorbeelden kunnen vinden, waar jouw man dit of dat heeft meegemaakt, of geintimideerd werd door immigranten, of waar jouw man door een wolf is aangevallen. Whatever jij allemaal over jouw man beweert.

En op de een een of andere manier weet jij de levenservaring van jouw echtgenoot steeds als argument ten tonele te voeren, om de problemen van de mensen waarmee jouw man zich bezig houdt, te bagatelliseren. Blijkbaar neem jij zijn werk weinig serieus. Of hij neemt zijn werk niet serieus.

Mag ik jou eraan herinneren, dat het bij al de genoemde "ervaringsfeiten van jouw man" gaat om anekdotisch bewijs, zonder enige mogelijkheid voor ons, om e.e.a. te controleren of het waar is wat je zegt ? een zeer zwakke manier van debatteren dus ? En hoe vaker je het doet, hoe minder geloofwaardig het over komt op de lezer. En hoe minder interessant het wordt, om dit soort derdehands beweringen over jouw echtgenoot te reageren..

Ik heb nooit beweerd dat mijn man door een wolf is aangevallen. Mijn man werkt wel al meer dan 25 jaar in de begeleiding van migranten, daklozen, mensen met sociale en financiële problemen, en dat doet hij verdomd goed en de keren dat je resultaat boekt, omdat iemand wil meewerken aan het uit zijn shit komen, zijn geweldig. Helaas zijn er ook mensen die het wel best vinden, en die met geen 100 paarden in beweging zijn te krijgen om actief mee te werken om hun eigen situatie aan te pakken en te verbeteren. Dat is gewoon de realiteit. Daarmee wordt niet gebagatelliseerd, daarmee wordt alleen de realiteit geschetst.

Dat ik je niet met "bewijzen" kan overladen, komt gewoon omdat het niet correct zou zijn (in het kader van privacy) namen van zijn cliënten door de jaren heen hier neer te typen, en om dezelfde reden kan ik ook de naam van de organisatie waarvoor hij werkt vrijgeven.

Maar als jij meer ervaring hebt in dit werkveld en er andere ervaringen of meningen over hebt, hoor ik die graag.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 8:43 am 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:

Maar natuurlijk, hogere functies naar buitenlanders, en de prachtige agrarische sector om D66 dompraat kapot maken.
Best houden we Hume zo ver mogelijk bij het economisch beleid vandaan.
:hum:

Wil jij dan wel meer migranten als goedkope arbeidskrachten hier naar toe halen?
Wat zeur je dan.

'Hogere functies naar buitenlanders' dient alleen de ijdelheid van nep kosmopolieten,
en de agrarische sector is een prachtige bedrijfstak die Nederland op de kaart zet.
Zoals zowat alles in het leven gaat het stukken beter als je niet naar de dompraat van D66 luistert.
En, is het crimineeltje nu inmiddels gearresteerd?

Vroeger ging de textiel en de schoenen industrie naar de lage lonen landen.
En nu laten baedeker en consorten duizenden Polen en Roemen naar Nederland komen,
om hier het lage lonen werk te doen in de kassen en slachterijen.
Zo creëren deze partijen hun kiezers ,want dan is het weer heerlijk om te klagen over de migranten.
Wat een stelletje onbenullen zijn die telegraaf partijen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 9:35 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:

Wil jij dan wel meer migranten als goedkope arbeidskrachten hier naar toe halen?
Wat zeur je dan.

'Hogere functies naar buitenlanders' dient alleen de ijdelheid van nep kosmopolieten,
en de agrarische sector is een prachtige bedrijfstak die Nederland op de kaart zet.
Zoals zowat alles in het leven gaat het stukken beter als je niet naar de dompraat van D66 luistert.

En nu laten baedeker en consorten duizenden Polen en Roemen naar Nederland komen,
Zo creëren deze partijen hun kiezers ,want dan is het weer heerlijk om te klagen over de migranten.

De enige die hier een rol in kan spelen, is de overheid. Als er arbeiders nodig zijn in de kassen in het Westland, zou de overheid moeten voorschrijven dat eerst alle werkloze mensen in de omliggende grote gemeenten aan het werk worden gezet (waaronder vele laagopgeleide migranten) alvorens er in het Oostblok wordt geworven. Stuur maar elke dag een busje door de wijken waar die mensen wonen, laat ze instappen en hop, aan het werk. Ben je gelijk van het huisvestingsprobleem af, want die mensen hébben al een woning. En in plaats van heel de dag rond te hangen, doen ze dan wat nuttigs. Maakt niet uit uit welk land je komt en of je een opleiding hebt, of je de taal wel of niet spreekt, paprika's en tomaten plukken of bloemen sorteren kan iedereen. Je wilt in Nederland wonen, dan ook werken.

Maar het is natuurlijk van de idiote dat grote aantallen laag tot ongeschoolde mensen thuis zit met een uitkering in de gemeenten rondom het Westland, en dat we die gewoon thuis laten zitten en dan weer een nieuw blik migranten binnen halen om het werk te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 1:00 pm 
lid

Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat bedrijven graag dwangarbeiders in dienst willen hebben. Ik moet er niet aan denken, ik vond een enkele ongemotiveerde werknemer al vervelend, laat staan een heel team :eek:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 1:09 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:
Wat zeur je dan.

Baedeker heeft nog nooit iemand naar Nederland 'laten komen'. Dat is toch echt de ideologie van Hume, die niet zonder EU kan, en stemt op partijen die de laatste 10 jaar 750.000 niet-Westerse allochtonen hebben binnengelaten. Typisch het kartelgastje dat zelf problemen veroorzaakt en dan gaat schelden op anderen die hier al jaren voor waarschuwen.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 3:09 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat bedrijven graag dwangarbeiders in dienst willen hebben. Ik moet er niet aan denken, ik vond een enkele ongemotiveerde werknemer al vervelend, laat staan een heel team :eek:

Sommige werkgevers malen niet om gemotiveerdheid. Zolang mensen hun werk maar doen.
Het is niet zonder reden dat zoveel gastarbeiders via uitzendbureaus werken. Die kunnen zo weer op straat worden gezet, waarbij die werknemers alles kwijtraken, tot het dak boven hun hoofd aan toe. En probeer dan maar eens een ander dak boven je hoofd te vinden, of geld bij elkaar te sprokkelen voor de terugreis.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 7:21 pm 
lid

Lumiere schreef:

Ik vind mensen aan een betaalde baan helpen, geen dwangarbeid. Ik vind het veel onlogischer die mensen werkloos thuis te laten zitten op kosten van de samenleving en dan arbeiders uit het buitenland gaan halen, die óók weer voor problemen en kosten van de samenleving leiden.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 11:25 pm 
lid

baedeker schreef:
en stemt op partijen die de laatste 10 jaar 750.000 niet-Westerse allochtonen hebben binnengelaten.

Waar heb je dat cijfer vandaan ? Niet-westerse immigranten zijn ofwel expat (op uitnodiging van universiteit of werkgever) en uiteraard asielzoekers. Volgens deze bron liep het totaal aantal asielaanvragen tussen 2010 en 2019 ongeveer 190.000, waarvan ongeveer 40-50% is erkend en toegelaten. Het aantal immigranten uit niet-westerse landen die hierheen komen op uitnodiging van een werkgever (vnl Indiers) is misschien hoger, maar ook wanneer je die brave belastingbetalers meerekent - wat is je probleem met die mensen eigenlijk, de meesten gaan terug - dan kom je niet aan die 750.000 totaal. Het is niet zo, dat elke asielzoeker recht heeft op gezinshereniging laat staan gemiddeld 8 mensen per persoon. Wat is je bron voor dat cijfer van 750.000 eigenlijk.. of is het natte vinger..

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 8:32 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
en stemt op partijen die de laatste 10 jaar 750.000 niet-Westerse allochtonen hebben binnengelaten.

Waar heb je dat cijfer vandaan ? Niet-westerse immigranten zijn ofwel expat (op uitnodiging van universiteit of werkgever) en uiteraard asielzoekers. Volgens deze bron liep het totaal aantal asielaanvragen tussen 2010 en 2019 ongeveer 190.000, waarvan ongeveer 40-50% is erkend en toegelaten. Het aantal immigranten uit niet-westerse landen die hierheen komen op uitnodiging van een werkgever (vnl Indiers) is misschien hoger, maar ook wanneer je die brave belastingbetalers meerekent - wat is je probleem met die mensen eigenlijk, de meesten gaan terug - dan kom je niet aan die 750.000 totaal. Het is niet zo, dat elke asielzoeker recht heeft op gezinshereniging laat staan gemiddeld 8 mensen per persoon. Wat is je bron voor dat cijfer van 750.000 eigenlijk.. of is het natte vinger..

Einstein ... na al die jaren ... en tegen beter weten in maar blijven hopen dat baedeker een keer met natte vinger werk komt.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 9:44 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Einstein ... na al die jaren ... en tegen beter weten in maar blijven hopen dat baedeker een keer met natte vinger werk komt.

Na een half jaar flagrante onzin van de hand van Baedeker over de Amerikaanse presidentsverkiezingen is enige scepsis over zijn bijdragen wel op zijn plaats. Volkomen logisch. :yes:
Overigens worden de cijfers van het CBS, zodra ze niet in het straatje te pas komen, hier vaak ook in twijfel getrokken.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 10:59 am 
lid

Bovendien vertelt leugenaartje Baedeker er niet bij dat 470.000 niet westerse migranten in die periode Nederland hebben verlaten :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 11:42 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Na een half jaar flagrante onzin van de hand van Baedeker over de Amerikaanse presidentsverkiezingen is enige scepsis over zijn bijdragen wel op zijn plaats. Volkomen logisch. :yes:
Overigens worden de cijfers van het CBS, zodra ze niet in het straatje te pas komen, hier vaak ook in twijfel getrokken.

Enzo had geen repliek op #201, en heeft hier ook eigenlijk niks in te brengen.
Hadden we niet afgesproken dit soort vervuiling voortaan in het schelddraadje te plaatsen?

Lumiere schreef:
Bovendien vertelt leugenaartje Baedeker er niet bij dat 470.000 niet westerse migranten in die periode Nederland hebben verlaten :fluiten:

Vraagje hè. Hoeveel kost dat nou, zo'n jokkebrok fact-check die heel veel woorden nodig heeft om toe te geven dat wat Wilders zei klopt (dat de VVD in 10 jaar 750.000 niet-westerse allochtonen Nederland binnengelaten heeft), en er dan toch een 'deels onwaar' op te plakken?

Stickerboekpubliek. Je blijft je verbazen.
:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 11:50 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Hadden we niet afgesproken dit soort vervuiling voortaan in het schelddraadje te plaatsen?

Lumiere schreef:

Vraagje hè. Hoeveel kost dat nou, zo'n jokkebrok fact-check die heel veel woorden nodig heeft om toe te geven dat wat Wilders zei klopt (dat de VVD in 10 jaar 750.000 niet-westerse allochtonen Nederland binnengelaten heeft), en er dan toch een 'deels onwaar' op te plakken?

Wanneer ga je je eens verbazen over jezelf, over je verering en mooie praten van Trump en Poetin?
Over je eindeloos verdedigen van de racisten club van Baudet , Wilders, Hiddema en Cliteur ?
Over je prietpraat van de wappies , nepniews en andere waandenkbeelden.

Misschien is het nog niet te laat om tot de jaren van verstand te komen?
Begin daar eens aan te werken.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 11:51 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Lumiere schreef:

Schelden en infantiele kwalificaties laat ik aan Baedeker over.
#201, was dat die post waarin gesproken werd over iemand die had ontdekt en een rapportje had geschreven dat de google zoekmachine de verkeerde links gaf en geen herinnering had gestuurd aan Republikeinen om te gaan stemmen en dat daardoor 6 miljoen mensen niet of op Biden hadden gestemd?
En jij wilt hier nog serieus genomen worden?

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 1:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Schelden en infantiele kwalificaties laat ik aan Baedeker over.
#201, was dat die post waarin gesproken werd over iemand die had ontdekt en een rapportje had geschreven dat de google zoekmachine de verkeerde links gaf en geen herinnering had gestuurd aan Republikeinen om te gaan stemmen en dat daardoor 6 miljoen mensen niet of op Biden hadden gestemd?
En jij wilt hier nog serieus genomen worden?

:gaap: Ja zie, je hebt er weer niks van begrepen. Lees #201 eerst maar eens door, en probeer dan een normaal antwoord te formuleren. Dan kijk ik wel of je nog met de grote jongens mag mee discussiëren. Okee?

Ow, en neem je kontkusser Hume mee? Die is bang dat je d'r niet uit komt (niet helemaal denkbeeldig natuurlijk), en gaat er opgewonden doorheen zitten kwekken. Daar hebben we een zandbak voor, eind van de gang links.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]