Het is nu di mei 11, 2021 3:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 7:54 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Incasseren, accepteren en doorleven.

83 is een prachtige leeftijd en we zijn al met veel teveel mensen.

Ik denk niet dat je er met deze tegeltjeswijsheid er bent hoor. Een concreet idee zou bijvoorbeeld zijn de gezondheidszorg op te heffen. Scheelt veel belastinggeld en ik vermoed dat met het foktempo in het westen het bevolkinfsaantal hiermee drastisch zal afnemen. Maar ik denk niet dat je veel handen op elkaar krijgt met dit idee. Vandaar mijn vraag. Wat zou nou concreet helpen waarvoor ook nog eens draagvlak is

Waarom nou weer meteen 'de gezondheidszorg opheffen' ?
Dat zeg ik toch niet.... :hum:

Maar accepteren dat 80 prachtig is en dat niet iedereen 100 kan worden, daar is niks mis mee.
We zijn met te veel en als je nou een concreet idee wil hebben, waar ook draagvlak voor is, richt je dan op kwaliteit en niet op kwantiteit.

Het is niet zo moeilijk maar wel een leap.

Ik wil inderdaad niet de gezondheidszorg opheffen. Ik geef zelfs aan dat hiervoor waarschijnlijk ook maatschappelijk gezien geen draagvlak is. En ik zeg al helemaal niet dat jij dat wilt. Ik geef slechts 1 manier aan om er voor te zorgen dat als het je lukt om 83 jaar te worden dit als mooi wordt gezien. En ik vroeg jou om ook eens een concreet idee te geven om hiertoe te komen. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat mensen maar voortaan op kwaliteit in plaats van op kwantiteit moeten gaan richten er nou echt voor gaat zorgen dat dit gaat gebeuren toch? Nou, kom eens met een concreet plan.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 9:09 am 
lid

Hebben jullie het nou nog steeds over dit probleem?
:drunk:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 11:13 am 
lid

Bliep-tuut-error....

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 12:32 pm 
lid

Gestopt schreef:
Rightnow schreef:
Gestopt schreef:
Je hoort vaak mensen zeggen : "als straks alles weer mag, dan..."
Maar komt dat ooit nog wel?

Alles wordt steeds verlengd en iedere keer wordt wel weer wat nieuws verzonnen om ons te beperken in onze vrijheid.
Natuurlijk, van de zomer wordt het wel lastig om de angst vol te houden maar voor je het weet is weer oktober en gaan de cijfers weer omhoog.

Komen we hier ooit nog van af?
Kunnen we ooit nog iets doen wat we leuk vinden?

Als je zegt: "ooit" dan is het dus geen kwestie van of het vaccinatieprogramma zes of negen maanden in beslag legt... ik wil daar graag nog een keer op terugkomen.

Die vaccinatie...
Daar is het van af het begin om te doen geweest.
Ze zeiden het ook" de enige uitweg is vaccinatie"
Geen enkele redelijke oplossing is overwogen, geen uitbreiding zorg, betere weerstand, gezond voedsel, vitamine supplementen, medicijnen.
Nee alleen vaccins!

Maar het zijn geen vaccins. mRNA en vector DNA zijn genetische tijdbommen.

Naast de (in NL al ruim 200) doden die er kort na het vaccineren zijn zullen binnen 1 a 2 jaar veel meer gevaccineerden de pijp uitgaan en die worden dan weer als coronadoden geteld

Gezond eten en gezond leven is natuurlijk altijd goed.
Toch ben ik blij dat mijn vrouw en ik eindelijk onze eerste prik hebben gehad .
Daarom begrijp ik die wappies niet, die geloven dat je met een koud water bad of met god alles kunt genezen.

Alleen vaccineren ,vaccineren en nog eens vaccineren, is de enige uitweg uit deze epidemie.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 1:39 pm 
lid

Hume schreef:
Alleen vaccineren ,vaccineren en nog eens vaccineren, is de enige uitweg uit deze epidemie.
Gevaarlijk eenzijdig, Hume. Er zijn in totaal 8 maatregelen broodnodig om ons te beschermen. Zes maatregelen hebben met name te weinig aandacht gekregen van burgers en overheid, zie draadje viewtopic.php?f=2&t=9833 bijdrage #17.

Het verschil zal zijn, als meer maatregelen goed worden genomen, veel minder invaliden, doden, faillissementen, ontslagen. Het is NOOIT te laat voor bijstellen van ons gedrag.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 5:05 pm 
lid

De Europese Commissie publiceerde begin 2019 een routekaart waarin de plannen rond een dergelijk vaccinatiepaspoort zijn uitgewerkt. Deze routekaart vermeldt dat de commissie in 2022 een vaccinatiepaspoort aan Europese burgers zal uitgeven.
Na publicatie van de routekaart werd een Global Vaccination Summit gehouden, georganiseerd door de Europese Commissie en de WHO. Deze top vond enkele maanden voor de corona-uitbraak plaats. Onder de aanwezigen waren Nanette Cocero van Pfizer, Seth Berkley van Gavi, The Vaccine Alliance en Joe Cerrell van de Bill & Melinda Gates Foundation.

Maar het plan dateerde al van 2018:
https://ec.europa.eu/transparency/regdo ... PART-1.PDF

Voornemen voor vaccinatie-paspoort staat op pagina 16, punt 17. Enig wantrouwen is wel begrijpelijk, gezien het "onverwacht" uitbreken van het virus in Wuhan, eind 2019. Vooral het enthousiasme van het World Economic Forum over de "kansen" die de covid "crisis" brengt, wekt geen vertrouwen, want waar is in dit alles de publieke raadpleging, de openbare discussie, hoor en wederhoor?

Een crisis wordt gemakkelijk gebruikt om zaken er door te duwen, waarvoor geen "terugweg" meer bestaat - de geschiedenis is vol van "crises" die een "nuttig" doel van de heersers dienden, oorlogen werden zo begonnen, revoluties werden voltrokken en daarvan kwam weinig goeds.

Ik heb mij nooit gewaagd aan HYPOTHESES voor "connecting the dots". De domheid van de top-elite is mijn meest waarschijnlijke verklaring van heel veel dwaze gebeurtenissen.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 5:27 pm 
lid

Als mensen geen overtuigend verhaal kunnen brengen dat zekerheid brengt over Corona, dan kunnen ze nog wel een SCENARIO schrijven, en niet alleen de plannenmakers van de grootste multinationals kunnen dat doen:

Uw VaxPass-app stuurt u een piepje om u te melden dat u moet komen voor uw (overbodige, kwaadaardige?) 'herhalingsvaccinatie'. Het herinnert u eraan dat als u niet aanwezig bent, uw huidige, geldige VaxPass vervalt. Nu kunt u niet meer doen waarvoor de pas nodig is (dat kan van alles zijn, van de toegang tot een openbaar gebouw tot het gebruik van uw bankkaart in een winkel of tankstation). Hoeveel keuze hebt u? Geen enkele. U wordt in de tang gehouden.

Een paar dagen later pingt uw VaxPass weer. U bent verplicht uw kleinkind te laten vaccineren, omdat de moeder van het kind dat nog niet heeft gedaan. Als u daar niet aan voldoet, vervalt uw VaxPass, net als die van uw dochters. Hoeveel keus heeft u? Geen enkele. Er wordt voor u gekozen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 7:37 pm 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:

Er moet zeker meer onderzoek naar immuniteit in het algemeen gedaan worden, of het nou om T-cel immuniteit of antilichamen gaat zonder of met voorafgaande besmetting.
Maar doorslaggevend is het niet, waar het het beleid aangaat. Er kunnen wel allerlei aannames van de al dan niet bereikte groepsimmuniteit gedaan worden, maar als desondanks de ziekenhuizen (te) vol liggen of het aantal besmettingen oploopt dat daarvoor kan zorgen is dat vooral informatie wat voor de wat langere termijn belangrijk is. Aangezien het informatie verschaft over eventuele herbesmettingen, effectiviteit van vaccinatie in combinatie met varianten etc.

Of we kunnen gewoon accepteren dat er soms ook mensen overlijden. Aan corona, aan HIV, aan ebola, aan sars, of aan weer een andere aandoening. Niemand op aarde heeft het eeuwige leven en dood gaan we allemaal, en je moet toch érgens aan overlijden. Is het eigenlijk niet van de zotte dat we mensen die al hun leven hebben gehad, die eind 80/begin 90 zijn, betreuren omdat ze eventueel nog een leve vóór zich gehad zouden hebben? Waarom accepteren we niet gewoon dat 85, of 87, of 90, of 95 een geweldige leeftijd is om te bereiken en dat je lichaam dan ook gewoon "op" kan zijn, en niet meer in staat om allerlei virussen af te slaan, je immuunstelsel wordt minder, net zo goed als dat de rest van je lichaam slijt.

Mijn oma overleed in 1990, ze was 83, en iedereen vond dat ze een mooie leeftijd had bereikt. Tegenwoordig wordt er dan gezegd: "Och, best jong nog...". Zijn we dan met zijn allen niet een beetje ga-ga geworden op dit gebied?

Wat is je voorstel? Wat is je concrete idee om af te geraken van het ga-ga worden, om bij wijze van spreken weer naar de situatie te gaan dat we van een 83 jarige zeggen dat het een mooie leeftijd is als ze overlijdt?

Dat we gewoon eens gaan nadenken dat het rekken van leven van (zeer) oude mensen, niet automatisch betekent dat die mensen dan ook kwaliteit van leven hebben. Ik was niet lang geleden in een instelling waar veel zeer oude mensen verblijven, en dan zie je een situatie dat 80% van die mensen eigenlijk apathisch heel de dag voor zich uit zit te kijken, te dutten of naar buiten te kijken in een leunstoel, met een zuster die op tijd de nodige pillen erin stopt, zelf kunnen ze niks meer, en de enige reden dát ze nog leven is dat de medische wetenschap tegenwoordig hun hart en organen aan de gang kunnen houden. Het zijn plantjes.

Dan heb ik liever mensen zoals mijn oma, vol van leven, maar op 83-jarige leeftijd was het voor haar voorbij. Maar tot het eind toe met volle teugen genoten van alles wat het leven te bieden had. Had ze tegenwoordig 95 kunnen worden? Wellicht. Met pilletjes en poedertjes en andere ingrepen, maar ze was tegelijkertijd haarzelf niet meer geweest.

Een oudtante van me is 101 geworden. Tot haar 95e woonde ze zelfstandig, met hulp van haar (inmiddels ook al oude) huishoudster, maar het ging niet meer. Dus naar een bejaardeninstelling. Waar ze een kamer kreeg met uitzicht op een troosteloos rozenperkje en een slecht onderhouden vijver. Van haar hoefde het toen niet meer zo nodig, maar tja, haar lichaam gaf niet op, ook al ondervond ze elke dag voortaan als een bezoeking. Is dat dan wat we mooi vinden aan "oud worden"?

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 8:01 pm 
lid

Maar ik zie ook nog wel enige levenslust bij veel bejaarde mensen. Vaak gepaard gaande aan opmerkingen zoals: oud worden is leuk, oud zijn veel minder.

Het is mooi om te streven, voor zover het in ons vermogen ligt, naar kwaliteit van leven, zinvol leven. Dat het maar lang moge duren maar het betekent ook dat we NU iets van ons leven moeten maken.

Ik ben steeds meer van de overtuiging geworden dat mensen lang kunnen leven, en vaker in goede gezondheid en, heel belangrijk, in vrijheid. We zullen dit zelf moeten doen want de authoriteiten kunnen dit niet doen zonder ons onze vrijheid af te pakken.

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 8:57 pm 
lid

De integriteit van lichaam (en geest) moeten meer worden gerespecteerd.

Mijn moeder wilde geen pillenpolonaise aan haar lijf. De enige pillen die ze nam, na een tia, waren bloedverdunners, maar verder wilde ze niets. Ook geen bloedonderzoeken. In het tehuis waar ze zat, werd dat gerespecteerd, en ook haar huisarts drong nergens op aan. En zo hoort het ook, m.i.

Zoals ook euthanasieverklaringen gerespecteerd zouden moeten worden. Zonder gezeur!
Niemand heeft over het leven van een ander te beschikken door voor hem of haar te beslissen of hij mag of moet (door)leven.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 9:03 pm 
lid

Rightnow schreef:
Maar ik zie ook nog wel enige levenslust bij veel bejaarde mensen. Vaak gepaard gaande aan opmerkingen zoals: oud worden is leuk, oud zijn veel minder.

Het is mooi om te streven, voor zover het in ons vermogen ligt, naar kwaliteit van leven, zinvol leven. Dat het maar lang moge duren maar het betekent ook dat we NU iets van ons leven moeten maken.

Ik ben steeds meer van de overtuiging geworden dat mensen lang kunnen leven, en vaker in goede gezondheid en, heel belangrijk, in vrijheid. We zullen dit zelf moeten doen want de authoriteiten kunnen dit niet doen zonder ons onze vrijheid af te pakken.

90% van de mensen die heel oud worden, leven niet in geweldige gezondheid. Heupen moeten worden vervangen, mobiliteit wordt minder en zonder hulpmiddelen soms zelfs niet meer mogelijk, en 9 van de 10 slikken per dag handenvol medicijnen om het lichaam gaande te houden. Mét dat al kunnen ze nog redelijk leven in een waan van gezondheid, maar gezond in de zin van "zonder kwalen of aandoeningen" zijn de meesten allerminst. Ze kunnen ermee leven, maar dat is iets anders. Ik zie mijn oude familieleden nog zitten met hun potten vol pillen. "Dit is voor mijn hart, en dit zijn mijn plaspillen, en deze tegen trombose, en dan nog mijn maagbeschermers omdat ik zoveel medicijnen slik, en dan nog de kalktabletten tegen osteoporose, en o ja, mijn cholesterol wil ook niet echt meer, dus daar heb ik ook pilletjes voor, en en en...". Soms was het grappig, dan zaten een paar oudtantes tegen elkaar op te bieden wie de meeste pillen per dag moest slikken. Maar in feite zijn we dus bezig een versleten lichaam nog enigszins aan de gang te houden. Die mensen zijn dus niet gezond ouder, die zijn gewoon versleten ouder. Alleen hebben we nu meer mogelijkheden om net te doen alsof die slijtage er niet is, die te onderdrukken.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 9:07 pm 
lid

Raya schreef:

Mijn moeder wilde geen pillenpolonaise aan haar lijf. De enige pillen die ze nam, na een tia, waren bloedverdunners, maar verder wilde ze niets. Ook geen bloedonderzoeken. In het tehuis waar ze zat, werd dat gerespecteerd, en ook haar huisarts drong nergens op aan. En zo hoort het ook, m.i.

Zoals ook euthanasieverklaringen gerespecteerd zouden moeten worden. Zonder gezeur!
Niemand heeft over het leven van een ander te beschikken door voor hem of haar te beslissen of hij mag of moet (door)leven.

Toch moet je ook hiermee heel voorzichtig zijn, zeker als moeders veel geld heeft. Toe maar moeder, teken die euthanasieverklaring nou maar. Ik ben met je eens dat iedereen zelf mag bepalen wanneer die dood wil, maar ik vind het niet vanzelfsprekend deze wens zo maar te vervullen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 9:25 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:

Toch moet je ook hiermee heel voorzichtig zijn, zeker als moeders veel geld heeft. Toe maar moeder, teken die euthanasieverklaring nou maar. Ik ben met je eens dat iedereen zelf mag bepalen wanneer die dood wil, maar ik vind het niet vanzelfsprekend deze wens zo maar te vervullen.

Een controlerend arts heeft de plicht na te gaan of ondertekening vrijwillig was. Eventueel door opnieuw langs te gaan zonder dat de kinderen daarvan op de hoogte zijn, zodat de arts de betrokken persoon zonder dat de kinderen op de hoogte zijn kan horen. Net zoals bij een notaris het geval is, als het op testamenten of levenstestamenten gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 4:06 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

90% van de mensen die heel oud worden, leven niet in geweldige gezondheid. Heupen moeten worden vervangen, mobiliteit wordt minder en zonder hulpmiddelen soms zelfs niet meer mogelijk, en 9 van de 10 slikken per dag handenvol medicijnen om het lichaam gaande te houden. Mét dat al kunnen ze nog redelijk leven in een waan van gezondheid, maar gezond in de zin van "zonder kwalen of aandoeningen" zijn de meesten allerminst. Ze kunnen ermee leven, maar dat is iets anders. Ik zie mijn oude familieleden nog zitten met hun potten vol pillen. "Dit is voor mijn hart, en dit zijn mijn plaspillen, en deze tegen trombose, en dan nog mijn maagbeschermers omdat ik zoveel medicijnen slik, en dan nog de kalktabletten tegen osteoporose, en o ja, mijn cholesterol wil ook niet echt meer, dus daar heb ik ook pilletjes voor, en en en...". Soms was het grappig, dan zaten een paar oudtantes tegen elkaar op te bieden wie de meeste pillen per dag moest slikken. Maar in feite zijn we dus bezig een versleten lichaam nog enigszins aan de gang te houden. Die mensen zijn dus niet gezond ouder, die zijn gewoon versleten ouder. Alleen hebben we nu meer mogelijkheden om net te doen alsof die slijtage er niet is, die te onderdrukken.

Eigenlijk gaan veel mensen te laat dood en toch hebben mensen het recht om dit zelf te beslissen.
Het is dus aan de arts om goed te luisteren wat oude mensen nog willen als het om medicijnen en behandelen gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 5:06 pm 
lid

Hume schreef:
PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Eigenlijk gaan veel mensen te laat dood en toch hebben mensen het recht om dit zelf te beslissen.
Het is dus aan de arts om goed te luisteren wat oude mensen nog willen als het om medicijnen en behandelen gaat.

Daar hebben die artsen helemaal geen tijd meer voor, met dank aan jouw held Rutte.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 6:42 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 7:21 pm 
lid

Raya schreef:

Tsja. En toch heb je je maar laten prikken. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 7:26 pm 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Incasseren, accepteren en doorleven.

83 is een prachtige leeftijd en we zijn al met veel teveel mensen.

Ik denk niet dat je er met deze tegeltjeswijsheid er bent hoor. Een concreet idee zou bijvoorbeeld zijn de gezondheidszorg op te heffen. Scheelt veel belastinggeld en ik vermoed dat met het foktempo in het westen het bevolkinfsaantal hiermee drastisch zal afnemen. Maar ik denk niet dat je veel handen op elkaar krijgt met dit idee. Vandaar mijn vraag. Wat zou nou concreet helpen waarvoor ook nog eens draagvlak is

Maar accepteren dat 80 prachtig is en dat niet iedereen 100 kan worden, daar is niks mis mee.
We zijn met te veel en als je nou een concreet idee wil hebben, waar ook draagvlak voor is, richt je dan op kwaliteit en niet op kwantiteit.

Als je de bevolking echt significant wil terugbrengen en niet met 100000 zul je echt stappen moeten zetten zodat mensen een heel stuk vroeger gaan overlijden. Dan moet je zeggen dat 70 wel mooi is.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 7:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Lancelot schreef:

Als je de bevolking echt significant wil terugbrengen en niet met 100000 zul je echt stappen moeten zetten zodat mensen een heel stuk vroeger gaan overlijden. Dan moet je zeggen dat 70 wel mooi is.

70 vind ik een beetje te cru, dat zou betekenen dat mensen meteen na hun pensionering het loodje zouden moeten leggen. Maar eind 70/rond de 80 lijkt me een prachtige leeftijd.

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: do mei 06, 2021 8:05 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Tsja. En toch heb je je maar laten prikken. :wink:

Tegen hun prijs!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]