Het is nu di mei 11, 2021 2:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:29 am 
lid

Nee maar met Kaag of Hoekstra gaat het zeker niet beter worden!

Wat deze mensen willen, ze zeggen het met "doorpakken" en dergelijke uitdrukkingen - the Great Reset: het doordrukken van de agenda van het World Economic Forum, zie #17 en https://www.weforum.org/agenda/2020/06/ ... eat-reset/

Maar ze zorgen wel dat ze een en ander niet in zijn consequenties voor Nederlandse burgers vertalen: minder vrijheid, minder te besteden, beperking vooral van sociale contacten en mobiliteit. Op de achtergrond de twee rijkste miljardairs met zulke duidelijk geuitte visies en belangstellingen.

Rutte (connectie met Yuval Noah Hariri en Elon Musk) weet meer en wil meer dan dat hij in het alledaagse zegt. Daarvan getuigt zijn stiekem gedrag waarbij hij niet wilde spreken over zijn grote ideaal, de Great Reset, met als pakkende catchphrase "Build Back Better". Rutte heeft voor het eerst in zijn leven (maar al heel wat jaren) een echte visie (overgenomen natuurlijk):

Maar die visie is geen ideologie om met burgers te delen. HIJ DEELT DIT WEL MET KAAG DUS RUTTE WEG IS GEEN OPTIE. Voor ons geldt alleen wat hij letterlijk zei: Bek houden. Dit is onbestaanbaar dictatoriaal - en verwerpelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 10:47 am 
lid

Rutte-1 was voor beleid 'waar rechts z'n vingers bij kan aflikken'. Zijn fatsoenlijke fase was van korte duur.

Rutte-2 was voor het beste jongetje van de EU begrotingsklas spelen. Dat werd hartje crisistijd samen met linkse partijen ingevuld middels een kaalslag in de voorzieningen, terwijl de collectieve lasten bleven stijgen. Alsof de schizofrenie al niet groot genoeg was, zocht Rutte de publiciteit met cringe oproepen aan de bevolking om een nieuwe auto te kopen.

Rutte-3 wilde dat Nederland klimaatkampioen werd. Nu geen vraag om een auto te kopen, maar gedwongen winkelnering bij slecht presterende, prijsopdrijvende monopolisten met hun warmtenetten waar klanten niet van af kunnen. Ook weer een peperdure mislukking.

De teneur vind ik redelijk stabiel: de burger moet zoveel mogelijk geld uit de zak geklopt worden, en Rutte heeft totale schijt aan hun belangen en aan de democratie. "Build Back Better" zal voor hem als een warm bad voelen. Daarom is Rutte weg voor mij altijd een optie. Sterker nog, uit goede bron verneem ik dat de dag des oordeels nadert.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 12:13 pm 
lid

baedeker schreef:
Rutte-1 was voor beleid 'waar rechts z'n vingers bij kan aflikken'. Zijn fatsoenlijke fase was van korte duur.

Rutte-2 was voor het beste jongetje van de EU begrotingsklas spelen. Dat werd hartje crisistijd samen met linkse partijen ingevuld middels een kaalslag in de voorzieningen, terwijl de collectieve lasten bleven stijgen. Alsof de schizofrenie al niet groot genoeg was, zocht Rutte de publiciteit met cringe oproepen aan de bevolking om een nieuwe auto te kopen.

Rutte-3 wilde dat Nederland klimaatkampioen werd. Nu geen vraag om een auto te kopen, maar gedwongen winkelnering bij slecht presterende, prijsopdrijvende monopolisten met hun warmtenetten waar klanten niet van af kunnen. Ook weer een peperdure mislukking.

De teneur vind ik redelijk stabiel: de burger moet zoveel mogelijk geld uit de zak geklopt worden, en Rutte heeft totale schijt aan hun belangen en aan de democratie. "Build Back Better" zal voor hem als een warm bad voelen. Daarom is Rutte weg voor mij altijd een optie. Sterker nog, uit goede bron verneem ik dat de dag des oordeels nadert.

In Rutte I is de PVV weggelopen

In Rutte II waren de VVD en de PvdA de winnaars van de verkiezingen en de enige partijen ,
die het land uit een diepe financiële crisis konden/moesten loodsen

In Rutte III bleek het heel moeilijk te zijn partijen te vinden ,die de verantwoordelijkheid op zich wilden nemen om het land te besturen.
Uiteindelijk is de huidige coalitie aan die klus begonnen , gevolgen economische groei ,werkgelegenheid
en dan plots de grootste crisis ooit een corona-epidemie.

De meerderheid van de bevolking heeft deze regering gewaardeerd met een goede verkiezingsuitslag en de mogelijkheid om door te regeren.
Toch blijven de rechts en de links radicalen schreeuwen aan de kant, dat zijn het veel beter kunnen doen.
De PVV een partij met veel racisten, is weggelopen als ze verantwoordelijkheid moeten dragen
Het FVD een partij die naar grote winst voor de provinciale verkiezingen , is totaal in elkaar gezakt door hun avonturen met racisten en wappies.
De SP heeft flink verloren, omdat Marijnissen alleen te keer kan gaan en niet met plannen komt voor de toekomst.

Daarom niet zeiken maar vooruit kijken is mijn devies.
Gisteravond kwam Adriaan van Dis in OP1 met een uitspraak van Nietzsche
" vergeten is het beste wat een mens kan overkomen ,want het biedt een kans om aan iets nieuws te beginnen."
Laat Rutte deze kans pakken.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 12:55 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

In Rutte II waren de VVD en de PvdA de winnaars van de verkiezingen en de enige partijen ,
die het land uit een diepe financiële crisis konden/moesten loodsen

In Rutte III bleek het heel moeilijk te zijn partijen te vinden ,die de verantwoordelijkheid op zich wilden nemen om het land te besturen.
Uiteindelijk is de huidige coalitie aan die klus begonnen , gevolgen economische groei ,werkgelegenheid

De meerderheid van de bevolking heeft deze regering gewaardeerd met een goede verkiezingsuitslag en de mogelijkheid om door te regeren.
Toch blijven de rechts en de links radicalen schreeuwen aan de kant, dat zijn het veel beter kunnen doen.
De PVV een partij met veel racisten, is weggelopen als ze verantwoordelijkheid moeten dragen
Het FVD een partij die naar grote winst voor de provinciale verkiezingen , is totaal in elkaar gezakt door hun avonturen met racisten en wappies.
De SP heeft flink verloren, omdat Marijnissen alleen te keer kan gaan en niet met plannen komt voor de toekomst.

Daarom niet zeiken maar vooruit kijken is mijn devies.
Gisteravond kwam Adriaan van Dis in OP1 met een uitspraak van Nietzsche
" vergeten is het beste wat een mens kan overkomen ,want het biedt een kans om aan iets nieuws te beginnen."
Laat Rutte deze kans pakken.
Vergeten is mensenlijk, maar Rutte vergeet te veel op essentiële mensen om dat zijn geheugen verkeerde informatie geeft. Rutte neemt dus geen enkele verantwoordelijkheid. Wie niet durft te geven krijgt ook niets. We hebben een VVD die enkel proefballonnetjes opblaast en meer niet.
De formatie zit muurvast dankzij Rutte en de CU is terecht weggelopen.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 2:56 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

Rutte-1 viel omdat Rutte het beste jongetje van de EU begrotingsklas wilde spelen, en het regeerakkoord openbrak. De onderhandelingen faalden vervolgens door geflip-flop van het CDA. Uiteindelijk was de begrotingsdiscipline een dikke faal, omdat de andere EU-landen hun schulden wél lieten oplopen, en Rutte Nederland in 2020 daarvoor liet opdraaien.

Hume schreef:
In Rutte II waren de VVD en de PvdA de winnaars van de verkiezingen en de enige partijen, die het land uit een diepe financiële crisis konden/moesten loodsen

Rutte-2 werd ingeleid door een campagne waar VVD en PvdA beweerden lijnrecht tegenover elkaar te staan, en kort na verkiezingsdag met elkaar in bed doken. Kiezersbedrog. Het beleid draaide uit op een kaalslag in de voorzieningen, terwijl de collectieve lasten bleven stijgen. Nederland werd economisch op jaren achterstand gezet ten opzichte van de ons omringende landen.

Hume schreef:

Rutte-3 werd ingeleid door een PVV-light campagne van VVD en CDA, waarna die partijen maanden probeerden te formeren met GroenLinks. Kiezersbedrog, ook qua uitblijven lastenverlichting, afschaffing dividendbelasting en afschaffing referendum. Opeens wil Rutte klimaatkampioen spelen, met die €1.000 miljard voor nul effect, maar het klimaatbeleid is over de hele linie een dikke faal. Rutte tekent voor de EU schuldenunie, en geeft daarmee de Nederlandse economie feitelijk uit handen. Rutte en De Jonge stapelen faal op faal bij het corona beleid. Bij de toeslagenaffaire blijkt dat de staat (politici, ambtenaren, rechters) probleemloos meewerkt aan het verneuken van de rechtsstaat. De misleiding en geheimschrijverij die dit mogelijk maken heeft een naam: de Rutte-doctrine.

Rutte samengevat: de burgers moet zoveel mogelijk geld uit de zak geklopt worden, en totale schijt aan hun belangen en aan de democratie.

Hume schreef:

Ook deze verkiezingen kenmerken zich door kiezersbedrog. Rutte had na de toeslagenaffaire nooit mee mogen doen aan de verkiezingen. D66 voerde campagne op 'nieuw leiderschap', maar dat blijkt bedrog. Het CDA voerde campagne met Omtzigt als tweede man, maar blijkt gewoon weer de corruptie van Rutte te omarmen.

Hume schreef:
Daarom niet zeiken maar vooruit kijken is mijn devies. Gisteravond kwam Adriaan van Dis in OP1 met een uitspraak van Nietzsche
"vergeten is het beste wat een mens kan overkomen ,want het biedt een kans om aan iets nieuws te beginnen." Laat Rutte deze kans pakken.

Rutte 'vergeet' niet. Rutte liegt. Misschien heeft Van Dis een uitspraak van Nietzsche waarin deze zegt dat het beste wat een land kan overkomen een draaideur leugenaar premier is die zaken in de doofpot stopt en z'n verantwoordelijkheid ontloopt. Dat zal wel niet, want Nietzsche was niet zo van het ontlopen. De uitspraak van Van Dis kan gevoeglijk de goed gevulde bak in met smoezen van kartelgastjes die amnesie pleiten wanneer ze geconfronteerd worden met de puinhopen die ze veroorzaken. Doe maar gewoon: "wie de geschiedenis niet kent is gedoemd deze te herhalen." Hebben we wat meer aan.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 4:11 pm 
lid

Beeldvorming van onbetrouwbare of wankelmoedige overheid versterkt slechts de roep om een sterke vrouw. Ook bij ons dus daarom mijn "steun" aan Rutte want anders heb je Kaag en die gaat ons voorgoed opsluiten.

KIJK naar wat Merkel vandaag heeft gedaan: ze neemt per decreet de macht over van de deelstaten. Macht over lockdowns is ALLE macht!!!!!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... l-lockdown

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 5:39 pm 
lid

Ik denk dat de samenvatting van Baedeker in #25 spot on is.

Ik had tien jaar geleden zoveel meer verwacht van Rutte en de VVD.... :((

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 7:35 pm 
lid

HvR schreef:

Je verwacht het niet he

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 7:47 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:

Je verwacht het niet he
Van jou zeker niet. Wedden dat Lancelot ermee eens is dat alle Armeniërs zich mogen vestigen in Nederland? De deur is immers nu opengezet door de IND

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ja ... ~adcf770f/

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:17 pm 
lid

Doe niet zo dom biertje, dit gaat om Syriërs die nog nooit in Armenië hebben gewoond, het was best zot van het IND om die naar Armenië te willen uitzetten :duh:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:46 pm 
lid

Lumiere schreef:
Doe niet zo dom biertje, dit gaat om Syriërs die nog nooit in Armenië hebben gewoond, het was best zot van het IND om die naar Armenië te willen uitzetten :duh:
En dan gaat ze terug voor het Kalifiaat.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:48 pm 
lid

Citaat:
De advocaat laat weten dat hij blij is dat dit voor Tina en Jacob geregeld is, maar dat er naast hen nog een groep is van ongeveer vijftig gezinnen die Syrisch zijn en voor wie dreigt dat ze naar Armenië worden uitgewezen. ,,Ik ga kijken of we voor deze groep op gelijke wijze een verblijfsvergunning kunnen regelen. Nu is daar nog geen duidelijkheid over
Die worden ook binnengelaten, let maar op.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 9:09 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
En dan gaat ze terug voor het Kalifiaat.

Ik denk dat je weer te veel hebt gedronken

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 9:16 pm 
lid

Iedereen die dat wil wordt binnengelaten. Binnenkort is Biertje ook aan de beurt.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 9:29 pm 
lid

Gestopt is natuurlijk weer aan het optreden (stoken) voor het moorddadige en criminele Kremlin-regime.
Vrijheid is in Rusland overigens ver te zoeken o.a. sinds ze allerlei lieden, burgers, politici, journalisten, oppositieleiders, etc. vermoorden, dan wel vergiftigen, dan wel in juridische problemen brengen met de van het regime geheel afhankelijke en gehoorzame rechters.
Maar dat is eigenlijk niet meer nodig nu we Baudet daar al voor hebben, die een lijntje met Poetin heeft.
En het beloofde Spoetnic vaccin blijkt vooralsnog niet leverbaar. Verwacht wordt dat dat niet eerder dan laat in het najaar of in de winter op stoom komt.
Ik zou zeggen dat die EU-landen die daar gebruik van willen maken dat in mindering krijgen op de verdeelsleutel van de EU commissie en dat de andere landen dan evenredig meer van de andere vaccins krijgen. Dat lijkt me alleszins redelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 9:44 pm 
lid

In Hongarije wordt er volop met Spoetnik gevaccineerd. De Hongaarse gezondheidsraad heeft het middel goedgekeurd. Goede zaak. Zou fijn zijn als de EMA haast zet achter de keuring van Spoetnik. Hoe sneller we vaccins we tot onze beschikking hebben, hoe sneller we kunnen vaccineren. Zou stom zijn dat politieke meningsverschillen met Rusland vaccinatie zou vertragen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 8:06 am 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:

Je verwacht het niet he

Nee, ik had inderdaad niet verwacht dat de VVD zo enorm door het ijs zou zakken en keer op keer haar beloften zou verbreken. Een compromis kan natuurlijk nodig zijn maar 180 graden draaien en je kiezers zo voor de gek houden als Rutte steeds opnieuw doet, is een gotspe. Na zovele jaren trouw VVD gestemd te hebben, is men mij definitief kwijt en ik kan maar niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die er toch iedere keer weer opnieuw intrappen. De enige reden die ik mij voor kan stellen, is dat de alternatieven niet voor het oprapen liggen maar dat kan toch geen reden zijn om steeds weer tegen dezelfde steen aan te lopen, wel ?

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 8:41 am 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Je verwacht het niet he

Nee, ik had inderdaad niet verwacht dat de VVD zo enorm door het ijs zou zakken en keer op keer haar beloften zou verbreken. Een compromis kan natuurlijk nodig zijn maar 180 graden draaien en je kiezers zo voor de gek houden als Rutte steeds opnieuw doet, is een gotspe. Na zovele jaren trouw VVD gestemd te hebben, is men mij definitief kwijt en ik kan maar niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die er toch iedere keer weer opnieuw intrappen. De enige reden die ik mij voor kan stellen, is dat de alternatieven niet voor het oprapen liggen maar dat kan toch geen reden zijn om steeds weer tegen dezelfde steen aan te lopen, wel ?

Dan zit je nu toch lekker bij je baudetjes. :gaap: :gaap:
Een partij die jaren lang verantwoordelijkheid neemt en coalities moet sluiten ,maakt wel eens een fout.
Baudet en Hiddema vergeten alles wat er in hun partij gebeurt en je weet nauwelijks nog wat je kunt geloven.
Van het speerpunt Nexit naar de boreale wereld en dan weer de wappies voorop.
Blijf dus lekker bij die mensen zitten en maak je geen zorgen om de VVD.
Deze partij is veruit de grootste partij geworden komt wel in een regering , want het zijn harde werkers ,
die niet zeuren maar verantwoordelijkheid dragen en daarvoor de nodige compromissen sluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 9:07 am 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:
Lancelot schreef:

Je verwacht het niet he

Dan zit je nu toch lekker bij je baudetjes. :gaap: :gaap:

Neen sufferd, wat kunnen mij Baudet en Hiddema schelen ?

Leer eens lezen svp in plaats van alleen je standaard-mantra's te copien en pasten.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 9:26 am 
lid

baedeker schreef:
"Build Back Better" zal voor hem als een warm bad voelen. Daarom is Rutte weg voor mij altijd een optie.
(...)
Rutte samengevat: de burgers moet zoveel mogelijk geld uit de zak geklopt worden, en totale schijt aan hun belangen en aan de democratie.
(...) Ook deze verkiezingen kenmerken zich door kiezersbedrog. Rutte had na de toeslagenaffaire nooit mee mogen doen aan de verkiezingen. D66 voerde campagne op 'nieuw leiderschap', maar dat blijkt bedrog. Het CDA voerde campagne met Omtzigt als tweede man, maar blijkt gewoon weer de corruptie van Rutte te omarmen.

Rutte liegt dat hij scheel ziet, maar Kaag zal het straks onomwonden zeggen: jouw lichaam is van de staat en een mening die hebben wij over jou en jij niet over ons - of die houdt je maar voor je want de planeet is aan het vergaan en die gaan we NU redden. Hoekstra heeft straks geen geld meer nadat hij alles over de balk heeft gegooid. Dacht je dat hij werkelijk Rutte heeft tegengewerkt bij het eeuwig voortzetten van de lockdowns? Nee, het was ook poppenkast.

Ik hoor wat ze zeggen maar ik kijk ook naar hun (gebrek aan betekenisvolle) acties.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]