Het is nu vr mei 14, 2021 4:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#261  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 8:56 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:

Ik denk dat het een misvatting is om er van uit te gaan dat mensen van nature lui zijn. Wellicht ben jij en jouw omgeving zo (en zijn lui zoals jij eigenlijk de verantwoordelijken voor de toeslagenaffaire, mensen die een toeslag vragen, zeker als ze een beetje rare naam hebben moet je natuurlijk goed controleren toch?), maar mijn ervaring is dat mensen het beste willen maken van hun leven. Ik deel je mening daarom niet dat "gratis geld" mensen lui maakt. Ik denk juist dat als je geen zorgen hoeft te maken om je naasten en jezelf van de eerste basis behoeften te voorzien je sneller die dingen doet waar je goed in bent. Het stimuleert ondernemerschap en maakt je minder afhankelijk van anderen.

En hoe wordt het betaald? Sowieso bespaar je natuurlijk heel veel geld omdat je geen geld rondpompt van de ene zak naar de andere zak. Verder is het ook zo dat degenen die de productiemiddelen bezitten er gebaat bij zijn dat mensen tevreden blijven. Bazos heeft 200 miljard, ik denk dat hij prima kan leven met 10 miljard. Het is wel eens uit gerekend dat met 60 miljard extra belastinggeld het basisloon in Nederland ingevoerd kan worden. Dus als je figuren zoals Bazos goed gebruikt kun je de hele Benelux aan het basisloon helpen. Of te wel, de bezitters van de productiemiddelen betalen het basisloon.

Natuurlijk zijn mensen van nature lui, in die zin, dat ze liever hun eigen programma volgen dan elke dag om 6 uur op te staan om zich 8 uur te onderwerpen aan een dagtaak die een ander (hun werkgever) voor hen bepaalt. Als ik de keuze zou hebben, zou ik ook liever elke dag mijn eigen programma kunnen willen bepalen, beetje in de tuin aanrommelen, wat klusjes in huis doen, in mijn eigen tempo, en ga ik tussendoor een uur zitten met koffie en iets erbij, ook OK, en heb ik een dag minder zin, dan doe ik minder. Komt dan de volgende dag wel weer goed. Dus ik zou niet lui zijn in de zin van elke dag in mijn bed blijven liggen.

Ik denk zomaar dat 90% van de mensen niet uit werken zou gaan als ze zouden weten dat ze elke maand gewoon genoeg inkomen overgemaakt zouden krijgen om van te leven.

En wat de immigranten betreft: die werken gewoon voor het merendeel niet. Opleidingsachterstanden, taalachterstanden, enz. maakt hen niet aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt. En die immigranten zelf vinden het leven hier geweldig: in hun land van herkomst hadden ze vaak een gammel huisje van golfplaten en planken, hier een keurig appartement of rijtjeswoning, zeg maar, van het soort dat in hun thuisland uitsluitend voor de hogere klasse was weggelegd. En dat krijgen ze helemaal gratis. En dat niet alleen, ze krijgen gratis geld elke maand, en gratis toeslagen elke maand, en ze hoeven er geen vinger voor te bewegen. Die mensen hebben het idee dat ze in Luilekkerland zijn terechtgekomen.

Alle ruis weggelaten betekent het dus dat als mensen van nature niet lui zijn een basisinkomen wel werkt, en als ze dat wel zijn, het niet werkt. Kun je hier mee leven?

Ik denk dat het beter is als mensen zélf voor hun inkomen zorgen (tenzij er redenen zijn, bijvoorbeeld medische) waardoor de samenleving het even over moet nemen. Maar ben je gezond van lijf en leden, en werk je niet, dan ook geen inkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#262  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 9:59 am 
lid

Exact, ledigheid is des duivels oorkussen....

"Gratis geld" bestaat niet, maakt mensen lui en ambitieloos (terwijl nog weer minder actieven voor nog weer meer inactieven moeten gaan zorgen).

Heilloos plan.

Profiel  

Bericht nummer:#263  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 10:42 am 
lid

HvR schreef:

"Gratis geld" bestaat niet, maakt mensen lui en ambitieloos

Deze reactie is lui, zonder bronnen en ambitieloos, ik neem aan dat je een uitkering geniet?

HvR schreef:
(terwijl nog weer minder actieven voor nog weer meer inactieven moeten gaan zorgen).

Dat is natuurlijk niet persé het geval, zeker niet als je het zou combineren met een liberale flexibelere arbeidsmarkt. De kans is juist groter dat mensen aan het werk kunnen komen omdat je als werkgever makkelijker mensen kan aannemen :evendenken:

HvR schreef:
Heilloos plan.

Mwoah, proeven leveren best een positief beeld op

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#264  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 12:18 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

Deze reactie is lui, zonder bronnen en ambitieloos, ik neem aan dat je een uitkering geniet?

HvR schreef:
(terwijl nog weer minder actieven voor nog weer meer inactieven moeten gaan zorgen).

Dat is natuurlijk niet persé het geval, zeker niet als je het zou combineren met een liberale flexibelere arbeidsmarkt. De kans is juist groter dat mensen aan het werk kunnen komen omdat je als werkgever makkelijker mensen kan aannemen :evendenken:

HvR schreef:
Heilloos plan.

HVR heeft gelijk, een sterke toename van vergrijzing is duidelijk waarneembaar en een toename van actieven voeden wordt een probleem. En met een liberale flexibelere arbeidsmarkt schep je nog geen banen.

https://www.youtube.com/watch?v=koR62kHpJ3g&t=6s

Profiel  

Bericht nummer:#265  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 1:19 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

HvR schreef:

HvR schreef:
Heilloos plan.

Goed idee, nog verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt....

En dan ga je straks ook gratis woonruimte weggeven, omdat geen mens meer een hypotheek kan krijgen om een huis te kopen zeker ?

Denk nou eens een beetje na, meid. :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#266  BerichtGeplaatst: do apr 29, 2021 12:24 pm 
lid

DA’ers nog niet klaar met kwestie-Omtzigt: ‘Mij lijken excuses van De Jonge en Hoekstra op hun plaats’
NOTULEN MINISTERRAADNu CDA’ers de notulen van de ministerraad hebben kunnen lezen, wil een aantal dat Kamerlid Omtzigt excuses krijgt van zijn partijgenoten Hoekstra en De Jonge. ,,Ik ben geschrokken.’’

Jan Hoedeman 29-04-21, 09:03 Laatste update: 09:32
Met rode oortjes hebben ze de notulen van de ministerraad gelezen, de CDA’ers die wilden weten hoe de vork in de steel zat. Wat had minister Hoekstra precies gezegd in de toeslagenaffaire over het vasthoudende optreden van Kamerlid Pieter Omtzigt? Hoekstra zegt in de notulen dat door minister De Jonge en hem ‘veel tijd en energie is gestoken in het sensibiliseren van de heer Omtzigt, met overigens beperkt succes.’

,,Als je niet tegen een aanhoudende Omtzigt kunt, hoor je daar niet te zitten’’, concludeert CDA-fractievoorzitter Niek Bragt uit Oost-Gelre over CDA-bewindslieden Hoekstra en De Jonge. Bragt is recent ondertekenaar van de brandbrief aan de landelijke partijtop, waarin Omtzigt wordt gesteund. Ook in diens lijn niet meer met Rutte te willen regeren. Bragt: ,,Als je in een coalitie zit, moet je niet monddood worden gemaakt. Omtzigt is uitermate kritisch geweest en terecht. Dat is misschien niet leuk maar dat hoort erbij.’’

Annie Schreijer-Pierik
,,Ik ga ervan uit dat Omtzigt op zijn beurt de ministers De Jonge en Hoekstra heeft gesensibiliseerd voor iets wat helemaal fout ging’’, hoopt Albert van der Ploeg, afdelingsvoorzitter Dantumadiel. ,,Er is wel te veel druk gelegd op Pieter en hij heeft te weinig steun gehad. Die hele cultuur moet anders, het dualisme moet terug.’’

Uitleg
CDA-afdeling Winterswijk heeft de brandbrief niet getekend. ,,Maar we steunen wel de lijn van die brief’’, zegt fractievoorzitter Wim Wassink. ,,Dat is: zorgen voor elkaar. Het sensibiliseren van Omtzigt vraagt om uitleg. Om op hem nou echt druk te zetten, dat gaat te ver. Het is te prijzen dat hij niet door de knieën is gegaan. De CDA-koers moet daar veranderen. We moeten terug naar dualisme. De regering regeert en de Kamer controleert.’’

Streekgenoot van Omtzigt en Europees parementariër Annie Schreijer-Pierik is duidelijk over de kwestie. ,,Dit had zo niet gemogen. Het gaat erom dat je als Kamerlid omhoog krijgt wat er misgaat. Dit was zo’n zwaar dossier, daar hadden ze samen uit moeten komen. Maar laten we van een min een plus maken. Laten we het kroonjuweel van Pieters boek (Een nieuw sociaal contract, in februari gepubliceerd, red.) meenemen in de nieuwe bestuurscultuur van het volgende kabinet.’’

Als Hoekstra en De Jonge écht druk hebben uitgeoe­fend op Omtzigt, dan is dat een verkeerde manier waarvoor minimaal excuses passen

Ben Bomers
Een van de opstellers van de brandbrief van ruim twintig afdelingen aan de landelijke partijtop, Gabriëlle Heine van de afdeling Heerlen, is ‘geschrokken’ van de ministerraadnotulen. ,,Mij lijken excuses van Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra aan Omtzigt op hun plaats. Het lijkt alsof ze de ernst van de situatie niet zagen. Maar excuses van Hoekstra en De Jonge zijn niet voldoende. Ze moeten Omtzigts boek gaan uitdragen en de bestuurscultuur veranderen.’’

Ook afdelingsvoorzitter Ben Bomers van Oost-Gelre zint het niet dat Omtzigt zo veel tegenwerking heeft gehad. ,,Als Hoekstra en De Jonge écht druk hebben uitgeoefend op Omtzigt, dan is dat een verkeerde manier waarvoor minimaal excuses passen.’’

Van onderop
Nog voordat de notulen van de ministerraad afgelopen maandag naar buiten kwamen, reisde interim-partijvoorzitter Marnix van Rij af naar de CDA-afdeling Heerlen om met de kopstukken te praten over de brandbrief aan de landelijke partijtop.

Hij werd ontvangen door wethouder Charles Claessens, de fractievoorzitter Marco Peters en enkele bestuursleden onder wie Gabriëlle Heine. ,,Dat is goed gegaan’’, zegt Heine. ,,Van Rij neemt onze kritiek serieus en dat is fijn. Hij wil graag van onderop aan de partij werken. Hij heeft over Pieter Omtzigt gezegd: ,,Ik ga daar wat aan doen.’’’

,,Wat jammer dat dit nu weer gebeurt’’, zegt Marian van Eersel, fractievoorzitter in Moerdijk, ondertekenaar van de brandbrief. ,,Ik ben heel benieuwd hoe Hoekstra en De Jonge zich verdedigen. Maar het allerbelangrijkste is: hoe staat Pieter Omtzigt hierin? Het is nu echt aan hem

https://www.ad.nl/politiek/cdaers-nog-n ... ~a9fbaa7e/

Je ziet het, het rommelt aan alle kanten in het CDA. Een nieuw kabinet dit jaar? Vergeet het maar.

Profiel  

Bericht nummer:#267  BerichtGeplaatst: do apr 29, 2021 1:07 pm 
lid

Als het CDA de juiste conclusie trekt, zal dat wel zijn onder druk van de leden die in hoofdzaak voor Omtzigt zijn, maar die zich niet goed hebben laten vertegenwoordigen in het partijbestuur - een grove fout waar ik zelf ook nog aan heb deelgenomen tijdens mijn niet al te actieve lidmaatschap van weleer.

Alleen de leden van het CDA kunnen misschien de partij redden want Hoekstra is precies als zijn kameraden uit Rutte III: volksmisleider, leugenaar en dictator "in commissie". Red het CDA en je redt het hele land van D66 en VVD die niet meer te redden zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#268  BerichtGeplaatst: do apr 29, 2021 2:48 pm 
lid

De houding van het CDA bij het notulendebat is verhullend in de keuze voor de oude politiek en tegen Pieter Omtzigt. De woordvoerster in het debat is poeslief tegen Wobke Hoekstra, over De Jonge en Grapperhaus.
Zegt ze tegen het ene interrumperende Kamerlid dat deze het 'sensibiliseren' niet moet invullen, zelf vult ze wel de opmerking van Grapperhaus is, dat hij wel zou helpen met het opstellen van de tijdlijn, zo, dat geen enkel Kamerlid daar zijn handen aan zou branden...
En op de vraag of ze mee doet aan het weer beschikbaar maken van sociale advocatuur voor slachtoffers van de politiek, zoals Omtzigt voorstelt, gaf ze geen antwoord!

Ook D66 en het CDA hebben al blijk gegeven dat de 'nieuwe bestuurscultuur' door hen is afgeserveerd!

Profiel  

Bericht nummer:#269  BerichtGeplaatst: do apr 29, 2021 8:01 pm 
lid

HvR schreef:

"Gratis geld" bestaat niet, maakt mensen lui en ambitieloos (terwijl nog weer minder actieven voor nog weer meer inactieven moeten gaan zorgen).

Heilloos plan.

Gratis geld vindt een steeds grotere (immigranten)groep in de bevolking heel normaal. Ben ooit in gesprek geweest met een vrouw die hier al 10 jaar woonde, en zijn vond het hier geweldig: goede uitkeringen, goede huizen, allemaal met toeslagen, extra hulp bij het verkrijgen van méér uitkering of méér toeslag (want dat vinden instanties blijkbaar noodzakelijk, om immigranten daar extra op te wijzen), kortom, ze vond het hier heerlijk. Ik vroeg haar ook waarom ze niet werkte, of haar man niet werkte, en ze zei letterlijk: "waarom moeilijk doen, is goed nu, wij eten, wij huis, wij auto, is prima". En ik vroeg haar ook of ze een idee had waar dat geld dan vandaan kwam. En dat had ze: "Is regering, regering geeft geld". OK, fijn, maar hoe komt de regering aan dat geld? Blijkbaar ging ik toen boven haar pet, want geen antwoord meer.

Profiel  

Bericht nummer:#270  BerichtGeplaatst: do apr 29, 2021 9:38 pm 
lid

Raya schreef:
De houding van het CDA bij het notulendebat is verhullend in de keuze voor de oude politiek en tegen Pieter Omtzigt. De woordvoerster in het debat is poeslief tegen Wobke Hoekstra, over De Jonge en Grapperhaus.
Zegt ze tegen het ene interrumperende Kamerlid dat deze het 'sensibiliseren' niet moet invullen, zelf vult ze wel de opmerking van Grapperhaus is, dat hij wel zou helpen met het opstellen van de tijdlijn, zo, dat geen enkel Kamerlid daar zijn handen aan zou branden...
En op de vraag of ze mee doet aan het weer beschikbaar maken van sociale advocatuur voor slachtoffers van de politiek, zoals Omtzigt voorstelt, gaf ze geen antwoord!

Ook D66 en het CDA hebben al blijk gegeven dat de 'nieuwe bestuurscultuur' door hen is afgeserveerd!
Dit zegt al genoeg

Wilders haalt flink uit naar Wopke Hoekstra (CDA). De PVV-leider vindt dat Hoekstra excuses moet maken voor het 'sensibiliseren' van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Maar dat doet Hoekstra niet. ,,Ik vind dat als een staatssecretaris op mijn ministerie worstelt met de uitvoering, dat ik daar ook aandacht voor mag vragen'', aldus de demissionair minister van Financiën.
Wat een rare partij is het toch, het CDA'', zegt PVV-leider Geert Wilders tegen Hoekstra.
Wilders: ,,Wat ik nou niet begrijp is dat de minister zijn termijn niet begon met excuses aan meneer Omtzigt.''
Hoekstra reageert: ,,Ik ben begonnen met excuses maken aan de ouders. Ik heb geprobeerd context te schetsen van wat ik heb gezegd en waarom ik dat heb gezegd.''
Wilders: ,,Dat is totaal geen antwoord op mijn vraag. Komt u nog met excuses aan de heer Omtzigt?''
Hoekstra: ,,Ik vind het terecht dat ik aandacht heb gevraagd bij de heer Omtzigt. En andersom heb ik dat ook gedaan bij mensen die zeiden 'het zal wel meevallen met die toeslagenaffaire'.''

https://www.ad.nl/politiek/live-hoekstr ... ~a6965662/

Volgens het CDA is het met Pieter het volgende: de dood of de gladiolen. Laat hem maar barsten.

Profiel  

Bericht nummer:#271  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 8:04 am 
lid

Citaat:
Dit is in Nederland al lang een kopieergedrag.
In organisaties moest ik weg omdat ik te lastig was, terwijl de veiligheid van medewerkers in gevaar was. Tegengewerkt, en vals beschuldigd. Ik werd door hogere functionarissen weggepest. Ziek thuis, en bedrijfsartsen deden hetzelfde. Ik citeer een bedrijfsarts. Het gaat tegenwoordig niet meer om de te behalen resultaten maar om de relatie tussen functionarissen, en daarin kunt u niet floreren.
Ik schaam me diep dat ik Nederlander ben.

Bovenstaand is een reactie van iemand op het artikel van het AD
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-belo ... ~a6965662/

Zoals de titel van dit draadje aangeeft gaan we leven in een cultuur waarbij mensen niet meer welkom zijn. Niet omdat ze moslim zijn maar sympathie hebben met Wilders, Baudet of het hartstikke eens zijn met Omtzigt of Leijten. 'Lastig' zijn wordt niet meer geaccepteerd, je bek open doen ook niet, je tegendraads opstellen is vaak zeer verfrissend als je maar niet boven het maaiveld uitsteekt en je voorstel uitgevoerd wordt. Kortom, stemmen mag maar dan met de voeten en verder niets. Tenminste, als het aan het Kartel Nederland ligt. Aldus Rutte, Hume, Lancelot en alle aanhangers van Kartel Nederland

Profiel  

Bericht nummer:#272  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 11:19 am 
lid

Biertje schreef:
Citaat:
In organisaties moest ik weg omdat ik te lastig was, terwijl de veiligheid van medewerkers in gevaar was. Tegengewerkt, en vals beschuldigd. Ik werd door hogere functionarissen weggepest. Ziek thuis, en bedrijfsartsen deden hetzelfde. Ik citeer een bedrijfsarts. Het gaat tegenwoordig niet meer om de te behalen resultaten maar om de relatie tussen functionarissen, en daarin kunt u niet floreren.

Zoals de titel van dit draadje aangeeft gaan we leven in een cultuur waarbij mensen niet meer welkom zijn. Niet omdat ze moslim zijn maar sympathie hebben met Wilders, Baudet of het hartstikke eens zijn met Omtzigt of Leijten. 'Lastig' zijn wordt niet meer geaccepteerd, je bek open doen ook niet, je tegendraads opstellen is vaak zeer verfrissend als je maar niet boven het maaiveld uitsteekt en je voorstel uitgevoerd wordt. Kortom, stemmen mag maar dan met de voeten en verder niets. Tenminste, als het aan het Kartel Nederland ligt. Aldus Rutte, Hume, Lancelot en alle aanhangers van Kartel Nederland

Volgens mij lees jij deze krant met een te grote fantasie.

Het AD is in tegenstelling tot populistische kranten de Telegraaf en de Volkskrant, een kwalitatieve goede krant geworden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de NRC en de Trouw , maar het AD is zeker een goede 3e.

Daarom mijn advies is , lees ook eens andere kranten.
Daar wordt je wijzer van.

Profiel  

Bericht nummer:#273  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 12:23 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Citaat:

Het AD is in tegenstelling tot populistische kranten de Telegraaf en de Volkskrant, een kwalitatieve goede krant geworden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de NRC en de Trouw , maar het AD is zeker een goede 3e.

Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Mensen in hokjes plaatsen en vervolgens afserveren omdat ze geen grijze onopvallende muis zijn. En als het gaat om beeldvorming spelen media en staatsomroep daar een hele grote rol, en die is niet fraai.

Het AD heeft o.m. steken laten vallen met onderzoeken naar bijvoorbeeld Hollandia Kloos waarbij de krant kwaliteitsjournalisten opzij schoof vanwege een artikel. En zo heeft elke krant wel akkefietjes.

Profiel  

Bericht nummer:#274  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 12:48 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Mensen in hokjes plaatsen en vervolgens afserveren omdat ze geen grijze onopvallende muis zijn. En als het gaat om beeldvorming spelen media en staatsomroep daar een hele grote rol, en die is niet fraai.

Het AD heeft o.m. steken laten vallen met onderzoeken naar bijvoorbeeld Hollandia Kloos waarbij de krant kwaliteitsjournalisten opzij schoof vanwege een artikel. En zo heeft elke krant wel akkefietjes.

Daarom , probeer jij nu eerst eens je eigen akkefietje op te lossen.

Profiel  

Bericht nummer:#275  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 1:01 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Daarom , probeer jij nu eerst eens je eigen akkefietje op te lossen.
Jij bent aan zet met je Baudet en Trumpetisten.

Profiel  

Bericht nummer:#276  BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2021 7:20 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Kranten bestaan niet meer. Zijn vrijwel allemaal verworden tot nieuwsflashes (hooguit) op het internet. Artikelen mogen zeker niet te lang of te diepgravend zijn, want dan worden ze niet meer gelezen door het publiek dat hooguit 2 minuten tijd heeft voor een hapklare brok nieuws. Bovendien zijn er steeds minder mensen die daarnaar op zoek zijn, naar achtergronden en onderzoek, die willen die hapklare brok, via internet, of ze kijken in de avond 10 minuten naar een talkshow en dan denken ze dat ze alle feiten kennen.

Profiel  

Bericht nummer:#277  BerichtGeplaatst: zo mei 02, 2021 10:51 pm 
lid

Natuurlijk wordt Omtzigt niet weggetreiterd.
De man heeft de laatste tijd eenvoudig te veel hooi op zijn vork genomen en is door al dat nuttige maar zeer intensieve en inspannende werk even vergeten dat hij ook nog mens was.
Zoals bekend behoort de mens tot de zoogdieren en niet tot de robotica.
Ieder mens heeft per dag tenminste anderhalf uur nodig voor lichamelijke beweging waarvan 20 minuten intensieve beweging waarbij gezweet mag worden.
Als je vergeet dat dit noodzakelijk is voor je algemeen welzijn, dan loop je al snel tegen een verschrikkelijke burn-out, overspanning of een stevige depressie aan.
Het is echter ook betrekkelijk eenvoudig om weer boven Jan te komen.
Hiervoor dient men een aantal maanden iedere dag een stevige wandeling overdag in de natuur te maken.
Dan komen de in de vergetelheid geraakte hormonen uit de hypofyse weer vrij en die zorgen er voor dat de gehele hormoonhuishouding van het lichaam weer op orde komt en je als herboren het leven weer volkomen aan kunt.
Als je in het vervolg dan maar niet vergeet dat je dit noodzakelijke ritme iedere dag weer opnieuw moet volbrengen on geestelijke en lichamelijk gezond te blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#278  BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2021 8:52 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Natuurlijk wordt Omtzigt niet weggetreiterd.
De man heeft de laatste tijd eenvoudig te veel hooi op zijn vork genomen en is door al dat nuttige maar zeer intensieve en inspannende werk even vergeten dat hij ook nog mens was.
Zoals bekend behoort de mens tot de zoogdieren en niet tot de robotica.
Ieder mens heeft per dag tenminste anderhalf uur nodig voor lichamelijke beweging waarvan 20 minuten intensieve beweging waarbij gezweet mag worden.
Als je vergeet dat dit noodzakelijk is voor je algemeen welzijn, dan loop je al snel tegen een verschrikkelijke burn-out, overspanning of een stevige depressie aan.
Het is echter ook betrekkelijk eenvoudig om weer boven Jan te komen.
Hiervoor dient men een aantal maanden iedere dag een stevige wandeling overdag in de natuur te maken.
Dan komen de in de vergetelheid geraakte hormonen uit de hypofyse weer vrij en die zorgen er voor dat de gehele hormoonhuishouding van het lichaam weer op orde komt en je als herboren het leven weer volkomen aan kunt.
Als je in het vervolg dan maar niet vergeet dat je dit noodzakelijke ritme iedere dag weer opnieuw moet volbrengen on geestelijke en lichamelijk gezond te blijven.
Waarom moest Omtzigt zoveel hooi op zijn vork nemen? Antwoord: omdat het kabinet de gevraagde informatie jarenlang heeft tegengehouden en pas onder grote druk de boek heeft prijsgegeven. Dat is ook wat Omtzigt tegen Leijten heeft gezegd: De Kamer kan niet elk jaar een onderzoek doen. En denk er om: dit is bewust beleid.

Profiel  

Bericht nummer:#279  BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2021 10:00 am 
lid

Omtzigt is bewust tegengewerkt, op achterbakse manieren, en dat is gewoon treiteren, in de hoop dat hij het opgeeft of vertrekt. Dat heet nog steeds wegtreiteren in gewoon Nederlands.

Allen D66'ers geven er een andere betekenis aan.

Profiel  

Bericht nummer:#280  BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2021 10:33 am 
lid

Ik denk ook aan zijn activiteiten die hij bijvoorbeeld op Malta deed.
Desalniettemin, als je je gezondheid dagelijks goed in de gaten houdt loop je vrijwel geen enkel risico op burn-outs, overspanning of fikse depressies.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]