Het is nu vr mei 14, 2021 2:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: di apr 20, 2021 1:01 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Vaccineren, ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Maar bij deze vaccins breekt bij mij het zweet uit. Nu in mijn omgeving de prikken ook gezet worden hoor ik veel mensen, vaak vrouwen, met klachten en ben ontzettend blij dat velen mij nog voorgaan. Hier thuis kijken ze mij dan glimlachend meewarig aan, waardoor ik mij mede door alle berichten en het gedoe over corona en de vaccins bijna ga voelen als een hypochonder met smetvrees. Petje af voor mensen die het vertrouwen houden, maar ik raak het meer en meer kwijt.

Vooral vrouwen hebben klachten na een vaccinatie, dit is hoe dat komt
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... e-dat-komt

Haastige spoed is zelden goed is mijn gevoel vanaf het begin.

Wie op dit forum is gevaccineerd en met wat?

Inwoners Groningen kunnen mogelijk gaan kiezen tussen vaccin AstraZeneca en Pfizer
https://www.oogtv.nl/2021/04/inwoners-g ... en-pfizer/

Milde klachten als hoofdpijn en lichte griepverschijnselen zijn een teken dat het vaccin werkt en er antilichamen worden aangemaakt.
Er lijkt nu iets heel bijzonders aan de hand waar het bijwerkingen aangaat, maar het gaat vooral om ongegronde angst, aangewakkerd door de enorme aandacht die ervoor is en de schaal waarop het gebeurt.

De aanhangers van Trump laten zich niet vaccineren en de baudetjes en de zwarte kousen van de biblebelt ook niet.
Hoe zou dat komen? Dat is toch geen angst?

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: di apr 20, 2021 1:44 pm 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Vaccineren, ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Maar bij deze vaccins breekt bij mij het zweet uit. Nu in mijn omgeving de prikken ook gezet worden hoor ik veel mensen, vaak vrouwen, met klachten en ben ontzettend blij dat velen mij nog voorgaan. Hier thuis kijken ze mij dan glimlachend meewarig aan, waardoor ik mij mede door alle berichten en het gedoe over corona en de vaccins bijna ga voelen als een hypochonder met smetvrees. Petje af voor mensen die het vertrouwen houden, maar ik raak het meer en meer kwijt.

Inwoners Groningen kunnen mogelijk gaan kiezen tussen vaccin AstraZeneca en Pfizer

Milde klachten als hoofdpijn en lichte griepverschijnselen zijn een teken dat het vaccin werkt en er antilichamen worden aangemaakt.
Er lijkt nu iets heel bijzonders aan de hand waar het bijwerkingen aangaat, maar het gaat vooral om ongegronde angst, aangewakkerd door de enorme aandacht die ervoor is en de schaal waarop het gebeurt.

De aanhangers van Trump laten zich niet vaccineren en de baudetjes en de zwarte kousen van de biblebelt ook niet.

Ja heel bijzonder. Ze zijn een jaar lang door de witte jassen bang gemaakt met een hevige griep. En nu wantrouwen ze het volgende verhaal van de *kuch* competente, integere en sympathieke overheid, dat er een wondermiddel zou zijn.
Het zijn net mensen.
:)

Voortaan nog maar iets harder knuppelen op het Mailieveld.
:drunk:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: di apr 20, 2021 1:46 pm 
lid

Lies schreef:

Mijn vrouw en ik zijn 7 april gevaccineerd met AstraZeneca via onze huisarts die vaccinatie over had en een dag voordat besloten werd dat het alleen nog voor 60+ is (wij zijn begin 50). Ook zijn vrouw en hun dochters werden toen ingeënt. Ik had last van vooral spier- en hoofdpijn, mijn vrouw ook van kortademigheid. Na 3 dagen nergens meer last van. Deze bijwerkingen betekenen feitelijk dat de vaccinatie werkt, het maakt antistoffen aan en dat doet pijn. Mensenhebben over het algemeen weinig kaas gegeten van kansberekening. Hoe meer er wordt gesproken over een kans, hoe groter men die kans inschatten. Daarom kopen we staatsloten en denken mensen dat ze trombose krijgen van astrazeneca, maar omdat je veel minder hoort over gokverslaafden en trombose gevallen van mensen die met het vliegtuig op vakantie zijn geweest is een gokje wagen en op vakantie gaan geen probleem

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: di apr 20, 2021 1:52 pm 
lid

Heel goed gezegd, Lancelot: mensen kunnen niet omgaan met kleine kansen, hoe vaak je ook roept dat de kans om te overlijden door een ongeluk als je op straat wordt overleden nog groter is dan de kans dat een of ander gevaar werkelijk fataal zal zijn.

Het spreken over zaken die 1 in een miljoen voorkomen heeft vaak een totaal andere functie: als deze dingen verder nooit voorkomen, wijzen ze op bepaalde werkings-mechanismen en dit is voor moleculair biologen wel heel belangrijk.

Om te begrijpen wat er echt gebeurt, om gevaren te identificeren en om mogelijk grotere risico's alsnog op het spoor te komen.

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: di apr 20, 2021 7:19 pm 
lid

Rightnow schreef:
Heel goed gezegd, Lancelot: mensen kunnen niet omgaan met kleine kansen, hoe vaak je ook roept dat de kans om te overlijden door een ongeluk als je op straat wordt overleden nog groter is dan de kans dat een of ander gevaar werkelijk fataal zal zijn.

Het spreken over zaken die 1 in een miljoen voorkomen heeft vaak een totaal andere functie: als deze dingen verder nooit voorkomen, wijzen ze op bepaalde werkings-mechanismen en dit is voor moleculair biologen wel heel belangrijk.

Om te begrijpen wat er echt gebeurt, om gevaren te identificeren en om mogelijk grotere risico's alsnog op het spoor te komen.

Nou, fijn dat die biologen zich daar dan lekker over gaan buigen, maar ik kan er met mijn verstand niet bij. In die zin dat hele vaccinatieprogramma's worden stilgelegd omdat 1 op de miljoen mensen heel misschien wellicht een nare bijwerking krijgt. Ik heb kanker gehad, en moet nog steeds elke dag medicijnen slikken. En de kans op bijwerkingen van die medicijnen is vele malen hoger. Toch hoor je er niemand over, geen verontruste toestanden in de media, geen gedoe, ik krijg die medicatie gewoon en ik slik ze ook gewoon, omdat ik weet dat de kans op ellende wanneer ik ze niét slik vele malen groter is dan de minieme kans op één of andere bijwerking.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2021 9:41 am 
lid

Het is niet alleen vreemd, dit gedoe van de authoriteiten, het is ook moreel hoogst verwerpelijk. Wie met echte medische risico's van doen heeft, moet wel paf staan van het gemillimeter terwijl men ZOGENAAMD alles van vaccinatie verwacht en 6 andere hoogst urgente maategelen wegwuift: in mijn ogen moreel verantwoordelijk voor dood-door-schuld.

Relatieve kansen, media spreken er soms toch over: https://www.rt.com/news/521313-pvt-bloo ... -vaccines/

Bloedpropjes in de buik, (Splanchnic Thrombosis) vergelijking:
1.6 per miljoen Astra-Zeneca
44,9 per miljoen Moderna / Pfizer

Bloedpropjes in aderen in de hersenen (CVT):
39 per miljoen mensen met Covid-19
4 per miljoen Pfizer or Moderna
5 per miljoen Astra-Zeneca

Conclusie: de 44,9 versus 39 per miljoen geeft de doorslag. Zoals ik vreesde zijn mRNA vaccins extra gevaarlijk ten aanzien van trombose, maar Astra-Zeneca en Jansen zijn voor de trombose geen bijzonder groot risico. Ik begrijp wel dat rationele mensen verbijsterd zijn over het stopzetten van de vaccinatie-campagnes waar alleen Pfizer bij te winnen zou kunnen hebben. Maar wellicht is dat niet de reden dat dit alles gebeurt: we kunnen slechts raden wat de werkelijke redenen zijn, waarbij ik DOMHEID van de professoren als belangrijke oorzaak vermoed.

Alleen de mainstream media behandelen de kwestie niet.

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: do apr 22, 2021 1:03 pm 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Nee, dat is vertrouwen, terwijl bij velen door de berichtgevingen het vertrouwen zoek raakt.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2021 9:27 am 
lid

Kijk eens hoe weinig 60-65 jarigen zich ueberhaupt laten vaccineren. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... orstelbaar

Op deze leeftijd verwacht je niet (zoals bij bejaarden wel die het nieuws niet volgen of begrijpen) dat men corona, of ernstig gebleken influenza, wegwuift als gevaar voor de kwetsbaren. Ook weten veel mensen van hun al dan niet kwetsbaar zijn, de mensen die oplettend zijn.

Maar blijf niet zo maar weg; bel even de assistent. Zeg desgewenst dat je geen gezondheidswinst verwacht en noem je leeftijd, BMI en dat de dokter verder jouw dossier heeft.

Bedenk dat huisartsen dan beter kunnen plannen. Hopelijk letten ze er op dat mensen die jonger zijn dan 60 maar met bij hen wel bekende kwetsbaarheden, met overgebleven vaccins kunnen worden geholpen. Als dit Astra Zeneca is dan is dat ook minder riskant dan een mRNA vaccin, in mijn verwachting.

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2021 11:31 am 
lid

Rightnow schreef:
Kijk eens hoe weinig 60-65 jarigen zich ueberhaupt laten vaccineren. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... orstelbaar

Op deze leeftijd verwacht je niet (zoals bij bejaarden wel die het nieuws niet volgen of begrijpen) dat men corona, of ernstig gebleken influenza, wegwuift als gevaar voor de kwetsbaren. Ook weten veel mensen van hun al dan niet kwetsbaar zijn, de mensen die oplettend zijn.

Maar blijf niet zo maar weg; bel even de assistent. Zeg desgewenst dat je geen gezondheidswinst verwacht en noem je leeftijd, BMI en dat de dokter verder jouw dossier heeft.

Bedenk dat huisartsen dan beter kunnen plannen. Hopelijk letten ze er op dat mensen die jonger zijn dan 60 maar met bij hen wel bekende kwetsbaarheden, met overgebleven vaccins kunnen worden geholpen. Als dit Astra Zeneca is dan is dat ook minder riskant dan een mRNA vaccin, in mijn verwachting.

Er wordt teveel ophef gemaakt. Dat valt natuurlijk niet tegen te houden.

Ieder medicijn en ieder vaccin kan een onverwachte uitwerking hebben, geheel afhankelijk van de persoon. Ook van een paracetamol kun je dood gaan. Net zo goed als van een misstap op de trap, of gewoon in de woonkamer waarbij je je heup breekt. Want zelfs daar gaan sommige mensen aan dood.
Wat ontbreekt is het perspectief waar alles in staat. En dat is deels de schuld van de overheid zelf. Die draait met informatie, verzwijgt en jokt, waardoor veel mensen de overheid niet meer geloven, ook niet als zij de waarheid spreekt. En als je de overheid niet meer gelooft, ben je bevattelijker voor informatie die in strijd is met die van de overheid.

Tien jaar geleden heeft een meerderheid van de mensen die zijn gaan stemmen, gekozen voor de VVD in de regering. We zitten nu met het summum aan ellendelingen in het Kabinet, die er niets van bakken, en verstrikt zijn geraakt in hun eigen leugens en bedrog.

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 2:12 pm 
lid

Rightnow schreef:

Nog een paar weken en we hebben veel te veel vaccins.
We kunnen niet de samenleving op slot houden voor mensen die niet geprikt willen worden.
Ieder keuze die je maakt heeft consequenties ,zelfs als je er aan dood gaat

RIVM-vaccinatiebaas: ‘Miljoenen doses AstraZeneca die na half mei komen, zijn niet meer nodig’
De miljoenen doses van het AstraZeneca-vaccin die Nederland na half mei geleverd krijgt, worden grotendeels niet meer gebruikt. Dat stelt Jaap van Delden, de vaccinatiebaas van het RIVM, in een interview met deze site. Mensen die de AstraZeneca-prik nu niet nemen, komen later dit jaar mogelijk in aanmerking voor een ander vaccin.

Volgens Van Delden worden er de komende tijd zoveel coronavaccins geleverd, dat die van AstraZeneca al snel niet meer nodig zijn. Het vaccin wordt nu door huisartsen toegediend aan mensen tussen de 60 en 64 jaar. Als er eenmaal genoeg vaccin binnen is om hen ook een tweede prik te kunnen geven, is AstraZeneca in principe overbodig. Dat is waarschijnlijk al in de tweede helft van mei het geval, zegt Van Delden.

https://www.ad.nl/binnenland/rivm-vacci ... ~a03948a0/

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 3:02 pm 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:

We kunnen niet de samenleving op slot houden voor mensen die niet geprikt willen worden.

RIVM-vaccinatiebaas: ‘Miljoenen doses AstraZeneca die na half mei komen, zijn niet meer nodig’
De miljoenen doses van het AstraZeneca-vaccin die Nederland na half mei geleverd krijgt, worden grotendeels niet meer gebruikt. Dat stelt Jaap van Delden, de vaccinatiebaas van het RIVM, in een interview met deze site. Mensen die de AstraZeneca-prik nu niet nemen, komen later dit jaar mogelijk in aanmerking voor een ander vaccin.

Volgens Van Delden worden er de komende tijd zoveel coronavaccins geleverd, dat die van AstraZeneca al snel niet meer nodig zijn. Het vaccin wordt nu door huisartsen toegediend aan mensen tussen de 60 en 64 jaar. Als er eenmaal genoeg vaccin binnen is om hen ook een tweede prik te kunnen geven, is AstraZeneca in principe overbodig. Dat is waarschijnlijk al in de tweede helft van mei het geval, zegt Van Delden.

Dit soort berichten, en ze zijn niet meer te tellen door al die kapiteins op één schip, zorgt er toch voor dat mensen het vertrouwen verliezen en angst kweken. Chaos vanaf het begin en van de hak op de tak.

Stel je eens voor dat over een tijd blijkt dat AstraZeneca toch nog de betere bescherming biedt, kunnen we daar weer weken over janken.

Verkleinde Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: za apr 24, 2021 6:45 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
Rightnow schreef:

Dit soort berichten, en ze zijn niet meer te tellen door al die kapiteins op één schip, zorgt er toch voor dat mensen het vertrouwen verliezen en angst kweken. Chaos vanaf het begin en van de hak op de tak.

Stel je eens voor dat over een tijd blijkt dat AstraZeneca toch nog de betere bescherming biedt, kunnen we daar weer weken over janken.

Verkleinde Afbeelding

Gelukkig wordt jij ook zo moe over het janken met dat vaccineren.

Vroeger in het leger was het gewoon spuiten met die handel en niet eindeloos zitten te jammeren.
En niemand is er slechter van geworden.

We leven nu in een tijd van watjes en volgens deskundigen hebben de meeste mensen storingen en depressies,
omdat de terrassen niet open zijn , omdat het aantal vakantiemogelijkheden zo beperkt is ,omdat de festivals niet doorgaan
en nu ook nog, omdat er verschillende vaccins zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2021 10:09 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:

Verkleinde Afbeelding

Gelukkig wordt jij ook zo moe over het janken met dat vaccineren.

Vroeger in het leger was het gewoon spuiten met die handel en niet eindeloos zitten te jammeren.
En niemand is er slechter van geworden.

We leven nu in een tijd van watjes en volgens deskundigen hebben de meeste mensen storingen en depressies,
omdat de terrassen niet open zijn , omdat het aantal vakantiemogelijkheden zo beperkt is ,omdat de festivals niet doorgaan
en nu ook nog, omdat er verschillende vaccins zijn.

Neuh, dat de terrassen niet open zijn en vakanties lastiger zijn, is niet het feit waar ik echt last van heb. Waar ik last van heb, is dat verschillende hoogtijdagen in mijn familie, zoals het 50-jarig huwelijk van een oom en tante, of de uitvaart van een andere tante, niet normaal door mogen gaan, of zelfs niet toegankelijk zijn voor mij. Dat vrienden hun huwelijk al 2 keer hebben uitgesteld omdat ze het graag met ons en andere geliefden willen vieren en dat mag niet. Dat de etentjes die we al jaren hebben met een bejaarde oom en tante, waar we altijd veel plezier aan beleven, opeens niet meer kunnen (we gingen over en weer dan steeds ergens eten). En omdat ze al dik in de 70 zijn, weet je ook niet of het iets is wat je kunt "inhalen". Dát zijn dingen waar ik last van heb.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2021 7:04 pm 
lid

Mijn zorgen over (zeker ook) de mRNA vaccins zijn, dat ze een wissel leggen op de toekomst van de mensheid. Het geeft een (verkeerd) motief om mensen hun vrijheden te ontnemen, waardoor inderdaad (het wordt immers steeds gekker) uiteindelijk een menswaardig leven wordt bedreigd.

Dat zouden ook toekomstige vaccins kunnen doen die een eenmaal in zijn vrijheden ingeperkte mensheid nog verder in het nauw brengen. Voor mij is de grens dat ik nu geen experimenteel vaccin nodig heb: mijn eigen immuniteit volstaat. Ga ik dus anderen niet ontnemen die als kwetsbaren wellicht extra bescherming nodig hebben. Eigenlijk is mijn eigen vaccinatie niet eens het belangrijkste: ik ben geschrokken van de menselijke verhoudingen en van de snelle afbreuk van burgerlijke vrijheden: waar vroeger een eenvoudige de-bunking van hoaxes volstond, en open discussies mochten plaatsvinden, zie je op de sociale media nu censuur.

De mogelijkheid van verplichtge massa-vaccinatie leidt heel gemakkelijk tot dictatuur. Dat dit een risico ls en tot waakzaamheid moet leiden, hoor ik niet zo vaak noemen. Zijn we te kortzichtig bezig? Langetermijn gezondheidsschade lijkt mij ook meer van belang voor jongere medeburgers dan voor wie dan ook op dit forum aangezien de meesten van ons al korter of langer terug hun 50-jarige verjaardag hebben gevierd.

Maar dit gaat wel over wat we aan de volgende generaties nalaten.

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 8:43 am 
lid

Rightnow schreef:
Mijn zorgen over (zeker ook) de mRNA vaccins zijn, dat ze een wissel leggen op de toekomst van de mensheid. Het geeft een (verkeerd) motief om mensen hun vrijheden te ontnemen, waardoor inderdaad (het wordt immers steeds gekker) uiteindelijk een menswaardig leven wordt bedreigd.

Dat zouden ook toekomstige vaccins kunnen doen die een eenmaal in zijn vrijheden ingeperkte mensheid nog verder in het nauw brengen. Voor mij is de grens dat ik nu geen experimenteel vaccin nodig heb: mijn eigen immuniteit volstaat. Ga ik dus anderen niet ontnemen die als kwetsbaren wellicht extra bescherming nodig hebben. Eigenlijk is mijn eigen vaccinatie niet eens het belangrijkste: ik ben geschrokken van de menselijke verhoudingen en van de snelle afbreuk van burgerlijke vrijheden: waar vroeger een eenvoudige de-bunking van hoaxes volstond, en open discussies mochten plaatsvinden, zie je op de sociale media nu censuur.

De mogelijkheid van verplichtge massa-vaccinatie leidt heel gemakkelijk tot dictatuur. Dat dit een risico ls en tot waakzaamheid moet leiden, hoor ik niet zo vaak noemen. Zijn we te kortzichtig bezig? Langetermijn gezondheidsschade lijkt mij ook meer van belang voor jongere medeburgers dan voor wie dan ook op dit forum aangezien de meesten van ons al korter of langer terug hun 50-jarige verjaardag hebben gevierd.

Maar dit gaat wel over wat we aan de volgende generaties nalaten.

Dat is inderdaad ook waar ik me zorgen over maak. Dat het zo makkelijk blijkt te zijn voor overheden om vrijheden af te nemen. Dat we het normaal vinden dat mensen die daartegen demonstreren, ofwel een demonstratieverbod krijgen, ofwel uit elkaar geslagen worden door politiegeweld. Dat we het normaal vinden en zelfs toejuichen dat mensen die vreedzaam bij elkaar zijn in een openbaar park, met een biertje en wat muziek, worden omsingeld door de politie en opgepakt. Dat iemand die om 21.15 uur over straat loopt en zich naar huis haast na een bezoekje aan een bekende, in principe gewoon een dikke boete kan krijgen (en soms is dat ook gebeurd) omdat we om 21.00 uur allemaal achter onze eigen voordeur thuis behoren te zijn. Dat er scanvoertuigen en zelfs drones worden ingezet (robots dus) om te monitoren of er geen mensen stiekem bij elkaar zijn. Al met al is het een maatschappij waarvan ik 2 jaar geleden nog dacht dat je die alleen in films zag, maar het is helaas de realiteit geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 9:15 am 
lid

Velen hebben hun kritische oplettendheid ingeruild voor totale focus op het virus, anderen zijn helemaal achter regering en RIVM gaan staan want zien dat als nog zinnige mogelijkheid om er uit te komen. Mensen beperken hun blikveld en hebben niet door dat de overheid hetzelfde aan het doen is - zodat we met zijn allen blinde blindengeleiders aan het worden zijn.

Ja, dit is alles nu een feit maar er zijn ook veel mensen die het wel min of meer beseffen. Heel veel mensen zullen de ernst van dit probleem ontdekken en enorm spijt krijgen dat ze zo maar meegelopen, want de veranderingen kunnen onomkeerbaar zijn; dit is dikwijls in het verleden, en in andere landen, zo geweest als burgervrijheden werden ingeperkt en als dwang werd toegepast.

Mensen vertellen mij dat ze wel weten dat ze hun interesse sterk beperken tot het virus, of tot wat de overheid hen vertelt daarover, en over wat ze moeten doen. Sommigen letten zien niet alles wat in de wereld gebeurt, anderen houden zich expres vast aan hun dagelijkse NRC Handelsblad plus het journaal, en in een gesprek geven ze het botweg toe dat ze het te lastig zouden vinden om verder te kijken.

Er komen dus veel mensen die zich hierover in de toekomst schuldig zullen voelen, maar dan is er misschien geen weg terug.

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 9:49 am 
lid

Rightnow schreef:
Velen hebben hun kritische oplettendheid ingeruild voor totale focus op het virus, anderen zijn helemaal achter regering en RIVM gaan staan want zien dat als nog zinnige mogelijkheid om er uit te komen. Mensen beperken hun blikveld en hebben niet door dat de overheid hetzelfde aan het doen is - zodat we met zijn allen blinde blindengeleiders aan het worden zijn.

Ja, dit is alles nu een feit maar er zijn ook veel mensen die het wel min of meer beseffen. Heel veel mensen zullen de ernst van dit probleem ontdekken en enorm spijt krijgen dat ze zo maar meegelopen, want de veranderingen kunnen onomkeerbaar zijn; dit is dikwijls in het verleden, en in andere landen, zo geweest als burgervrijheden werden ingeperkt en als dwang werd toegepast.

Mensen vertellen mij dat ze wel weten dat ze hun interesse sterk beperken tot het virus, of tot wat de overheid hen vertelt daarover, en over wat ze moeten doen. Sommigen letten zien niet alles wat in de wereld gebeurt, anderen houden zich expres vast aan hun dagelijkse NRC Handelsblad plus het journaal, en in een gesprek geven ze het botweg toe dat ze het te lastig zouden vinden om verder te kijken.

Er komen dus veel mensen die zich hierover in de toekomst schuldig zullen voelen, maar dan is er misschien geen weg terug.

Het griezelige vind ik dat er steeds meer mensen in lijken mee te gaan. Die dan redeneren in de zin van: ik heb mijn werk, mijn inkomen, mijn huis, en dat ik daarbuiten niet veel mag of kan, neem ik dan maar voor lief, of vind ik wel prima. Mensen die echt het idee hebben dat ze een corona-gevaar vormen zodra ze zich in het openbare leven vertonen. Totale brainwash. Want in feite leven we in een Sowjet-maatschappij anno 1975. Niks mag, en wat wél mag, is gebonden aan overheidsregels. Zaterdag waren we samen (voor het eerst sinds 10 maanden) even op bezoek bij een bevriend stel, maar in feite waren we dus in overtreding, want meer dan 1 bezoeker mag niet. En het is dan best een raar gevoel. Dat zelfs op bezoek gaan bij vrienden een illegale daad blijkt te zijn.

Ik woon vlak aan de grens met België en de grens met Duitsland is 15 minuten verderop. En dan zijn er opeens barricaden aan de grens, of moet je testen doen, of papieren overleggen. Alsof je een vijandelijk iemand bent. En ik maar denken dat de EU juist was ontstaan om open grenzen en vrij verkeer te stimuleren. Nou, vergeet het maar. In feite is de hele EU dus in feite al ineengestort hiermee. Want je bent opeens niet "één", opeens ben je een vijandelijke inwoner van een ander (EU)land die met wantrouwen bekeken moet worden. Want misschien ben je wel ziek. Mijn god. 2 jaar geleden kon ik nog met schurft, HIV, longaandoeningen en mazelen gewoon op Venlo in de trein naar Viersen stappen en geen mens die me tegenhield. Tegenwoordig kom ik kerngezond aan de Duitse grens en word ik tegengehouden als ik niet het juiste papiertje heb...

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 1:37 pm 
lid

Hume schreef:

Nope, het is een politiek standpunt en blinde volgzaamheid t.a.v. de Grote Blonde Leider, wat daarvoor zorgt. En dit forum zit vol met papegaaien, zo te lezen.. en dan maakt men zich boos, dat het zo lang duurt. De situatie is triest. We zitten meer dan een jaar met dit kutvirus opgescheept en de problemen worden alleen door de regering veroorzaakt ? Bullshit ! Zelfs wanneer Nederland net zo voortvarend zou vaccineren als Biden in de VS, dan is de garantie er nog steeds niet, dat we de kudde-grens van 70..90% gaan halen. Net zoals in de VS. De variantjes varen er wel bij. Bedankt, Trump, bedankt Baudet.. bedankt Lies, bedankt Rightnow, Baedeker, Biertje, PeterJKH.. voor jullie politieke standpunt en would-be expertise ten aanzien van virussen en vaccins. De onkunde..

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 4:05 pm 
lid

Einstein schreef:
Hume schreef:

Nope, het is een politiek standpunt en blinde volgzaamheid t.a.v. de Grote Blonde Leider, wat daarvoor zorgt. En dit forum zit vol met papegaaien, zo te lezen.. en dan maakt men zich boos, dat het zo lang duurt. De situatie is triest. We zitten meer dan een jaar met dit kutvirus opgescheept en de problemen worden alleen door de regering veroorzaakt ? Bullshit ! Zelfs wanneer Nederland net zo voortvarend zou vaccineren als Biden in de VS, dan is de garantie er nog steeds niet, dat we de kudde-grens van 70..90% gaan halen. Net zoals in de VS. De variantjes varen er wel bij. Bedankt, Trump, bedankt Baudet.. bedankt Lies, bedankt Rightnow, Baedeker, Biertje, PeterJKH.. voor jullie politieke standpunt en would-be expertise ten aanzien van virussen en vaccins. De onkunde..

De Onkunde bestaat erin dat men (onze regering) denkt een virus te kunnen besturen alsof het een onwillige burger is. Een regering die met tunnelvisie zich alleen maar focust op "het virus", en steeds verbetener, en geen oog lijken te hebben voor het ineenstorten van de samenleving. Een samenleving die inmiddels méér schade lijdt dan door het hele virus had kunnen worden veroorzaakt.

Morgen had een dag moeten zijn vol mensen op straat, feestjes, een drankje op het terras. Maar het mag niet. Want morgen gelden "de maatregelen" nog. Woensdag opeens niet meer, dan mag je wél naar een terras en wél naar een winkel en wél naar een markt. Maar dan moeten de meeste Nederlanders weer gewoon werken. Waarom die versoepelingen niet 1 dag naar voren getrokken, zodat de horeca in elk geval nog 1 feestdag had kunnen meemaken? NU is het morgen koningsdag en is de stad uitgestorven. Door het ÉÉN DAG naar voren trekken van de versoepelingen hadden vele mensen eindelijk weer eens een leuke feestdag kunnen hebben, maar zelfs dát is ons niet gegund, lijkt het wel.

Laten we nou eindelijk de realiteit eens onder ogen zien. 90% van de mensen die overleden zijn, waren zeer oud en hadden al onderliggende kwalen. Het aantal mensen dat zwaar ziek is geworden van corona zit met name in de oudere bevolkingsgroep. Vaak mensen die ook door een ander virus, of een andere (erbij komende) complicatie hadden kunnen overlijden. Mijn tante is een maand geleden overleden, 79 jaar oud. Zwaar COPD had ze. En een opgepikt coronavirus was teveel voor haar. Maar dat had ook een verkoudheid of longontsteking kunnen zijn, want ze wás al zwaar ziek. Niettemin zijn er dan nog altijd mensen die willen beweren dat ze aan corona is overleden, ondanks het feit dat ze al 5 jaar aan de zuurstof zat vanwege haar COPD en dat élke longinfectie of luchtweginfectie die daar bovenop zou komen, te veel zou kunnen zijn.

Feit is gewoon dat 99,9% van de mensen gewoon gezond en wel over straat loopt, nergens last van heeft, dat buurtfeestjes, huisfeestjes, samenzijn in parken of op stranden van vele mensen, de horeca (toen die nog open was), familiebijeenkomsten, enz. NIET heeft geleid tot extra enorme uitbraken (zoals onheilsprofeten graag voorspelden). Niks van dat al. Ik hoor het mensen nog zeggen toen vorig jaar de stranden opeens vol zaten, of er "te veel" mensen in een bosgebied waren: nou, dat is wachten op een uitbraak. Niks van gebleken. Er waren "illegale" feestjes in Haagse kroegen, er waren illegale feestjes in parken en bossen en boerenschuren, en ook toen werd geroepen: "Maar nou gaat het gebeuren, die worden allemaal ziek". Niks van gebleken. Wanneer gaan we nou eindelijk eens tot de realiteit terugkeren?

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2021 4:38 pm 
lid

Einstein schreef:
Hume schreef:

Nope, het is een politiek standpunt en blinde volgzaamheid t.a.v. de Grote Blonde Leider, wat daarvoor zorgt. (...)

Op 26 januari 2020 sliepen alle grote blonde leiders nog. Omdat ik SARS uit 2005 mij goed herinnerde, besloot ik na een paar weken dralen om daarover informatie te gaan opzoeken en het onderwerp ter discussie te brengen viewtopic.php?f=2&t=9663

Ook mij overkwam wat iedereen overkwam: wij lieten ons informeren door Neil Ferguson en door Tedros Adhanom Ghebreyesus. Pas daarna kwamen grote blonde leiders aan bod. Later merkten we dat deze grote leiders ons niet snel op de hoogte brachten van nadere inzichten maar de WHO vermeldde op een gegeven moment wel een IFR van 0,23 wereldwijd, een flinke daling ten opzichte van de 3,4 procent van Ferguson.

Ja, die Infection Fatality Ratio was inderdaad dezelfde als voor een gemene Influenza type A. Verschil was wel dat er niet echt veel (kruis-)immuniteit was met andere coronavirussen. Nu weet ik dat ik zonder "vaccin" zeker ooit een flinke "griep"soort zal doormaken, waar ik niet bang meer voor ben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]