Het is nu di jul 27, 2021 4:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 540 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#501  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 10:12 am 
lid

baedeker schreef:
Amanda Gorman, dichteres met een pigment, mocht eigen werk voordragen bij de inhuldiging van Biden. Kennelijk errug belangrijk werk, want het moest in allerlei talen vertaald worden. Uitgeverij Meulenhoff gaf Nederlands talent Marieke Lucas Rijneveld de opdracht om het gedicht te vertalen. 'Marieke maakt zaken als gendergelijkheid en mentale weerbaarheid bespreekbaar en we herkennen in haar de passie en strijd voor een inclusieve samenleving'. Meulenhoff zou de vertaling kritisch laten lezen door 'sensitivity readers' met verschillende achtergronden. Amanda Gorman en haar team (?) reageerden direct positief. What could possibly go wrong?

Toch was gelijk de boot aan. Want Marieke heeft geen pigment hè, en wilde Meulenhoff nou beweren dat vertaalsters met een pigment geen talent hebben? Janice Deul, activiste met een pigment, kreeg van de Volkskrant een podium voor dit uitgesproken racistische betoog, samengevat: een witte vertaler voor poëzie van Amanda Gorman is onbegrijpelijk.

De reacties raakten Meulenhoff en brachten het tot nieuwe inzichten. Meulenhoff had veel geleerd en wilde heel graag ook blijven luisteren, leren en in dialoog treden. Meulenhoff had veel begrip voor het besluit van Marieke om de opdracht terug te geven. Meulenhoff gaat op zoek naar een team om mee samen te werken om Amanda's woorden en boodschap van hoop en inspiratie zo goed mogelijk en in haar geest in vertaling te brengen.

Mijn vraag is, is het niet eens tijd dat een of ander anti-racisme bureau in de benen komt om aan deze onzin een einde te maken?

Ik heb hier ook met verbazing kennis van genomen. Dus iemand zonder kleurtje is niet in staat om de woorden van iemand mét een kleurtje correct te vertalen? Maar goed, dan betekent dat dus omgekeerd dat een gekleurde persoon niet in staat is om de Max Havelaar te interpreteren, of het boek "De Negerhut van Oom Tom"? Want immers geschreven door een blanke. Dus zijn uitsluitend blanke interpretaties valide?

Profiel  

Bericht nummer:#502  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 10:39 am 
lid

animo schreef:
...Over representatie gesproken. Het recente debat heeft mij bewogen tot een schuldbekentenis. Als goed gedrilde deugneus heb ik uitsluitend gestemd op de eerste vrouw op de lijst van mijn keuze. Ik zie nu in hoe grotesk mijn dwaling is. Mea maxima culpa!

Ik beloof dan ook plechtig nooit meer op een vrouw te stemmen. Die hebben immers een kut en ik niet, en dat is heel, heel belangrijk! Representatie betekent: een mannenstem op een vrouw is een verloren stem.

U kunt zich misschien voorstellen hoe groot mijn opluchting is dat ik na dik een halve eeuw tot dit diepe inzicht ben gekomen. Nu nog besluiten wat te doen met al die vloeibare genders die naar mijn kiezersgunst hengelen.
Als goed gedrilde deugneus...ha,ha,ha. Daarom komt het opstandige uit mijn jeugdjaren weer naar boven, het niet willen deugen en door dit gedoe kiezen ik voor de mannenbroeders in de politiek.

Profiel  

Bericht nummer:#503  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 11:45 am 
lid

baedeker schreef:
Amanda Gorman, dichteres met een pigment, mocht eigen werk voordragen bij de inhuldiging van Biden. Kennelijk errug belangrijk werk, want het moest in allerlei talen vertaald worden. Uitgeverij Meulenhoff gaf Nederlands talent Marieke Lucas Rijneveld de opdracht om het gedicht te vertalen. 'Marieke maakt zaken als gendergelijkheid en mentale weerbaarheid bespreekbaar en we herkennen in haar de passie en strijd voor een inclusieve samenleving'. Meulenhoff zou de vertaling kritisch laten lezen door 'sensitivity readers' met verschillende achtergronden. Amanda Gorman en haar team (?) reageerden direct positief. What could possibly go wrong?

Toch was gelijk de boot aan. Want Marieke heeft geen pigment hè, en wilde Meulenhoff nou beweren dat vertaalsters met een pigment geen talent hebben? Janice Deul, activiste met een pigment, kreeg van de Volkskrant een podium voor dit uitgesproken racistische betoog, samengevat: een witte vertaler voor poëzie van Amanda Gorman is onbegrijpelijk.

De reacties raakten Meulenhoff en brachten het tot nieuwe inzichten. Meulenhoff had veel geleerd en wilde heel graag ook blijven luisteren, leren en in dialoog treden. Meulenhoff had veel begrip voor het besluit van Marieke om de opdracht terug te geven. Meulenhoff gaat op zoek naar een team om mee samen te werken om Amanda's woorden en boodschap van hoop en inspiratie zo goed mogelijk en in haar geest in vertaling te brengen.

Mijn vraag is, is het niet eens tijd dat een of ander anti-racisme bureau in de benen komt om aan deze onzin een einde te maken?

Inclusiviteit door uitsluiting. Het is puur racisme!

Of jaloezie, dat klaagster de opdracht niet gekregen had.

Gelukkig merk ik om mij heen dat mensen dit gedram zat beginnen te worden. Ook mensen van kleur.

Profiel  

Bericht nummer:#504  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 6:04 pm 
lid

Janice Deul is inderdaad een raciste. Volgens haar is het hebben van een bepaalde kleur nodig om bepaalde dingen te kunnen doen. Niet levenservaring of talent, maar kleur is volgens haar onderscheidend om iets te kunnen vertalen. Inclusiviteit is belangrijk, maar inclusiviteit bereiken door racisme is niet de juiste weg. Dat Meulenhoff hiervoor is gezwicht is schandelijk.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#505  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 6:46 pm 
lid

Lancelot schreef:
Janice Deul is inderdaad een raciste. Volgens haar is het hebben van een bepaalde kleur nodig om bepaalde dingen te kunnen doen. Niet levenservaring of talent, maar kleur is volgens haar onderscheidend om iets te kunnen vertalen. Inclusiviteit is belangrijk, maar inclusiviteit bereiken door racisme is niet de juiste weg. Dat Meulenhoff hiervoor is gezwicht is schandelijk.
Ze is een activiste. Wen er maar aan, ze gaat de wereld redden en veranderen. Hieronder ook een activiste:

Feministe Pauline Harmange (26): ‘Mannen moeten betere mensen worden’
https://www.trouw.nl/cultuur-media/femi ... ~bc588759/

Bij een piepklein uitgeverijtje in Parijs verscheen vorig jaar een pamflet getiteld Mannen, ik haat ze. Dankzij een overijverige ambtenaar van het ministerie voor Seksegelijkheid, Diversiteit en Gelijke Kansen werd het pamflet – waarvan maar 450 exemplaren waren gedrukt – een groot succes. Deze man dreigde, gealarmeerd door de titel, het boekje te verbieden. Dat leidde tot ophef, waarop een grote uitgever zich ontfermde over de auteur, Pauline Harmange (26).

Resultaat: in Frankrijk werden meer dan 20.000 exemplaren verkocht van Mannen, ik haat ze en de ene na de andere vertaling volgt. Tot verrassing van Harmange, die freelance webredacteur is en een blog heeft (uninvincibleete.com), waarin ze schrijft over politiek en feminisme, maar ook over zichzelf. En ze deelt er vegan-recepten.
(....)
Richt u zich niet op een bepaald type mannelijkheid: het agressieve? Er zijn ook mannen die wel luisteren en voor wie gelijkheid tussen de seksen vanzelf spreekt.

“Er bestaat geen acceptabele vorm van mannelijkheid, want die is per definitie agressief. Een man die luistert, voor gelijkheid is en de taken eerlijk deelt, voldoet niet aan de normen van mannelijkheid. Mijn politieke boodschap is dat we mannelijkheid moeten afschaffen, zodat mannen betere mensen kunnen worden.”

Profiel  

Bericht nummer:#506  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 11:28 pm 
lid

Marieke zelf is in ieder geval totaal geassimileerd, en buigt nog eens diep.
Het is niet Deul die haar dit aandoet.
Iemand heeft Marieke deze onzinnige houding bijgebracht.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#507  BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2021 11:26 am 
lid

baedeker schreef:
Ik denk dat ze geen speelbal wil worden in de discussie waardoor apartheid op een andere manier in onze samenleving terugkeert. In zo'n wereld leven we, zo ook de vrouwen met mannenhaat, waarbij ik mij afvraag of het geen zelfhaat is wat de boventoon voert. Uitsluiten om goede redenen kunnen ook fout zijn en daar mag je je ogen ook niet voor sluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#508  BerichtGeplaatst: di maart 02, 2021 7:28 pm 
lid

Is dit ook een gevolg van de Britse variant van het coronavirus...moeilijk doen als het makkelijk kan?

Opinie: ‘Eetcultuur stellig toe-eigenen maakt ons niet inclusiever’
https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~b410da59/

De Britse Corinne Fowler, hoogleraar postkoloniale literatuur aan de Universiteit van Leicester, beschreef onlangs in The Green Unpleasant Land dat de Britse tuincultuur, het indelen van plantensoorten en zelfs het eten van een fazant een diepgewortelde laag van racisme herbergt. Want het indelen van planten zou overeenkomsten vertonen met rassenleer, de kennis van tuinen is elitair en een koloniaal overblijfsel. Ook zou de liefde voor de fazant als culturele toe-eigening van een exotische vogel gezien kunnen worden.
(....)
De laatste jaren is men op het vlak van voedsel vooral op zoek naar ‘authenticiteit’, ‘hyperlokaal’ en ‘terroir’. De bijna tot waanzin leidende zoektocht naar authenticiteit en lokaliteiten maakt van eten in plaats van een sociaal bindmiddel een oorzaak voor een steeds groter wordende maatschappelijke kloof. Culturele toe-eigening of de weerstand daartegen is in keukens ook een rol gaan spelen. Iedereen is steeds meer en steviger zijn of haar grenspaaltjes aan het ingraven.

En misschien zit de misvatting wel in de term eetcultuur; een cultuur is namelijk een constructie en bedacht door mensen om het leven ogenschijnlijk overzichtelijker en simpeler te maken. Je hoort erbij of je hoort er niet bij. Dat is wat mij betreft verre van inclusief. Waar van oudsher ook de culinaire wereld geprivilegieerd, wit en man was, gaat het maken van stellige afbakeningen niet ons eten inclusiever maken. Sterker nog: nationale keukens, nationale gerechten of de indeling van tuinen en wat je dan wel of niet zou mogen verbouwen op eigen bodem zijn geconstrueerd vanuit een flinke vleug nationalisme en protectionisme. Aangevuld met identiteitsbepalende factoren werden nationale ‘terroirs’ geboren. Zo werden we wat we eten; wij versus zij.

Profiel  

Bericht nummer:#509  BerichtGeplaatst: di maart 02, 2021 8:38 pm 
lid

Lies schreef:
baedeker schreef:
Ik denk dat ze geen speelbal wil worden in de discussie waardoor apartheid op een andere manier in onze samenleving terugkeert. In zo'n wereld leven we, zo ook de vrouwen met mannenhaat, waarbij ik mij afvraag of het geen zelfhaat is wat de boventoon voert. Uitsluiten om goede redenen kunnen ook fout zijn en daar mag je je ogen ook niet voor sluiten.

Wat me altijd opvalt, is dat vrouwen emancipatie maar 1 kant op zien: vrouwen moeten het "klassiek domein" van de man kunnen veroveren. Maar probeer als man aan de bak te komen als medewerker KDV, dan ben je op zijn minst bedenkelijk en waarschijnlijk een pedofiel...

Profiel  

Bericht nummer:#510  BerichtGeplaatst: di maart 02, 2021 10:57 pm 
lid

Ja, Arthur Schopenhauer formuleerde dat in het bundeltje 'Er is geen vrouw die deugt' als volgt:

De man streeft naar een directe beheersing van de dingen, door ze te begrijpen of te onderwerpen. Maar de vrouw is altijd en overal uitsluitend aangewezen op een indirecte beheersing, namelijk via de man, en hij is het die zij moet beheersen.

Dat is toch wat Pauline Harmange bedoelde?

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#511  BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2021 9:51 am 
lid

Lies schreef:
animo schreef:
...Over representatie gesproken. Het recente debat heeft mij bewogen tot een schuldbekentenis. Als goed gedrilde deugneus heb ik uitsluitend gestemd op de eerste vrouw op de lijst van mijn keuze. Ik zie nu in hoe grotesk mijn dwaling is. Mea maxima culpa!

Ik beloof dan ook plechtig nooit meer op een vrouw te stemmen. Die hebben immers een kut en ik niet, en dat is heel, heel belangrijk! Representatie betekent: een mannenstem op een vrouw is een verloren stem.

U kunt zich misschien voorstellen hoe groot mijn opluchting is dat ik na dik een halve eeuw tot dit diepe inzicht ben gekomen. Nu nog besluiten wat te doen met al die vloeibare genders die naar mijn kiezersgunst hengelen.
Als goed gedrilde deugneus...ha,ha,ha. Daarom komt het opstandige uit mijn jeugdjaren weer naar boven, het niet willen deugen en door dit gedoe kiezen ik voor de mannenbroeders in de politiek.

Je zult wel de trumpisten van de SGP bedoelen?
Zondags in de kerk en de andere dagen discrimineren van vrouwen ,van homo's en van zwarten.
Zo kennen we de mannen broeders van Urk van Katwijk en van de biblebelt .
Ze passen uitstekend in het straatje van Wilders en Baudet .
Ja die mannenbroeders ,strak in de mond en los in de kont. Houdt ze in de gate!

Profiel  

Bericht nummer:#512  BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2021 6:48 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
animo schreef:

Zondags in de kerk en de andere dagen discrimineren van vrouwen ,van homo's en van zwarten.

Gelukkig maar dat er genuanceerde geesten zoals jij bestaan, die nooooit generaliseren.... :flowers2:

Profiel  

Bericht nummer:#513  BerichtGeplaatst: do maart 04, 2021 11:15 am 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Gelukkig maar dat er genuanceerde geesten zoals jij bestaan, die nooooit generaliseren.... :flowers2:
Iedereen wringt zich tegenwoordig in allerlei bochten door de ontstane situatie, ook Hume ontkomt er niet aan.

Zie ons eens goed doen, terwijl ik denk dat we meer en meer gekneveld worden en hollen van commotie naar commotie. Het onderstaande lezende denk ik arme Marieke, wat hebben ze je aangedaan.

Amsterdams dichter vertaalt kinderboek Gorman
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210303_92339196

Het kinderboek van Amanda Gorman dat in september bij uitgeverij Van Goor verschijnt, wordt vertaald door ­Amsterdams stadsdichter ­Gershwin Bonevacia.

Door de commotie rond de ver­taling van de poëzie van Amanda Gorman bleef het nieuws dat haar kinderboek Change sings: a children’s anthem in september verschijnt bij uitgeverij Van Goor wat in de schaduw. De vertaling is in handen van de zwarte dichter Gershwin Bonevacia. Hij heeft evenmin vertaalervaring als ­Marieke Lucas Rijneveld en het is voor het eerst dat hij voor kinderen schrijft.

Profiel  

Bericht nummer:#514  BerichtGeplaatst: do maart 04, 2021 11:50 am 
lid

Kom kom, het valt best mee.

Marieke is toch te ver heen om te beseffen dat ze bij de benen genomen wordt.

En Bonevacia heeft nu eenmaal een pigment. Bovendien: dyslectisch, geen vertaalervaring en nog nooit voor kinderen geschreven ... zwaktes die hij vaak gebuikt als kracht om zich uit te spreken tegen de negatieve beeldvorming van mensen daarover. Zolang je niet teveel focust op de vertaling gaat Bonevacia het prima doen.

Profiel  

Bericht nummer:#515  BerichtGeplaatst: do maart 04, 2021 12:05 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:

Iedereen wringt zich tegenwoordig in allerlei bochten door de ontstane situatie, ook Hume ontkomt er niet aan.

Zie ons eens goed doen, terwijl ik denk dat we meer en meer gekneveld worden en hollen van commotie naar commotie. Het onderstaande lezende denk ik arme Marieke, wat hebben ze je aangedaan.

Amsterdams dichter vertaalt kinderboek Gorman
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210303_92339196

Het kinderboek van Amanda Gorman dat in september bij uitgeverij Van Goor verschijnt, wordt vertaald door ­Amsterdams stadsdichter ­Gershwin Bonevacia.

Door de commotie rond de ver­taling van de poëzie van Amanda Gorman bleef het nieuws dat haar kinderboek Change sings: a children’s anthem in september verschijnt bij uitgeverij Van Goor wat in de schaduw. De vertaling is in handen van de zwarte dichter Gershwin Bonevacia. Hij heeft evenmin vertaalervaring als ­Marieke Lucas Rijneveld en het is voor het eerst dat hij voor kinderen schrijft.

Terwijl voor kinderen schrijven een vak apart is. Een specialisme. Het vergt kennis van de belevingswereld van een kind, en de kunde om je daarin te bewegen.

Inclusiviteit verword steeds meer dwangmatigheid in plaats van een elkaar respecteren van en waarderen om elkaars kwaliteiten. Iemand die vanuit dwangmatigheid de realiteit uit het oog verliest, is in het gewone leven rijp voor een psychiater. Maar ja, die zullen in de westerse wereld ook wel weer te wit zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#516  BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2021 2:13 am 
lid

Bericht uit Absurdistan:

Oxford-professor brandmerkt, jawel, het notenschrift als 'koloniaal' in een poging het musicologische curriculum te 'dekoloniseren'.

The Telegraph has seen proposals for changes to undergraduate courses, which question the current curriculum's "complicity in white supremacy".

Professors said the classical repertoire taught at Oxford, which spans works by Mozart and Beethoven, focuses too much on "white European music from the slave period".

The documents reveal that a faculty member, who decide on courses that form the music degree, have proposed reforms to address this "white hegemony", including rethinking the study of musical notation because it is a "colonialist representational system".

Teaching notation which has not "shaken off its connection to its colonial past" would be a "slap in the face" for some students, documents state, and music-writing studies have been earmarked for rebranding to be more inclusive.

Academics have also proposed that musical skills such as learning to play the keyboard or conducting orchestras should no longer be compulsory because the repertoire "structurally centres white European music" which causes "students of colour great distress".

It is also noted that the "vast bulk of tutors for techniques are white men".

Bladmuziek is een kolonialistisch representatiesysteem waar je studenten van kleur niet mee lastig moet vallen. Worden ze enorm gestrest van, en dat onder de knoet van witte mannen. Wist je niet hè? En zo inclusief en divers, zo helemaal niet polariserend of neerbuigend naar wie dan ook!

Maar vorige maand wisten ze in dagblad Trouw nog te melden dat dekolonisatie 'gewoon' betekent: gemarginaliseerde stemmen aan bod laten komen, je weet wel, iedereen die niet wit of man is. Dekolonisatie, weetjewel! Wie kan daartegen zijn? Die verzet zich, kan niet anders, tegen academische vrijheid en jaagt alleen maar polarisatie aan!

Al die goede bedoelingen. De auteurs mogen nog zulke uitnemende rechtsgeleerden en feministen zijn, ze hebben werkelijk geen flauw benul wat zich onder hun academische neuzen afspeelt.

Profiel  

Bericht nummer:#517  BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2021 9:34 am 
lid

Defund Oxford.

Profiel  

Bericht nummer:#518  BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2021 9:38 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:
baedeker schreef:

Wat me altijd opvalt, is dat vrouwen emancipatie maar 1 kant op zien: vrouwen moeten het "klassiek domein" van de man kunnen veroveren. Maar probeer als man aan de bak te komen als medewerker KDV, dan ben je op zijn minst bedenkelijk en waarschijnlijk een pedofiel...
Als we sprake is van seksueel misbruik is dat heel vaak door een man. Dus die uitzondering snap ik wel. Overigens is er wel casus dat een man die bij een KDV werkte ontslagen werd omdat de stichting enkel vrouwen wilde, vanwege de kans op sexueel misbruik. De rechter stond het ontslag toe omdat ook de werkverhoudingen waar verstoort maar kende wel een flinke ontslagvergoeding toe en het KDV moest zich inspannen om de man aan een nieuw baan te helpen, ook moest het een getuigschrift verstrekken aan de man want dat wilde het KDV niet, evenals het niet uitbetalen van vakantiedagen en ontslagvergoeding. Dus zat er wel een behoorlijk prijskaartje aan het ontslag.

Hier is sprake van risicomijdend gedrag. En het gaat wel om een kwetsbare groep: jonge kinderen. Het vier-ogenprincipe zou dit kunnen verhinderen, maar dan moe je wel genoeg kinderen hebben.

Maar als iemand ooit in een ver ver verleden geld heeft gestolen van een werkgever in de functie van boekhouder, komt die ook nooit meer aan de bak want voorzorgsmaatregel. Redelijk of niet?

Profiel  

Bericht nummer:#519  BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2021 10:14 am 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Lies schreef:

Als we sprake is van seksueel misbruik is dat heel vaak door een man. Dus die uitzondering snap ik wel. Overigens is er wel casus dat een man die bij een KDV werkte ontslagen werd omdat de stichting enkel vrouwen wilde, vanwege de kans op sexueel misbruik. De rechter stond het ontslag toe omdat ook de werkverhoudingen waar verstoort maar kende wel een flinke ontslagvergoeding toe en het KDV moest zich inspannen om de man aan een nieuw baan te helpen, ook moest het een getuigschrift verstrekken aan de man want dat wilde het KDV niet, evenals het niet uitbetalen van vakantiedagen en ontslagvergoeding. Dus zat er wel een behoorlijk prijskaartje aan het ontslag.

Hier is sprake van risicomijdend gedrag. En het gaat wel om een kwetsbare groep: jonge kinderen. Het vier-ogenprincipe zou dit kunnen verhinderen, maar dan moe je wel genoeg kinderen hebben.

Maar als iemand ooit in een ver ver verleden geld heeft gestolen van een werkgever in de functie van boekhouder, komt die ook nooit meer aan de bak want voorzorgsmaatregel. Redelijk of niet?

Je zegt het al: vaak.
Maar op het aantal pedofielen (man en vrouw) is dat nog steeds maar een relatief klein deel.
De meeste mensen, ook de meeste mannen, zijn geen pedofiel. En daarbij kun je het vier-ogen-principe hanteren.
Als we praten over emancipatie gaat dat ook over de man. De klachten dat er te weinig mannelijke onderwijzers op de basisschool zijn is terecht. Kinderen hebben mannelijke en vrouwelijke voorbeelden nodig. Vanaf het allereerste begin.

Profiel  

Bericht nummer:#520  BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2021 10:28 am 
lid

Het is maar de vraag of de stelling van Peter klopt dat als je als medewerker KDV solliciteert je op zijn minst bedenkelijk en waarschijnlijk als een pedofiel wordt gezien. Eerder denk ik dat het KDV zich afvraagt of hij geschikt is voor de functie. Mannen zijn voor sommige functies in het algemeen gesteld minder geschikt dan vrouwen, en vice versa, wat niet wil zeggen dat er mannen kunnen zijn die deze functie evengoed kunnen beoefenen als een vrouw.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 540 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]