Het is nu di jul 27, 2021 7:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3009 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 151  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2861  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 9:23 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Ik snap je probleem niet. Dat ik online zet dat mijn opa en oma dat boek in de boekenkast hadden? Ik ken ook mensen die een koran in de boekenkast hebben, maar toch geen moslim zijn. Ik ken mensen die een bijbel in de boekenkast hebben, maar geen christen zijn.

Maar als je er een probleem mee hebt dat ik af en toe dingen uit mijn eigen leven plaats, als illustratie van mijn referentiekader, dan lees je ze toch niét?

Ik was nog bezig, de tekst die je citeert is niet wat er nu staat. Hou er rekening mee dat wanneer je zo snel reageert, dan doe ik dat ook. Dus misschien klopt de tekst die ik citeer ook niet.

En ik heb geen probleem, zie smiley. Het gaat er niet om, dat ik er iets van vind dat jij dat boek hebt. Je kent mijn mening over dit boek, neem ik aan. Waar het om gaat, is dat het voor mijn generatie (dwz de tweede/derde) nogal absurd is, wanneer mensen met een normaliter vrij brave politieke overtuiging bereid zijn, om zoiets openlijk op een voor iedereen leesbaar forum online te zetten ! Dat je het over je eigen boekenkast zegt, is nog tot daaraan toe... Maar waarom is het eigenlijk nodig, om te gaan praten over je grootouders ? Die zijn toch geen lid van dit forum ? Ik kan me de tijden nog herinneren, waar je dit soort dingen beter niet in het openbaar kon roepen. En zeker niet over oudere familieleden.. daarom vond ik het nogal hilarisch. Het past helemaal in jouw stijl, om het zo te doen.. wanneer er iets politiek incorrects moet worden geroepen, dan wijs je dat vaker toe aan iemand anders, je echtgenoot of zo :gniffel:
O, dan begrijp je mijn postjes verkeerd. Ik neem zelf alle verantwoordelijkheid voor wat ik vind en schrijf. Dat ik af en toe iets vertel uit de praktijk van mijn man, of uit mijn familie, is meer om te illustreren hoe ik tot mijn eigen persoonlijke mening ben gekomen. Maar wat ik hier schrijf, komt uitsluitend en alleen voor mijn konto en wijs ik aan niemand anders toe dan mijzelf en mijn eigen opinie.

Ja luister Peter, het is wel de bedoeling dat je je ongemakkelijk voelt over bepaalde boeken. Straks komt iedereen vertellen dat ze altijd al thuis stonden, bij gewone mensen die nieuwsgierig waren, en zichzelf goed wilden informeren. Daarmee doorkruis je het heersende narratief om door guilt by association bepaalde politici te vereenzelvigen met wat ze lezen of wie ze spreken. Je zaait verwarring man, hou daar mee op!

Wat daarentegen wél toegestaan is, is een premier die kind aan huis is bij een machtige club ultra-globalistische engnekken, die publiekelijk de loftrompet steekt over hun bagger ideeën, daar ook naar handelt, en blijft trollen en liegen als hem in het parlement gevraagd wordt wat dat te betekenen heeft. Herhaal na mij: 'Wie daarover begint doet aan complottheorieën'.

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#2862  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 9:48 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Ik snap je probleem niet. Dat ik online zet dat mijn opa en oma dat boek in de boekenkast hadden? Ik ken ook mensen die een koran in de boekenkast hebben, maar toch geen moslim zijn. Ik ken mensen die een bijbel in de boekenkast hebben, maar geen christen zijn.

Maar als je er een probleem mee hebt dat ik af en toe dingen uit mijn eigen leven plaats, als illustratie van mijn referentiekader, dan lees je ze toch niét?

Ik was nog bezig, de tekst die je citeert is niet wat er nu staat. Hou er rekening mee dat wanneer je zo snel reageert, dan doe ik dat ook. Dus misschien klopt de tekst die ik citeer ook niet.

En ik heb geen probleem, zie smiley. Het gaat er niet om, dat ik er iets van vind dat jij dat boek hebt. Je kent mijn mening over dit boek, neem ik aan. Waar het om gaat, is dat het voor mijn generatie (dwz de tweede/derde) nogal absurd is, wanneer mensen met een normaliter vrij brave politieke overtuiging bereid zijn, om zoiets openlijk op een voor iedereen leesbaar forum online te zetten ! Dat je het over je eigen boekenkast zegt, is nog tot daaraan toe... Maar waarom is het eigenlijk nodig, om te gaan praten over je grootouders ? Die zijn toch geen lid van dit forum ? Ik kan me de tijden nog herinneren, waar je dit soort dingen beter niet in het openbaar kon roepen. En zeker niet over oudere familieleden.. daarom vond ik het nogal hilarisch. Het past helemaal in jouw stijl, om het zo te doen.. wanneer er iets politiek incorrects moet worden geroepen, dan wijs je dat vaker toe aan iemand anders, je echtgenoot of zo :gniffel:

O, dan begrijp je mijn postjes verkeerd. Ik neem zelf alle verantwoordelijkheid voor wat ik vind en schrijf. Dat ik af en toe iets vertel uit de praktijk van mijn man, of uit mijn familie, is meer om te illustreren hoe ik tot mijn eigen persoonlijke mening ben gekomen. Maar wat ik hier schrijf, komt uitsluitend en alleen voor mijn konto en wijs ik aan niemand anders toe dan mijzelf en mijn eigen opinie.

Zo is het maar net Peter. Ik twijfel er geen seconde aan dat als jij zegt dat de mening dat het hier net 40-45 is helemaal door jezelf is gevormd en niet komt door je 95e jarige tante.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2863  BerichtGeplaatst: za jul 17, 2021 10:13 pm 
lid

:gniffel:

baedeker schreef:
Ja luister Peter, het is wel de bedoeling dat je je ongemakkelijk voelt over bepaalde boeken. Straks komt iedereen vertellen dat ze altijd al thuis stonden, bij gewone mensen die nieuwsgierig waren, en zichzelf goed wilden informeren. Daarmee doorkruis je het heersende narratief om door guilt by association bepaalde politici te vereenzelvigen met wat ze lezen of wie ze spreken. Je zaait verwarring man, hou daar mee op!

Nou.. dat eerste is in dit geval wel de bedoeling inderdaad, althans, ik ben opgevoed met "nie wieder", jij niet ?

En wat dat "iedereen" betreft, dat is niet het geval, maar misschien is de brede verspreiding van Mein Kampf in Nederlandse huishoudens na de oorlog ook gevolg van het feit, dat er meer Hitler-sympathisanten hebben rondgelopen in ons land in '33-'45, dan we graag zouden willen weten ? meestal erven mensen dat boek tegenwoordig. Na de oorlog werd de verkoop verboden. Het bleef in de familie en mensen kregen het, of ze schaften het aan, niet uit wetenschappelijke interesse of nieuwsgierigheid.. het was verplichte kost in bepaalde kringen ! en het werd ook verspreid via die bepaalde kringen.. overigens waren dat niet altijd politieke clubs. Tijdens de bezetting.. bij de politie, gemeente-ambtenaren en bij in Duitsland tewerkgestelde arbeiders werd het boek verspreid. In 1945-1950 verdween het naar zolder, of het werd weggegooid. Het was niet iets, wat in je boekenkast bleef staan ! stel je voor dat men vroeg waar dat boek vandaan kwam..

Profiel  

Bericht nummer:#2864  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 8:39 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Zo is het maar net Peter. Ik twijfel er geen seconde aan dat als jij zegt dat de mening dat het hier net 40-45 is helemaal door jezelf is gevormd en niet komt door je 95e jarige tante.

Ik ben 18 jaar na het einde van de oorlog geboren en de oorlog echode nog na in de collectieve beleving en zeker bij ons thuis. Mijn moeder was afkomstig uit het Haagse Bezuidenhout, is in oktober/november met één van de kindertransporten naar Groningen vervoerd, omdat er met de Hongerwinter in het Westen en zeker in de grote steden geen voedsel meer was voor de kinderen. Mijn moeder is daar gebleven tot juli/augustus 1945, toen pas kon er vervoer terug geregeld worden, want na de bevrijding lag alle infrastructuur in puin. Wat ook in puin lag (maar dat wist mijn moeder toen nog niet) was haar ouderlijk huis, ten prooi gevallen aan het mislukte geallieerde bombardement op Bezuidenhout van maart 1945. Bijna heel de wijk was weggevaagd of lag in ruïnes. Dat heeft grote impact op haar gehad, voor de rest van haar leven. Evenals het feit dat ze in 1944 haar nichtje Nanette, haar oom en tante, heeft zien wegvoeren tijdens een razzia. En zo heeft ze wel meer meegemaakt dat een kind niet zou moeten meemaken.

Mijn vader heeft ook het nodige meegemaakt. Mijn opa was actief lid van een zeer bekende verzetsgroep. Mijn opa vertelde daar nooit over, mijn vader in zijn latere jaren af en toe wel. Pas na de dood van mijn vader, bij het opruimen van het huis van mijn ouders, kwam ik, ver weggestopt in een kast, een doos tegen waar allerlei verzetsdocumenten van mijn opa in zaten (waaronder destijds geheime mededelingen van het hoofd van het verzet aan de diverse regiohoofden - die heb ik inmiddels aan het Verzetsmuseum geschonken). Tot één jaar voor zijn dood maakte mijn vader ook altijd, elk jaar weer, deel uit van de geüniformeerde erewacht bij het Verzetsmonument op 4 en 5 mei.

Nu moet je niet denken dat mijn hele jeugd in het teken van de oorlog stond of dat er altijd een gedeprimeerde stemming hing bij ons thuis. Integendeel. Maar het maakt toch ook deel uit van mij, omdat het een gebeurtenis is geweest die mijn ouders en daarmee mij, grotendeels heeft beïnvloed en gevormd tot de mensen die ze in hun latere leven waren.

Mijn excuses als dit weer al te persoonlijk wordt ervaren, maar ik vind het gesneer een beetje vervelend worden. Ik houd niet van een dergelijke manier van communiceren, omdat die is gericht op afzeiken van iemand en niet op constructief ergens over praten. En mensen afzeiken, daar heb ik een gruwelijke hekel aan.

Profiel  

Bericht nummer:#2865  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:55 am 
lid

Einstein schreef:
:gniffel:

baedeker schreef:
Nou.. dat eerste is in dit geval wel de bedoeling inderdaad, althans, ik ben opgevoed met "nie wieder", jij niet ?

En wat dat "iedereen" betreft, dat is niet het geval, maar misschien is de brede verspreiding van Mein Kampf in Nederlandse huishoudens na de oorlog ook gevolg van het feit, dat er meer Hitler-sympathisanten hebben rondgelopen in ons land in '33-'45, dan we graag zouden willen weten ? meestal erven mensen dat boek tegenwoordig. Na de oorlog werd de verkoop verboden. Het bleef in de familie en mensen kregen het, of ze schaften het aan, niet uit wetenschappelijke interesse of nieuwsgierigheid.. het was verplichte kost in bepaalde kringen ! en het werd ook verspreid via die bepaalde kringen.. overigens waren dat niet altijd politieke clubs. Tijdens de bezetting.. bij de politie, gemeente-ambtenaren en bij in Duitsland tewerkgestelde arbeiders werd het boek verspreid. In 1945-1950 verdween het naar zolder, of het werd weggegooid. Het was niet iets, wat in je boekenkast bleef staan ! stel je voor dat men vroeg waar dat boek vandaan kwam..

En maar de denkfout herhalen dat je mensen kunt vereenzelvigen met wat ze lezen of wie ze spreken, terwijl je anderzijds niks vindt van een premier die kind aan huis is bij een machtige club ultra-globalistische engnekken, die publiekelijk de loftrompet steekt over hun bagger ideeën, daar ook naar handelt, en blijft trollen en liegen als hem in het parlement gevraagd wordt wat dat te betekenen heeft.

Ik vind het wel opvallen hoor.
:drunk:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#2866  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 12:00 pm 
lid

Volgens Baedeker is het slecht om na een crisis de boel weer beter op te bouwen :hardlachen: Ik maak mij niet zoveel zorgen om een premier die de boel weer beter wil opbouwen. Dat staat in schril contrast met Baudet die in rare complotten geloofd, waarbij conservatieve politici als Eerdmans weglopen vanwege antisemtisme en die roept dat neurenberg illegitiem is, in dat geval past mein kampf in een patroon :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2867  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 4:43 pm 
lid

Lumiere schreef:
Volgens Baedeker is ...

Geen stropop drogredeneringen Lampie.
Dat is trollen.
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#2868  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 6:01 pm 
lid

Nou vertel dan maar eens wat voor 'bagger ideeën' er in dat boek staan, graag met pagina nummer erbij :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2869  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 7:47 pm 
lid

baedeker schreef:
En maar de denkfout herhalen dat je mensen kunt vereenzelvigen met wat ze lezen of wie ze spreken, terwijl je anderzijds niks vindt van een premier die (etcetc)

Heb je gelezen wat ik hierboven schreef ? Dat ging over het verleden en politieke correctheid, die altijd opdook, bij dit soort thema's. Bij links én bij alle smaken rechts. Althans in die tijd was dat zo, nu blijkbaar niet. Jij mag er geheel je eigen oordeel over hebben, baedeker.. maar ik mag me ook verbazen, dat iemand te koop loopt met het feit dat hij Mein Kampf in de boekenkast heeft staan.. en zijn grootvader óók. Misschien ben ik van de oude stempel, maar ik vind dat vrij bizar.

En Rutte.. Ik vraag me af, kun jij echt niks anders meer verzinnen dan "whataboutism" met Rutte in de hoofdrol ? het peil is echt gedaald. Inhoudelijk is daar echt niks aan te doen ? Of denk jij dat wij dom zijn..

Profiel  

Bericht nummer:#2870  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 9:37 pm 
lid

Lumiere schreef:
Nou vertel dan maar eens wat voor 'bagger ideeën' er in dat boek staan, graag met pagina nummer erbij :fluiten:

Ik heb er alle vertrouwen in dat Vivek Ramaswamy het in zijn recensie in de WSJ prima samenvat.
:)

Profiel  

Bericht nummer:#2871  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 9:46 pm 
lid

Dus Rutte steek publiekelijk de loftrompet over 'bagger ideeën', maar je kunt niet eens wat noemen? Typisch :leugens:

Profiel  

Bericht nummer:#2872  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:00 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
En maar de denkfout herhalen dat je mensen kunt vereenzelvigen met wat ze lezen of wie ze spreken, terwijl je anderzijds niks vindt van een premier die (etcetc)
Heb je gelezen wat ik hierboven schreef ? Dat ging over het verleden en politieke correctheid, die altijd opdook, bij dit soort thema's. Bij links én bij alle smaken rechts. Althans in die tijd was dat zo, nu blijkbaar niet. Jij mag er geheel je eigen oordeel over hebben, baedeker.. maar ik mag me ook verbazen, dat iemand te koop loopt met het feit dat hij Mein Kampf in de boekenkast heeft staan.. en zijn grootvader óók. Misschien ben ik van de oude stempel, maar ik vind dat vrij bizar.

En Rutte.. Ik vraag me af, kun jij echt niks anders meer verzinnen dan "whataboutism" met Rutte in de hoofdrol ? het peil is echt gedaald. Inhoudelijk is daar echt niks aan te doen ? Of denk jij dat wij dom zijn..

Van de domme houden doe je erg goed.
:fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#2873  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:01 pm 
lid

Lumiere schreef:
... maar je kunt niet eens wat noemen ...

Bron eerder gegeven, trol.
Ga je huiswerk eerst maar eens doen.

Profiel  

Bericht nummer:#2874  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:03 pm 
lid

Het aantal 'Bagger ideeën' waar Rutte de loftrompet over steekt volgens Baedeker:
baedeker schreef:

Helemaal niks te noemen blijkbaar :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#2875  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:30 pm 
lid

*** trol alert ***

Profiel  

Bericht nummer:#2876  BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2021 10:50 pm 
lid

Ja zeg, baedeker loopt hoog van de toren te blazen dat Rutte publiekelijk de loftrompet over 'bagger ideeën' steekt. Maar als het er op aan komt kan Baedeker die 'bagger ideeën niet eens benoemen :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#2877  BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2021 7:55 am 
lid

Even tussendoor als ik lees over 'Mein Kampf', maar he slaat ook op de hele coronacrisis. Zelfs de krampachtige pogingen van Hugo de Jonge onder leiding van Rutte met zijn doctrine, om de WOB de nek om te draaien.

Het allerdomste wat je kunt verzinnen is censuur.
Zeker in een democratie is kennis (weten van) een deel van het fundament.
Het is heel belangrijk om te weten wat er leeft, en wat er gebeurt en gebeurt is, en vooral ook waarom.
Neem tot je wat je tot je kunt nemen, maar blijf te allen tijde kritisch. Of het nu gaat om Hitler met zijn Mein Kampf, of Rutte en Hugo de Jonge met hun coronabeleid.

Mein Kampf is niet mijn boek, het gedachtegoed is niet mijn gedachtegoed. Maar om dat te kunnen bepalen, is wel een goed beeld nodig. Juist als je niet weet wat het gedachtegoed in zijn totaliteit inhoud, verleid je mensen tot cherrypicking van zaken die wel logisch lijken, al dan niet gezien de omstandigheden waarin mensen verkeren. En dan wordt het al snel een glijdende schaal.

Eenzelfde soort is het achterhouden van informatie en halsstarrig weigeren -zelfs een rechterlijke uitspraak negerend- alsnog aan de wet (WOB) te voldoen inzake het coronabeleid. Het is dan niet gek als er allerlei gedachten over complotten ontstaan, want het bewijs is er: Rutte en De Jonge hebben nogal wat te verbergen, dat is duidelijk! En dat is slecht voor de democratie. Wie weet, als er voor de verkiezingen volop openheid van zaken was geweest, had de verkiezingsuitslag misschien wel heel anders kunnen zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2878  BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2021 9:06 am 
lid

Het zou geen crisis mogen heten, en nu al helemaal niet!

Ook in een crisis zouden de WOB, de persvrijheid, enzovoorts, gegarandeerd moeten blijven.

Juist in een crisi, inderdaad Raya, is correcte informatie van levensbelang. Maar kijk eens wat overheden doen: zelfs als ze zogenaamd alle beperkingen opheffen, geven ze onvolledige en heel onjuiste informatie zoals ik vanochtend op de BBC al weer heb kunnen waarnemen:

De Britten geven bijna alles vrij maar vertellen de mensen niet dat gezonde mensen nu de infecties (lees:immuniteit) zullen gaan oplopen die zullen zorgen dat KOMENDE WINTER er ruimte blijft op de IC's. Geldt ook voor NL.

Ook in NL is vergaande censuur, zo vergaand dat geen enkel ander verhaal nog serieus op televisie wordt vertoond. Maurice de Hond wordt van de televisie geweerd. Geen wonder dat de golf van recente besmettingen door niemand op televisie werd voorzien.

Profiel  

Bericht nummer:#2879  BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2021 9:20 am 
lid

Lumiere schreef:
Ja zeg, baedeker loopt hoog van de toren te blazen dat Rutte publiekelijk de loftrompet over 'bagger ideeën' steekt. Maar als het er op aan komt kan Baedeker die 'bagger ideeën niet eens benoemen :evendenken:

:gaap:
Vivek Ramaswamy is volstrekt duidelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#2880  BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2021 4:23 pm 
lid

Van 87.253 doden in het VK hadden er 83.662 een "pre-existing condition" en 3.591 hadden er geen.

De gegevens omvatten alle sterfgevallen die aan NHS England zijn gemeld als gevolg van acute, geestelijke gezondheid, leerstoornissen en autismediensten, verstrekt door NHS-aanbieders of aanbieders van nhs-financiering. De juistheid van de verstrekte informatie over alle reeds bestaande aandoeningen is afhankelijk van de beschikbaarheid en overdracht van informatie door aanbieders van patiëntendossiers.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3009 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 151  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]