Het is nu di mei 18, 2021 7:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 8:41 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Maar een joekel van een demonostrtie mag wel? Zo ja, dan zullen alle uitgedeelde boetes voor mensen die geen afstand houden of met zijn drieën of meer in de auto zitten of samenscholen allemaal terugbetaald moeten worden.

https://www.ad.nl/binnenland/dam-in-ams ... ~aae7b3e9/

Als er een demonstratie komt op de Dam, dan moet je dat goed organiseren en surveilleren en de 1.5 meter handhaven.
Met een goede leiding en surveillance ,hadden de mensen niet blijven staan op de Dam, maar dan was doorlopen
op de 1.5 meter verplicht geweest.
Een slecht beurt van de burgemeester en een slecht voorbeeld.
Overigens het doel van de demostatie was zeer terecht.
DAt je demonstreert van wat er in de VS gebeurt, oké. Maar over de blanke suprematie, die is allang al tanende en helaas wordt het weer misbruikt voor andere zaken

Links schreeuwt dat iedereen gelijk behandelt moet worden maar datzelfde links laat zien dat dit niet hoeft. Walgelijk .

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 8:44 am 
lid

Gisteren las ik dat deze demonstratie nodig was, omdat ook Nederland een door en door racistische samenleving is. Geschokt, verbijsterd en verbaasd, zoals de laatste jaren het woordgebruik is bij veel politici als iets uit de hand loopt, reageer ik dan op zo'n opmerking. Sprakeloos staar ik naar de demonstraties in de westerse wereld, terwijl ik denk dat China tevreden toekijkt hoe de economie instort. Juist nu hebben we elkaar nodig, dat lijken we maar niet te beseffen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 9:26 am 
lid

Lies schreef:
Gisteren las ik dat deze demonstratie nodig was, omdat ook Nederland een door en door racistische samenleving is. Geschokt, verbijsterd en verbaasd, zoals de laatste jaren het woordgebruik is bij veel politici als iets uit de hand loopt, reageer ik dan op zo'n opmerking. Sprakeloos staar ik naar de demonstraties in de westerse wereld, terwijl ik denk dat China tevreden toekijkt hoe de economie instort. Juist nu hebben we elkaar nodig, dat lijken we maar niet te beseffen.

Kennelijk vindt onze elite het bestrijden van racisme onder politie-agenten inmiddels urgenter dan het (onbewezen) besmettingsgevaar binnen 1,5 meter!

Eigenlijk juich ik dit toe, want ik weet al lang wie de hoogste bazen van dit land zijn, en Jeffrey Afriyie hoort daar vast bij. De medici morren want al op de eerste juni, de dag van minieme verlichting van de lockdown, worden ze duidelijk op hun tweede plaats gezet.

Wij, het volk, kunnen slechts toezien hoe de hogere ethische regionen van deze samenleving geplaatst zijn. Was er ergens in het Noorden des lands een groepje zijn dat tegenwicht wilde bieden, dan grepen politie en justitie keihard in.

Voor behoud van werk en inkomen hoeft geen enkele groep mensen te denken dat men van Bruls of van Halsema zo massaal mag demonstreren. Maar we mogen moed vatten uit wat zich in de VS afspeelt want dit is de manier waarop juist in een democratie al dan niet legaal, bevolkingsgroepen hun recht halen als de gebruikelijke wegen lijken afgesneden.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 9:42 am 
lid

Ook zal het wel racistisch wezen als je je wenkbrauwen fronst bij de aantallen migranten die zich hier te lande weer gaan ophopen: https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... -mogelijk/

Nogmaals, de medici die tijdelijk een wat groter ego kregen door deze trieste omstandigheden, zullen snel hun plaats gewezen krijgen door de linkse activisten die voor klimaat en immigratie nu de topprioriteit gaan opeisen.

Misschien dat dit dan de minst slechte mogelijkheid is, immers elke dag extra lockdown betekent duizenden doden door ongezonder leven, onbehandelde medische condities, en door het economische moeras waarin we steeds verder verzeild raken.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 9:45 am 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:

Kennelijk vindt onze elite het bestrijden van racisme onder politie-agenten inmiddels urgenter dan het (onbewezen) besmettingsgevaar binnen 1,5 meter!

Eigenlijk juich ik dit toe, want ik weet al lang wie de hoogste bazen van dit land zijn, en Jeffrey Afriyie hoort daar vast bij. De medici morren want al op de eerste juni, de dag van minieme verlichting van de lockdown, worden ze duidelijk op hun tweede plaats gezet.

Wij, het volk, kunnen slechts toezien hoe de hogere ethische regionen van deze samenleving geplaatst zijn. Was er ergens in het Noorden des lands een groepje zijn dat tegenwicht wilde bieden, dan grepen politie en justitie keihard in.

Voor behoud van werk en inkomen hoeft geen enkele groep mensen te denken dat men van Bruls of van Halsema zo massaal mag demonstreren. Maar we mogen moed vatten uit wat zich in de VS afspeelt want dit is de manier waarop juist in een democratie al dan niet legaal, bevolkingsgroepen hun recht halen als de gebruikelijke wegen lijken afgesneden.
Ik ben geen voorstander van eigenhandig een bus op de snelweg tot stoppen dwingen, wij hebben dat recht gegeven aan een autoriteit die dat mag doen.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 12:34 pm 
lid

Er zijn in Amerika allerlei verbeter-slagen gemaakt wat het politiegeweld jegens minderheidsgroepen betreft.
Zo werden in 2015 nog 81 onbewapende Afro Amerikanen door de politie neergeschoten en in 2019 waren dat er 29.
Het zijn er nog altijd veel, maar het wordt duidelijk minder.
Racisme is natuurlijk niet goed.
Er moet wel bij gezegd worden dat door allerlei oorzaken er vrij veel crimineel geweld is onder de Afro-Amerikanen. Zij komen minder gemakkelijk aan een baan, verdienen minder dan andere Amerikanen, haken eerder in het onderwijs af, verwerven minder gemakkelijk kapitaal, etc. Er spelen daardoor veel vaker criminele zaken dan bij overige Amerikanen. Dat leidt niet alleen tot veel onderling en naar anderen gericht geweld, maar ook tot vooroordelen. Bij de politie culmineert dat. Ze worden daardoor vaker aangezien voor misdadigers en men is natuurlijk ook bevreesd voor bewapening van deze groep mensen. Het is dan bepaald geen gemakkelijke taak voor de politie om bij misstanden in te grijpen. Men is logischerwijs ook bang voor het eigen hachje. Daardoor wordt er vrij hard ingegrepen als dat nodig blijkt.
Denk overigens niet dat er alleen maar racisme, oftewel discriminatie, bestaat van blanken jegens gekleurde mensen.
Iedere te onderscheiden groep, naar levensovertuiging, culturele achtergrond, politieke oriëntatie, afwijkende seksuele houding, en uiterlijk vrij gemakkelijk te definiëren afkomst heeft daar in meerdere of mindere mate mee te maken.
Negers onderling discrimeneren ook jegens elkaar, net zo goed als blanken dat doen.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 12:51 pm 
lid

Het is dus ook duidelijk een kwestie voor de politici. Bij hen ligt de sleutel. Wetten kunnen voorkomen dat zwarten of welke groep dan ook, wordt gediscrimineerd of uitgebuit. Dat is een flinke stap op weg naar een normaal waarin iedereen evenveel waard is. En dan volgt de rest vanzelf, als zal dat niet van vandaag op morgen zijn. Maar het begint bij de politiek. In de VS en in Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 4:01 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er zijn in Amerika allerlei verbeter-slagen gemaakt wat het politiegeweld jegens minderheidsgroepen betreft.
Zo werden in 2015 nog 81 onbewapende Afro Amerikanen door de politie neergeschoten en in 2019 waren dat er 29.
Het zijn er nog altijd veel, maar het wordt duidelijk minder.
Racisme is natuurlijk niet goed.
Er moet wel bij gezegd worden dat door allerlei oorzaken er vrij veel crimineel geweld is onder de Afro-Amerikanen. Zij komen minder gemakkelijk aan een baan, verdienen minder dan andere Amerikanen, haken eerder in het onderwijs af, verwerven minder gemakkelijk kapitaal, etc. Er spelen daardoor veel vaker criminele zaken dan bij overige Amerikanen. Dat leidt niet alleen tot veel onderling en naar anderen gericht geweld, maar ook tot vooroordelen. Bij de politie culmineert dat. Ze worden daardoor vaker aangezien voor misdadigers en men is natuurlijk ook bevreesd voor bewapening van deze groep mensen. Het is dan bepaald geen gemakkelijke taak voor de politie om bij misstanden in te grijpen. Men is logischerwijs ook bang voor het eigen hachje. Daardoor wordt er vrij hard ingegrepen als dat nodig blijkt.
Denk overigens niet dat er alleen maar racisme, oftewel discriminatie, bestaat van blanken jegens gekleurde mensen.
Iedere te onderscheiden groep, naar levensovertuiging, culturele achtergrond, politieke oriëntatie, afwijkende seksuele houding, en uiterlijk vrij gemakkelijk te definiëren afkomst heeft daar in meerdere of mindere mate mee te maken.
Negers onderling discrimeneren ook jegens elkaar, net zo goed als blanken dat doen.
Onderukken om ras lijkt mij iets anders dan onderdrukken omdat je kleine tieten hebt.. Het eerste is strafbaar, het tweede niet.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 4:06 pm 
lid

Halsema krijgt een probleem

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1041 ... ntkoombaar

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 4:59 pm 
lid

Als Halsema beweert dat de opkomst bepalend is zal ze moeten vertrekken. Want Halsema moet boven de partijen staan en dus ook een zekere mate van rechtlijnigheid tonen.Ze is een bestuurder die moet handhaven en iedereen over dezelfde kam scheren en dat doet ze niet, want ze trekt groepen voor.

Citaat:
Er is veel ergernis. Iedereen hield zich maanden aan de regels en dan staan er toch 5000 mensen naast elkaar op de Dam. Begrijpt u dat?
,,Ja, en ik was zelf ook verbaasd dat zoveel mensen dit hebben aangedurfd. Het viel mij wel op dat veel mensen mondkapjes en handschoenen droegen, maar het is natuurlijk pijnlijk dat dit is gebeurd en ik begrijp ook dat dit zeer krenkend kan zijn voor zorgpersoneel. Maar dit alles rechtvaardigt nog steeds geen grootschalig politieoptreden, want in het Nederlandse gezondheidsbeleid tegen corona, de intelligente lockdown, weegt de eigen verantwoordelijkheid zwaar. Ik ga alles wat er qua voorbereidingen is gebeurd op een rij zetten en een tijdslijn maken, voor in een brief aan de gemeenteraad.”

https://www.ad.nl/politiek/halsema-het- ... ~a90414c3/

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 5:08 pm 
lid

Biertje schreef:

Halsema is volslagen ongeschikt. Het verbaasde mij al dat zij zonder ook maar enige burgemeesterservaring direct burgemeester van Amsterdam kon worden.
Ik zei het toen al, en ik blijf er bij: het was een politieke deal.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 5:51 pm 
lid

Halsema zegt vooraf intensief contact te hebben gehad met de politie.
Is er dan niemand die zich afvraagt wat er te doen staat als er onverhoopt een paar duizend demonstranten komen opdagen?
Ik vind dit wel een misser van de bovenste plank. Haar imago krijgt een flinke deuk.
Wellicht kan ze beter de eer aan zichzelf houden. Een vogeltje met een vleugel te weinig blijft niet zo lang in de lucht.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 5:52 pm 
lid

Halsema heeft nog geholpen de extremisten uit Groen Links te verwijderen, dus de mensen die wapens in keldertjes verstopten, die guerilla-trainingen wilden doen, enzovoorts.

Maar nu heeft ze (ongewild) geholpen met het grootste corona-besmettingsonderzoek in ons land. Dat is dan (onbedoeld wellicht) een nuttig bijverschijnsel. Misschien kunnen we dan beter inzicht krijgen in de realiteit van het nut van anderhalve meter afstand.

Kan namelijk zijn dat anderhalve meter niks doet en dat al die activisten op de Dam niemand hebben besmet. Met duizenden aanwezigen moeten er toch een paar wat opkomende Covid-19 kunnen hebben gehad... Stel dat er nu niemand ziek blijkt te zijn geworden, dan zijn er 2 winstpunten behaald:

1. Je mag waarschijnlijk weer gaan demonstreren, ook zonder medewerking van Jeffrey Affriyie.

2. Je mag op straat weer dichter bij elkaar komen dan 1,5 meter.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 7:52 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
P-G schreef:

Deze ongelijke behandeling valt niet uit te leggen.

Naar nu is gebleken, was de Burgemeester zelf aanwezig bij de demonstratie op de Dam. Zij vertrok vanuit de ambtswoning naar de Dam, wetende dat de beperkingen ter bescherming van de volksgezondheid niet werden nageleefd en het aldaar te druk was. De positie van de Burgemeester wordt op deze manier onhoudbaar.
Ook van de ondemocratische veiligheidsregio's. Weg ermee.

Citaat:
De wirwar van regels die de 25 verschillende veiligheidsregio's toepassen op de recreatiesector maakt het voor recreatieparken erg lastig om de juiste koers te varen in deze coronacrisis. De regels die gelden rond het toelatingsbeleid lopen uiteen en dat maakt het vaak niet begrijpelijk, zeker voor een ondernemer die op de rand zitten van de ene en de andere veiligheidsregio, zegt Slager. 'Daar heeft 'ie soms wel slapeloze nachten van.
'

https://www.bnr.nl/nieuws/lifestyle/104 ... r-te-boven

Goed, dan worden op instigatie van Biertje de veiligheidsregio's opgedoekt.
En dan?

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 8:56 pm 
lid

De minister heeft het deels goedgepraat. Dus als de gemeenteraad het in meerderheid ook niet afkeurt kan ze blijven zitten.
Ik begrijp dat de Amsterdamse VVD fractie beraad gaat houden in Amsterdam West. Het lijkt me een uitgelezen kans om te bezien of ze de 1,5m afstand ook respecteren. Anders maar in het cachot, of op de bon, als het cachot niet mag. .

Of er ook een besmetting door de demonstratie op de Dam uit voort komt valt nog wel even af te wachten.
In de buitenlucht, zeker nu met de felle zon, is er in het algemeen weinig kans op besmetting. In het andere geval zou het een drama worden. Maar daar geloof ik vooralsnog niets van.

Ik maak me meer zorgen over de cafés en bars. Daar wordt de 1,5 meter binnen niet goed gehandhaafd. In Brabant ging men zelfs maar even een polonaise houden. Dat blijft een zorgsituatie.
Ik vermoed hetzelfde van sportkantines. Binnen gaat dat niet goed. Als men een soortement van buitenterras heeft of kan aanleggen is het heel wat beter.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 9:29 pm 
lid

beschouwer schreef:
Halsema zegt vooraf intensief contact te hebben gehad met de politie.
Is er dan niemand die zich afvraagt wat er te doen staat als er onverhoopt een paar duizend demonstranten komen opdagen?
Ik vind dit wel een misser van de bovenste plank. Haar imago krijgt een flinke deuk.
Wellicht kan ze beter de eer aan zichzelf houden. Een vogeltje met een vleugel te weinig blijft niet zo lang in de lucht.
Halsema is de baas van de veiligheidsregio, niet de politie. Ik zag alweer bij M dat Silvana Simons de politie de schuld probeerde te geven.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 9:36 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De minister heeft het deels goedgepraat. Dus als de gemeenteraad het in meerderheid ook niet afkeurt kan ze blijven zitten.
Ik begrijp dat de Amsterdamse VVD fractie beraad gaat houden in Amsterdam West. Het lijkt me een uitgelezen kans om te bezien of ze de 1,5m afstand ook respecteren. Anders maar in het cachot, of op de bon, als het cachot niet mag. .

Of er ook een besmetting door de demonstratie op de Dam uit voort komt valt nog wel even af te wachten.
In de buitenlucht, zeker nu met de felle zon, is er in het algemeen weinig kans op besmetting. In het andere geval zou het een drama worden. Maar daar geloof ik vooralsnog niets van.

Ik maak me meer zorgen over de cafés en bars. Daar wordt de 1,5 meter binnen niet goed gehandhaafd. In Brabant ging men zelfs maar even een polonaise houden. Dat blijft een zorgsituatie.
Ik vermoed hetzelfde van sportkantines. Binnen gaat dat niet goed. Als men een soortement van buitenterras heeft of kan aanleggen is het heel wat beter.
De minister heeft niets goedgepraat maar hij vindt dat hij niet de baas is van Halsema en vindt dat de gemeenteraad moet besluiten of Halsema aan kan blijven. Het gaat niet een om de besmetting, het gaat om de zorg die zich uit de naad heeft gewerkt en gevraagd heeft om zoveel mogelijk binnen te blijven en niet dicht bij elkaar gaan staan. En dan is er nog de justitiële tweedeling. Mensen die geen afstand houden gaan op de bon en velen zijn al op de bon geslingerd. Wat mij betreft worden alle boetes ongedaan en geld terug.

En dat kutwijf van een Halsema vroeg zelfs vanwege de 4 mei herdenking om weg te blijven van de Dam. En als dan discriminatietrutje Simons van Bij1 meent dat de omvang bepalend is of er ingrepen moeten worden, dan is bij mijn weten het hek van de dam. En maar zeiken over discriminatie, maar GroenLinks werkt daar van harte aan mee. Walgelijk

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 10:00 pm 
lid

Teveel een corona-feestje inderdaad. In elk geval was ie vreedzaam én met mondkapjes. Foto's..

https://nltimes.nl/2020/06/01/roughly-5 ... quare-work

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 10:19 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

De minister heeft niets goedgepraat maar hij vindt dat hij niet de baas is van Halsema en vindt dat de gemeenteraad moet besluiten of Halsema aan kan blijven. Het gaat niet een om de besmetting, het gaat om de zorg die zich uit de naad heeft gewerkt en gevraagd heeft om zoveel mogelijk binnen te blijven en niet dicht bij elkaar gaan staan. En dan is er nog de justitiële tweedeling. Mensen die geen afstand houden gaan op de bon en velen zijn al op de bon geslingerd. Wat mij betreft worden alle boetes ongedaan en geld terug.

En dat kutwijf van een Halsema vroeg zelfs vanwege de 4 mei herdenking om weg te blijven van de Dam. En als dan discriminatietrutje Simons van Bij1 meent dat de omvang bepalend is of er ingrepen moeten worden, dan is bij mijn weten het hek van de dam. En maar zeiken over discriminatie, maar GroenLinks werkt daar van harte aan mee. Walgelijk

Het kabinet gaat Halsema niet ontslaan.

Het is totaal onbestaanbaar dat iemand die bestuurlijk geen echte ervaring heeft, direct burgemeester van de grootste stad wordt. Tenzij het om een deal gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: di jun 02, 2020 10:35 pm 
lid

De deal zal zijn dat de Amsterdamse raad een grote fractie van GroenLinks heeft en dat er ook GroenLinks burgemeesters benoemd moeten worden. Halsema heeft veel politieke ervaring als parlementariër opgedaan en kwam toevallig langs als kandidaat. Misschien was ze wel gevraagd te solliciteren. Dat gebeurt wel vaker.
De Amsterdamse gemeenteraad heeft aan haar de voorkeur gegeven.
Als er geen overwegende bezwaren tegen die benoeming bestaan, kan de minister niet veel anders dan haar benoemen,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]