Het is nu vr mei 14, 2021 3:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 633 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#601  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 8:40 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Ja, ik vind dat Enzo hier het bedrijfsleven wel erg makkelijk te grabbel gooit.
Tsja, Enzo steunt de lokale winkels en restaurants door ondanks de maatregelen bij hen te kopen. Ik lees veel klachten in de Nederlandse media dat mensen afspraken maken om langs te komen maar dat velen niet komen opdagen. Het is heel makkelijk te jammeren over de polletiek en de maatregelen, maar je kunt je afvragen wat mensen nou echt doen om bedrijven in moeilijke tijden te steunen.

Gaat niet om polletiek, het gaat er om dat jij het "niet-essentiele" bedrijfsleven voor de trein gooit.
:misselijk:

:gaap:
Vertel, wat doe jij om het niet-essentiele bedrijfsleven te helpen in deze tijd?

Profiel  

Bericht nummer:#602  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 8:46 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Tsja, Enzo steunt de lokale winkels en restaurants door ondanks de maatregelen bij hen te kopen. Ik lees veel klachten in de Nederlandse media dat mensen afspraken maken om langs te komen maar dat velen niet komen opdagen. Het is heel makkelijk te jammeren over de polletiek en de maatregelen, maar je kunt je afvragen wat mensen nou echt doen om bedrijven in moeilijke tijden te steunen.
Gaat niet om polletiek, het gaat er om dat jij het "niet-essentiele" bedrijfsleven voor de trein gooit.
Vertel, wat doe jij om het niet-essentiele bedrijfsleven te helpen in deze tijd?
Waarom gooi jij het te grabbel?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#603  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 8:54 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Waarom doe jij niks voor het bedrijfsleven? Of denk je dat elke dag jammeren op een obscuur forumpje met 5 actieve leden het bedrijfsleven helpt?

Profiel  

Bericht nummer:#604  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:01 am 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:

Onzin. Je kunt een afspraak maken voor 14.00 uur in de ene winkel, 14.30 uur in de andere en 15.00 uur in de derde winkel.
En of je dat nu 1 uur van tevoren doet of 4 uur, maakt helemaal niets uit!

Dat iemand zegt dat je door 4 uur van te voren moeten reserveren, funshoppen voorkomt, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Je belemmert er alleen de noodzakelijke inkopen mee.
Welnee, dat is niet funschoppen, om 10u. 's ochtends een aantal winkels bellen dat je over 4 uur later langskomt om vervolgens om het half uur deze winkels af te gaan. Misschien zijn er een aantal funshoppers masochistisch, maar het gros van de vrouw zal dit niet doen. En beweegt zich dus niet buiten het huis. Precies de bedoeling.

En dat gebeurt wel als het geen vier later kan maar 1 uur later?

Kom maar met je model waar je dat van afleidt.

Gewoon je gezond verstand gebruiken Raya. Hoe langer je moet wachten op een bepaalde behoefte bevrediging, hoe minder snel je geneigd bent deze bevrediging te gaan vervullen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#605  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:03 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Waarom doe jij niks voor het bedrijfsleven? Of denk je dat elke dag jammeren op een obscuur forumpje met 5 actieve leden het bedrijfsleven helpt?
Je hebt geen clue wat ik allemaal doe voor het bedrijfsleven, maar we hebben wel allemaal kunnen lezen dat Enzo het "niet-essentiele" bedrijfsleven te grabbel wil gooien. Waarom is dat?
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#606  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:04 am 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:
Welnee, dat is niet funschoppen, om 10u. 's ochtends een aantal winkels bellen dat je over 4 uur later langskomt om vervolgens om het half uur deze winkels af te gaan. Misschien zijn er een aantal funshoppers masochistisch, maar het gros van de vrouw zal dit niet doen. En beweegt zich dus niet buiten het huis. Precies de bedoeling.

En dat gebeurt wel als het geen vier later kan maar 1 uur later?

Kom maar met je model waar je dat van afleidt.

Gewoon je gezond verstand gebruiken Raya. Hoe langer je moet wachten op een bepaalde behoefte bevrediging, hoe minder snel je geneigd bent deze bevrediging te gaan vervullen.
Kortom, maak niet-essentiële winkels en dus de ondernemers maar kapot, het zal de grootkapitalist een rotzorg zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#607  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:09 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Je hebt geen clue wat ik allemaal doe voor het bedrijfsleven, maar we hebben wel allemaal kunnen lezen dat Enzo het "niet-essentiele" bedrijfsleven te grabbel wil gooien. Waarom is dat?

Waar leidt je dat uit af? Ik geef aan dat ik begrijp dat er verschil is tussen essentiele en niet-essentiele winkels (dat onderscheid is er al een jaar, dus waarom dit ineens een topic moet zijn waar we ons enorm over moeten opwinden is me ook onduidelijk). Daarnaast is het doel te voorkomen dat er te grote drukte in winkelstraten ontstaat. Veel winkelstraten worden normaal gesproken bevolkt door mensen die de ene winkel in en de andere uitlopen, veel contacten, veel mobiliteit. Dat wordt nu ingeperkt. Mensen wordt gedwongen gerichter te winkelen.
Als iedereen nou een beetje zijn best zou doen om een afspraak te maken als je iets nodig hebt en dan ook daadwerkelijk te komen opdagen help je die winkels en wordt er niets te grabbel gegooid. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#608  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:13 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Waar leidt je dat uit af? Ik geef aan dat ik begrijp dat er verschil is tussen essentiele en niet-essentiele winkels (dat onderscheid is er al een jaar, dus waarom dit ineens een topic moet zijn waar we ons enorm over moeten opwinden is me ook onduidelijk). Daarnaast is het doel te voorkomen dat er te grote drukte in winkelstraten ontstaat. Veel winkelstraten worden normaal gesproken bevolkt door mensen die de ene winkel in en de andere uitlopen, veel contacten, veel mobiliteit. Dat wordt nu ingeperkt. Mensen wordt gedwongen gerichter te winkelen. Als iedereen nou een beetje zijn best zou doen om een afspraak te maken als je iets nodig hebt en dan ook daadwerkelijk te komen opdagen help je die winkels en wordt er niets te grabbel gegooid.

Dubbel verlies, zegt Biertje. Gaat nergens over, zegt het overdreven onderdaantje.

Profiel  

Bericht nummer:#609  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 9:41 am 
lid

Lies schreef:
Ach moderatie, we zijn toch volwassen met z'n allen? En de economie dat wordt nog een groot probleem, na de corona, de bedden en zorgpersoneel.

Bij ons zakken politici door de knieën, in Duitsland pleegt er een zelfmoord. Laten we voorzichtig zijn.

Duitse deelstaatminister dood aangetroffen op HSL-traject: ‘Zorgen over coronacrisis overweldigden hem’
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-dee ... ~aa7f82c9/

In de Duitse politiek is geschokt gereageerd op de plotselinge dood van de minister van Financiën van de deelstaat Hessen. Het stoffelijk overschot van de 54-jarige Thomas Schäfer (CDU) werd gistermorgen gevonden op het traject van de hogesnelheidslijn bij Wiesbaden. Alles wijst op een wanhoopsdaad.

Hessischer Finanzminister Thomas Schäfer tot
https://www.hessenschau.de/politik/hess ... t-100.html

Veel politici komen op dit moment om, in raadselachtige omstandigheden. Ik zie het als een wereldwijd fenomeen en het maakt onderdeel uit van mijn proces van wakker worden in het "nieuwe normaal".

Zoals in een droom die ik vannacht had, in een horeca-omgeving waar alles normaal leek totdat ik besefte dat iedereen daar aan de drugs was. Vervolgens vond ik bij de bar niet wat ik zocht maar was men daar bezig met--- vaccineren. Ik werd pas wakker toen er BOA's op het toneel verschenen die ons verzochten mondkapjes op te doen.

In mijn proces van wakker worden hadden die mondkapjes nog het meeste effect: ik schrok van de situatie en van de keuzestress: moesten we daar wel aan gehoorzamen? Ik werd weer wakker in een "nieuwe werkelijkheid".

"Na de corona" zullen de kaarten anders geschud zijn dan ervoor. We leven nog in de illusie van het oude normaal maar "people have no choice". Zegt een voorstander van vertechnocratisering. We zien het met staatshulp buiten spel zetten van mensen die hun boterham dan kwijt raken.

Neem de situatie in de wereldwijde landbouw. Mensen op het platteland raken werk kwijt en gaan naar de steden. Ik moest denken aan de hints van een voormalige Chileense minister die nog met Allende had samengewerkt, een opponent dus van de wereldwijde kapitalistische expansie, en voorstander van bescherming van de nationale landbouw om urbanisatie niet aan te moedigen. Momenteel willen velen de andere kant op, platteland ontvolken, alles automatiseren en goedkoop produceren ten koste van natuur en samenleving:

Colin Todhunter schreef:
De recente toetreding van technologiegiganten tot de sector zal in toenemende mate leiden tot een wederzijds voordelige integratie tussen de bedrijven die producten leveren aan boeren (pesticiden, zaden, meststoffen, tractoren, drones, enz.) , ongedierte, onkruid, landgebruik, consumentenvoorkeuren, etc) en toegang hebben tot digitale (cloud) infrastructuur. Een systeem gebaseerd op bedrijfsconcentratie en centralisatie.
De boeren die in het systeem blijven, zullen passieve ontvangers worden van bedrijfsrichtlijnen en producten op boerderijen die eigendom zijn van de Gates Foundation (nu een van de grootste eigenaren van landbouwgrond in de VS), de agribusiness en financiële instellingen / speculanten.

Colin Todhunter is een onafhankelijke journalist die schrijft over ontwikkeling, milieukwesties, politiek, voedsel en landbouw. In augustus 2018 werd hij genoemd als een van de 400 Living Peace and Justice Leaders and Models door Transcend Media Services, als erkenning voor zijn journalistiek.

Profiel  

Bericht nummer:#610  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 11:21 am 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

Ja. Snap jij ook dat mensen een koekepan nodig hebben om dat eitje in te bakken?

En daar kan je prima 4 uur vantevoren een afspraak voor maken

Ja, je hele ganse dag opofferen om een koekepannetje te kopen, niet wanneer het jou uitkomt

Wat een onzin, je kan juist een afspraak maken precies als het je uitkomt

Raya schreef:
Veel mensen staan om vijf uur in de keuken en willen dan geen inkopen doen.

Als je om 5 uur nog moet gaan beslissen dat je voor het koken nog een pan nodig hebt dan heb je, je leven niet op orde.

Raya schreef:
En als ze boodschappen doen, willen ze dingen kunnen combineren in een beperkt tijdsblok, en er niet meerdere keren uit moeten. En daarbij, er mogen dan veel mensen thuis zitten, de meeste mensen werken nog, op hun bedrijf of thuis, maar werken wel.

Je ziet al hoe vaak het mis gaat met internetaankopen. Er wordt volop geklaagd dat mensen niet thuis zijn als er bezorgd wordt. Terwijl ook dat vaak al een dag van te voren wordt aangegeven. Met een tijdslot. Mensen hebben gewoon meer te doen dan te plannen naar de nukken van Mark.

Tja pech

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#611  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 11:46 am 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

En daar kan je prima 4 uur vantevoren een afspraak voor maken

Ja, je hele ganse dag opofferen om een koekepannetje te kopen, niet wanneer het jou uitkomt

Raya schreef:

Als je om 5 uur nog moet gaan beslissen dat je voor het koken nog een pan nodig hebt dan heb je, je leven niet op orde.

Raya schreef:
En als ze boodschappen doen, willen ze dingen kunnen combineren in een beperkt tijdsblok, en er niet meerdere keren uit moeten. En daarbij, er mogen dan veel mensen thuis zitten, de meeste mensen werken nog, op hun bedrijf of thuis, maar werken wel.

Je ziet al hoe vaak het mis gaat met internetaankopen. Er wordt volop geklaagd dat mensen niet thuis zijn als er bezorgd wordt. Terwijl ook dat vaak al een dag van te voren wordt aangegeven. Met een tijdslot. Mensen hebben gewoon meer te doen dan te plannen naar de nukken van Mark.

Tja pech

Als je pas begin van de middag in staat bent om een afspraak te maken en vier uur moet wachten...

En niks pech! De samenleving is van ALLE Nederlanders, niet van liegende en bedriegende VVD'er.

Profiel  

Bericht nummer:#612  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 12:14 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

Raya schreef:

Raya schreef:

Tja pech

Als je pas begin van de middag in staat bent om een afspraak te maken en vier uur moet wachten...

En niks pech! De samenleving is van ALLE Nederlanders, niet van liegende en bedriegende VVD'er.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat jij overal een probleem van maakt.

Profiel  

Bericht nummer:#613  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 12:19 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

Tja pech

Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Ook naar wat de consequenties voor anderen zijn of kunnen zijn. Dat heet sociaal zijn.
Deden ze dat bij het RIVM, het OMT en het Kabinet ook maar!

Profiel  

Bericht nummer:#614  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 12:24 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Ook naar wat de consequenties voor anderen zijn of kunnen zijn. Dat heet sociaal zijn.

Ik kijk het vanaf de positieve kant: wat kan er nog wel en hoe bereik je dat in plaats van allerlei redenen verzinnen waarom iets niet zou kunnen. :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#615  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 12:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Ik kijk het vanaf de positieve kant: wat kan er nog wel en hoe bereik je dat in plaats van allerlei redenen verzinnen waarom iets niet zou kunnen. :holy:
Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Leerlingen kunnen op school het virus verspreiden, o.a. via de eigen familie en vervolgens moet de horeca en niet-essentiële winkels dicht. Vervolgens wordt ons voorgelogen dat het aantal besmettingen stijgt, maar dit in zeer belangrijke mate komt omdat er veel meer getest wordt, en juist dat wordt ons niet verteld. Er verschijnen tegenstrijdige berichten over het Britse variant. Dan weer heet dat veel mensen die variant hebben en dat uit een andere medisch bron wordt dat weer tegengesproken en gezegd dat het allemaal wel meevalt. . En ondertussen blijft het kwakkelen met het uitdelen van de injecties.Het vreemde is wel dat de bevolking gemanipuleerd wordt door berichtgeving vanuit Den Haag en artsen dat er nu op grote schaal gevaccineerd kan worden. Maar wanneer?

Profiel  

Bericht nummer:#616  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 1:20 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

De vraag is altijd: wat kan er nog wel en voor wie, en wat kan er niet en voor wie niet!

Als je alleen naar je eigen mogelijkheden kijkt is het antwoord vaak heel simpel.
Ik wil graag een snelle busverbinding, dat is voor mij wel belangrijk. Maar als ook gehandicapten mee moeten kunnen, kan dat minutenlange stops bij haltes betekenen, waardoor ik tijd verlies, en mogelijk zelfs een aansluiting. Toch kies IK dan voor dat laatste.

Het is niet voor niets dat er zo geklaagd wordt dat klanten die hebben gereserveerd niet komen opdagen. Als je een tijdslot (vaak maar 10 of 15 minuten) reserveert, doe je dat niet voor de lol. Maar de situatie kan met een paar uur veranderd zijn, door wat voor omstandigheden dan ook. Daarom maakte je vroeger ook nooit afspraken met winkeliers wanneer je komt winkelen. Zelfs met afhalen van bestelde goederen, hield je een zeer ruime marge aan. Het leven bestaat tenslotte uit meer dan winkelen, en dat leven gaat ook door. Vaak zelfs ingewikkelder vanwege vele beperkingen die zijn opgelegd. Je moest het vroeger al van het moment hebben, en dat is echt niet veranderd door Corona, of omdat een Rutte je dat zegt.

Profiel  

Bericht nummer:#617  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 1:36 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Leerlingen kunnen op school het virus verspreiden, o.a. via de eigen familie en vervolgens moet de horeca en niet-essentiële winkels dicht. Vervolgens wordt ons voorgelogen dat het aantal besmettingen stijgt, maar dit in zeer belangrijke mate komt omdat er veel meer getest wordt, en juist dat wordt ons niet verteld. Er verschijnen tegenstrijdige berichten over het Britse variant. Dan weer heet dat veel mensen die variant hebben en dat uit een andere medisch bron wordt dat weer tegengesproken en gezegd dat het allemaal wel meevalt. . En ondertussen blijft het kwakkelen met het uitdelen van de injecties.Het vreemde is wel dat de bevolking gemanipuleerd wordt door berichtgeving vanuit Den Haag en artsen dat er nu op grote schaal gevaccineerd kan worden. Maar wanneer?

Je komt weer met een hele rits; 'ja maar dit wel en dat niet'. Er is een reden waarom men prioriteit aan scholen geeft, dat je besmettingen binnen huishoudens moelijk kan tegenhouden, dat supermarkten open zijn en horeca dicht is.
Uiteindelijk gaat het om het beperken van het aantal contacten en de duur ervan.
Verder is het weer een enorm warrig verhaal. We worden voorgelogen over het aantal besmettingen (klopt niet trouwens), maar waarom maak je je dan druk om het vaccinatietempo?

Profiel  

Bericht nummer:#618  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 1:39 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

De vraag is altijd: wat kan er nog wel en voor wie, en wat kan er niet en voor wie niet!

Als je alleen naar je eigen mogelijkheden kijkt is het antwoord vaak heel simpel.
Ik wil graag een snelle busverbinding, dat is voor mij wel belangrijk. Maar als ook gehandicapten mee moeten kunnen, kan dat minutenlange stops bij haltes betekenen, waardoor ik tijd verlies, en mogelijk zelfs een aansluiting. Toch kies IK dan voor dat laatste.

Het is niet voor niets dat er zo geklaagd wordt dat klanten die hebben gereserveerd niet komen opdagen. Als je een tijdslot (vaak maar 10 of 15 minuten) reserveert, doe je dat niet voor de lol. Maar de situatie kan met een paar uur veranderd zijn, door wat voor omstandigheden dan ook. Daarom maakte je vroeger ook nooit afspraken met winkeliers wanneer je komt winkelen. Zelfs met afhalen van bestelde goederen, hield je een zeer ruime marge aan. Het leven bestaat tenslotte uit meer dan winkelen, en dat leven gaat ook door. Vaak zelfs ingewikkelder vanwege vele beperkingen die zijn opgelegd. Je moest het vroeger al van het moment hebben, en dat is echt niet veranderd door Corona, of omdat een Rutte je dat zegt.

Ik wens je heel veel sterkte met het kopen van een pan, het is werkelijk een verhaal waarbij de tranen mij in de ogen schieten, wat een onpeilbaar leed. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#619  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 2:09 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Ik wens je heel veel sterkte met het kopen van een pan, het is werkelijk een verhaal waarbij de tranen mij in de ogen schieten, wat een onpeilbaar leed. :wink:

Dat is nu precies wat ik bedoel.

Zeg dat tegen dat bijstandsmoedertje dat dringend een nieuwe pan nodig heeft om haar kindertjes warm eten te geven, van het beetje eten dat ze van de voedselbank heeft gekregen.

Profiel  

Bericht nummer:#620  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 3:28 pm 
lid

Ach als ze in de bijstand zit, heeft ze tijd zat om het kopen van een pan in te plannen

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 633 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]