Het is nu vr jul 23, 2021 11:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3381 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 170  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#3061  BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2021 5:19 pm 
lid

Lumiere schreef:
*Gaap* Niks van wat daar staat is in tegenstelling van wat ik schreef: "een kolencentrale gebruikt fossiele koolstof dus netto extra CO2 in de koolstofkringloop. Een biomassa centrale gebruikt actieve koolstof dus voegt geen netto extra CO2 toe in de koolstofkringloop."

Ik snap dat het wat lastig voor je is, omdat je vooral op je fantasie redeneert (onzichtbare lantaarnpalen).

Lampje heeft kennelijk nog steeds niet begrepen dat €1.000 miljard besteden aan alleen de zichtbare lantaarnpalen niet zo snugger is. Maar je hebt gelijk dat je hier je 'netto extra' keutel intrekt: Biomassa is schadelijker dan kolen.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#3062  BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2021 5:31 pm 
lid

Ik heb helemaal niks ingetrokken, ik heb exact mijn tekst gekopieerd, het is weer te moeilijk voor je :hardlachen:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#3063  BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2021 5:45 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ik heb helemaal niks ingetrokken, ik heb exact mijn tekst gekopieerd, het is weer te moeilijk voor je

Ja die netto extra blabla, terwijl wat blijkt: biomassa is gewoon schadelijker dan kolen.
Antwoord Lampje? - geen -.
:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#3064  BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2021 6:34 pm 
lid

Nee hoor zoals ik al schreef, niks van wat dat artikel stelt doet ook maar iets af aan wat ik schreef: "een kolencentrale gebruikt fossiele koolstof dus netto extra CO2 in de koolstofkringloop. Een biomassa centrale gebruikt actieve koolstof dus voegt geen netto extra CO2 toe in de koolstofkringloop."

Het is te moeilijk voor je :hardlachen:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#3065  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 2:22 pm 
lid

De Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg heeft kritiek geuit op de plannen voor een biomassacentrale in Diemen. Thunberg maakt zich zorgen over een verhoogde CO2-uitstoot door de centrale van het Zweedse energiebedrijf Vattenfall.

Thunberg citeert op Twitter uit een onderzoeksartikel uit de Zweedse krant Dagens Nyheter over de plannen van Vattenfall: "Ieder jaar zullen meer dan 200.000 ton houten pellets worden verbrand in de geplande energiecentrale van Vattenfall in Diemen, Nederland. De investering maakt deel uit van de omschakeling van het bedrijf naar fossielvrij - maar dreigt in plaats daarvan te leiden tot een verhoogde uitstoot van kooldioxide."

Dagens Nyheter gaat in het artikel in op de duurzaamheidcampagne van Vattenfall, dat de ambitie heeft uitgesproken om binnen één generatie fossielvrij te zijn. Maar met het verbranden van pellets groeit de CO2-uitstoot nog meer dan bij kolenverbranding, luidt de conclusie.

https://nos.nl/artikel/2379980-klimaata ... -in-diemen

Zelfs Greta Thunberg begint het te snappen.

Nu het dwaallicht nog.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#3066  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 6:45 pm 
lid

Foei toch een krachtterm, je zal wel weer geen argumenten hebben omdat je te dom bent om het te snappen :gniffel:

Het is heel simpel hoor, stel even voor dat biomassa 2 keer zoveel uitstoot als kolen. Dus zeg maar biomassa stoot per unit een waarde uit van '100' CO2 uit en kolen stoot per vergelijkbare unit '50' CO2 uit. Biomassa is echter onderdeel van de actieve koolstof kring, wat biomassa uitstoot, heeft het ook opgenomen en mits je er weer planten voor terug plaatst zal het dat ook weer opnemen, maar aan de andere kant zou de biomassa ook uit zichzelf al afsterven en CO2 uitstoten. Koolstof is een fossiele brandstof wat geen onderdeel uitmaakt van de actieve koolstofkring en dus enkel aan het systeem toevoegt.

Opname <-> Uitstoot = Resultaat

-100 <-> +100 = 0 CO2 Biomassa
0 <-> +50 = 50 CO2 koolstof

Oftewel voor het systeem is het beter om biomassa te gebruiken dan koolstof. Dit is uiteraard een oversimplificatie, maar daar komt het wel op neer.

QED :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#3067  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 7:16 pm 
lid

Lumiere schreef:
Foei toch een krachtterm, je zal wel weer geen argumenten hebben omdat je te dom bent om het te snappen :gniffel:

Het is heel simpel hoor, stel even voor dat biomassa 2 keer zoveel uitstoot als kolen. Dus zeg maar biomassa stoot per unit een waarde uit van '100' CO2 uit en kolen stoot per vergelijkbare unit '50' CO2 uit. Biomassa is echter onderdeel van de actieve koolstof kring, wat biomassa uitstoot, heeft het ook opgenomen en mits je er weer planten voor terug plaatst zal het dat ook weer opnemen, maar aan de andere kant zou de biomassa ook uit zichzelf al afsterven en CO2 uitstoten. Koolstof is een fossiele brandstof wat geen onderdeel uitmaakt van de actieve koolstofkring en dus enkel aan het systeem toevoegt.

Oftewel voor het systeem is het beter om biomassa te gebruiken dan koolstof. Dit is uiteraard een oversimplificatie, maar daar komt het wel op neer.

Blijf jij gerust nog even doen of een natuurlijk afbraakproces hetzelfde effect heeft als een fikkie....

ik zal het onthouden voor wanneer iemand me wil komen vertellen dat ik geen vuurtje meer mag stoken in de haard of in de tuin omdat dat slecht zou zijn voor het milieu. :)

Profiel  

Bericht nummer:#3068  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 7:21 pm 
lid

Dacht ik al, je hebt geen argument :fluiten:

HvR schreef:
Blijf jij gerust nog even doen of een natuurlijk afbraakproces hetzelfde effect heeft als een fikkie....

Heeft het in wezen ook, de tijdsschaal is alleen wat anders. Feit is en blijft dat actieve koolstof bronnen nu eenmaal al onderdeel zijn van de koolstofkring, en fossiele brandstoffen daadwerkelijk iets toevoegen. Dat laatste is op de lange termijn altijd problematischer.

Profiel  

Bericht nummer:#3069  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 7:44 pm 
lid

Lumiere schreef:

Klopt niet wat je zegt

https://nos.nl/artikel/2308292-onderzoe ... lcentrales

Profiel  

Bericht nummer:#3070  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 7:58 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:

-100 <-> +100 = 0 CO2 Biomassa extra in de koolstofkring
0 <-> +50 = 50 CO2 koolstof extra in de koolstofkring

Klopt niet wat je zegt

Inderdaad, ik ben voor de rekensom van het dubbele uitgegaan maar de som klopt beter als we 20% nemen dus:

-60 <-> +60 = Netto 0 CO2 Biomassa extra in de koolstofkring
0 <-> +50 = Netto 50 CO2 koolstof extra in de koolstofkring

Oftewel voor het systeem is het beter om biomassa te gebruiken dan koolstof. Dit is uiteraard een oversimplificatie, maar daar komt het wel op neer: Bruto stoot biomassa meer uit, netto wordt er door koolstof meer toegevoegd door koolstof.

Profiel  

Bericht nummer:#3071  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 8:12 pm 
lid

Lumiere schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

-100 <-> +100 = 0 CO2 Biomassa extra in de koolstofkring
0 <-> +50 = 50 CO2 koolstof extra in de koolstofkring

Klopt niet wat je zegt

Inderdaad, ik ben voor de rekensom van het dubbele uitgegaan maar de som klopt beter als we 20% nemen dus:

-60 <-> +60 = Netto 0 CO2 Biomassa extra in de koolstofkring
0 <-> +50 = Netto 50 CO2 koolstof extra in de koolstofkring

Oftewel voor het systeem is het beter om biomassa te gebruiken dan koolstof. Dit is uiteraard een oversimplificatie, maar daar komt het wel op neer: Bruto stoot biomassa meer uit, netto wordt er door koolstof meer toegevoegd door koolstof.
Lezen is een vak.

Maar het opwekken van elektriciteit in een kleine biomassacentrale veroorzaakt tot 20 procent meer uitstoot van CO2, fijnstof en stikstof dan een centrale die volledig op steenkool draait. Dat komt door het lagere rendement en de minder strenge uitstootnormen die voor kleine installaties gelden.
Vergeleken met een aardgascentrale levert het opwekken van warmte in een biomassacentrale twee keer zoveel stikstof op.

Profiel  

Bericht nummer:#3072  BerichtGeplaatst: di mei 11, 2021 8:16 pm 
lid

Ja dat heb ik meegenomen in mijn voorbeeld:

Opname <-> Bruto Uitstoot = Netto Resultaat

-60 <-> Bruto +60 = Netto 0 CO2 Biomassa extra in de koolstofkring
0 <-> Bruto +50 = Netto 50 CO2 koolstof extra in de koolstofkring

50 * 1.2 = 60

Profiel  

Bericht nummer:#3073  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 8:40 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
*Gaap* Niks van wat daar staat is in tegenstelling van wat ik schreef: "een kolencentrale gebruikt fossiele koolstof dus netto extra CO2 in de koolstofkringloop. Een biomassa centrale gebruikt actieve koolstof dus voegt geen netto extra CO2 toe in de koolstofkringloop."

Ik snap dat het wat lastig voor je is, omdat je vooral op je fantasie redeneert (onzichtbare lantaarnpalen).

Lampje heeft kennelijk nog steeds niet begrepen dat €1.000 miljard besteden aan alleen de zichtbare lantaarnpalen niet zo snugger is. Maar je hebt gelijk dat je hier je 'netto extra' keutel intrekt: Biomassa is schadelijker dan kolen.

Blijf niet eindeloos zeuren over de kosten ,want er is geld genoeg

Onderzoeksbureau: genoeg geld voor energietransitie, ook bij ambitieuzer klimaatbeleid

Zelfs als een volgend kabinet de klimaatambities aanscherpt, is er genoeg geld beschikbaar om de doelen te halen. Volgens onderzoeksbureau CE Delft ligt er jaarlijks tussen de 6,1 en bijna 7,8 miljard euro op de plank om ‘een tandje erbij’ te bekostigen.
Het geld zit in potten van onder meer het Nationale Groeifonds en het coronaherstelfonds van de Europese Unie. Met de potentieel beschikbare miljarden kan Nederland het huidige doel van 49 procent minder CO2 uitstoot in 2030 ‘ruimschoots’ halen, berekende CE Delft.
Als een nieuw kabinet besluit de uitstootvermindering op te voeren tot 65 procent, zoals Duitsland vorige week aankondigde, is jaarlijks ongeveer 9 miljard euro nodig. In dat geval zijn de fondsen niet toereikend, maar met aanvullende private investeringen is ook dit doel haalbaar, aldus CE Delft, dat het onderzoek uitvoerde in opdracht van Greenpeace. Het geld komt bovenop bestaande maatregelen.

Dewi Zloch, expert klimaat en energie bij de milieuorganisatie, spreekt van de kans van de eeuw om de economie te vergroenen: ‘Er is ongekend veel geld. Net niet genoeg om tot de noodzakelijke 65 procent CO2-reductie te komen in 2030, maar als het bedrijfsleven zijn verantwoordelijkheid ook neemt, is het zeker haalbaar.’
Volgens de zogenoemde quickscan zijn er 30 tot 35 Europese fondsen beschikbaar voor investeringen om direct of indirect CO2 terug te dringen. In Europa gaat het onder meer om het Green Recovery Fund en Horizon Europe. Grote Nederlandse fondsen zijn Wet bevordering speur- en ontwikkelingswerk (potentieel 410 miljoen euro) en de Regeling Groen Beleggen (800 miljoen).

https://www.topics.nl/onderzoeksbureau- ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#3074  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 9:23 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Blijf niet eindeloos zeuren over de kosten ,want er is geld genoeg

Onderzoeksbureau: genoeg geld voor energietransitie, ook bij ambitieuzer klimaatbeleid

Zelfs als een volgend kabinet de klimaatambities aanscherpt, is er genoeg geld beschikbaar om de doelen te halen. Volgens onderzoeksbureau CE Delft ligt er jaarlijks tussen de 6,1 en bijna 7,8 miljard euro op de plank om ‘een tandje erbij’ te bekostigen.
Het geld zit in potten van onder meer het Nationale Groeifonds en het coronaherstelfonds van de Europese Unie. Met de potentieel beschikbare miljarden kan Nederland het huidige doel van 49 procent minder CO2 uitstoot in 2030 ‘ruimschoots’ halen, berekende CE Delft.
Als een nieuw kabinet besluit de uitstootvermindering op te voeren tot 65 procent, zoals Duitsland vorige week aankondigde, is jaarlijks ongeveer 9 miljard euro nodig. In dat geval zijn de fondsen niet toereikend, maar met aanvullende private investeringen is ook dit doel haalbaar, aldus CE Delft, dat het onderzoek uitvoerde in opdracht van Greenpeace. Het geld komt bovenop bestaande maatregelen.

Dewi Zloch, expert klimaat en energie bij de milieuorganisatie, spreekt van de kans van de eeuw om de economie te vergroenen: ‘Er is ongekend veel geld. Net niet genoeg om tot de noodzakelijke 65 procent CO2-reductie te komen in 2030, maar als het bedrijfsleven zijn verantwoordelijkheid ook neemt, is het zeker haalbaar.’
Volgens de zogenoemde quickscan zijn er 30 tot 35 Europese fondsen beschikbaar voor investeringen om direct of indirect CO2 terug te dringen. In Europa gaat het onder meer om het Green Recovery Fund en Horizon Europe. Grote Nederlandse fondsen zijn Wet bevordering speur- en ontwikkelingswerk (potentieel 410 miljoen euro) en de Regeling Groen Beleggen (800 miljoen).

https://www.topics.nl/onderzoeksbureau- ... jn-nieuws/

Vorige ronde was het €1.000 miljard voor nul effect, en had je ook allerlei bureautjes die gouden bergen voorspelden. Wat ook wel een heel klein beetje klopt, in de zin dat de bureautjes rijk worden van de leugens en onzin. De lobbyisten maken zich op om in de achterkamertjes hun zakken te vullen, aan tafel met de corrupte crimineeltjes van VVD en D66. Uiteraard wordt deze manipulatie nu rondgebazuind. Uiteraard sleept Hume, die nog nooit een echt bedrijf van binnen heeft gezien, deze onzin binnen.

Profiel  

Bericht nummer:#3075  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 9:44 am 
lid

Baedeker zit weer eens te liegen :foei:

baedeker gecorrigeerd schreef:
Vorige ronde was het €1.000 miljard voor nul effect, een nodige reductie van de Nederlandse uitstoot wat getalsmatig op het grote geheel klein is, maar proportioneel en waar wij zelf als land onder de zeespiegel baat bij hebben

Waarom zijn reactionairen toch altijd zo leugenachtig? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#3076  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 10:10 am 
lid

Lumiere schreef:
Baedeker zit weer eens te liegen :foei:

baedeker gecorrigeerd schreef:
Vorige ronde was het €1.000 miljard voor nul effect, een nodige reductie van de Nederlandse uitstoot wat getalsmatig op het grote geheel klein is, maar proportioneel en waar wij zelf als land onder de zeespiegel baat bij hebben

Waarom zijn reactionairen toch altijd zo leugenachtig? :hum:

Ja, waarom doe je dat eigenlijk steeds ? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#3077  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 10:12 am 
lid

Benoemen dat Baedeker liegt? Gewoon omdat het leuk is :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#3078  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 10:14 am 
lid

Lumiere schreef:
Benoemen Framen dat Baedeker liegt? Gewoon omdat het leuk is :ok:

Duidelijk, je bent echt een trol. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#3079  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 10:37 am 
lid

Foei toch, een belediging, je hebt duidelijk geen argument :hardlachen:

Serieus echter: het is gewoon een feit dat als Baedeker roept 'nul resultaat' dat hij liegt. We hebben het over natuurkundige grootheden die zich uitdrukken in getallen achter de komma. Als je een beetje natuurkunde snapt en weet waar je het over hebt dan weet je dat, dat in het geheel geen 'nul' is. We hebben het over een stof die met 400 parts per miljoen (0.0004) er voor zorgt dat de temperatuur structureel stijgt met een paar graden. Dat klinkt niet veel totdat je beseft dat het gemiddelde verschil tussen nu en de ijstijd ook 'maar' iets van 10 graden is. Als je dus die graad wil voorkomen dan verdeel je de maatregelen over alle landen, als je 1 graad verdeeld over de gehele wereld dan is het nederlandse aandeel een klein getal en dat is logisch.

Baedeker liegt als hij stelt dat dit 'nu' is, zo simpel is het :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#3080  BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2021 10:56 am 
lid

Lumiere schreef:
Foei toch, een belediging, je hebt duidelijk geen argument :hardlachen:

Serieus echter: het is gewoon een feit dat als Baedeker roept 'nul resultaat' dat hij liegt. We hebben het over natuurkundige grootheden die zich uitdrukken in getallen achter de komma. Als je een beetje natuurkunde snapt en weet waar je het over hebt dan weet je dat, dat in het geheel geen 'nul' is. We hebben het over een stof die met 400 parts per miljoen (0.0004) er voor zorgt dat de temperatuur structureel stijgt met een paar graden. Dat klinkt niet veel totdat je beseft dat het gemiddelde verschil tussen nu en de ijstijd ook 'maar' iets van 10 graden is. Als je dus die graad wil voorkomen dan verdeel je de maatregelen over alle landen, als je 1 graad verdeeld over de gehele wereld dan is het nederlandse aandeel een klein getal en dat is logisch.

Baedeker liegt als hij stelt dat dit 'nu' is, zo simpel is het :ok:

Ik heb helemaal niks met natuurkunde. Ik zie wel dat het landschap en de economie kapot gaan en dat er ingezet wordt op zogenaamd duurzame bronnen die helemaal niet duurzaam zijn als je er objectief naar kijkt. Het is een gotspe om te denken dat het kleine NL, dat toch altijd al voorop wilde lopen en zichzelf vaker in de voet schoot, ook maar enige invloed heeft op het globale klimaat.

Met de rekeningen die op tafel liggen blijf ik liever praktisch ipv. te luchtfietsen en nog meer verplichtingen aan te gaan die klimatologisch niets opleveren maar wel NL op enorme kosten jagen en dus op achterstand zetten. Als er niks meer wordt verdiend, valt er uberhaupt niets meer te kiezen, laat staan te helpen....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3381 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 170  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]