Het is nu wo jun 16, 2021 7:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6057 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 303  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#5941  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 10:49 am 
lid

China is booking record purchases of U.S corn
https://www.youtube.com/watch?v=-nF0Oaht5uo

Profiel  

Bericht nummer:#5942  BerichtGeplaatst: di dec 01, 2020 1:36 pm 
lid

Het uitstappen uit de eurozone wordt met de dag aantrekkelijker

Citaat:
Voor de nieuwe rol van het ESM, waarvan de ministers van de Eurogroep aandeelhouder zijn, is een verdragswijziging nodig. Nu ook Italië zegt te ratificeren heeft de Eurogroep besloten de nieuwe bevoegdheden met twee jaar te vervroegen. Wat nu voorligt is een verdrag dat vooral helpt om ook banken te redden, zegt Carsten Brzeski, hoofdeconoom bij ING. 'In het kader van alle hervormingen in de eurozone moet in eerste instantie een bankenresolutiemechanisme het lot van banken bepalen.'

Het ESM is een permanent financieel noodfonds om eu-lidstaten die een probleem hebben te helpen. Als dat ESM vergroot wordt om ook banken te helpen kan ik je vorspellen dat het bedrag waar Nederland garant voor staat met een factor 25x groter gaat worden. Zijn we nu helemaal van de pot gerukt. Er is al een fonfds dat banken hebben geschapen. Als dat groter moet worden moet het vergroot worden door de banken maar wel o.b.v. risico gewogen bijdragen. Banekn die geond zijn betalen weinig, banken die ziek zijn betalen de hoofdprijs.

https://www.bnr.nl/nieuws/financieel/10 ... leembanken

Profiel  

Bericht nummer:#5943  BerichtGeplaatst: di dec 01, 2020 1:58 pm 
lid

biertje schreef:
kan ik je vorspellen dat het bedrag waar Nederland garant voor staat met een factor 25x groter gaat worden. Zijn we nu helemaal van de pot gerukt

Eerst doe je uit het ongerijmde een voorspelling t.a.v. allerlei rampen (want 25x verhoging) en vervolgens maak je je daar boos over. Lijkt me wat prematuur.

Waarom zou "het bedrag waar Nederland voor staat" - dwz als lening kan verstrekken in geval van nood - ineens 25x zo groot worden ? Waar baseer je die 25x op ? is het 25x ten opzichte van 2009, of is het ten opzichte van onze (bescheidener) bijdrage nu in 2020 van dat soort fondsen ? Je suggereert een enorme kostenstijging voor Nederland. Wat is er aan de hand ? Vallen er ineens banken om, als deze regeling van kracht wordt.. ik heb sinds 2012 geen nieuws meer gehoord over omvallende banken, ik zou zeggen geen paniek.. of weet jij welke rampen er op ons af staan te komen ?

Profiel  

Bericht nummer:#5944  BerichtGeplaatst: di dec 01, 2020 2:25 pm 
lid

Einstein schreef:
biertje schreef:
kan ik je vorspellen dat het bedrag waar Nederland garant voor staat met een factor 25x groter gaat worden. Zijn we nu helemaal van de pot gerukt

Eerst doe je uit het ongerijmde een voorspelling t.a.v. allerlei rampen (want 25x verhoging) en vervolgens maak je je daar boos over. Lijkt me wat prematuur.

Waarom zou "het bedrag waar Nederland voor staat" - dwz als lening kan verstrekken in geval van nood - ineens 25x zo groot worden ? Waar baseer je die 25x op ? is het 25x ten opzichte van 2009, of is het ten opzichte van onze (bescheidener) bijdrage nu in 2020 van dat soort fondsen ? Je suggereert een enorme kostenstijging voor Nederland. Wat is er aan de hand ? Vallen er ineens banken om, als deze regeling van kracht wordt.. ik heb sinds 2012 geen nieuws meer gehoord over omvallende banken, ik zou zeggen geen paniek.. of weet jij welke rampen er op ons af staan te komen ?
Jij snapt niets van geld. Jij snapt niet dat de balans van een bankensector een veelvoud kunnen zijn van de balans van de Staat. Ik praat over de totale bankensector in de EU waarvan we weten dat een fors deel verrot is. Ik zie niet in waarom banken naast het fonds dat banken zelf hebben geschapen nog eens gebruik moet en kunnen maken van een ander fonds. En bovendien riekt het weer naar ................staatssteun.

Je zegt dat je sinds 2012 geen nieuws meer hebt gehoord. Dat betekent dan toch ook dat de problemen niet zijn opgelost?

Profiel  

Bericht nummer:#5945  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 12:18 am 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:
biertje schreef:

Jij snapt niets van geld. Jij snapt niet dat de balans van een bankensector een veelvoud kunnen zijn van de balans van de Staat. Ik praat over de totale bankensector in de EU waarvan we weten dat een fors deel verrot is. Ik zie niet in waarom banken naast het fonds dat banken zelf hebben geschapen nog eens gebruik moet en kunnen maken van een ander fonds. En bovendien riekt het weer naar ................staatssteun.

Je zegt dat je sinds 2012 geen nieuws meer hebt gehoord. Dat betekent dan toch ook dat de problemen niet zijn opgelost?

Ok ik snap het niet.. jij voorspelt hierboven 25x lastenverhoging voor Nederland (2500%), en je illustreert dat niet met een rekenvoorbeeld, of met een bron, maar met een fact-free bewering over de totale balans van banken. Sure. Dat is veel meer geld. Klopt. Maar het gaat hier over bailouts: steun door overheden aan banken. De basics: de balans van een bank is een veelvoud van de benodigde dekkingsgraad. Voor de steun en na de steun is die dekkingsgraad in de orde van 5-10% en als die een paar procent eronder komt, dan is de bank ik de problemen.. Hoeveel geld een bank krijgt bij steun (bailout) heeft geen donder te maken met het totale bedrag op de balans, wat uiteraard een veelvoud is van de benodigde dekkingsgraad. Of denk jij nu werkelijk, dat al het geld wat door ING wordt beheerd, totaal slechts 10 miljard is ? De totale balans van een bank als ING is honderden miljarden. En wanneer een bank omvalt, dan is al dat geld niet direkt verdwenen.. leningen zijn assets die kunnen worden verkocht en met het leeuwendeel zal dat dus gebeuren, ook als een bank failiet mocht gaan. De bank heeft bovendien allerlei bezittingen als onderpand voor leningen. Vastgoed.. Wanneer een systeembank in de problemen raakt, gaat het uiteraard om een fractie van de balans, en operationele steun. Geen enkele overheid is in staat, om een balans van een grote bank te compenseren..

Profiel  

Bericht nummer:#5946  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 6:49 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Ok ik snap het niet.. jij voorspelt hierboven 25x lastenverhoging voor Nederland (2500%), en je illustreert dat niet met een rekenvoorbeeld, of met een bron, maar met een fact-free bewering over de totale balans van banken. Sure. Dat is veel meer geld. Klopt. Maar het gaat hier over bailouts: steun door overheden aan banken. De basics: de balans van een bank is een veelvoud van de benodigde dekkingsgraad. Voor de steun en na de steun is die dekkingsgraad in de orde van 5-10% en als die een paar procent eronder komt, dan is de bank ik de problemen.. Hoeveel geld een bank krijgt bij steun (bailout) heeft geen donder te maken met het totale bedrag op de balans, wat uiteraard een veelvoud is van de benodigde dekkingsgraad. Of denk jij nu werkelijk, dat al het geld wat door ING wordt beheerd, totaal slechts 10 miljard is ? De totale balans van een bank als ING is honderden miljarden. En wanneer een bank omvalt, dan is al dat geld niet direkt verdwenen.. leningen zijn assets die kunnen worden verkocht en met het leeuwendeel zal dat dus gebeuren, ook als een bank failiet mocht gaan. De bank heeft bovendien allerlei bezittingen als onderpand voor leningen. Vastgoed.. Wanneer een systeembank in de problemen raakt, gaat het uiteraard om een fractie van de balans, en operationele steun. Geen enkele overheid is in staat, om een balans van een grote bank te compenseren..

Ik voel er niets voor mijn huis te moeten verkopen omdat mijn bank omvalt, omdat mijn huis onderpand is voor mijn hypotheek en ik mijn hypotheek niet in 1x kan aflossen omdat de curator deze opeist. Of een andere schuld ineens af te betalen of ongunstiger voorwaarden opgelegd te krijgen, omdat deze is opgekocht en ik daarmee vogelvrij ben geworden.

Geen enkel land zal het volledige bedrag van een bank op kunnen hoesten, daarom doen we het tegenwoordig gezamenlijk als EU landen en meer gespreid. Er zijn vorig jaar opnieuw vele miljarden aan EU-steun via de Italiaanse regering naar Italiaanse banken gegaan om deze te redden. Geld dat niet door bankiers, maar door jou en mij is opgehoest. En reken maar, dat na de corona-crisis ook de banken met hun rekening naar de overheden klaar zullen staan. De opvolger van Rutte kan maar beter een ander -geheim- telefoonnummer nemen.

Het was inderdaad de bedoeling dat de banken een buffer van 10% zouden gaan aanhouden, maar daar is uiteraard dankzij bankenlobby niets van terecht gekomen. Het is nog steeds iets van 4%. Niets geleerd, want de belastingbetalers, jij en ik, zijn er goed voor.

Profiel  

Bericht nummer:#5947  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 8:41 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Hoe groter de baulout, des te rotter is de bank en des te rotter zal de bank blijven. Een bail-in ligt voor de hand en ESM moet absoluut niet gebruikt worden voor banken. Immers, als de gezamelmijke banken in al die jaren samen een armterig fondsje hebben opgericht van 55 miljard, waarom moet de belastingbetaler dat nog eens aanvullen en moet de overheid extra garant staan middels het ESM? Wel godversomme, de overheid staat al garant voor de hypotheken en de banken verdienen het meeste geld met overlijdensverzekeringen en het geld wat ze uitlenen aan bedrijven. De banken moeten hun eigen rotzooi opruimen en de rente voor hypotheken desnoods maar ophogen dan wel minder uitlenen.
De overheid staat garantie voor tenminste 250 miljard aan hypotheken en nog eens 250 miljard voor de EU. Dat is meer dan genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#5948  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 3:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:
Biertje schreef:

Hoe groter de baulout, des te rotter is de bank en des te rotter zal de bank blijven. Een bail-in ligt voor de hand en ESM moet absoluut niet gebruikt worden voor banken. Immers, als de gezamelmijke banken in al die jaren samen een armterig fondsje hebben opgericht van 55 miljard, waarom moet de belastingbetaler dat nog eens aanvullen en moet de overheid extra garant staan middels het ESM? Wel godversomme, de overheid staat al garant voor de hypotheken en de banken verdienen het meeste geld met overlijdensverzekeringen en het geld wat ze uitlenen aan bedrijven. De banken moeten hun eigen rotzooi opruimen en de rente voor hypotheken desnoods maar ophogen dan wel minder uitlenen.
De overheid staat garantie voor tenminste 250 miljard aan hypotheken en nog eens 250 miljard voor de EU. Dat is meer dan genoeg.

Banken moeten niet te snel gesteund worden.. men moet ook zijn eigen broek kunnen ophouden, daar zijn we het over eens. Maar is het eenmaal besloten en de steun is verstrekt, dan zal de bank zo snel mogelijk het geleende bedrag proberen terug te betalen, zie ING, alle geld is inmiddels terug.

Wat betreft die 250 miljard (!) kom nu eens met een bron svp. Je blijft overdrijven met die bedragen ! de Griekse schuldencrisis ligt inmiddels achter ons. De Nederlandse overheid staat niet garant voor 250 miljard "voor de EU".

In 2013, op het hoogtepunt van de financieele steun aan Griekenland en Portugal, is dit bedrag 200 miljard geweest en uiteraard is het inmiddels veel minder.. en het leeuwendeel van dit geld (ons geld) is allang weer terug en nooit uitgeleend. De nieuwe herstelfonds-regeling (2020) kost Nederland maximaal 21 miljard over de komende 30 jaar. Als alles mis loopt. Het totale bedrag voor de hele EU is 250 miljard en mogelijk 500 miljard met de helft aan schenkingen, steun aan landen die zwaar getroffen zijn door Corona. Het deel daarvan wat Nederland zou moeten inbrengen is dus 21 + 21 garantstelling, maar Nederland is tegen de schenkingen, het is onzeker of die doorgaan. Wat de Corona-steun betreft doet Brussel het niet veel beter dan de Amerikaanse Senaat. Hoe lager het bedrag, hoe liever Nederland het heeft. Begrijpelijk, maar stop eens met dat eeuwige geklaag over solidariteit. Dit zijn (weer) zware tijden en het gaat niet alleen over banken.

https://economie.rabobank.com/publicati ... stelfonds/

Profiel  

Bericht nummer:#5949  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 4:33 pm 
lid

Hierzo Einstein

https://www.rijksbegroting.nl/2017/voor ... 626_9.html

Profiel  

Bericht nummer:#5950  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 7:18 pm 
lid

Biertje schreef:

Leuk, maar daar staat dus niks. Bedragen zijn x1000 Euro en niets komt in de buurt van 250 miljard, noch is de EU of Europa daar vermeld onder garanties.

Probeer nog maar eens :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#5951  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 10:27 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:

Leuk, maar daar staat dus niks. Bedragen zijn x1000 Euro en niets komt in de buurt van 250 miljard, noch is de EU of Europa daar vermeld onder garanties.

Probeer nog maar eens :gniffel:
Hierzo.

https://www.rijksbegroting.nl/2020/kame ... 17_19.html
Laatste 3 pagina;s 177 miljard + 612 miljard. = 789m miljard !

Hier een aardig stukje over het ESM

Citaat:
“Indien een ESM-lid verzuimt de betaling te verrichten die uit hoofde van een opvraging van kapitaal overeenkomstig artikel 9, lid 2 of 3, wordt verlangd, vindt een herziene, verhoogde opvraging van kapitaal bij alle ESM-leden plaats om ervoor te zorgen dat het ESM het vereiste totaalbedrag aan volgestort kapitaal ontvangt. De Raad van gouverneurs stelt een passende gedragslijn vast om ervoor te zorgen dat het betrokken ESM-lid zijn schuld jegens het ESM binnen een redelijke termijn vereffent. De Raad van gouverneurs heeft het recht de betaling van achterstandsrente over het achterstallige bedrag te eisen.”[13]

Citaat:
Het geld dat het ESM uitgeeft wordt niet gecontroleerd door het democratisch gekozen Europees Parlement, maar door een ongekozen comité. Het geld dat wordt toegezegd door de Europese Unie wordt niet meer gecontroleerd door de EU, hoe weten we nu zeker dat het geld wel echt naar zorgkosten van corona bestrijding gaat? Het ESM is een kweekvijver voor corruptie en een gevaar voor Nederland dat voor 35,4 miljard euro garant staat.

Van de 240 miljard betaalt Nederland 13,72 miljard euro, kan het lenen met een hoger rentepercentage en staat het garant voor schulden van andere ESM-leden, een enorm risicovol project.

Zeer izar, logischer zou zijn dat als een land zijn verschuldige bijdrage niet overgemaakt heeft, het geen beroep kan doen op het ESM. Dat lijkt mij het meest logisch. Nederland staat Je zal wel begrijpen dat ik van dit ahterlijks zo snel mogelijk er vanaf wil.

https://nexitdenktank.nl/hoekstras-coro ... %20project.

Profiel  

Bericht nummer:#5952  BerichtGeplaatst: di dec 22, 2020 2:04 pm 
lid

Het Europees Hof van Justitie (EHvJ) stelde op donderdag 17 december 2020 dat Nederland een Poolse man moet uitleveren aan Polen, ondanks bedenkingen van de Amsterdamse rechtbank in verband met mensenrechtenschendingen. Deze casus toont aan dat we niet teveel soevereiniteit mogen verliezen aan de Europese Unie. Wat is er precies gebeurd?

Op 31 augustus 2015 verrichtte een Poolse rechtbank een Europees Aanhoudingsbevel (EAB) tegen de Poolse ‘L.’, die in Nederland zou verblijven. L wordt in Polen verdacht van illegale drugshandel en het hebben van een vals identiteitsbewijs, waarvoor Polen hem strafrechtelijk wil vervolgen. In maart 2020, een maand nadat het Nederlandse OM vroeg om de tenuitvoerlegging van dat EAB, behandelde de Amsterdamse rechtbank dat verzoek. De rechtbank Amsterdam oordeelt dat de onafhankelijkheid van de Poolse rechterlijke instanties, met inbegrip van de rechterlijke instantie die het in het hoofdgeding aan de orde zijnde Europees aanhoudingsbevel heeft uitgevaardigd, niet gewaarborgd is.

De rechtbank Amsterdam stelt dat Poolse rechters, die het handelen van andere Poolse rechters of instanties toetsen aan EU-recht, het risico op een tuchtprocedure lopen. De tuchtcommissie zou ook niet onafhankelijk zijn. Zes Poolse rechterlijke uitspraken en een aangenomen wet worden aangehaald als onderbouwing van deze stellingen. De Amsterdamse rechtbank vraagt zich af of het gerechtvaardigd is om het geven van uitvoering aan het EAB te weigeren, aangezien:

“sprake is van zodanige structurele en fundamentele gebreken met betrekking tot de onafhankelijkheid van de Poolse rechterlijke macht, dat voor geen enkele persoon die moet verschijnen voor een Poolse rechter het recht op een onafhankelijke rechter nog is gewaarborgd.”

Afgezien van de casus-Polen is dat een interessante vraag: in hoeverre moeten wij, conform EU-wetgeving, meewerken aan de vervolging van een buitenlander in een land dat geen onafhankelijke rechters, legitimiteitsbeginsel of fair play kent? Dat mensen vastzet zonder legale grond, hen martelt of de doodstraf oplegt?

Het Europees Hof van Justitie (EHvJ) concludeert in de casus-Polen dat bij vaststelling van ‘structurele of fundamentele gebreken met betrekking tot de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht’ in een EU-lidstaat die een EAB heeft uitgevaardigd nog steeds tot overlevering moet worden overgegaan. Volgens het EHvJ mag er niet van worden uitgegaan dat de overgeleverde persoon dan geen eerlijk proces zal krijgen. Het EHvJ benoemt dat slechts de Europese Raad kan bepalen dat het uitvoering geven aan een EAB kan worden opgeschort; slechts bij ernstige en voortdurende schending van de mensenrechten door een lidstaat. Aangezien daarvoor consensus nodig is, en Hongarije en Polen elkaar zeer regelmatig steunen in dergelijke kwesties, is die consensus niet realistisch.

Daarop bestaat één uitzondering. Er mag slechts van deze regels worden afgezien indien uit “de persoonlijke situatie van die persoon, de aard van het berokken strafbare feit en de feitelijke context waarin het aanhoudingsbevel is uitgevaardigd” een reëel gevaar voor de overgeleverde persoon blijkt. Maar hoe bepaal je dat reële gevaar? Hoe goed zijn we in staat om zo’n inschatting maken? Daarnaast heeft een verdachte terecht het recht om te zwijgen. Maar als zij of hij niet wil of kan praten over diens persoonlijke situatie kan hij of zij zomaar uitgeleverd worden binnen de EU, zelf aan een land dat mensenrechten onvoldoende respecteert. Is dat wat we willen?

Het is begrijpelijk dat de Amsterdamse rechtbank niet wil uitleveren als zij twijfelt of de betreffende verdachte een eerlijk proces zal krijgen. Afgezien van de juridische vraag is de morele vraag of je wil samenwerken met een staat die de mensenrechten niet onderschrijft. Stel jezelf de vraag waarom we geen uitleveringsverdrag met Iran hebben. Wat betekent het dat het EHvJ ons verplicht tot het uitleveren verdachten aan dergelijke EU-landen? Rechtsfilosoof Bastiaan Rijpkema wijst erop dat de EU een uiting is ‘van het idee dat nationale democratieën tegen zichzelf beschermd moeten worden’. Illiberale EU-lidstaten kunnen echter ook meestemmen in de Europese instellingen. We zijn een behoorlijke hoeveelheid zeggenschap verloren aan de EU, en niet slechts in kleine, weinigzeggende, kwesties. De casus-Polen toont namelijk hoe we ons moeten schikken naar Europees recht, zelfs als dat conflicteert met onze meest essentiële principes. Het is eens te meer een bewijsmiddel dat we niet teveel soevereiniteit mogen verliezen aan de EU.

https://tpo.nl/2020/12/22/bart-collard- ... -schenden/

We hebben dus al veel te veel souveriniteit ingeleverd bij Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#5953  BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2020 11:27 pm 
lid

Dat sowieso.

Maar niet omdat we geen vrijhaven zijn voor Poolse drugshandelaren. Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Albanië, Andorra, Argentinië, Armenië, Australië, Bahamas, België, Bosnië, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Hongarije, Hong Kong, Ierland, IJsland, India, Israël, Italië, Kenia, Kroatië, Letland, Liberia, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malawi, Malta, Mexico, Moldavië, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oostenrijk, Pakistan, Polen, Portugal, Roemenië, Russische Federatie, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Suriname, Tanzania, Tsjechië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Zweden en Zwitserland. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het niet eens echt een EU dingetje is.

Is het Pools strafrecht zo slecht? Als je kijkt naar de index van het World Justice Report, dan zie je dat Polen qua Criminal Justice 0,60 scoort, onder Italië (0,64), de VS (0,63) en Frankrijk (0,62), en boven Portugal (0,59), Slovenië (0,56) en Roemenië (0,56). Ik pas ervoor de drugshandelaren uit die landen hier onderdak te bieden, en ze en bloc te beschermen tegen autoriteiten die een strafzaak tegen ze hebben. En ja, als de uitlevering een reëel gevaar voor de persoon in kwestie oplevert, dan moet je een uitzondering kunnen maken. Maar ik lees dat de regels daarin voorzien. Dus ik zie het probleem niet zo. Wat mij betreft de scumbags gewoon snel uitzetten.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#5954  BerichtGeplaatst: za jan 02, 2021 12:18 pm 
lid

Is het buitenlandbeleid van de EU jegens Iran niet dodelijk voor Europa

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... mani-trump

Intussen werkt Iran al met verrijkt uranium van 20% niet genoeg o direct een atoomboom te maken maar door uranium te splitsen krijg je plutonium en daarmee kan je wel een bom maken.

https://www.rd.nl/artikel/806723-iran-d ... ak-gedacht

.

Profiel  

Bericht nummer:#5955  BerichtGeplaatst: za jan 02, 2021 12:31 pm 
lid

Griekenland heeft het begrepen, hoezee ! Vluchtelingen in bootjes niet toelaten maar terug de zee opsturen. Waarom liggen onze marineschepen te dobberen in Den Helder? Neem eens een voorbeeld aan de Grieken.

https://www.youtube.com/watch?v=VDIPpJey91A

Profiel  

Bericht nummer:#5956  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 11:38 am 
lid

WHO 'very disappointed' China blocked entry to its coronavirus experts
'Today we learned that Chinese officials have not yet finalized the necessary permissions for the team's arrival in China', aldus WHO bobo Ghebreyesus.

Het begint gelijk goed, met Ursula, haar handelsverdrag en de core values.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#5957  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 11:57 am 
lid

baedeker schreef:
WHO 'very disappointed' China blocked entry to its coronavirus experts
'Today we learned that Chinese officials have not yet finalized the necessary permissions for the team's arrival in China', aldus WHO bobo Ghebreyesus.

Het begint gelijk goed, met Ursula, haar handelsverdrag en de core values.
:snooty:
Ik las het ook en nog meer. Het sneeuwt helemaal onder door het gedoe in de VS, geschokt en verbijsterd kijken ze maar één kant op.

Hongkong arresteert in een klap vrijwel volledige oppositie
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210106_97888167

In Hongkong zijn ruim 50 oppositieleden opgepakt op verdenking van subversie. Ze kunnen tot levenslang krijgen door de nieuwe Nationale Veiligheidswet. ‘Dit is een aanslag op wie dapper vecht voor universele rechten.’

DARKEST HOUR - 'You Cannot Reason with a Tiger' Clip - In Select Theaters This Thanksgiving
https://www.youtube.com/watch?v=TJ5sjFf4w1k

Profiel  

Bericht nummer:#5958  BerichtGeplaatst: za jan 09, 2021 5:04 pm 
lid

Turkije is een zogeheten antidumpingzaak begonnen naar de invoer van staal uit de Europese Unie en Zuid-Korea. De Turken hebben naar eigen zeggen voldoende bewijs gevonden dat 'warmgewalst staal' op de Turkse markt is gedumpt.

Luister terug | Kees de Kort | Afzwakkende Amerikanen, dumpende Chinezen

Het Turkse ministerie van Handel besloot een onderzoek te beginnen na klachten van Turkse producenten als Erdemir. De Turkse staalmakers zeggen aanzienlijke schade hebben geleden of dreigen te lijden als gevolg van de import van Europees en Zuid-Koreaans staal.

Het onderzoek kan niet los worden gezien van de verhoging van de invoertarieven voor producten uit Turkije door de EU. Het tarief van warmgewalst staal uit Turkije ging daarbij naar 7,6 procent in een poging de concurrentie voor de in de EU gevestigde producenten, waaronder het aan de Amsterdamse beurs genoteerde ArcelorMittal te beteugelen.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... zuid-korea

Met eerlijke concurrentie moet je niet in de EU zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#5959  BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2021 2:28 pm 
lid

Geen digitale euromunt maar gewoon een Nederlandse munt gedekt door goud, is de beste oplossing

https://www.ad.nl/tech/europese-central ... ~aafd8e55/

Profiel  

Bericht nummer:#5960  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 3:56 pm 
lid

Waarom wil de EU vaccins kopen van Poetin? Zou dat van Hume mogen?

https://www.ad.nl/buitenland/europa-met ... ~af9da395/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6057 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 303  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]