Rightnow schreef:
Veelbesproken stoffen zijn dikwijls relatief onschuldig: zo werd vandaag de stof glyfosaat ("Roundup") door EFSA zo ongeveer een vrijbrief gegeven:
http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/151112Ook over natriumglutaminaat, en allerlei smaak- en kleurstoffen werd uitgebreid gesomberd maar deze stoffen zijn bij normaal gebruik net als tarwegluten: sommige mensen kunnen er niet tegen maar veruit de meesten hebben er geen enkele last van.
Natuurlijk wordt het wel stil over deze affaires nu we weten dat fructose en zijn verbindingen (suikers) een echt probleem is, zoals we het ook weten over het roken. Degenen die altijd graag over "stofjes" beginnen, zijn de mensen die suiker en / of roken tolereren, soms wel en soms niet zelf gebruiken, of hun geliefden het zien gebruiken. Het zou wel eens een goed argument kunnen zijn om in het donker alle katjes even grauw te laten zijn.
Je mag zelf je leven verpesten zoals je wil, dus rook, zuip en vreet je een ongeluk.
Zolang je daar een ander geen kwaad mee doet vind ik het best.
Dat is echter heel wat anders dan stoffen als glyfosfaat. Het produkt blijkt persistent,
en blijft ook als afbraakprodukt nog jarenlang het milieu verkloten. Zie de bijensterfte.
Fit in tegenstelling tot een aan verrotte lever (oid) overledene, die wordt gewoon 100% gerecycled.
Raya schreef:
Dat de EFSA het onschuldig en ongevaarlijk vindt doet mij alle alarmbellen rinkelen.
De Europese testinstituten vonden sinaasappelnetjes ook heel ongevaarlijk als bekkenbodemmatjes.
We hebben daarbij kunnen zien hoe 'serieus' er beoordeeld werd, er gestuurd en omgekocht kon worden!
Die hele EU is een corrupte bende!
Ja. Volgens mij is er op Zembla ook een heel goede docu over de bijensterfte,
en wat onze minister van landbouw daar allemaal heeft nagelaten, kennelijk om zijn Bayer-vriendjes te beschermen.