Het is nu vr sep 25, 2020 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 2:58 pm 
lid

De Wit-Russen zijn woedend op president Lukashenko omdat die in hun ogen de verkiezingen heeft vervalst.
Het protest neemt zulke grootse vormen aan dat hij zich behoorlijk in het nauw weet.
Inmiddels heeft hij bij Poetin aangeklopt om hem bij te staan.
Dat is bepaald geen ongevaarlijke ontwikkeling.
Zo komen de Wit-Russen van de regen in de drup.
Ik roep nog maar even de Russische 'veiligheidstroepen' in herinnering die op het Maidanplein in Kiev wel even gingen 'huishouden'.
Poetin is veel gemener en veel gevaarlijker dan Lukashenko.
Het is te hopen dat de Wit-Russen dit ook in de smiezen hebben.
Ik zou zeggen: zorg ervoor dat de Russen niet in Wit-Rusland gaan 'huishouden'. Dan ben je nog verder van huis.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 5:40 pm 
lid

Dit situatie in Wit-Rusland roept inderdaad op associaties met Oekraïne en Georgië.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 9:29 pm 
lid

Poetin heeft gereageerd: 'Het probleem zal snel opgelost worden'
Intussen vernam ik van een Wit Russische mensenrechten snuiter dat er inmiddels 70 mensen zijn 'verdwenen'.
Is dat Poetins 'oplossing'?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2020 11:02 pm 
lid

Een heel 'gezellig' kereltje, die Poetin.
Eerst laat hij enige duizenden Russen door de FSB opblazen om zo alle Russen heel erg bang te maken en meteen een motief te hebben om de Tsjetsjenen met vele honderdduizenden doden weer onder centraal Russisch gezag te brengen,
Vervolgens probeert hij met toepassing van een gif op een populaire politieke leider, Joesjtsjenko, de Oekraïense verkiezingen te beïnvloeden, Als er vervolgens een conflict ontstaat met Georgië wordt er heftig gevochten waarbij zuid Ossetië onder Russische protectie komt en de daar wonende Georgiërs vluchtelingen in eigen land worden, Daarna ontstaat er een politiek conflict in Oekraïne tussen president Janoekovytsj en de volksvertegenwoordiging waarbij Russische veiligheidstroepen vele demonstranten op het Maidanplein in Kiev doodschieten, vervolgens neemt Poetin in strijd met een internationaal verdrag De Krim in, en start een oorlog in Oost Oekraïne, Vervolgens schiet een Russische militaire bukraket-eenheid een Maleis passagiersvliegtuig met vele Nederlandse passagiers uit de lucht, maar neemt daarvoor geen verantwoordelijkheid, intussen schiet de Russische regering de moordende Syrische president te hulp en gaat ook over tot het op grote schaal vermoorden van Syrische burgers en bombardeert ondertussen bovendien vele ziekenhuizen (dit zijn oorlogsmisdaden) etc etc.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar nu schiet hij dan de in het nauw gedreven president van Wit Rusland te hulp en blijken er tientallen mensen te 'verdwijnen'.
Verder nemen Russische leiders en media het westen geregeld onder vuur omdat die fascistisch en neo-nazistisch zouden zijn of dat soort lieden zou ondersteunen.
Hmm, je moet maar durven.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 7:05 am 
lid

Figuren als Lukashenko en Putin, kunnen alleen maar tegen de wil van het volk aan de macht blijven, doordat ze worden gesteund door regimes uit het buitenland.

De VVD komt er openlijk vooruit, dat zij gewoon zaken wil blijven doen met dictators, ondanks dat volkeren worden mishandeld en onderdrukt, in plaats van dictators te isoleren om ze zo weg te krijgen.
Dat heeft te maken met winstcijfers. Je kunt makkelijker een deal sluiten met een dictator van een land, dan met meerdere verschillende bedrijven, of burgers die minder corrupt zijn en meer oog hebben voor het landsbelang.

Als je de wereld mooier en vrijer wilt maken, zul je partijen gelijkend op de VVD, uit de wereldpolitiek moeten halen, en foute leiders moeten isoleren en voortdurend bekritiseren.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 7:06 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Poetin heeft gereageerd: 'Het probleem zal snel opgelost worden'
Intussen vernam ik van een Wit Russische mensenrechten snuiter dat er inmiddels 70 mensen zijn 'verdwenen'.
Is dat Poetins 'oplossing'?
Of die van Lukashenko

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 11:01 am 
lid

Die 80% van de stemmen, die Poetin ook voortdurend zou krijgen bij volksstemmingen en verkiezingen, zijn kennelijk een nieuw fenomeen bij dit soort regimes. Dan moet blijken dat er wel degelijk gestemd is en dat er ook 'tegenstemmen' waren maar dat de overgrote meerderheid achter de potentaten zou staan. Hiermee wordt dan ieders wens naar behoren vervuld. Er is democratie en de criticasters hebben ook stemmen vergaard, maar zijn dusdanig in de minderheid dat ze monddood gemaakt zijn.
Hoe maak je als potentaat je uitverkorenheid via verkiezingen beter duidelijk dan zo. Een hoog intelligent 'ideaal'.
Natuurlijk moeten dan echte oppositieleiders, die het verschil zouden kunnen maken, nog wel even geëlimineerd worden. Dat spreekt voor zich.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 1:38 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Die 80% van de stemmen, die Poetin ook voortdurend zou krijgen bij volksstemmingen en verkiezingen, zijn kennelijk een nieuw fenomeen bij dit soort regimes. Dan moet blijken dat er wel degelijk gestemd is en dat er ook 'tegenstemmen' waren maar dat de overgrote meerderheid achter de potentaten zou staan. Hiermee wordt dan ieders wens naar behoren vervuld. Er is democratie en de criticasters hebben ook stemmen vergaard, maar zijn dusdanig in de minderheid dat ze monddood gemaakt zijn.
Hoe maak je als potentaat je uitverkorenheid via verkiezingen beter duidelijk dan zo. Een hoog intelligent 'ideaal'.
Natuurlijk moeten dan echte oppositieleiders, die het verschil zouden kunnen maken, nog wel even geëlimineerd worden. Dat spreekt voor zich.
Er is geen democratie

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 7:39 pm 
lid

Hmmm!!
Ik krijg inmiddels via email sexy Russische dames aangeboden.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 7:52 pm 
lid

Trolletje kwaaisteniet.... En dat op je oude dag !

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 7:56 pm 
lid

Jij weet niets van mijn leeftijd.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:06 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Jij weet niets van mijn leeftijd.

Jawel, wel iets. Heb je hier zelf verteld....

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:10 pm 
lid

Ondertussen zijn in Rusland troepenbewegingen richting Wit Rusland waargenomen waarbij de herkomst onduidelijk is en er ook geen tekenen zijn waardoor ze te herkennen of te traceren zijn. Mogelijk dezelfde 'agenten', die op het Maidanplein in Kiev op demonstranten gingen schieten en de Krim innamen.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:19 pm 
lid

Die Russische sexy dames worden door: oeu62pnoxbr@7180k56a.ni.net.tr aan mij opgestuurd.
Gelukkig kan ik me ook afmelden voor dit ongemak.
Als ik dat doe wordt ik echter ernstig gewaarschuwd dat dit via een onveilige website gaat: Gehost door: trophenrogerphency.com
Microsoft defender raad mij ernstig af om daarmee verder te gaan. Het is een zogenaamde phishing site.
Okay, dan laten we het maar zo.

Nou Russische dienst. Dit is allemaal nergens voor nodig; ik schrijf immers alles op internet, voor iedereen te volgen.

Laatst bijgewerkt door kwaaisteniet op ma aug 17, 2020 8:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:22 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Die Russische sexy dames worden door: oeu62pnoxbr@7180k56a.ni.net.tr aan mij opgestuurd.
Gelukkig kan ik me ook afmelden voor dit ongemak.
Als ik dat doe wordt ik echter ernstig gewaarschuwd dat dit via een onveilige website gaat: Gehost door: trophenrogerphency.com
Microsoft defender raad mij ernstig af om daarmee verder te gaan.
Okay, dan laten we het maar zo.

Ach, maar dat is toch een leuke afleiding. Anders zit je de hele dag maar achter de geraniums te gluren en flutberichten te verzinnen die je hier post. Kun je beter flirten met een mooie Russin.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:30 pm 
lid

Ik geef de voorkeur aan de dames op het Heerderstrand, tenminste, als je daar nog mag komen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:32 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik geef de voorkeur aan de dames op het Heerderstrand, tenminste, als je daar nog mag komen.

Racist !

Wat is er mis met Russinnen ??

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:35 pm 
lid

HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:

Racist !

Dat kun je beter aan Trump vragen. Die heeft er ervaring mee.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 8:46 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:

Racist !

Dat kun je beter aan Trump vragen. Die heeft er ervaring mee.

Niet duiken, trolletje. Ik vraag het nu aan jou.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2020 11:50 pm 
lid

Inmiddels heeft een flinke groep Wit Russen zich verzameld bij de gevangenis waarvan men meent dat daar politieke gevangenen vastgehouden worden.
Het begint te lijken op de bestorming van de Bastille, alhoewel daar in 1789 geen politieke gevangenen werden aangetroffen, zoals wel verondersteld was.
Ik hoop ernstig voor de Wit Russen op een goed resultaat en ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]