Het is nu zo maart 29, 2020 1:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is binnenblijven gezond?
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 10:37 pm 
lid

Het RIVM en consorten bevelen dat het momenteel binnenblijven geblazen is, maar of dit nu zo gezond is valt te betwijfelen.
Het binnenhuis-milieu is vaak helemaal niet zo veilig als we wel denken.
Er zijn allerlei giftige gassen in onze woning aanwezig, en verder fijnstof en schimmels die het leven binnenshuis helemaal niet gezond maken.
Wat wel mogelijk is dat men het huis iedere dag eens heel goed lucht. Dat brengt al enige verbetering aan. Daarna is het overigens zo weer behoorlijk giftig en ongezond in huis.
In huis kun je je bovendien minder goed bewegen. Dat levert behalve enige stress ook daadwerkelijk lichamelijk ongemakken op. Je spieren komen niet in beweging en je hormoon-spiegel komt danig in de war.
Vergeet ook niet dat in huis geen zon schijnt. Dus minder zelfproductie van vitamine d, mogelijk raakt je biologische klok zelfs van slag.
Als je met meer in huis leeft levert dat ook vaak sociale ongemakken op. Men reageert de stress op elkaar af.
Al met al is het feitelijk een ongezonde martelgang om gedwongen in huis te moeten verblijven.
Denkt het RIVM, uitgezonderd de PVV en het FvD, hier ook aan?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 10:42 pm 
lid

Er is al een draad over dit virus.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 11:07 pm 
lid

Dat had ik nog niet opgemerkt. Hoe stom kan ik zijn.
Maar dit gaat dan ook niet over dat stomvervelende item, maar over dat we gedwongen moeten binnenblijven en de ongewenste gevolgen daarvan.
Was je dat niet opgevallen?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 11:18 pm 
lid

Er zijn woningen waar niet geventileerd kan worden vanwege eigenwijze, vaak zelfs niet functionerende verwarmings- en ventilatiesystemen.

Ik zou daar niet in willen wonen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 11:25 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat had ik nog niet opgemerkt. Hoe stom kan ik zijn.
Maar dit gaat dan ook niet over dat stomvervelende item, maar over dat we gedwongen moeten binnenblijven en de ongewenste gevolgen daarvan.
Was je dat niet opgevallen?

Komt allemaal door / Gaat allemaal over COVID-19.

P-G heeft gelijk: weer een nieuw draadje voegt niets toe.

Stomvervelend, zoals je zegt. Dus stop er maar mee.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 12:14 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het RIVM en consorten bevelen dat het momenteel binnenblijven geblazen is, maar of dit nu zo gezond is valt te betwijfelen.
Het binnenhuis-milieu is vaak helemaal niet zo veilig als we wel denken.
Er zijn allerlei giftige gassen in onze woning aanwezig, en verder fijnstof en schimmels die het leven binnenshuis helemaal niet gezond maken.
Wat wel mogelijk is dat men het huis iedere dag eens heel goed lucht. Dat brengt al enige verbetering aan. Daarna is het overigens zo weer behoorlijk giftig en ongezond in huis.
In huis kun je je bovendien minder goed bewegen. Dat levert behalve enige stress ook daadwerkelijk lichamelijk ongemakken op. Je spieren komen niet in beweging en je hormoon-spiegel komt danig in de war.
Vergeet ook niet dat in huis geen zon schijnt. Dus minder zelfproductie van vitamine d, mogelijk raakt je biologische klok zelfs van slag.
Als je met meer in huis leeft levert dat ook vaak sociale ongemakken op. Men reageert de stress op elkaar af.
Al met al is het feitelijk een ongezonde martelgang om gedwongen in huis te moeten verblijven.
Denkt het RIVM, uitgezonderd de PVV en het FvD, hier ook aan?

Is inderdaad een groot nadeel van een totale lockdown. Ook een totale lockdown zal sterfgevallen veroorzaken. Ik denk dat de volgende stap een lichtere vorm van lockdown zal zijn. Je kunt alle winkels dicht doen behalve de supermarkten.. trein en bus uit de lucht en controles op de afslagen.. en iedereen behalve vitale beroepsgroepen inclusief supermarktpersoneel thuis laten zitten. Dat is wat we nu verstaan onder "lockdown" dacht ik.. het is geen algemeen uitgaansverbod of zo. Luchten blijft toegestaan.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 12:38 am 
lid

Ik zal het nog wat sterker zeggen:
De maatregel om binnen te blijven kan desastreus uitwerken.
Een te laag vitamine d gehalte verlaagt de weerstand, terwijl die juist op peil gehouden of opgekrikt moet worden om niet of minder vatbaar te zijn voor het Vervelende Item. (verder het VI genaamd)
Zoals ik al elders schreef is het het beste om de weerstand van de mensen te verhogen, doe je dat niet dan heeft dat waarschijnlijk meer (ernstige) zieken en doden tot gevolg.
Verder begrijp ik dat behalve de weerstand en voldoende vitamine D er ook nog een heel eenvoudig voedingsmiddel is dat het VI zou kunnen verdelgen. Dat zijn de eiwitten van een ei.
Hoe kom je er op.
Maar een ei is eigenlijk het enige middel dat het VI kan aanvallen en teniet doen.
Dus als we daar nu vanuit kunnen gaan is het medicijn: iedere dag een ei.
(overigens ben ik geen arts)

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 12:50 am 
lid

Natuurlijk.

Citaat:
Maar een ei is eigenlijk het enige middel dat het VI kan aanvallen en teniet doen.
iedere dag een ei.

Sowieso, een ei hoort erbij en.. een ei maakt iedereen blij :D

:smdb:: en kiwi's

Het voedingscentrum geeft de volgende tips:

- Eet veel groente en fruit; dagelijks minimaal 250 gram groente en twee porties fruit

- Kies vooral volkoren, zoals volkorenbrood, -pasta en -couscous en zilvervliesrijst

- Varieer met vlees, vis, peulvruchten, noten, eieren en vegetarische producten

- Neem genoeg magere en halfvolle zuivel, zoals melk, yoghurt en kaas

- Eet dagelijks een handje ongezouten noten

- Drink voldoende vocht, zoals kraanwater, thee en koffie

- Gebruik zachte of vloeibare smeer- en bereidingsvetten, zoals olie, halvarine en vloeibaar bak- en braadvet

- En heel belangrijk: veel variëren met groente en fruit. Alleen op die manier krijg je alle noodzakelijke stoffen binnen. In de ene groente zitten namelijk net weer andere mineralen en vitaminen dan in de andere.

(De Limburger - Met deze voedingskeuzes bouw je weerstand op tegen het coronavirus)

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 1:11 am 
lid

Nu ik er nog even verder over nadenk zullen twee eieren nog sterker werken dan een ei. Dus zieke mensen 2 eieren op een dag.
Dat is het serieuze advies. Het is geen grapje. Ik heb enige ervaring.
Probeer het maar uit.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 1:47 am 
lid

Misschien is het het beste om 1 ei 's ochtends te geven en 12 uur later het tweede ei. Dan kunnen de eiwitten gedurende 24 uur in het lichaam aan het werk.
Met een gedegen proef kunnen er wonderbaarlijke resultaten en genezingen komen.
Baat het niet, het schaadt ook niet, en is alleen daarom al de moeite waard om het uit te proberen.
Het is zeker de moeite waard om de mortaliteit van de ziekte aanzienlijk terug te brengen en het beslag op het ziekenhuispersoneel en de IC afdelingen tot een minimum te beperken.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 6:11 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nu ik er nog even verder over nadenk zullen twee eieren nog sterker werken dan een ei. Dus zieke mensen 2 eieren op een dag.
Probeer het maar uit.

De eieren zijn op. Gehamsterd. Lege schappen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 8:51 am 
lid

Gelukkig gaan we naar een tijd waarin de ramen kunnen worden opengegooid en hebben we de eierboeren nog niet allemaal hier om zeep geholpen.

Het is een bijzondere tijd, we moeten leren binnen/bij huis te blijven en we zorgen voor lege schappen omdat we zelf weer thuis gaan koken, bakken en kakken. Als je dat rot virus/de ellende even vergeet is het een bijzonder schouwspel.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 9:05 am 
lid

Dat geeft niets, dan halen ze die maar uit Polen, of een andere buitenplaats. Bovendien produceert ons land een gigantisch overschot, dus dat is te confisqueren.
Ik zou de patiënten tevens controleren op vitamine D, en als er een tekort blijkt, dit aanvullen.
Verder zou je een zeer gezond eet-menu kunnen geven, dat draagt allemaal bij aan succes.
De patiënt geneest zich vervolgens zelf in korte tijd. Mogelijk in enkele dagen.
Dit programma kan ook aan mensen gegeven worden die met lichtere ziekteverschijnselen thuis uitzieken. Zij zullen ook in korte tijd weer beter worden.
Met een beetje geluk wordt dit een wereldsucces om dit naargeestige virus te bestrijden en is de crisis voorbij.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 1:04 pm 
lid

Met eieren uit Polen en nog meer landen hadden we het probleem van salmonella besmettingen en fipronil. Daar moet je dus wel mee uitkijken voor je de risicogroepen daar mee volgooit. Vitamine D is wel iets waar meer op gecontroleerd moet worden, vaak wordt de norm in dit land niet gehaald.

Je kan het ook zo gaan bekijken:

“We moeten accepteren dat het risico van de dood bij het leven hoort”
https://www.scienceguide.nl/2020/03/we- ... ven-hoort/

“Bovendien heeft Nederland redelijk gedisciplineerde burgers. Van nature houden die al afstand tot elkaar. Ze wassen vaak netjes hun handen en in de winkel betalen ze al keurig met hun pinpas – liefst contactloos. Al dat soort aspecten doen ertoe als je nadenkt over de aanpak van een dergelijke crisis.”

Nu alleen nog het onredelijke wakker schudden en dan kunnen de risicogroepen ook uit de isolatie. De mooiste woorden in deze ellende vind ik 'houd rekening met elkaar'. En dan doen we niet voldoende, vandaar zojuist een NL-Alert.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 2:15 pm 
lid

Natuurlijk moeten we ook de dood aanvaarden.
De gevolgen die er nu echter aan worden gegeven zijn exceptioneel.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 6:23 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Probeer het maar uit.

Goede voeding is de basis van alles. Eieren zijn de meest complete voeding voor kinderen en als je niet alles kunt eten, verteren en verwerken. Maar het houdt geen virus tegen, het geneest niet, het vormt alleen een tamelijk goed bestanddeel van je maaltijd en als je verder weinig kunt verteren, is een ei een prima voedingsmiddel.

Door goed te eten, dus ook zo normaal mogelijk, blijft je weerstand beter op peil. Zou WSPforum gesloten worden door de overheid als ik zeg dat
Citaat:
"An apple a day keeps the doctor away"
? Eet groenten, fruit, volkorenproducten voor de overige vitaminen en voor de mineralen die je weerstandsvermogen ondersteunen!

Vitamine D uit zonlicht is onzin. Althans in dit vroegste voorjaar 's middags in Nederland, nu je schaduw om 13:00 uur nog langer is dan jij zelf. Je hebt minimaal 2000 I.E. per dag uit een capsule of druppels nodig (onderwerp uit een draadje op stand.nl vele jaren terug).

Maar zonlicht is voor meer dingen goed, daar ben ik van overtuigd. Heb vanmiddag nog een half uurtje beschut in de zon kunnen liggen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 6:39 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Bovendien produceert ons land een gigantisch overschot, dus dat is te confisqueren.

Geldt ook voor PCR sequencing machines, nodig voor de Covid-19 tests.

Er staan er ZEER veel bij bedrijven en instellingen, en welke bedrijven, welke instellingen hebben al aangeboden deze ter beschikking te stellen aan de GGD? Heeft de overheid geinformeerd naar mogelijk vrijwillige ter beschikkingstelling, samen met expertise over de bediening?

Zodat de flauwekul wordt ontzenuwd als zouden wij niet kunnen testen op grotere schaal. Wuhan heeft miljoenen mensen getest, en met gevolgen die u kent. Tedros Adhanom Ghebreyesus zegt: test, test, test. Als we horen dat er geen testcapaciteit is (of dit moeten afleiden uit het vermeden blijven van het onderwerp) dan weten we dat deskundigheid ontbreekt op de plekken waar dit in ons land nodig is (overheid en andere invloedrijke kringen).

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 7:31 pm 
lid

Ik heb ergens opgeduikeld dat eiwitten van een kippenei corona virussen in het bloed bestrijden.
Daarnaast heb ik ook enige praktijk ervaring met dit gegeven.
Dat is de reden dat ik daarmee kom.
En inderdaad in de maanden met de 'r' in de maand is er te weinig zon om zelf voldoende vitamine d aan te maken. Dat kan ook de oorzaak zijn dat er in die maanden veel meer last is van verkoudheden en griep.
Vroeger moesten we in die maanden allemaal een lepel levertraan souperen. Dat was geen pretje over het algemeen, maar daarmee werd je vitamine d wel op peil gehouden.
Ik had een kameraad met Indisch bloed, hij had een iets donkerder huid dan de gemiddelde blanke, licht getint zouden we nu zeggen.
Ik vermoed dat hij niet aan de levertraan toediening onderworpen werd maar hij had wel de zogenaamde Engelse ziekte, ook wel rachitis genaamd, met als gevolg dat zijn borstbeen ingedeukt was; een gevolg van te weinig vitamine d.

Laten we vooral geloven dat een gezonde voeding en levensstijl de weerstand verhogen en de gezondheid op peil houden, waardoor we minder vatbaar zijn voor allerlei infectieziekten.
En het is nuttig te bezien of de virologen met mijn eenvoudige leken suggestie aan de slag gaan en welke uitkomsten dat dan zal hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 8:18 pm 
lid

Mag ik ook even de scepticus uithangen?

Als je een rauw ei in je bloedbaan zou injecteren zou je (theoretisch) gelijk kunnen hebben. Maar ik adviseer dit beslist niet te doen! Kook of bak je het ei, dan zijn de magische eiwitten gedenatureerd en dan doen ze niet wat ze voor een zich ontwikkelend kuiken wel kunnen doen.

Ik ben dus zeer sceptisch over het grote nut van eieren, afgezien van het feit dat ze voedzaam zijn. Maar als iets oudere man zou ik toch maar een paar eieren in de week nemen, naast bescheiden hoeveelheden andere dierlijke eiwitten. Vreemd genoeg geloof ik dat plantaardig voedsel (zolang ik nog niet bejaard ben) de voorkeur geniet.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op zo maart 22, 2020 8:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 8:20 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik heb ergens opgeduikeld dat eiwitten van een kippenei corona virussen in het bloed bestrijden.

Waar heb je dat dan precies opgeduikeld.. het enige wat ik erover kan vinden is een run op de schappen en eieren hamsterende Nederlanders :smile:

Overigens er circuleren wel meer originele ideeen.. India heeft relatief weinig besmettingen. Een van de religieuze tradities daar is het drinken van urine van de heilige Koe.. read all about it

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-51910099

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]