Het is nu di jul 07, 2020 5:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 443 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 12:01 am 
lid

Ik wilde het even hebben over de nog onbekende gevaren van het Coronavirus.
Dat ging niet eenvoudig want mijn computer lijkt ook al geïnfecteerd door dit naargeestige virus.
Maar na een herstart loopt mijn PC weer als een zonnetje.
Nu dan begin ik maar.
Even nog de slaapkamerdeur sluiten want anders vlijt mijn hond zich dadelijk in mijn sponde en is de zitbank in de woonkamer nog mijn enige legerstede.
Goed, nu het hoofdthema: Niemand heeft het in de gaten maar geleidelijk gaan de ministers, de één na de ander en wellicht ook ons staatshoofd in quarantaine omdat ze op ongelukkige wijze in aanraking zijn geweest met een corona patiënt.
Dit kan tot gevolg hebben dat er dadelijk geen minister meer over is en wat zijn dan de gevolgen?
Éen van de mogelijkheden is dat de regering zonder slag of stoot wordt overgenomen.
En wie komen daarvoor in aanmerking, zul je je afvragen?
Wel er zijn een paar kandidaten.
Stel je voor dat Wilders en Baudet de zaak overnemen. Dat zouden ze wel heel erg graag willen. Die staan zelfs te trappelen.
Een revolutie zonder bloedvergieten. Zo zullen ze het natuurlijk niet verwoorden. Zij zullen het volk wijsmaken dat ze ons land gaan redden van de ondergang. Die dreigt namelijk volgens hen al vele jaren. Dus nu grijpen ze hun kans om dit onheil af te wenden.
Wat zullen de resultaten zijn:
Wilders zal de grenzen die feitelijk al gesloten zijn nogmaals sluiten. Dat is zo duidelijk als wat. Verder gaat hij 20 miljoen moslims uit Europa deporteren. Dat was hij ook allang van plan. Nu zijn er nog geen 20 miljoen, maar dat lost hij op door ze ook uit de Russische federatie te verwijderen. Poetin schuift hij eenvoudig terzijde en waar die Russische moslims die in de Kaukasus landen al vele eeuwen wonen heen moeten,doet niet ter zake.
Maar dan komt Baudet. Die wil natuurlijk niemand naast zich hebben die zulke belangrijke zaken onderneemt.
Dat wordt nog wel een robbertje vechten. En als de voortekenen niet bedriegen wint Baudet dat met glans.
Nu wil Baudet die staatsgevaarlijke wetenschappers, kunstenaars, architecten, journalisten, rechters, en bestuurders wel even een lesje leren. Die kan hij moeilijk deporteren. Dan maar naar een concentratiekamp. Zo dan zijn we daar ook vanaf.
Nu heeft hij net als Himmler ook wel wat mensen om zich heen nodig. Dat lost hij geheel overeenkomstig Himmler op door diegenen die zijn theorieën en dogma's willen verbreiden en promoten alsnog respijt te geven en die kunnen dus in dienst blijven. Dat zijn de 'Gleichgeschaltenen'.
Wat er met de verslagen Wilders gebeurt blijft in het duister, maar van nu af aan is Baudet in zijn eentje de baas van ons land.
Alle lesboeken worden geheel in lijn met alle dictators op de schroothoop gegooid en geheel aangepast aan de wensen en ideeën van Baudet.
Er zijn nu wel heel wat minder mensen dus dat komt hem goed van pas.
Hij voert ons land onmiddellijk uit de EU en dat zorgt vervolgens voor heel wat minder welvaart.
De schepen mijden Rotterdam en gaan voortaan naar de concurrenten Hamburg, Bremen, Antwerpen en Le Havre. Het vliegverkeer stopt abrupt want dat mijdt Schiphol en gaat voortaan naar het Charles de Gaulle vliegveld, of naar Frankfurt, of naar Berlijn, tenminste als ze daar eindelijk eens een keer klaar zijn met hun nieuwe vliegveld.
De Engelsen hebben tenslotte hun eigen Heathrow dus doen niet meer mee.
Er blijft nog weinig economische internationale activiteit over. Mochten er nog illegale immigranten naar ons land komen om de opengevallen plaatsen van de gedeporteerden te vervullen, dan heeft Baudet gelukkig een effectieve incidentele grenscontrole ingesteld waardoor er nog maar 95% van de illegalen in ons land terecht komen. Dat is pas echt een geweldig succes.
Wie het waagt zich tegen deze ontwikkelingen te verzetten die gaat de eerdergenoemde staatsgevaarlijke beroepsbeoefenaren achterna.
Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat Coronavirus eigenlijk wel kan zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 12:57 am 
lid

Met zwatelaar Baudet aan het roer zal Tante Corona zich een hoedje schrikken en is ons land in één dag virusvrij.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 2:36 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Wilders zal de grenzen die feitelijk al gesloten zijn nogmaals sluiten.

Wat een weergave is van de feitelijke situatie dat men het in Den Haag vrijwel met elkaar eens is, zodra iedereen begrijpt dat het menens is.

Dit is hoogst vervelend voor ons forummers die immers het menen te moeten hebben van de controverse. Maar de hoop is op Baudet gevestigd, dat die nog wat controversieels kan verzinnen. Gezondheidsbedreigingen houden echter weinig rekening met iemands politieke koers.

Aan de andere kant van de oceaan hebben we een gezondheidsexpert die er in mijn ogen te veel een samenzwering van dreigt te maken: Bill Sardi.
https://knowledgeofhealth.com/

Naar mijn mening zoekt ook Bill Sardi een controverse die in wezen niet bestaat. Biologisch plausibele alternatieve verklaringen en mechanismen worden er bij gehaald, met de boodschap dat we voorzichtig moeten zijn met vaccinatie van die mensen die dit waarschijnlijk niet nodig hebben. Geen zorg, Covid-19 zorgt voor natuurlijke vaccinatie van iedereen die dit overkomt en als dat niet gebeurt, kunt u over een paar jaar wellicht nog wel vaccineren; eerder is er ook geen vaccin.

Tot die tijd, althans tijdens een gezondheidscrisis, zullen we het helaas vaker met elkaar eens zijn dan we verwacht hadden. Conservatieven en Libertijnen die normaliter de overheidsrol bescheiden willen houden, zullen nu bijvoorbeeld de coordinatie en slagkracht van de overheid belangrijk vinden.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 3:21 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik wilde het even hebben over de nog onbekende gevaren van het Coronavirus.
Dat ging niet eenvoudig want mijn computer lijkt ook al geïnfecteerd door dit naargeestige virus.
Maar na een herstart loopt mijn PC weer als een zonnetje.
Nu dan begin ik maar.
Even nog de slaapkamerdeur sluiten want anders vlijt mijn hond zich dadelijk in mijn sponde en is de zitbank in de woonkamer nog mijn enige legerstede.
Goed, nu het hoofdthema: Niemand heeft het in de gaten maar geleidelijk gaan de ministers, de één na de ander en wellicht ook ons staatshoofd in quarantaine omdat ze op ongelukkige wijze in aanraking zijn geweest met een corona patiënt.
Dit kan tot gevolg hebben dat er dadelijk geen minister meer over is en wat zijn dan de gevolgen?
Éen van de mogelijkheden is dat de regering zonder slag of stoot wordt overgenomen.
En wie komen daarvoor in aanmerking, zul je je afvragen?
Wel er zijn een paar kandidaten.
Stel je voor dat Wilders en Baudet de zaak overnemen. Dat zouden ze wel heel erg graag willen. Die staan zelfs te trappelen.
Een revolutie zonder bloedvergieten. Zo zullen ze het natuurlijk niet verwoorden. Zij zullen het volk wijsmaken dat ze ons land gaan redden van de ondergang. Die dreigt namelijk volgens hen al vele jaren. Dus nu grijpen ze hun kans om dit onheil af te wenden.
Wat zullen de resultaten zijn:
Wilders zal de grenzen die feitelijk al gesloten zijn nogmaals sluiten. Dat is zo duidelijk als wat. Verder gaat hij 20 miljoen moslims uit Europa deporteren. Dat was hij ook allang van plan. Nu zijn er nog geen 20 miljoen, maar dat lost hij op door ze ook uit de Russische federatie te verwijderen. Poetin schuift hij eenvoudig terzijde en waar die Russische moslims die in de Kaukasus landen al vele eeuwen wonen heen moeten,doet niet ter zake.
Maar dan komt Baudet. Die wil natuurlijk niemand naast zich hebben die zulke belangrijke zaken onderneemt.
Dat wordt nog wel een robbertje vechten. En als de voortekenen niet bedriegen wint Baudet dat met glans.
Nu wil Baudet die staatsgevaarlijke wetenschappers, kunstenaars, architecten, journalisten, rechters, en bestuurders wel even een lesje leren. Die kan hij moeilijk deporteren. Dan maar naar een concentratiekamp. Zo dan zijn we daar ook vanaf.
Nu heeft hij net als Himmler ook wel wat mensen om zich heen nodig. Dat lost hij geheel overeenkomstig Himmler op door diegenen die zijn theorieën en dogma's willen verbreiden en promoten alsnog respijt te geven en die kunnen dus in dienst blijven. Dat zijn de 'Gleichgeschaltenen'.
Wat er met de verslagen Wilders gebeurt blijft in het duister, maar van nu af aan is Baudet in zijn eentje de baas van ons land.
Alle lesboeken worden geheel in lijn met alle dictators op de schroothoop gegooid en geheel aangepast aan de wensen en ideeën van Baudet.
Er zijn nu wel heel wat minder mensen dus dat komt hem goed van pas.
Hij voert ons land onmiddellijk uit de EU en dat zorgt vervolgens voor heel wat minder welvaart.
De schepen mijden Rotterdam en gaan voortaan naar de concurrenten Hamburg, Bremen, Antwerpen en Le Havre. Het vliegverkeer stopt abrupt want dat mijdt Schiphol en gaat voortaan naar het Charles de Gaulle vliegveld, of naar Frankfurt, of naar Berlijn, tenminste als ze daar eindelijk eens een keer klaar zijn met hun nieuwe vliegveld.
De Engelsen hebben tenslotte hun eigen Heathrow dus doen niet meer mee.
Er blijft nog weinig economische internationale activiteit over. Mochten er nog illegale immigranten naar ons land komen om de opengevallen plaatsen van de gedeporteerden te vervullen, dan heeft Baudet gelukkig een effectieve incidentele grenscontrole ingesteld waardoor er nog maar 95% van de illegalen in ons land terecht komen. Dat is pas echt een geweldig succes.
Wie het waagt zich tegen deze ontwikkelingen te verzetten die gaat de eerdergenoemde staatsgevaarlijke beroepsbeoefenaren achterna.
Zo zie je maar hoe gevaarlijk dat Coronavirus eigenlijk wel kan zijn.
Ik heb gen idee of de zonder de EU de welvaart minder is. Immers, in welk geval hadden we het meeste profijt van samenwerking? Nou, toen we nog de EGKS en later de EEG hadden en we echt samenwerkten. En hoezo waren die grenzen toen een probleem? Met het verdwijnen van de grenzen en globalisatie ontstaat wel de ratrace naar de bodem.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 6:33 pm 
lid

Adhanom Ghebreyesu heeft ZOJUIST gezegd: Test, test, test want je kunt het virus niet geblinddoekt bestrijden. Maar we hebben in Nederland, of in het Verenigd Koninkrijk, onvoldoende materialen of capaciteit. https://www.standard.co.uk/news/world/w ... 88691.html

Ik vrees dat de toespraak van Rutte vanavond historisch zal zijn, maar ook vreemd omdat hij de feitelijke situatie, de oorzaken en daarmee ook de beste oplossingen, niet kan/wil bespreken: geen capaciteit op de IC voor beademing, geen capaciteit om te testen... in ieder geval horen we daar weinig over en het verontrust mij dat ze er 24 uur over deden om alleen over onderwijs te spreken, terwijl die tijd (alle tijd) besteed moet worden aan het ORGANISEREN van de capaciteit.

De Italianen hadden wel veel ziekenhuisbedden, toch ging het fout.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 6:56 pm 
lid

Rutte heeft van meet af aan de ernst gebagatelliseerd, zelfs hardnekkig ontkend.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 7:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Adhanom Ghebreyesu heeft ZOJUIST gezegd: Test, test, test want je kunt het virus niet geblinddoekt bestrijden. Maar we hebben in Nederland, of in het Verenigd Koninkrijk, onvoldoende materialen of capaciteit. https://www.standard.co.uk/news/world/w ... 88691.html

Ik vrees dat de toespraak van Rutte vanavond historisch zal zijn, maar ook vreemd omdat hij de feitelijke situatie, de oorzaken en daarmee ook de beste oplossingen, niet kan/wil bespreken: geen capaciteit op de IC voor beademing, geen capaciteit om te testen... in ieder geval horen we daar weinig over en het verontrust mij dat ze er 24 uur over deden om alleen over onderwijs te spreken, terwijl die tijd (alle tijd) besteed moet worden aan het ORGANISEREN van de capaciteit.

Met de creatie van een hollen-vliegen-stilstaan economie maat je je niet populair en dan komt dat Corona virus er nog eens over heen.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di maart 17, 2020 8:44 pm 
lid

Raya schreef:
Rutte heeft van meet af aan de ernst gebagatelliseerd, zelfs hardnekkig ontkend.

Je verwart Rutte met Trump.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di maart 17, 2020 9:13 pm 
lid

Rightnow schreef:

Waarom heeft een rijk land als Nederland zo weinig IC-bedden? Is data niet een teken aan de wand en zeer vreemd dat nu het leger verouderde uitrusting ter beschikking stelt?

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do maart 19, 2020 10:45 am 
lid

Het rijke land Nederland heeft besloten de Planeet te gaan redden. Duizend miljard moet naar warmtewisselaars en electrische auto's. Een groot deel van Afrika moet straks hier worden opgevangen want in de regio mogen we niets verwachten, niets vragen. Weg met ons.

De basisbehoeften van een bevolking werden niet serieus genomen omdat "we het altijd zo goed hebben in Nederland". Als dat wordt bedreigt, hebben invloedrijke kringen dit vrij laat door. Observeer het gedrag van Trump of Van Dissel of van wie dan ook en je ziet dat invloedrijke mensen het niet altijd vroeg genoeg door hebben, maar wel bereid zijn om de steven te wenden als het inzicht doorbreekt. Zelf roep ik al dagen dat we tot 100.000 doden gaan tegemoet zien, maar pas gisteravond op TV noemt Ab Oosterhout dit voorzichtig.

Alleen de kamerleden die weinig te verliezen hebben, zijn eerlijker. Neil Ferguson die het op tijd durde noemen, zit nu zelf in isolatie maar heeft wel zijn werk gedaan.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do maart 19, 2020 10:51 am 
lid

Rightnow schreef:
Het rijke land Nederland heeft besloten de Planeet te gaan redden. Duizend miljard moet naar warmtewisselaars en electrische auto's.

Een absurde misvatting, dat soort maatregelen nemen we niet om 'de planeet te gaan redden', dat doen we om in de toekomst onze leefomgeving comfortabel te houden voor mensen.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do maart 19, 2020 1:01 pm 
lid

Lumiere schreef:
Rightnow schreef:
Het rijke land Nederland heeft besloten de Planeet te gaan redden. Duizend miljard moet naar warmtewisselaars en electrische auto's.

Een absurde misvatting, dat soort maatregelen nemen we niet om 'de planeet te gaan redden', dat doen we om in de toekomst onze leefomgeving comfortabel te houden voor mensen.
En dan zijn de grootste uitstoters en vervuilers aan de beurt. Weet je wat ook absurd is? Dat Europa de eerste moet zijn die geen fossiele brandstof meer gebruikt. En het laat zien dat dit helemaal niet kan

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do maart 19, 2020 3:11 pm 
lid

Ach er kan zo veel niet totdat je er voor zorgt dat het wel kan

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do maart 19, 2020 5:48 pm 
lid

Lumiere schreef:

Total lockdown bijvoorbeeld. :)
(On topic)

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2020 1:53 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:

(On topic)
Juist. Het is heel vreemd dat je geen milieufanaat hoort hoe goed Corona is voor het milieu. Dat is hartstikke verdacht. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2020 6:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:

(On topic)
Juist. Het is heel vreemd dat je geen milieufanaat hoort hoe goed Corona is voor het milieu. Dat is hartstikke verdacht. :yes:

Nou, dat verbaast mij niet hoor.. Het lijkt mij in dit stadium dat iets positiefs toewijzen aan Corona politiek incorrect is.. overigens in dat genre, in ons draadje over duurzaamheid heb ik vorige week in een reactie wel gewezen op het positieve effect van Corona op de CO2-uitstoot. Dat blijkt dus niet zo te zijn (aldus een deskundige op de radio), want mensen gebruiken op dit moment nauwelijks minder energie en de olieprijzen zijn ook nog gedaald. Er is wel minder fijnstof, zwavel, NO2 etcetera en dat komt door de afname van het autoverkeer..

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2020 7:17 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

(On topic)

Nou, dat verbaast mij niet hoor.. Het lijkt mij in dit stadium dat iets positiefs toewijzen aan Corona politiek incorrect is.. overigens in dat genre, in ons draadje over duurzaamheid heb ik vorige week in een reactie wel gewezen op het positieve effect van Corona op de CO2-uitstoot. Dat blijkt dus niet zo te zijn (aldus een deskundige op de radio), want mensen gebruiken op dit moment nauwelijks minder energie en de olieprijzen zijn ook nog gedaald. Er is wel minder fijnstof, zwavel, NO2 etcetera en dat komt door de afname van het autoverkeer..

Nou als deze crisis de CO uitstoot niet verminderd dan zal helemaal niets het doen. Er wordt toch veel minder gereden en gevlogen, wereldwijd.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 12:30 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

(On topic)

Mensen gebruiken wel degelijk minder energie. Je kachel staat aan evenals je computer maar je auto staat stil en er rijden volgende week nauwelijks treinen en het gros van de wereldwijde vloot vliegtuigen staat op de grond. En in de kantoren is nauwelijks iemand te vinden dus de kachel staat op een laag pitje. In mijn optiek heeft die deskundige dus ongelijk.

En over die vliegtuigen, bijgaand een site waar veel vliegtuignieuws te vinden is. En anders kijk je even op flighradar24.com

https://www.youtube.com/channel/UC29_CC ... Leg/videos

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 10:45 am 
lid

Citaat:
Natuur herovert Venetië: helderblauw water, vissen en broedende eenden in het midden van de stad

https://www.ad.nl/buitenland/natuur-her ... ~adacdc66/

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za maart 21, 2020 10:46 am 
lid

Ik begrijp dat dit corona-virus (want we hebben in het verleden al te maken gehad met meerdere corona-virussen, zoals SARS, die we allemaal hebben overleefd), maar ik begrijp dat dit corona-virus een akelig virus is.

Maar moeten we daarvoor heel Nederland plat leggen, alle grenzen sluiten, vliegverkeer staat stil, restricties aan bezoeken van winkels, bedrijven die op halve kracht doordraaien?

Er zijn op dit moment ca. 60 mensen overleden aan het virus. Allemaal mensen tussen de 65 en 95 die sowieso al een onderliggende gezondheidsconditie hadden waardoor ze zelfs aan een verkoudheid hadden kunnen overlijden.

Ter vergelijking: 2 jaar geleden hadden we een influenzagolf waardoor op zeker moment zo veel zorgmedewerkers en onderwijsmedewerkers ziek thuis zaten, dat het ook "crisis" was. Er zijn toen 10.000 mensen extra overleden ten gevolge van de influenza van dat moment. Waarschijnlijk nog meer, want niet in alle gevallen werd die influenza als "uiteindelijke" doodsoorzaak vastgelegd. Maar ook toen betrof het met name mensen die al een dusdanig zwakke gezondheid hadden, dat iéder duwtje er één te veel kon zijn. Maar toen ging het openbare leven gewoon door, vliegtuigen vlogen naar alle landen, vakanties werden gevierd, bedrijven waren gewoon in bedrijf.

Dus waarom wordt nu bij een véél kleiner aantal besmettingen en overlijdensgevallen het land wel opeens op slot gegooid, grenzen dicht, vliegtuigen aan de grond, vergaande vrijheidsbeperkende maatregelen, en 2 jaar geleden niet, toen het aantal besmettingen én overlijdensgevallen vele en vele malen groter was? Dát snap ik niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 443 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]