Het is nu ma mei 25, 2020 8:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1841 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 93  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betrouwbare overheid
Bericht nummer:#1641  BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2020 10:01 pm 
lid

Biertje schreef:
Citaat:
Het aantal ernstig bedreigde slachtoffers, getuigen en functionarissen is de afgelopen jaren zo sterk gegroeid, dat de politie grote moeite heeft om hen nog te beschermen. Dat meldt de NOS. Het Openbaar Ministerie spreekt van een verdrievoudiging
Daarom meen ik dat het de hoogste tijd is gekomen dat in dat geval de politie die mensen een wapenvergunning mag geven. Redelijk toch?

https://www.ad.nl/binnenland/politie-ka ... ~a5eb0ccd/

Ik denk dat ik ook maar een wapen ga regelen (en ga stoppen met belasting betalen).

Overheid en politie hebben voor jou en mij zeker geen tijd meer....

Profiel  

Bericht nummer:#1642  BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2020 11:22 am 
lid

dubbel

Laatst bijgewerkt door Biertje op ma feb 24, 2020 11:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#1643  BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2020 11:25 am 
lid

Wat is er in hemelsnaam mis dat festivals of voetbalclubs waar grof geld verdient wordt met dure slechte spelers moeten betalen voor politie-diensten? Met profijtbeginsel heeft dit niets te maken wel met gratis dienst wat een beveiligingsbedrijf net zo goed kan.En juist de kleine evenementen en festival draaien vaak zonder gebruik van politie. Dus ik wist het wel..........................................................

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... venementen

Profiel  

Bericht nummer:#1644  BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2020 11:40 am 
lid

De politie is belast met de openbare orde, en mag als enige geweld gebruiken als dat nodig is.

Groot of klein als evenement, evenementen worden helemaal onbetaalbaar, vooral de kleine, als zij zelf bewakers in moeten huren of de politie moet gaan betalen voor iets, waar we ook met zijn allen al belasting voor betalen. Dat evenementenorganisaties in eigen huis een ordedienstje hebben om een oogje in het zeil te houden, is prima. Normaal gesproken doen alle medewerkers van die organisaties dat al.

Wat er vooral moet gebeuren, is dat relschoppers, ook bij voetbalwedstrijden, het daadwerkelijk gaan voelen, als ze rel gaan schoppen. Niet laten lopen, maar direct oppakken en snelrecht. Stop ze maar drie maanden achter de tralies, op water en brood. Of langer als ze zich aan ernstiger feiten schuldig hebben gemaakt. Veroordeel ze automatisch tot betaling van de schade, al dan niet in gemeenschappelijkheid van andere opgepakten. Dat kan makkelijk in één vonnis, hoort geen aparte rechtsgang nodig voor te zijn. En veroordeel ze ook voor het verblijf in de cel. Eten en bewaking kosten ook geld. Laat het ze voelen. Aan den lijve en direct, en financieel. Ik denk dat het dan wel minder wordt.

En uiteraard: stop die idiote belastingverlagingen en vrijstellingen voor de grote bedrijven, en verhoog de hoge belastingschijven, zodat we weer voldoende blauw kunnen laten rondlopen.

Profiel  

Bericht nummer:#1645  BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2020 10:17 pm 
lid

Test uw kennis rondom rechtspraak, de Jetten-Wilders test.

https://www.wyniasweek.nl/test-uw-kenni ... ders-test/

Profiel  

Bericht nummer:#1646  BerichtGeplaatst: di feb 25, 2020 11:00 am 
lid

Biertje schreef:
Test uw kennis rondom rechtspraak, de Jetten-Wilders test.

https://www.wyniasweek.nl/test-uw-kenni ... ders-test/

Kun je hier een samenvatting/eigen mening van geven?

Profiel  

Bericht nummer:#1647  BerichtGeplaatst: di feb 25, 2020 12:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:
Een waarom geld uitgeven aan nieuwe locaties, terwijl het onderstaande al in handen is van ontwikkelaars?

Omdat meer locaties betekent: meer aanbod. De prijs daalt dan. Misschien niet het belang van de projectontwikkelaars maar men moet met een bescheiden winst genoegen nemen, zodat er voor anderen ook nog iets over blijft.

Ik dacht dat onze woonlasten hoog genoeg waren, en het tekort aan woningen sinds de oorlog een teken was, dat we iets niet goed doen.
Er gaat ook iets niet goed, volgens mij speelt zich het onderstaande ook al lang af:

'Koper legt voor miljoenen beslag op weiland grondhandelaar'
https://nos.nl/artikel/2324373-koper-le ... elaar.html

Grondhandelaar Groza, een van de grotere in zijn soort in Nederland, koopt stukken grond op van boeren en knipt die op in stukjes. Die kleinere stukjes verkoopt het bedrijf weer door aan particulieren.

De stukjes grond zouden interessant zijn voor de kopers, omdat ze volgens Groza meer waard kunnen worden als in de toekomst het bestemmingsplan voor het gebied wijzigt, bijvoorbeeld voor woningbouw.

Waarom verkopen ze het dan, vraag ik mij af, als ze al weten dat het meer waard wordt, die winst kunnen ze dan toch ook zelf pakken als het zo interessant is? Zo'n vraag zou ik ze stellen en ik vermoed dat je daar geen antwoord op krijgt, of ze worden boos. Dat laatste heb ik ervaring mee bij doorvragen op al het groene wat ze je willen aansmeren. We klokken hier nl al hoe snel we ze op de kast krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#1648  BerichtGeplaatst: di feb 25, 2020 1:51 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:
Lies schreef:
Een waarom geld uitgeven aan nieuwe locaties, terwijl het onderstaande al in handen is van ontwikkelaars?
Omdat meer locaties betekent: meer aanbod. De prijs daalt dan. Misschien niet het belang van de projectontwikkelaars maar men moet met een bescheiden winst genoegen nemen, zodat er voor anderen ook nog iets over blijft.

Ik dacht dat onze woonlasten hoog genoeg waren, en het tekort aan woningen sinds de oorlog een teken was, dat we iets niet goed doen.
Er gaat ook iets niet goed, volgens mij speelt zich het onderstaande ook al lang af:

Grondhandelaar Groza, een van de grotere in zijn soort in Nederland, koopt stukken grond op van boeren en knipt die op in stukjes. Die kleinere stukjes verkoopt het bedrijf weer door aan particulieren.

De stukjes grond zouden interessant zijn voor de kopers, omdat ze volgens Groza meer waard kunnen worden als in de toekomst het bestemmingsplan voor het gebied wijzigt, bijvoorbeeld voor woningbouw.

Waarom verkopen ze het dan, vraag ik mij af, als ze al weten dat het meer waard wordt, die winst kunnen ze dan toch ook zelf pakken als het zo interessant is? Zo'n vraag zou ik ze stellen en ik vermoed dat je daar geen antwoord op krijgt, of ze worden boos. Dat laatste heb ik ervaring mee bij doorvragen op al het groene wat ze je willen aansmeren. We klokken hier nl al hoe snel we ze op de kast krijgen.

Ik had de concurrent van Groza van de zomer over de vloer. Keurige knul. Het antwoord: ze verdienen geld aan dit beheer, en niet aan het vastzetten van heel veel geld voor lange periodes. Als particulier wordt je zo wel een soort eigenaar van een lapje. En ja, er is risico dat het niks wordt. Kan. Ga er maar vanuit dat de grote vastgoedjongens de betere grond veel eerder en goedkoper kopen. Mijn zwager de notaris komt bij het afwikkelen van boedels eindeloos van dit soort papieren tegen. Niet doen dus. Wat de kweker uit het verhaal met €13 miljoen in zo'n constructie te zoeken had ontgaat me. Maar je moet wat, als de rente op je spaarrekening 0,1% is voor Zuid Europa, en de overheid grondschaarste creëert waar uiteindelijk wel iemand de prijs voor betaalt.

Profiel  

Bericht nummer:#1649  BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 9:22 am 
lid

Verplichte rookmelder, wat is dit toch voor een raar kabinet? Iets verplichten waarop niet wordt gecontroleerd?. Daar kmt nog bij: wat voor melder moet je hebben? Want iemand die nog een ouderwetse geiser heeft doet er verstandig om een CO-melder er naast te hangen. En ne, ik heb rookmelders, zelf aangebracht. . Rest nog de vraag: waar je ze moet hangen? Gaat dat ook allemaal geregeld worden in een wet? Ik heb nog nooit zo'n zure spruitjeslucht geroken

https://www.ad.nl/wonen/verplicht-een-r ... ~af6e9332/

Profiel  

Bericht nummer:#1650  BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 11:00 am 
lid

Zodra de batterij leegraakt, gaat ie indringend piepen en wordt ie van het plafond gehaald. Als het een type met ingebouwde batterij is, zullen er maar weinigen zijn die hem gaan vervangen. Zeker niet als het voetje nog op het plafond zit, en hetzelfde type niet meer verkrijgbaar is. Mensen die roken, zullen hem al gauw weghalen.

Het is goed om rookmelders te hebben. De verplichting geeft echter schijnveiligheid.
Zelf heb ik ze hangen. Van de woningbouw. Maar ze worden alleen vervangen als er iets mee is, als je een onderhoudscontract hebt. Anders moet je dat zelf doen. Iets wat ouderen vaak niet eens kunnen. Die zullen met hun wandelstok het apparaat van het plafond slaan, als ie gaat piepen omdat de batterij leeg raakt. En gezien de thuis moeten blijven wonende vergrijzing...

Zoveelste maatregel, waar niet over nagedacht is, door het kabinet van schijnveiligheid.

Profiel  

Bericht nummer:#1651  BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 11:10 am 
lid

Raya schreef:
Zodra de batterij leegraakt, gaat ie indringend piepen en wordt ie van het plafond gehaald. Als het een type met ingebouwde batterij is, zullen er maar weinigen zijn die hem gaan vervangen. Zeker niet als het voetje nog op het plafond zit, en hetzelfde type niet meer verkrijgbaar is. Mensen die roken, zullen hem al gauw weghalen.

Het is goed om rookmelders te hebben. De verplichting geeft echter schijnveiligheid.
Zelf heb ik ze hangen. Van de woningbouw. Maar ze worden alleen vervangen als er iets mee is, als je een onderhoudscontract hebt. Anders moet je dat zelf doen. Iets wat ouderen vaak niet eens kunnen. Die zullen met hun wandelstok het apparaat van het plafond slaan, als ie gaat piepen omdat de batterij leeg raakt. En gezien de thuis moeten blijven wonende vergrijzing...

Zoveelste maatregel, waar niet over nagedacht is, door het kabinet van schijnveiligheid.
Veel beter is om te verplichten van welk materiaal meubilair e.d. niet mogen worden gemaakt. Bij kleding en beddengoed is dit al het geval. Je pyjama en de lakens zijn altijd van katoen, nooit bijvoorbeeld polyester
Ik heb bijvoorbeeld geen idee of bijvoorbeeld de bekleding van een vliegtuig verplicjt van een bepaald materiaal is dat geen giftige stoffen afgeeft als het in de fik vliegt.

Profiel  

Bericht nummer:#1652  BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 11:16 am 
lid

baedeker schreef:
Lies schreef:
Rightnow schreef:

Ik had de concurrent van Groza van de zomer over de vloer. Keurige knul. Het antwoord: ze verdienen geld aan dit beheer, en niet aan het vastzetten van heel veel geld voor lange periodes. Als particulier wordt je zo wel een soort eigenaar van een lapje. En ja, er is risico dat het niks wordt. Kan. Ga er maar vanuit dat de grote vastgoedjongens de betere grond veel eerder en goedkoper kopen. Mijn zwager de notaris komt bij het afwikkelen van boedels eindeloos van dit soort papieren tegen. Niet doen dus. Wat de kweker uit het verhaal met €13 miljoen in zo'n constructie te zoeken had ontgaat me. Maar je moet wat, als de rente op je spaarrekening 0,1% is voor Zuid Europa, en de overheid grondschaarste creëert waar uiteindelijk wel iemand de prijs voor betaalt.
De grotere vastgoedjongen heeft connecties met gemeentebesturen en ambtenaren en heeft dus behoorlijk wat voorsprong op de particuliere koper.

Profiel  

Bericht nummer:#1653  BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 11:25 am 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:

Veel beter is om te verplichten van welk materiaal meubilair e.d. niet mogen worden gemaakt. Bij kleding en beddengoed is dit al het geval. Je pyjama en de lakens zijn altijd van katoen, nooit bijvoorbeeld polyester
Ik heb bijvoorbeeld geen idee of bijvoorbeeld de bekleding van een vliegtuig verplicjt van een bepaald materiaal is dat geen giftige stoffen afgeeft als het in de fik vliegt.

Het is voor het dividend beter om burgers verplicht op te schepen met rookmelders, dan grote bedrijven te beperken in hun materiaalgebruik of extra maatregelen te laten nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#1654  BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 7:27 pm 
lid

Stientje van Veldhoven: ik ga NS afrekenen als gevolg van vertragingen

Minister wil strenger én coulanter worden tegen NS
De NS krijgt de komende jaren een ambitieuzere doelstelling voor de minimale klanttevredenheid voor de kiezen. De minister zal echter wel rekening gaan houden met de capaciteitsproblemen waar de vervoerder mee te maken krijgt, door steeds meer reizigers op het spoor.

De overheid heeft de NS een vergunning gegeven voor het Nederlandse hoofdrailnet. Die zogeheten concessie loopt van 2015 tot 2025. Nu de eerste vijf jaar voorbij zijn, maakt minister Van Veldhoven de tussenbalans op in een Kamerbrief.

Haar conclusie: er rijden meer treinen, de reiziger komt vaker op tijd aan en er zijn minder storingen. Dit alles is ook terug te zien in een gestegen klanttevredenheid. De ‘beleving van reizigers’ blijft voor de minister bovenaan staan.

De prestatieafspraken moeten hier goed op aansluiten, vindt ze. Dat is nu nog niet altijd het geval. Zo geven reizigers bijvoorbeeld aan dat de reisinformatie nog niet in alle gevallen voldoet. Ook het aantal te volle treinen blijft een bron van ergernis.

De bodemwaarden, het jaarlijkse minimum prestatieniveau waaraan NS moet voldoen, voor tevredenheid van de reizigers kunnen best wat stijgen. De laatste jaren waarderen reizigers de prestaties van de NS namelijk al veel hoger.

Tegelijk ziet de bewindsvrouw ook dat de sterke reizigersgroei bijna niet bij te benen is door investeringen in materieel en spoor. Van Veldhoven: ,,Daarom ben ik van plan afspraken te maken die een prikkel tot prestatieverbetering bevatten, maar die tegelijkertijd rekening houden met het hiervoor genoemde scenario dat er een hoger dan verwachte groei plaatsvindt.”

Voor de komende jaren ziet de D66-bewindsvrouw voor de NS ‘de blijvende uitdaging om voor nog meer reizigers de trein een volwaardig, aantrekkelijk, snel en comfortabel alternatief te laten zijn’.

https://www.ad.nl/politiek/minister-wil ... ~a5cc1270/

Van het afnemen van vertragingen zie ik niet veel in de praktijk. En dat heeft te maken dat het gros van de vertragingen te danken is aan te vollen treinen en stortingen bij PRo-rail
Het klopt dat de reiziger nogal eens niet weet waar een trein staat die verder rijdt. Maar ook dat is feitelijk te danken aan Pro-rail. Dat NS en de minister de groei verkeerd inschatten vind ik veelzeggend. Evenals dat NS zonder verbetering van de infrastructuur niet meer trein kan laten rijden. Zou Stientje dat snappen? :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#1655  BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2020 8:08 am 
lid

Wederom zet de Tweede Kamer een overvoerde kat op een idioot groot stuk spek:

Citaat:
Falende systemen bij het UWV, wachtlijsten bij het CBR en schandalen bij de Belastingdienst. Vandaag begint een parlementair onderzoek naar de aanhoudende problemen bij deze uitvoeringsorganisaties.

Leren
Onder leiding van VVD-Kamerlid André Bosman moet deze onderzoekscommissie de oorzaken van de problemen zoeken en oplossen. 'Soms constateren wij in de Tweede Kamer dat de uitkomsten niet zijn waar wij op hopen. Wij willen dus alles wat goed én slecht gaat verzamelen om ervan te leren.'

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... ganisaties

Laten we beginnen met de vraag of er sprake is van een falend systeem of de politiek die wetgeving nodeloos ingewikkeld maakt en steeds maar wijzigingen aanbrengt, fors bezuinigt en neit meer achterom kijkt? Waarom mag een VVD-er aan die commissie leiding geven? Kun je zo iets niet beter over laten aan een Kamerlid die er nimmer bij betrokken is geweest en wiens partij niet in de regeringen heeft gezeten die falen beleid heeft gevoerd die cruciaal zijn voor de genoemde overheidsorganen>

Profiel  

Bericht nummer:#1656  BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2020 10:12 am 
lid

Biertje schreef:
Wederom zet de Tweede Kamer een overvoerde kat op een idioot groot stuk spek:

Citaat:
Falende systemen bij het UWV, wachtlijsten bij het CBR en schandalen bij de Belastingdienst. Vandaag begint een parlementair onderzoek naar de aanhoudende problemen bij deze uitvoeringsorganisaties.

Leren
Onder leiding van VVD-Kamerlid André Bosman moet deze onderzoekscommissie de oorzaken van de problemen zoeken en oplossen. 'Soms constateren wij in de Tweede Kamer dat de uitkomsten niet zijn waar wij op hopen. Wij willen dus alles wat goed én slecht gaat verzamelen om ervan te leren.'

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... ganisaties

Laten we beginnen met de vraag of er sprake is van een falend systeem of de politiek die wetgeving nodeloos ingewikkeld maakt en steeds maar wijzigingen aanbrengt, fors bezuinigt en neit meer achterom kijkt? Waarom mag een VVD-er aan die commissie leiding geven? Kun je zo iets niet beter over laten aan een Kamerlid die er nimmer bij betrokken is geweest en wiens partij niet in de regeringen heeft gezeten die falen beleid heeft gevoerd die cruciaal zijn voor de genoemde overheidsorganen>

Weer typisch de slager die zijn eigen vlees gaat keuren.
Het werd onder VVD'er Bruins een teringzooi. En nu zou een VVD'er ons eerlijk gaan vertellen dat zijn partijgenoot er zo'n zooi van heeft gemaakt?

Profiel  

Bericht nummer:#1657  BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2020 10:54 am 
lid

Asscher wil premier worden: ‘Nederland moet niet meer als bedrijf worden gerund’
Ja Lodewijk, begin nou eerst eens een keer met excuses voor de rol van de PvdA bij de kaalslag in de voorzieningen van Rutte-2.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#1658  BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2020 3:02 pm 
lid

Is Amsterdam nog wel een leefbare stad te noemen?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6992904 ... -aanpassen

Profiel  

Bericht nummer:#1659  BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2020 11:48 am 
lid

En nu weer Broekers-knol die oorzaak en gevolg omdraait"

Hoge kosten voor wachtende asielzoekers: Kamer wilde dit zelf
COMMENTAARStaatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Asiel) laat onderzoeken of er een einde kan komen aan het uitkeren van schadevergoedingen aan asielzoekers die te lang moeten wachten op een beslissing of ze hier mogen blijven. Maar liefst 1 miljoen euro per week is het kabinet daar aan kwijt. De Kamer is verontwaardigd, maar heeft zelf niet zitten opletten.

Citaat:
In 2006 stemde de Tweede Kamer unaniem in met een wijziging van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB). Als een overheidsinstantie zich niet hield aan wettelijke beslistermijnen, kon een burger voortaan een dwangsom afdwingen. Ook VVD, PVV en SGP vonden dat destijds een goed idee. Maar inmiddels wordt die mogelijkheid actief door asieladvocaten voorgesteld bij hun cliënten om immigratiedienst IND te dwingen haast te maken met het beoordelen van een asielaanvraag. Daarvoor geldt een wettelijke beslistermijn van zes maanden. De wachttijden bij de IND zijn inmiddels zó lang, dat massaal wordt gevraagd om een dwangsom. Inderdaad is het niet aan burgers in het land uit te leggen dat de overheid daar 1 miljoen euro per week aan kwijt is. En dat dat bedrag nog kan oplopen omdat slechts 40 procent van de asielzoekers die er aanspraak op kan maken dat ook doet. Maar dezelfde Kamer die nu verontwaardigd is, stemde destijds in met een forse bezuiniging op de IND. Daardoor zijn de medewerkers daar nu niet meer in staat alle aanvragen op tijd te behandelen. Dat mag de Kamer zichzelf aanwrijven.

Ooit was de aanpassing van de AWB bedoeld om de overheid te dwingen fatsoenlijk haar werk te doen. Zowel asielzoekers als de samenleving zijn erbij gebaat als asielaanvragen snel worden afgehandeld. Afschaffen van de dwangsom kan ertoe leiden dat procedures nóg langer gaan duren. Maar in tegenstelling tot wat Broekers-Knol beweert, is afschaffen geen ingewikkeld proces. Het kabinet deed het eerder al bij de Wet Openbaarheid Bestuur. Daar zijn de dwangsommen ook afgeschaft toen de kosten de spuigaten uitliepen. Het opvragen van bergen informatie bij gemeentes die niet op tijd konden leveren, was voor sommige burgers een verdienmodel geworden. Zoals de dwangsom voor asielzoekers nu overigens ook een verdienmodel kan zijn voor slimme gelukszoekers.

Dat de IND geconfronteerd wordt met betalen van dwangsommen aan asielzoekers is het gevolg van enorme bezuinigingen waar overheidsdiensten mee te maken kregen. Ik kan mij niet voorstellen dat de Tweede Kamer heeft ingestemd met die enorme bezuinigen op de overheidsdiensten. Daarom ben ik een voorstander ervan dat die dwangsommen blijven bestaan, als was het maar om de overheid bij de les te houden. Immers, als je je niet aan de afspraken wil houden moet je bereid zijn om geen afspraken te willen maken. Toch?

https://www.ad.nl/politiek/hoge-kosten- ... a07eacb14/

Profiel  

Bericht nummer:#1660  BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2020 12:21 pm 
lid

Hè ja, laten we de compensatie voor asielzoekers die hun eigen onderzoeken dwarsbomen verdriedubbelen.
Werkt nog beter!
:beuken:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1841 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 93  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]