Het is nu za apr 04, 2020 1:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 6:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Waarom moet er exact 9 jaar geleden iets gebeurd zijn, of 5 jaar geleden , of over 8 jaar. Er gebeuren wel meer dingen niet. Of wel.
De joodse gemeenschap was in elk geval blij met de uitlatingen, en dat is belangrijker dan wat raya van wsp ervan vindt.

Omdat het inmiddels al meer dan 75 jaar geleden is gebeurd, misschien? En over wie heb je het als je het hebt over de joden die er blij mee waren? Al die direct betrokkenen die inmiddels zijn overleden?

Dat is deze week uitgebreid in het nieuws geweest. Je kunt het zelf wel googlen.
We zitten ook alweer in het verkeerde draadje zie ik met dit onderwerp.

Enzo501 schreef:
Inderdaad, wat een herhalingen steeds op dit forum. Kan iemand eindelijk eens wat over het beleid van Rutte gaan vertellen?
Hier alvast een link :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 8:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Inderdaad, wat een herhalingen steeds op dit forum. Kan iemand eindelijk eens wat over het beleid van Rutte gaan vertellen?

Tsja, al Rutte negen jaar geleden zijn excuses had aangeboden, als eerste toen hij aantrad omdat hij dat belangrijk vond, dan had je gelijk gehad dat we het daar nu weer over zouden hebben. Maar dat deed hij negen jaar geleden niet. Hij deed het pas onlangs, toch?

Na, nu niet meer als een klein verongelijkt kind tegen kasten en stoelen schoppen, maar gewoon weer mee doen, Enzo!

Waarom moet er exact 9 jaar geleden iets gebeurd zijn, of 5 jaar geleden , of over 8 jaar. Er gebeuren wel meer dingen niet. Of wel.
De joodse gemeenschap was in elk geval blij met de uitlatingen, en dat is belangrijker dan wat raya van wsp ervan vindt.

Zo is het maar net. Juist in een tijd van oplaaiende antisemitisme is dit excuus een belangrijk signaal en zo ook opgepakt door de joodse gemeenschap

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 10:23 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Dank voor de link. En wat zien we dan bovenaan: Kamervoorzitter Arib schrijft boze brief, Rutte geeft haar gelijk

Premier Rutte zegt in een reactie dat Arib 100 procent gelijk heeft in haar kritiek. Als ministers en hun ministeries eerst de publiciteit opzoeken en daarna pas de Tweede Kamer informeren dan klopt dat niet, zegt hij. Hij spreekt daar ministers op aan. Wie dat zijn wil hij niet zeggen, dat is vertrouwelijk. "Maar ze luisteren niet naar me, dus dat is het probleem", zegt hij. Rutte vindt dat hij niet alles wat ministers en staatssecretarissen doen kan controleren. Dus hij blijft hen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid, zegt hij.

Het probleem is niet dat zijn ministers en staatssecretarissen niet luisteren. Het probleem is dat Rutte het wel prima vindt dat ze bij herhaling geen zin hebben om zich aan de staatsrechtelijke regels te houden. Anders zou hij wel in de tweede kamer aanschuiven bij het debat waarvoor de stukken niet of te laat zijn aangeleverd, en publiekelijk zijn bewindslieden daarop aanspreken.
"Ik zeg wel wat, maar ik ga niet zeggen tegen wie. Maar ze luisteren niet. Kan ik daar wat aan doen?"
Wat een stuitend toneelstuk zeg.
:leugens:

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 11:59 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Dank voor de link. En wat zien we dan bovenaan: Kamervoorzitter Arib schrijft boze brief, Rutte geeft haar gelijk

Premier Rutte zegt in een reactie dat Arib 100 procent gelijk heeft in haar kritiek. Als ministers en hun ministeries eerst de publiciteit opzoeken en daarna pas de Tweede Kamer informeren dan klopt dat niet, zegt hij. Hij spreekt daar ministers op aan. Wie dat zijn wil hij niet zeggen, dat is vertrouwelijk. "Maar ze luisteren niet naar me, dus dat is het probleem", zegt hij. Rutte vindt dat hij niet alles wat ministers en staatssecretarissen doen kan controleren. Dus hij blijft hen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid, zegt hij.

Het probleem is niet dat zijn ministers en staatssecretarissen niet luisteren. Het probleem is dat Rutte het wel prima vindt dat ze bij herhaling geen zin hebben om zich aan de staatsrechtelijke regels te houden. Anders zou hij wel in de tweede kamer aanschuiven bij het debat waarvoor de stukken niet of te laat zijn aangeleverd, en publiekelijk zijn bewindslieden daarop aanspreken.
"Ik zeg wel wat, maar ik ga niet zeggen tegen wie. Maar ze luisteren niet. Kan ik daar wat aan doen?"
Wat een stuitend toneelstuk zeg.
:leugens:

Arib heeft Rutte al vaker op zijn lazer gegeven, en dan ging het eventjes goed, tot weer...

Het interesseert Rutte geen fuck. Het is een prima manier voor hem zaken doorgedrukt te krijgen. Kamerleden krijgen zo geen kans om zich goed voor te bereiden, de gevolgen goed te overzien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]