Het is nu do apr 09, 2020 9:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 12:15 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Ik geloof niet dat iemand heeft beweerd dat ZZP of parttime per definitie slecht is.

Ik weet wel dat veel mensen in de zorg regelmatig hebben geprotesteerd en nog protesteren en klagen over de wijze waarom hun fulltime dienstverband werd omgezet in ZZP of parttime. Tegen hun zin. Het is allemaal al vaker op dit forum ter sprake gebracht, inclusief linkjes, etc.

Speelt dat nu nog steeds? Er worden veel zorgmedewerkers gezocht, dus het lijkt me niet logisch dat de werkgevers in de zorg mensen die meer willen werken tegenwerken.
Alles is hier al meerdere malen besproken en herhaalt, termen als neoliberalisme en grootbedrijf krijgen duizenden hots als je erop zoek en jij bent zelf de koning van de copy-en-paste. Het feit dat je nu ineens zo obstinaat geen zin hebt om deze discussie te voeren maakt mij wantrouwig...
Als mensen meer uren in de zorg willen werken, staat daar ook meer loon tegenover maar niet nog meer werkdruk en stress en nog een hoger ziekteverzuim.

Willen ze nou wel of niet meer werken? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 12:28 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 6:57 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Speelt dat nu nog steeds? Er worden veel zorgmedewerkers gezocht, dus het lijkt me niet logisch dat de werkgevers in de zorg mensen die meer willen werken tegenwerken.
Alles is hier al meerdere malen besproken en herhaalt, termen als neoliberalisme en grootbedrijf krijgen duizenden hots als je erop zoek en jij bent zelf de koning van de copy-en-paste. Het feit dat je nu ineens zo obstinaat geen zin hebt om deze discussie te voeren maakt mij wantrouwig...
Als mensen meer uren in de zorg willen werken, staat daar ook meer loon tegenover maar niet nog meer werkdruk en stress en nog een hoger ziekteverzuim.

Willen ze nou wel of niet meer werken? :hum:
Lees het nog eens wat ik schrijf

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 8:43 pm 
lid

Ik hoorde vandaag dat de koers van het Nissan-aandeel 20% in waarde gedaald is vanwege Brexit. Ze hebben hun fabrieken voor de Europese productie helaas voor hen in het verkeerde land (Engeland) geplaatst.
Ik zou ze willen zeggen, jullie zijn van harte welkom in ons land.

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 9:36 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik hoorde vandaag dat de koers van het Nissan-aandeel 20% in waarde gedaald is vanwege Brexit. Ze hebben hun fabrieken voor de Europese productie helaas voor hen in het verkeerde land (Engeland) geplaatst.

Kan niet! CO2, stikstof, PAS, Pfas...

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 9:49 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Kan niet! CO2, stikstof, PAS, Pfas...

En waar gaan al die fabrieksarbeiders wonen?
Maar goed, er is van alles aan de hand met Nissan waardoor die koers daalt. Ik zie graag kwaaisteniet z'n bron dat dat komt vanwege Brexit.

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 11:49 pm 
lid

Als er een handelsverdrag komt, is er niets aan de hand. In ieder geval verandert er dit jaar helemaal niets wat dat betreft.

Als er geen handelsverdrag komt, zal de EU dat ongetwijfeld op zijn geweten hebben. Ze willen niet dat de brexit een succes wordt voor GB.

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 1:22 am 
lid

:((

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 1:06 pm 
lid

Einstein schreef:

Yep. Met het vertrek van het VK verliest de EU:
13% van de bevolking;
15% van het BNP;
16% van de dienstensector;
24% van de defensiebestedingen;
Visgebieden waar de EU 35% van zijn visvangst haalt;
De internationale financiële hoofdstad Londen;
De gekwalificeerde meerderheid van de noordelijke lidstaten in de EU-raad.

... en dat allemaal vanwege een politieke unie die niemand wil.
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 2:13 pm 
lid

De EU heeft heel wat verloren aan de Brexit. Dat is een feit.
Nu heeft het VK ook heel wat verloren aan de uittreding van de EU, want delen van de zaken die je noemt zullen door en in de EU overgenomen worden waardoor ze aan omvang en invloed teruggaan. Met name de financiële en dienstensector van London en de rest van het land zullen een veer moeten laten.
Wat het defensiebudget aangaat zal er geen verandering komen want dat loopt wat de Engelsen betreft via de Nato. De eventuele bestedingen van defensiematerieel zullen meer Europees georiënteerd worden. Daar zal het VK ook een veer moeten laten. De visgebieden zullen voortaan voor een belangrijk deel voor de eigen vissers gereserveerd worden.
Voor de rest zijn ze nu voornamelijk op zichzelf aangewezen en zullen dat natuurlijk zoveel mogelijk waar maken.
Zeker is dat ze bepaalde economische belangen en investeringen die op de EU markt gericht zijn aan hun neus voorbij zullen gaan.
Met hun producten zullen ze in ieder geval de Europese normen moeten blijven volgen willen ze die op de Europese markt kunnen slijten.
Volgens een eigen zogenaamd 'geheim' overheidsrapport zullen ze economisch wel wat inboeten.
Afhankelijk van de handelsovereenkomst die nog gerealiseerd zal worden valt nog te bezien wat ze de komende jaren al dan niet gaan presteren.
Ik vind dat we over 5 en over 10 jaar kunnen evalueren hoe ze het er vanaf brengen.

Profiel  

Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 3:49 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:

13% van de bevolking;
15% van het BNP;

Is het niet goed dat we dit allemaal 'kwijt zijn' (whatever that means...)? Of dat het Europese centrum van het crony capitalism buiten de EU ligt? Waarom is het ineens een slechte zaak dat een land de EU verlaat? Moet het in jouw optiek niet deze kant op? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 3:53 pm 
lid

De EU zal nu ook moeten gaan concurreren met GB. En als blijkt dat het GB helemaal niet zo slecht zal vergaan als dat Brusselse figuren hebben beweerd, kan dat een stimulans zijn voor andere lidstaten om ook op te stappen, of op zijn minst hogere eisen te stellen aan de EU. En dan is het gedaan met het model van één groot vrij gebied voor de multinationals om te kunnen handelen en arbeiderskrachten te putten, ook middels immigratie op kosten van de samenlevingen in de lidstaten.

Profiel  

Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 4:24 pm 
lid

Ja. Of niet.

Profiel  

Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 4:36 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 7:24 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

13% van de bevolking;
15% van het BNP;

Is het niet goed dat we dit allemaal 'kwijt zijn' (whatever that means...)? Of dat het Europese centrum van het crony capitalism buiten de EU ligt? Waarom is het ineens een slechte zaak dat een land de EU verlaat? Moet het in jouw optiek niet deze kant op? :hum:

Het is mij niet bekend dat een Engelse premier zich ooit door een Unilever op pad heeft laten sturen om de dividendbelasting af te schaffen. Rutte wel. Het VK berekent in ieder geval niet, net als Nederland, voor huishoudens de hoogste gasprijs van de EU, en voor bedrijven de laagste. En er wordt in het VK ook niet geheim gedaan over hoeveel belasting multinationals betalen. Ik google tenminste zó een overzicht tevoorschijn van hoeveel belasting BP waar betaalt. Terwijl een Shell laatst voor het eerst in decennia toegaf dat het helemaal geen omzetbelasting betaalde. De hoofstad van het crony capitalism lijkt me toch echt Den Haag.

De schaalvoordelen van de EU waren voor jou altijd een belangrijk argument voor de EU. Het moet toch pijn doen om het VK te zien vertrekken. Dat compenseer je niet met Albanië of zo. Vreemd dat je mij nu ineens vraagt of het vertrek van het VK wel een slechte zaak is. Natuurlijk is het een slechte zaak voor de EU dat het VK vertrekt. Dat blijkt ook uit de uitlatingen van allerlei EU bobo's, waar de EU adepten hier blindelings achteraan hobbelen.
Mijn optiek is wat genuanceerder. Ik vind dat die grote EU zeker voordelen heeft, maar natuurlijk niet als die gebruikt wordt voor een mal politiek project dat ook Nederland al afgewezen heeft, en waar we ook geen stem in krijgen. Dus vandaar: Ik gun de Britten hun onafhankelijkheid. Goed dat er op een paar honderd kilometer van Brussel een concurrent komt die democratisch en economisch succesvol gaat laten zien hoe het moet. En als Nederland zo dom is om Duitsland en Frankrijk het ravijn in te blijven volgen, dan hebben we dat alleen maar aan onszelf te danken. Toch?

Profiel  

Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 1:43 pm 
lid

Haha net alsof de Tory-regering in London zich niks zou aantrekken van bedrijfslobby's die de belastingen omlaag willen.

Boris moest in november nog zijn excuses aanbieden aan de CBI lobby groep, omdat de kas leeg is door Brexit.. het geld is op..

https://www.ft.com/content/5a428948-09f ... f4d1957a67

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 2:08 pm 
lid

Einstein schreef:
Haha net alsof de Tory-regering in London zich niks zou aantrekken van bedrijfslobby's die de belastingen omlaag willen.

Boris moest in november nog zijn excuses aanbieden aan de CBI lobby groep, omdat de kas leeg is door Brexit.. het geld is op..

https://www.ft.com/content/5a428948-09f ... f4d1957a67

Hoe is het crony capitalism als Bojo een plan van Cameron intrekt om de vennootschapsbelasting te verlagen?

Profiel  

Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 2:15 pm 
lid

Johnson wil volledige douane- en grenscontroles tussen VK en EU
Nu het Verenigd Koninkrijk officiëel uit de Europese Unie gestapt is, heeft de Britse premier Boris Johnson plannen voor het instellen van volledige douane- en grenscontroles voor goederen uit de Europese Unie naar het Verenigd Koninkrijk. Dat schrijft de Engelse krant Daily Telegraph.
IB 1 februari 2020, 02:28

De Britse premier Johnson. ©AFP or licensors
Reden van dit voornemen is volgens de krant dat het Verenigd Koninkrijk de druk op Europa wil opvoeren in de gesprekken over handelsovereenkomsten tussen de EU en de Britten na definitieve afhandeling van brexit. "We zijn van plan om alle EU-importen volledig te controleren: uitvoeraangiften, veiligheidsverklaringen, diergezondheidscontroles en alle supermarktgoederen", aldus een hooggeplaatste overheidsbron in de krant.

Het Verenigd Koninkrijk blijft tot eind dit jaar echter nog gebonden aan EU-wetgeving. In de tussentijd wordt onderhandeld over de toekomstige relatie.

“Ontsnapt aan tirannie van Brussel”
Londen wil alvast een handelsakkoord sluiten met de regering van de Amerikaanse president Donald Trump, die positief is over de brexit. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo stelde eerder dat de Britten wilden ontsnappen aan de “tirannie van Brussel”.

Britse voorstanders van de brexit lieten gisteren tijdens de festiviteiten rond de terugtrekking vergelijkbare geluiden horen. “We hadden genoeg van de Europese Unie”, zei een 42-jarige man. “We willen een soeverein land zijn en leven als een Britse natie, onze eigen beslissingen nemen, onze eigen regels maken en leven hoe we zelf willen.”

https://www.topics.nl/johnson-wil-volle ... ent=topics

Maar ik mag dan aannemen dat Boris er ook mee akkoord dat de EU alles wat uit het VK komt en in de EU binnenkomt mag onderwerpen aan een douane- en grenscontrole? En als Boris accijns willen heffen op goederen uit de EU mag de EU dat da ook? In dat geval hoef je toch niet zo lang te onderhandelen?

Profiel  

Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 2:26 pm 
lid

Biertje schreef:
Johnson wil volledige douane- en grenscontroles tussen VK en EU
Nu het Verenigd Koninkrijk officiëel uit de Europese Unie gestapt is, heeft de Britse premier Boris Johnson plannen voor het instellen van volledige douane- en grenscontroles voor goederen uit de Europese Unie naar het Verenigd Koninkrijk. Dat schrijft de Engelse krant Daily Telegraph.
IB 1 februari 2020, 02:28

De Britse premier Johnson. ©AFP or licensors
Reden van dit voornemen is volgens de krant dat het Verenigd Koninkrijk de druk op Europa wil opvoeren in de gesprekken over handelsovereenkomsten tussen de EU en de Britten na definitieve afhandeling van brexit. "We zijn van plan om alle EU-importen volledig te controleren: uitvoeraangiften, veiligheidsverklaringen, diergezondheidscontroles en alle supermarktgoederen", aldus een hooggeplaatste overheidsbron in de krant.

Het Verenigd Koninkrijk blijft tot eind dit jaar echter nog gebonden aan EU-wetgeving. In de tussentijd wordt onderhandeld over de toekomstige relatie.

“Ontsnapt aan tirannie van Brussel”
Londen wil alvast een handelsakkoord sluiten met de regering van de Amerikaanse president Donald Trump, die positief is over de brexit. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo stelde eerder dat de Britten wilden ontsnappen aan de “tirannie van Brussel”.

Britse voorstanders van de brexit lieten gisteren tijdens de festiviteiten rond de terugtrekking vergelijkbare geluiden horen. “We hadden genoeg van de Europese Unie”, zei een 42-jarige man. “We willen een soeverein land zijn en leven als een Britse natie, onze eigen beslissingen nemen, onze eigen regels maken en leven hoe we zelf willen.”

https://www.topics.nl/johnson-wil-volle ... ent=topics

Maar ik mag dan aannemen dat Boris er ook mee akkoord dat de EU alles wat uit het VK komt en in de EU binnenkomt mag onderwerpen aan een douane- en grenscontrole? En als Boris accijns willen heffen op goederen uit de EU mag de EU dat da ook? In dat geval hoef je toch niet zo lang te onderhandelen?

Ingeval de Britse Regering inderdaad zo graag uit de interne markt wil stappen, behoeft zij louter stil te gaan zitten.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 2:35 pm 
lid

Precies. Dus waarom moet het dan zo lang duren eer de Brezit een feit is Ik snap het niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]