Het is nu do apr 09, 2020 11:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 822 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 10:31 am 
lid

Kijk, de Britten begrijpen het. Nu de rest van Europa nog. Geen vluchten van en naar China.

https://www.ad.nl/buitenland/british-ai ... ~abbe29d9/

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 11:02 am 
lid

Inderdaad.

Monitoring wat KLM noemt, strekt zich waarschijnlijk alleen uit tot de vraag of er iemand zich niet lekker voelt tegen de tijd dat het vliegtuig moet gaan landen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 11:15 am 
lid

Raya schreef:
Toch maak ik mij nog steeds geen zorgen. Het leven komt zoals het is. En bij het leven hoort onlosmakelijk ook de dood.

Over de problemen van de ambtenarij kunnen we het vast nog wel eens hebben.

Wat goed dat je er mee zou kunnen leven! Soms valt er ook verder weinig aan te doen dan het risico maar te aanvaarden. We kunnen ons hier natuurlijk afvragen of juist reageren op deze epidemie. Alleen als we nauwgezet maar wel in voldoende mate reageren, lijkt er een kans te bestaan dat de pandemie niet in Europa landt.

Ook Nederland moet zijn steentje bijdragen.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 8:29 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
Toch maak ik mij nog steeds geen zorgen. Het leven komt zoals het is. En bij het leven hoort onlosmakelijk ook de dood.

Over de problemen van de ambtenarij kunnen we het vast nog wel eens hebben.

Wat goed dat je er mee zou kunnen leven! Soms valt er ook verder weinig aan te doen dan het risico maar te aanvaarden. We kunnen ons hier natuurlijk afvragen of juist reageren op deze epidemie. Alleen als we nauwgezet maar wel in voldoende mate reageren, lijkt er een kans te bestaan dat de pandemie niet in Europa landt.

Ook Nederland moet zijn steentje bijdragen.

Virussen discrimineren niet en trekken zich niets aan van grenzen.
Soms lukt het een uitbraak in te dammen, maar ik denk dat het Wuhan-virus al dusdanig is verspreid, dat niet echt meer mogelijk is. Vooral niet omdat sommige bedrijven en politici de winst voor laten gaan op de gezondheid van de burgers. Ook de KLM had natuurlijk al moeten stoppen met vluchten, en het is maar de vraag of we die paar duizend Europeanen in Wuhan nu terug moeten halen. Het is al bij al een forse groep, die voldoende lang in quarantaine moet, met alle risico's van dien.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 8:40 pm 
lid

Ook in Finland is de eerste besmetting vastgesteld.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 6:10 am 
lid

En in Italië mogen 6000 passagiers niet van de boot af. Er moet een noodplan komen. Elk schip of vliegtuig dat Europa wil binnen komen en uit China komt mag niet binnenkomen. Alles moet worden stilgelegd zolang niet is aangetoond dat het Coronavirus niet via goederen in aanraking kan komen met mensen.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr jan 31, 2020 8:38 pm 
lid

Nou, ze zijn weer van boord hoor

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za feb 01, 2020 9:25 am 
lid

Ik vraag me af of het verstandig is om Europeanen nu uit dit gebied te halen. Je kunt niet aan de ene kant roepen dat er een internationale noodsituatie is en dan toestaan dat er potentieel verspreiding plaatsvindt. Mensen zitten daar gewoon vrijwillig, maar las alweer verhalen over klagende Nederlanders die niet genoeg informatie kregen van de ambassase/consulaat.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 2:59 pm 
lid

Gewoon heel goed isoleren. Dat is voldoende. Maar laten we het zorgvuldig doen, wellicht geeft het ons veel extra virusvrije dagen ook al zal het ergens wel een keer de Schengen landen binnendringen.

Nee, ik ben er niet zeker van dat we de komende maanden dat virus buitenhouden. Daarvoor zit het teveel in allerlei landen die het niet zo precies kunnen regelen. Sommige van onze universiteitssteden hebben best de nodige aziatische studenten, om eens een voorbeeld te noemen.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 4:43 pm 
lid

Rightnow schreef:
Gewoon heel goed isoleren. Dat is voldoende. Maar laten we het zorgvuldig doen, wellicht geeft het ons veel extra virusvrije dagen ook al zal het ergens wel een keer de Schengen landen binnendringen.

Nee, ik ben er niet zeker van dat we de komende maanden dat virus buitenhouden. Daarvoor zit het teveel in allerlei landen die het niet zo precies kunnen regelen. Sommige van onze universiteitssteden hebben best de nodige aziatische studenten, om eens een voorbeeld te noemen.

Het heeft niets van doen met Aziaten die voor de uitbraak in China hier al waren. Die zijn net zo onbesmet als ieder ander.

Bruins deed er nogal laconiek over in Buitenhof.
De Nederlanders die hierheen komen zijn in China getest en 'schoon' bevonden, en zullen bij aankomst hier opnieuw worden getest. En als ze dan nog steeds 'schoon' zijn hoeven wij ons geen zorgen te maken.
Maar de incubatietijd is 14 dagen en je kunt mensen al vanaf dag 1 besmetten.
Hij vond het ook niet nodig de mensen in isolatie te houden gedurende die 14 dagen, wat volgens hem iets anders is dan quarantaine. In quarantaine is voldoende, volgens Bruins, alsof ze dan geen mensen kunnen besmetten. Quarantaine betekent dat de mensen niet geisoloeerd worden ondergebracht, maar gewoon thuis en binnen moeten blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di feb 04, 2020 10:40 am 
lid

Een man uit België is besmet met het virus. Bevestigd is dat hij in hetzelfde vliegtuig zat als de Nederlanders die afgelopen weekend zijn geëvacueerd uit de Volksrepubliek China. Het is aldus een kwestie van tijd dat in ons land het geval van besmetting zich zal voordoen.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di feb 04, 2020 3:46 pm 
lid

Ik zou "aldus" weglaten, P-G. Nu is de hele opzet om "de tijd" op te rekken tot minstens een jaar. Ik sluit nog steeds niet uit dat een nare "griep" epidemie voor die tijd hier losbarst, maar dan via andere wegen.

Zo als iemand opmerkte op tv, was het wel interessant dat Afrika (voor zover wij weten natuurlijk) geen besmettingen had.... bijvoorbeeld een handelscontact bezoekt binnenkort Amsterdam en... bingo! precies op tijd om nog onopvallend met de laaste seizoensgriep mee te liften! En er zijn hier en daar nog wel een paar landen waar Chinese contacten ongemerkt en ongeweten het virus binnenbrengen.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2020 9:53 pm 
lid

Indonesië is een land waar veel contacten met Wuhan zijn. Zonder combinatie van quarantaine en controle op besmetting (die daar te duur zou uitvallen?) breekt het daar uit en we nemen aan dat dit nu al gaande is. Een veel ergere bron van besmetting ontstaat, maar omdat je er de vinger niet op kunt leggen, gaan de persoonlijke contacten en het tourism daar gewoon door. Er zou sprake zijn van 265 gerepatriëerden zonder controle.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: di feb 11, 2020 9:08 pm 
lid

Trump heeft gezegd dat zodra de lente aanbreekt het virus vanzelf naar de achtergrond zal verdwijnen, zoals elk griepvirus. Logica waar feitelijk weinig tegenin te brengen valt en best wel een verademing tussen alle complot- en hysterieverhalen.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di feb 11, 2020 10:04 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Trump heeft gezegd dat zodra de lente aanbreekt het virus vanzelf naar de achtergrond zal verdwijnen, zoals elk griepvirus. Logica waar feitelijk weinig tegenin te brengen valt en best wel een verademing tussen alle complot- en hysterieverhalen.
Feitelijk is de lente al bijna aangebroken als je kijkt naar de temperatuur. Iemand had een aantal maanden geleden gezeg dat februari een zeer koude maand ging worden. Ik zie toch echt iets anders.

Ik weet niet of je het coronavirus kunt vergelijken me een griepvirus. Van griep gaan het gros van de mensen niet dood, wel mensen die lichamelijk zwak zijn. Coronoavirus heeft al voor veel meer doden gezorgd dan SARS, Maar wat Trump vergeet is dat genetisch de mens zwakker wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di feb 11, 2020 11:16 pm 
lid

Volgens mij trok de Spaanse griep zich ook niet veel van zomer en winter aan.

Trump trekt weer even aan zijn duim, en er trappen weer mensen in.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: za feb 15, 2020 4:36 pm 
lid

Trump praat je gelukkig niet de put in, tussen gelijk en ongelijk zit nog een heel groot gat.

Heeft Trump gelijk over afname coronavirus in april?
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hee ... en-gewonn/

Wat heb ik een hekel aan uitleg die zo begint: Marc van Ranst, hoogleraar virologie aan de Universiteit Leuven geeft Trump niet graag gelijk. Maar goed, we zullen het er mee moeten doen in deze tijd waarin Trump vooral geen gelijk moet krijgen.

Warm weer
Marc van Ranst, hoogleraar virologie aan de Universiteit Leuven geeft Trump niet graag gelijk, maar is het wel eens met zijn uitspraak. "Ik ben het een paar weken al aan het zeggen. Elke dag dat we dichterbij warm weer komen, dat is een dag gewonnen." Maar op de vraag of dit in april al zal gebeuren, dat valt nog te betwisten.

Toch vindt hij het niet gek dat mensen dit denken. Zo haalt hij het voorbeeld over de SARS-epidemie uit 2003 aan. "Toen verdween het virus ook als sneeuw voor de zon in mei. En wanneer ik elk jaar kijk naar de gewone verkoudheidsvirussen, dan vind ik die vanaf april en mei ook niet meer terug." In die zin zegt hij dat coronavirussen verdwijnen als het wat warmer wordt.

Ik hou wel van dit soort optimisme, dat hebben we nodig in tijden van het niet weten.

Nog meer maatregelen in China rond coronavirus: bankbiljetten uit de roulatie
https://nos.nl/artikel/2323126-nog-meer ... latie.html

In de strijd tegen het coronavirus blijft China met nieuwe maatregelen komen. In de hoofdstad Peking gelden sinds vannacht nieuwe regels en die zijn streng: iedereen die de stad uit is geweest en terugkomt moet veertien dagen in afzondering zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: za feb 15, 2020 4:52 pm 
lid

Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik kom het hele jaar rond mensen met griepverschijnselen tegen. In de zomer minder dan in andere jaargetijden, maar ze zijn er m.i. wel. Alleen zeker niet voldoende om een epidemie te noemen. Daarvoor moeten zich 55 patiënten per 10.000 in een tijdseenheid, met griepverschijnselen zich bij de huisarts melden, waarvan dan weer 10% daadwerkelijk griep moet hebben. Zoiets, heb ik laatst gelezen. We hebben nu -op dit moment- ook officieel een griepepidemie.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: za feb 15, 2020 4:56 pm 
lid

Als je drie berichtjes omhoog had gekeken had je dit optimisme al kunnen ervaren.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: za feb 15, 2020 8:12 pm 
lid

Volgens mij heb of jij, of je telefoon of computer last van griep.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 822 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]