Het is nu za apr 04, 2020 1:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: za jan 18, 2020 10:59 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18389
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Beetje spijkers op laag water dit....

Lelystad gaat professioneel gebruikt worden en DUS heb je LVNL nodig. Het is sowieso gek dat er geen luchtverkeersleiding actief was op Lelystad.

Nu doen ze dat wel en klagen een paar kerels dat ze een stukje vrijheid kwijt zijn en niet meer zelf mogen bepalen of ze kunnen opstijgen of landen.

Met LVNL wordt Lelystad natuurlijk alleen maar professioneler en dus veiliger !
Mijn beste, in de VS zijn er duizenden vliegveldjes voor klein vliegverkeer zoals een piper wat zonder luchtverkeersleiders zit en waar de piloten middels de radio zelf de landingslichten kunnen bedienen. Pas al commercieel vliegverkeer het vliegveld wil gebruiken heb je luchtverkeersleiders nodig en uiteraard een forse tankfaciliteit.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: za jan 18, 2020 12:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 54276
Berichten: Intopic
Het hangt van de drukte of, of vliegeniers wel of niet onderling kunnen regelen wie waar in de lucht zit en wie wanneer gaat landen of opstijgen. Er zijn zelfs zat landingsstrippen op deze wereld voor commerciële luchtvaart, zonder verkeersleiding.

Alleen als het druk en daarmee onoverzichtelijk wordt is een verkeersleiding nodig. En druk, dat wil het kabinet nu juist met Lelystad. En dan van druk naar drukker. Want het blijft echt niet bij die 40.000 bewegingen per jaar.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: za jan 18, 2020 1:19 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 10152
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Het hangt van de drukte of, of vliegeniers wel of niet onderling kunnen regelen wie waar in de lucht zit en wie wanneer gaat landen of opstijgen. Er zijn zelfs zat landingsstrippen op deze wereld voor commerciële luchtvaart, zonder verkeersleiding.

Alleen als het druk en daarmee onoverzichtelijk wordt is een verkeersleiding nodig. En druk, dat wil het kabinet nu juist met Lelystad. En dan van druk naar drukker. Want het blijft echt niet bij die 40.000 bewegingen per jaar.


Vliegschaamte? Eerder vlieglust: Nederlander vaker met vliegtuig dan met auto op vakantie

Vliegschaamte? De vakantievierder lijdt eerder aan vlieglust. Uit nieuwe berekeningen blijkt dat de auto heeft afgedaan als populairste vervoersmiddel voor een buitenlandse bestemming. Het aantal vliegvakanties is in 2019 voor het eerst het aantal autovakanties voorbijgestreefd, meldt onderzoeksbureau NBTC-NIPO.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be355943/

En aan wie ligt dat nu eigenlijk ?

'Milieubewust NL' wil blijkbaar gewoon vliegen naar de zon als het even kan.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: za jan 18, 2020 3:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 54276
Berichten: Intopic
Het is goed mis met de koopkracht, en wie kan wil graag toch met vakantie.

Als je voor een paar tientjes naar Verweg kunt vliegen, heen en terug, zou je wel gek zijn als je met de auto zou gaan, wat veel duurder is. Niet alleen aan benzine, maar ook aan eventuele reparatiekosten onderweg, en niet te vergeten de parkeergelden en risico's op boetes omdat je niet goed bekend bent met de verkeersregels.

Ik geef die mensen op zich geen ongelijk.

De vraag is waarom het vliegen zo goedkoop moet zijn. En nog erger, nog goedkoper gemaakt moet worden, door meer capaciteit aan te bieden, allemaal stoelen die liefst ook weer gevuld moeten worden. Voor nog lagere prijzen, wellicht. Deed dit kabinet dit ook maar met de woningnood. '400.000 woningen tekort? Dan bouwen we er binnen vijf jaar een miljoen bij!' Meer aanbod zal tenslotte de prijzen doen dalen.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Einstein, Google [Bot], Hume, P-G en 110 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling