Lancelot schreef:
Zo is het maar net HvR. Waar mensen zijn worden fouten begaan, of het nou overheidsdienaren zijn of niet. Interessanter is te kijken hoeveel er goed gaat in vergelijking met dat er fout gaat. Je kunt wel met duizenden voorbeelden komen waarin de overheid corrupt is, als daar miljoenen voorbeelden tegenover gaat dat de overheid niet corrupt heeft gehandeld, dan is dat wel een nuance dunkt me. Wat dat betreft is het altijd wijs om data te vergelijken met andere landen. En dan behoort Nederland steevast tot de minst corrupte landen in de wereld. We leven in een fantastisch land.
Dus jij stelt iets voor in de trant van: 'we moeten al die inbrekers maar laten lopen, want natuurlijk gaat het ook fout. Je moet echter kijken naar al die gevallen dat het wel goed gaat, want de meeste mensen zjin geen inbreker.'
Tsja!
Een onderzoek instellen en dan het rapport sturen naar een voor jou gewenste uitkomst, is natuurlijk geen foutje, maar de boel bewust belazeren.
Vraagje, denk je er nog zo over, als er bij je buren wordt ingebroken en het onderzoek zo gestuurd wordt dat jij als dader eruit komt, terwijl je onschuldig bent?
Als in mijn gemeente 1x per jaar een inbraak wordt gepleegd en de laatste keer bij mijn buren en in elk van mijn omliggende gemeenten worden jaarlijks 100 inbraken gepleegd denk ik dat ik een inbraakluwe gemeente woon. Zou dan natuurlijk fijn zijn als er helemaal geen inbraken in mijn gemeente plaatsvinden, maar ik denk dan niet dat ik een draadje zou openen op een forum om te klagen over het inbraakgevaar in mijn gemeente.