Het is nu za dec 15, 2018 1:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2018 4:47 pm 
lid

Dat gelooft toch geen hond: https://www.trouw.nl/groen/nederlanders ... ~afa8d739/

Wat ik wel bereid ben om te geloven is dat mensen zulke dingen ZEGGEN. Maar er is een wereld van verschil tussen zeggen en doen. We leven in een schijnheilig land en de vleesconsumptie is daarvan een voorbeeld. Al tientallen jaren eet ik weinig vlees, veel minder dan mijn omgeving en vaak ook nog om sociale redenen, want anders wordt je niet eens geaccepteerd! Altijd om dierenlevens te sparen, soms ook omdat veel vlees niet zo gezond schijnt te wezen. Want Nederlanders eten enorme massa's vlees.

Jammer dat Nederlanders zo graag door de knieen gaan voor milieuradicalen en veganisten. Want dat is hoe het werkt in onze maatschappij, waarbij hetgeen we zeggen niet zal zijn wat we gaan doen. Laten we die lui die ons hun wil willen opleggen (na een keurig proces, en indien veroordeeld) opsluiten en zonder hen besluiten om eens minder dan 100 gram vlees- en vleeswaren per dag naar binnen te werken.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2018 8:42 pm 
lid

Een hond gelooft dat niet, maar burgers in Nederland zijn gevoelig voor zulke vraagstellingen. Wijzen naar 10 procent uitstoot door de landbouw is gemakkelijker dan kijken naar de 90 procent uitstoot van andere bronnen. Ik las vanmorgen een reactie met een vraag op dit artikel: "om files te bestrijden moet het aantal auto's omlaag. Levert u die van u zelf in of moet de auto van de buurman weg?"

En door de knieën gaan, we gaan er voor alles door tegenwoordig. Dat begon vanmorgen met het bericht over de fabrikant van de Stint die het faillissement ging aanvragen, die moet misschien noodgedwongen bezuinigen op de eerste levensbehoeften.

Terwijl de rest gul kan blijven uitgeven: Dure Tesla slurpt subsidie
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628 ... t-subsidie

Het CDA vindt het hoog tijd worden dat het voordeel wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op. Voor veel minder geld kan er meer CO2-uitstoot bespaard worden, zeggen de CDA’ers. Zo kunnen er bijvoorbeeld huizen geïsoleerd worden en zo’n maatregel komt niet vooral ten goede aan mensen die zich peperdure auto’s kunnen veroorloven.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 9:58 am 
lid

Lies schreef:
Levert u die van u zelf in of moet de auto van de buurman weg?"

Waarom leidt regen zo vaak tot monsterfiles in ‘filemaand’ november?

Het ingaan van de wintertijd en zware regenval zullen de Nederlandse autowegen dinsdagavond naar verwachting ernstig verstoppen. Rijkswaterstaat waarschuwt voor 400 kilometer avondspits, waar die normaal zo’n 150 kilometer lang is. Vorig jaar ging het op dezelfde dinsdagavond eind oktober zelfs om 500 kilometer.

Regent het flink, dan zijn de files dikwijls fors. Wat maakt de impact van regen eigenlijk zo groot? ‘Men wordt onzeker’, constateert Karel Brookhuis, hoogleraar verkeerspsychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Het zicht wordt slechter en dan laten sommige automobilisten het gaspedaal wat los. Anderen blijven gewoon met 140 over de linkerbaan crossen.’ Dat verschil veroorzaakt problemen. ‘Meer variatie in snelheid en in afstand betekent meer onverwachte rembewegingen. En hup, je hebt een file’, aldus de verkeerspsycholoog.

Misschien kan Kieskompas hierover ook een 'wetenschappelijk onderzoek' doen in opdracht van Greepeace. Lekker opdrachtje op een regenachtige dag die startte met veel berichten over minder van dit en van dat.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 11:41 am 
lid

Dan zal blijken, bij zorgvuldig onderzoek, meer gebaseerd op het handelen dan op het praten, dat de auto van de buurman minder nodig is dan die van ons...

Het Greenpeace-gestuurd nepnieuws is "here to stay". Belangrijk dus dat enkelingen blijven opletten hoe het allemaal werkt, en er tussen uit halen wat de werkelijke feiten zijn. De zijn voor vlees dat we er niet aan toe komen om goed te eten; vlees, zo is me opgevallen, is sneller te bereiden dan groenten. We komen laat van ons werk, verlaat door files en lange afstanden die we nu naar ons werk moeten wat veel verder weg ligt van huis dan vroeger: een gevolg van een combinatie van emancipatie en arbeidsmarktliberalisering. Liberalen stellen die twee heilige huisjes natuurlijk niet ter discussie, en onderzoek zal niet worden gedaan dus kijk maar om je heen: er is geen tijd meer over. Gemaksvoedsel heeft het goed toebereid voedsel van moeder / grootmoeder overgenomen. Het wordt te laat en in te grote hoeveelheden snel naar binnengewerkt en vlees past in dat patroon ook wel.

Maar let op hoe vlees wordt bereid: dat is vaak met aanbranden en zwart worden, en het vet, de olie wordt bij het braden verhit waarbij de arme bereider zich blootstelt aan de vreselijkste dampen die veel gevaarlijker zijn dan alle slechts wat hij als automobilist ook al binnen kreeg. Want de arme lui die in hun flatje vlakbij de drukke weg wonen krijgen, ze zitten tijdens verkeersuren te lang thuis binnen, maar de automobilist die uren lang op de weg moet zitten en daar de hoogste concentraties opsnuift, gaat daarmee door als hij het vlees braadt.

De diazinon, terbufos en parathion van vroeger die nu de pers halen, het is allemaal mostert na de maaltijd, want al heel lang verdwenen uit de landbouw. Maar het haastige leven blijft zijn slachtoffers vragen. Vergeet daarom niet om in de horeca tot rust te komen met een rare of medium rare gebakken biefstuk en een goed glas wijn! Thuis af en toe een groentepizza met een hand noten, kost ook geen voorbereidingstijd.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 12:54 pm 
lid

Helaas worden we steeds meer afhankelijk van de auto met de losse contracten voor werk en verslechtering van het openbaar vervoer. Steeds meer lijnen worden opgeheven. Verhuizen naar je werk is derhalve vaak geen optie meer.

Er wordt een onsamenhangend beleid gevoerd in Nederland. Er wordt niet nagedacht over de gevolgen van het ene besluit voor andere zaken. Nu moet er weer 1000 km aan rijbanen bijkomen, maar dat zal de files niet oplossen. Er zullen nieuwe flessenhalzen ontstaan.

Dat wat betreft de auto's.

Echt minder vlees gaat er echt niet worden gegeten. Alles wordt duurder en er zal steeds meer plofvlees worden aangeschaft.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 5:43 pm 
lid

Dat laatste is waar. Omdat de supermarkten al jaren speciale eisen stellen aan met name kip valt daar niks meer te veranderen maar de horeca koopt de gewone ouderwetse kip, door activisten omgedoopt tot plofkip. De drukbezette professional (vooral de alleenstaanden onder hen) zoeken hun gezelligheid in de horeca wat allereerst resulteert in weer minder speciaalvlees.

Ook dat is tijdelijk want de speciale merken, steeds vaker ook met 1, 2 of 3 sterren, zijn toch in opkomst en de horeca gaat vroeg of laat wel "om". Met het toenemen van de belangstelling voor deze dingen gaat de prijs omlaag want men profiteert van schaalgrootte, in logistiek en bij op de boerderij waar een paar honderdduizend kippen per bedrijf de norm is.

Vandaag staat in de Telegraaf dat de prijs van voedsel omhoog gaat omdat de eisen aan dit voedsel omhoog gaan en omdat alle externe effecten doorbelast worden aan de consument. Zo worden de telers van planten en van dieren wel gestimuleerd om elke vorm van milieubelasting te voorkomen. De hoge investeringen gaan we inderdaad uiteindelijk wel betalen via de prijzen in de supermarkt en de ABN AMRO waarschuwt nu dat, vanaf nu, de prijzen van voedsel gaan stijgen.

Jammer als het je niet bevalt want hierover wordt burgers misschien via een vage enquete iets gevraagd, maar niet concreet bij de supermarkt waarbij er gelijk wordt afgerekend. De burgers hopen er het beste van en denken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Intussen horen we dat veruit de meeste groepen burgers sinds de val van Lehman Brothers in koopkracht achteruit zijn geboerd. Dat proces van achteruitgang van koopkracht, dat gaat door. Wilders noch de SP kunnen het stoppen en dat willen ze ook niet anders werkten ze wel beter samen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 6:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat laatste is waar. Omdat de supermarkten al jaren speciale eisen stellen aan met name kip valt daar niks meer te veranderen maar de horeca koopt de gewone ouderwetse kip, door activisten omgedoopt tot plofkip. De drukbezette professional (vooral de alleenstaanden onder hen) zoeken hun gezelligheid in de horeca wat allereerst resulteert in weer minder speciaalvlees.

Ook dat is tijdelijk want de speciale merken, steeds vaker ook met 1, 2 of 3 sterren, zijn toch in opkomst en de horeca gaat vroeg of laat wel "om". Met het toenemen van de belangstelling voor deze dingen gaat de prijs omlaag want men profiteert van schaalgrootte, in logistiek en bij op de boerderij waar een paar honderdduizend kippen per bedrijf de norm is.

Vandaag staat in de Telegraaf dat de prijs van voedsel omhoog gaat omdat de eisen aan dit voedsel omhoog gaan en omdat alle externe effecten doorbelast worden aan de consument. Zo worden de telers van planten en van dieren wel gestimuleerd om elke vorm van milieubelasting te voorkomen. De hoge investeringen gaan we inderdaad uiteindelijk wel betalen via de prijzen in de supermarkt en de ABN AMRO waarschuwt nu dat, vanaf nu, de prijzen van voedsel gaan stijgen.

Jammer als het je niet bevalt want hierover wordt burgers misschien via een vage enquete iets gevraagd, maar niet concreet bij de supermarkt waarbij er gelijk wordt afgerekend. De burgers hopen er het beste van en denken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Intussen horen we dat veruit de meeste groepen burgers sinds de val van Lehman Brothers in koopkracht achteruit zijn geboerd. Dat proces van achteruitgang van koopkracht, dat gaat door. Wilders noch de SP kunnen het stoppen en dat willen ze ook niet anders werkten ze wel beter samen.

De SP voert druk actie.
De PVV stemt vrolijk met de VVD mee in de meeste lastenverzwarende zaken.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 7:28 pm 
lid

Ik las het bericht in de Telegraaf vanmorgen ook: Boodschappen fors duurder
https://www.telegraaf.nl/financieel/273 ... rs-duurder

De bank stelt dat de maatschappelijke kosten van niet-biologische teelt tot wel twee keer zo hoog zijn als de teelt van biologische groente. Zo kost de productie van een hectare niet-biologische bloemkool de samenleving 681 euro, vooral aan uitstoot broeikasgassen en slechtere waterkwaliteit. Teelt van biologische bloemkool kost maar 360 euro, terwijl een bio-bloemkool bijna een euro duurder is in de winkel.

De Emmeloordse akkerbouwer Michiel van Andel voerde vanmorgen al een discussie met deze rekenwonders over verborgen kosten en een samenspel van deze bank met EOSTA.

Het lijkt wel of we over alles de verkeerde cijfers krijgen om ons allen een bepaalde richting op te duwen.

Akkerbouwer haalt gelijk bij Reclame Code Commissie
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -commissie

De Emmeloordse akkerbouwer Michiel van Andel heeft dinsdag gelijk gekregen bij de Reclame Code Commissie (RCC). Van Andel diende een klacht in tegen Bionext, de brancheorganisatie van de biologische sector. Dit omdat ze volgens hem een misleidend reclamefilmpje publiceerden op Facebook en YouTube.

"Hierdoor zetten ze de reguliere boeren in een kwaad daglicht en presenteren ze hun eigen biologische sector op een manier die niet waar is", legt Van Andel uit.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 8:03 pm 
lid

Ik koop wel bio-producten (graag fruit) maar ik koop meest gangbaar. Wat schetste mijn verbazing toen mijn biowinkel grote plakkaten aan het raam had hangen met de claim dat alleen zij "geen gif" gebruikten. Dit zal wel op hetzelfde neerkomen als waar deze Van Andel tegen protesteert.

Als klant voor biologische producten ben ik geen voorstander van zulke stompzinnige claims. Die gaan uit van een platte chemofobie, van het soort waar onze ouders eerder baat bij hadden gehad, in hun jonge jaren, dan wij die immers in een (Europese) wereld leven waar bij de geringste twijfel producten ook al worden verboden of uitgefaseerd. Ik heb het bij diazinon op Wikipedia gecontroleerd: algeheel verbod sinds 2007 en ik mag er bij zeggen: zeer, zeer terecht! Maar al jaren daarvoor werd ik door een tuinder (zonder geitenwollen sokken) gewaarschuwd voor diazinon! Vandaag de dag gebruiken zowel gangbaar als biologisch werkende boeren (elk hun eigen) giftige bestrijdingsmiddelen, maar zonder noemenswaardig risico voor consumenten.

De milieu-activisten en de verkopers van biologisch moeten zich verre houden van simplistische bangmakerij zoals die het gemakkelijkst lijkt te gaan aan de hand van situaties uit de vorige eeuw. Laten ze zorgen dat biologisch zich niet negatief (afzetten tegen anderen), maar positief gaat profileren tegenover "gangbaar" dat immers ook snel vooruit gaat en ook steeds meer positieve kwaliteitsargumenten kent, waardoor de ene gangbare teler zich onderscheidt van de andere. Dan blijft er positieve competitie, zoals het hoort bij een goed kapitalisme.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di okt 30, 2018 10:52 pm 
lid

Echt geen nep-nieuws! Ik eet 50% minder vlees t.o.v. vorig jaar. Ik ben geen Nederlanders maar een Nederlander. En zo zijn er veel, veel meer.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 1:08 am 
lid

Die indruk heb ik ook Wortel. Ik ben tamelijk wars van anekdotisch bewijs, maar wat ik om mij heen hoor staaft wel het bericht in de Trouw. Ik heb de indruk dat mensen meer bewust eten en ook er voor kiezen om niet elke dag vlees te eten. Ik denk dat het bericht in de Trouw gewoon klopt.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 6:53 am 
lid

https://www.foodlog.nl/artikel/overzich ... onsumptie/

https://www.trouw.nl/groen/na-jaren-van ... ~a1eeac40/

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 10:27 am 
lid

Er wordt zo veel geroepen. De daling van de vleesconsumptie gaat helemaal niet zo snel als je het met al het geschreeuw vergelijkt: https://www.distrifood.nl/assortiment/n ... 1540973549 - en ENQUETES zijn zeker geen goede manier om de vleesconsumptie te schatten!

GROSSO MODO blijft het 100 gram en het geblaat dat we zo verschrikkelijk minderen, komt van ons als activistische eenlingen die niks te doen hebben en daarom 's avonds laat en 's nachts nog tijd hebben om iets te twitteren en te forummen. Een wonderbaarlijk hoog getal, 100 gram, omdat het een gemiddelde is waar ook vegetariers en weinig-eters tussen zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 11:05 am 
lid

Rightnow schreef:
Er wordt zo veel geroepen. De daling van de vleesconsumptie gaat helemaal niet zo snel als je het met al het geschreeuw vergelijkt: https://www.distrifood.nl/assortiment/n ... 1540973549 - en ENQUETES zijn zeker geen goede manier om de vleesconsumptie te schatten!

GROSSO MODO blijft het 100 gram en het geblaat dat we zo verschrikkelijk minderen, komt van ons als activistische eenlingen die niks te doen hebben en daarom 's avonds laat en 's nachts nog tijd hebben om iets te twitteren en te forummen. Een wonderbaarlijk hoog getal, 100 gram, omdat het een gemiddelde is waar ook vegetariers en weinig-eters tussen zitten.

Het is als met contant geld. Er zouden ook steeds minder mensen zijn die contant betalen. In werkelijkheid is het nog steeds bijna de helft.
Downplayen is vaak bedoeld om de publieke opinie te beinvloeden en mensen tot paria te bestempelen. Of het nu gaat over contant betalen, of roken of vleesconsumptie. 'Je spoort niet als je nog contant betaald, rookt of vlees eet! Het moet afgeschaft of verboden worden!'

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 11:22 am 
lid

wortel schreef:
Echt geen nep-nieuws! Ik eet 50% minder vlees t.o.v. vorig jaar. Ik ben geen Nederlanders maar een Nederlander. En zo zijn er veel, veel meer.

Dat is heel bijzonder, Wortel! Hoop dat het voor je brengt wat je er van verwacht en dat je je er beter bij gaat voelen. Er zijn heel veel mensen waar dat zo voor werkt maar het is heel persoonlijk... ieder mens reageert anders op voedsel.

Om mij heen zie ik het nooit; iedereen blijft eten wat hij altijd al at, behalve als men ziek wordt. Ook mijn eigen patroon dateert sterk uit mijn twintiger jaren en ik zie nu ook weer bij de kinderen hoe het eetpatroon al vroeg uitkristalliseert. De meisjes die lief en idealistisch zijn, moeten met zuivel en eieren, en soms ook met ijzersupplement en methylcobalamine hopen dat ze niet tekort komen. De jongens blijven vaak extra vlees eten nadat de groei al is gestopt. Heel goed als je je mogelijkheden pakt om tussen het 20e jaar en het 70e jaar ook eens keuzes te maken!

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 11:26 am 
lid

Rightnow schreef:
Dan zal blijken, bij zorgvuldig onderzoek, meer gebaseerd op het handelen dan op het praten, dat de auto van de buurman minder nodig is dan die van ons...

Het Greenpeace-gestuurd nepnieuws is "here to stay". Belangrijk dus dat enkelingen blijven opletten hoe het allemaal werkt, en er tussen uit halen wat de werkelijke feiten zijn. De zijn voor vlees dat we er niet aan toe komen om goed te eten; vlees, zo is me opgevallen, is sneller te bereiden dan groenten. We komen laat van ons werk, verlaat door files en lange afstanden die we nu naar ons werk moeten wat veel verder weg ligt van huis dan vroeger: een gevolg van een combinatie van emancipatie en arbeidsmarktliberalisering. Liberalen stellen die twee heilige huisjes natuurlijk niet ter discussie, en onderzoek zal niet worden gedaan dus kijk maar om je heen: er is geen tijd meer over. Gemaksvoedsel heeft het goed toebereid voedsel van moeder / grootmoeder overgenomen. Het wordt te laat en in te grote hoeveelheden snel naar binnengewerkt en vlees past in dat patroon ook wel.

Maar let op hoe vlees wordt bereid: dat is vaak met aanbranden en zwart worden, en het vet, de olie wordt bij het braden verhit waarbij de arme bereider zich blootstelt aan de vreselijkste dampen die veel gevaarlijker zijn dan alle slechts wat hij als automobilist ook al binnen kreeg. Want de arme lui die in hun flatje vlakbij de drukke weg wonen krijgen, ze zitten tijdens verkeersuren te lang thuis binnen, maar de automobilist die uren lang op de weg moet zitten en daar de hoogste concentraties opsnuift, gaat daarmee door als hij het vlees braadt.

De diazinon, terbufos en parathion van vroeger die nu de pers halen, het is allemaal mostert na de maaltijd, want al heel lang verdwenen uit de landbouw. Maar het haastige leven blijft zijn slachtoffers vragen. Vergeet daarom niet om in de horeca tot rust te komen met een rare of medium rare gebakken biefstuk en een goed glas wijn! Thuis af en toe een groentepizza met een hand noten, kost ook geen voorbereidingstijd.
In Pauw, vlees is een afbakbroodje geworden, wat er in de supermarkt ligt zit geen smaak aan volgens culinair journalist Joel Broekaert.

Rosanne Hertzberger en Joël Broekaert over bewustwording van ons voedsel
https://pauw.bnnvara.nl/media/427955

Ik ben opgegroeid in een omgeving van landbouw en veeteelt, daarna een periode van kennis maken van wonen in de stad, maar nu gelukkig weer terug. Dat opgroeien hield in dat je als kind stond te kijken naar je moeder die een kip de nek omdraaide en een vader die tijdens het slachten een soort biologieles gaf wat er allemaal in zo'n kip zat en waar het voor diende. En zo ging het bij veel mensen hier, want bij een koe of een varken verliep het proces niet anders. Bij jagers zie je dit ritueel ook nog. Het op waarde schatten wat er op je bord komt te liggen, altijd met mate, want veel is niet lekker. We moeten allemaal weer eens leren proeven zegt Broekaert dan ook terecht in de uitzending.

We staan er niet meer bij stil hoe het voedsel op ons bord komt in een groot deel van de wereld, maar leveren wel veel commentaar.Gisteren zag ik twee reportages over de landbouw in Duitsland, het overleven van DDR boeren en wat de droogte dit jaar veroozaakte.

Rübe, Roggen, reiche Ernte
https://www.mdr.de/tv/programm/sendung8 ... 720aa.html

De meeste consumenten worden pas wakker als er schappen leeg raken in de winkels, of dat de prijzen hoger worden. Ik denk soms laat het maar gebeuren, dan komt misschien het gevoel voor de waarde van voedsel terug. En de waardering voor deze beroepsgroep die goed zijn in het overleven. De nuance ontbreekt zeggen de twee heren (een tovenaar en profeet) in gesprek met minister Schouten in onderstaand artikel:

‘Voor duurzamere landbouw moeten we nú over onze dogma’s heen stappen’
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... gmas-heen/

Maar, zeggen beiden, met één gesprek van anderhalf uur los je de tegenstelling niet op. ‘Ik proef toch wel wat toenadering’, zegt minister Schouten opgewekt. Ze biecht op blij te zijn het niet als enige lastig te hebben in het gepolariseerde landbouwlandschap. ‘Het meest geruststellend vind ik dat jullie er op mijn stoel toch ook niet direct uitkomen.’

Landbouwminister Schouten zet deur op kier voor genetische modificatie
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc9fbf22/

In haar pogingen de landbouw te verduurzamen, wil minister Carola Schouten gebruikmaken van een ‘lichte vorm’ van genetische modificatie. Met bedrijven, boeren en Universiteit Wageningen onderzoekt ze momenteel wat de mogelijkheden zijn om te experimenteren met de zogeheten CRISPR-Cas-methode.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 11:32 am 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:

Het is als met contant geld. Er zouden ook steeds minder mensen zijn die contant betalen. In werkelijkheid is het nog steeds bijna de helft.
Downplayen is vaak bedoeld om de publieke opinie te beinvloeden en mensen tot paria te bestempelen. Of het nu gaat over contant betalen, of roken of vleesconsumptie. 'Je spoort niet als je nog contant betaald, rookt of vlees eet! Het moet afgeschaft of verboden worden!'

Het is een minderheid die "de spraakmakende gemeente" is. Vaak hoog opgeleid, men noemt zichzelf progressief en liberaal maar heeft eigenlijk moeite om te accepteren dat anderen niet dezelfde keuze maken, en ook om te accepteren dat er heel logische redenen zullen bestaan voor die keuzen.

Ook die anderen zijn onze buren, onze medeburgers, onze klanten.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 12:24 pm 
lid

Rightnow schreef:

Hah?

Rightnow schreef:
Wat ik wel bereid ben om te geloven is dat mensen zulke dingen ZEGGEN.

Ok...

Rightnow schreef:
Al tientallen jaren eet ik weinig vlees, veel minder dan mijn omgeving en vaak ook nog om sociale redenen, want anders wordt je niet eens geaccepteerd!

Mja, waar te beginnen... Dus jij gelooft niet dat mensen bereid zijn minder vlees te eten, maar zelf geeft je aan minder vlees te eten om 'sociale redenen'. Oftewel er is blijkbaar een werkend mechanisme waardoor mensen minder vlees eten volgens jou, maar dat geloof je niet.

Je maakt het zo wel weer verwarrend.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 2:05 pm 
lid

Het is een kwestie van goed lezen en proberen elkaar te begrijpen.

Over de noten waarover Rightnow eerder sprak kan je tegenwoordig ook leuke weetjes vinden, daar kan de stedeling zeker mee uit de voeten:

Nut Milking EXPOSED
https://www.youtube.com/watch?v=JJCTIPWPNtw

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 7:51 pm 
lid

Voedselbossen, sprookjesbossen, eikels leren eten de afgelopen week en vanmorgen op de radio dit bericht. Moeten we ons gaan voorbereiden op afschuwelijk voedsel?

'Experiment met afschuw is belangrijk voor het voedsel van de toekomst'
https://nos.nl/artikel/2257657-experime ... komst.html

Waarom gruwelt de een van voedsel, dat de ander als een delicatesse beschouwt? Die vraag staat centraal bij de interactieve tentoonstelling Disgusting Food in de Zweedse stad Malmö, waar bezoekers volgens de organisatie de smerigste gerechten van de wereld kunnen proberen.

"Afschuw is een basis-emotie die we moeten onderzoeken om het voedsel van de toekomst, zoals insecten, te leren eten", zegt initiatiefnemer en psycholoog Samuel West.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]