Lies schreef:
Wolfgar schreef:
Voor mij is dit totale plaatje het schrikbeeld van eenzaamheid, sfeerloosheid, identiteitsloos, fantasieloos, koud, akelig, maar wel een uitstekende weergave van de periode waarin we leven. Architecten en zogenaamde kunstenaars hebben het voor elkaar gekregen om de wereld lelijk tot heel erg lelijk te maken, wanneer dat de tegenwoordige uitdaging is zijn ze daar op weergaloze manier in geslaagd. En dan vinden wij het gek dat er steeds meer depressieve mensen komen en steeds meer zelfmoorden worden gepleegd, wanneer dit plaatje onverhoopt mijn uitzicht zou zijn dan kocht ook ik een hemelfiets.
Jakkes, wat weer negatief. Ik heb een zwak voor noordelingen, die brengen vaak wat licht in de duisternis......zo ook dit kunstwerk.
Sorry, ik zou liegen wanneer ik het anders zag. Ik heb het geluk gehad veel van de wereld te mogen zien door mijn werk, dat heeft mij inzicht gegeven over hoe fantasieloos en kil de wereld van de architectuur en de moderne kunstenaars is. De architect is meer bezig met value engineering i.p.v. iets moois te creëren. Kunstenaars zijn slechts bezig om iets anders te maken dan wat er al is, zelfs het vakmanschap en de kunst worden volledig aan de kant geschoven, als het maar anders is, mooi is niet meer van belang. Geef mij maar de oude meesters en de oude architecten, wereldsteden bezoeken doe ik ook alleen in de oude centra, de nieuwbouwwijken of wolkenkrabbers zijn mij een doorn in het oog, slechts een paar oude wil ik nog wel bezoeken, maar die glazen torens interesseren mij geen moer. Laten we het er op houden dat smaken verschillen, doch over mooi en lelijk zouden mensen toch meer overeenkomsten behoren te hebben.