Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Ja, die ken ik, die sollicitatieplicht. Dan wordt gesolliciteerd op banen waar ze niet voor in aanmerking komen gezien kennis en ervaring, krijgen ze een afwijzing en voilà, aan de plicht is voldaan. Heb zelfs letterlijk brieven gekregen met de volgende inhoud: Hierbij solliciteer ik op de functie van (ik noem maar wat) magazijnmedewerker. Ik heb geen ervaring en heb ook vaak pijn in mijn rug, maar wil me graag inzetten. Ik snap het als u mij niet geschikt vindt, maar wilt u dan a.u.b. dat schriftelijk laten weten, want dat heb ik nodig voor mijn uitkering.
Dat wordt bij controles niet gepikt.
Je zal ze de kost moeten geven, de mensen die het wel best vinden, een makkelijk leventje vinden met uitkeringen en maximale toeslagen, lekker relaxt elke dag aan de koffie met de buurvrouw, elke dag in je eigen ritme opstaan en geen gezanik aan je hoofd van een ploegleider of andere baas op het werk, en dat ze dan minder te besteden hebben, interesseert ze geen biet. Ze hebben hun natje en droogje, hun huurwoninkje, een bed, een bank en een tafel en dat het niet altijd allemaal nieuwe spullen zijn, maar soms krijgertjes, soms via de kringloop, geen probleem. De bank zit er niet minder lekker door, zeggen ze dan.
Nog daargelaten de moslim-gezinnen waarin de man werkloos is en de vrouw niet aangesproken wordt om te gaan werken, want dat heeft men uit "respect voor de cultuur" lange tijd nagelaten. Maar ook met een hoofddoek om kan je ergens schoonmaken, of in de keuken helpen, of een plantsoen schoffelen. Maar die gezinnen bleven dus buiten schot, want tja, de cultuur, en daarin is het niet gebruikelijk dat vrouwen werken, dus afblijven. Onzin. Andere vrouwen worden er wél op aangesproken, dus waarom moslim-vrouwen niet?
Volgens mij ben je vooroordelen aan het spuien.