Het is nu do maart 30, 2023 3:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2181  BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2023 10:13 pm 
lid

baedeker schreef:
Julien Sorel schreef:
baedeker schreef:
Juul gaat op de snufferd met z'n bewering dat Churchill pas een alliantie met Moskou sloot nadat de nazi’s waren verslagen.
In plaats van een 'sorry baedeker, je hebt gelijk' krijg je dan dit soort getrol.
Wat een afgang.

:lol:
Op welke alliantie doelt Baedeker?

Doei trol
:bye:

Je weet het niet hè?

Je bent af.

:luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#2182  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2023 2:58 am 
lid

Lies schreef:
Vroeger was het streven om alles samen te doen en had je schijt aan 'machomannen'. Gezamenlijk op weg met vallen en opstaan naar emancipatie, maar tegenwoordig moet iedereen z'n eigen speelhoek, zoals heel ver terug in de tijd.

Skatepark voor vrouwen en lhbtq’s geopend in Zuidoost: ‘Al die mannen kan intimiderend voelen’
https://www.parool.nl/amsterdam/skatepa ... ~b9b77ba6/

In Zuidoost werd zaterdag een skatepark voor vrouwen en lhbtq’s geopend. Bij de machomannen op de doorsnee skatebaan voelt deze groep skaters zich minder op zijn plaats. ‘Hier voel ik me vrij.’

Initiatiefnemer Selma Hamouda (31) van skatepark Paasheuvelweg voor vrouwen en lhbtq’s kan er kort en bondig over zijn. “Skaten wordt veel door mannen beoefend. Op een skatepark doen ze stoer en sloven ze zich uit. Ze pakken hun ruimte en dat allemaal kan voor vrouwen en queers intimiderend aanvoelen. Want je moet wel lef hebben om ertussen te springen.”

En dat is nu juist het leven, heb lef en spring er tussen!!

Onderhand beseft niemand meer hoezeer mannen elkaar op de spits drijven en hoe waardevol dat is voor iedereen. Maar laat de dames en degenen die zich, zogenaamd of niet, met hen identificeren vooral hun gang gaan in hun indoor paradijsjes. Wel zo veilig – maar verwacht er geen emancipatoire wonderen van.

Profiel  

Bericht nummer:#2183  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2023 8:02 am 
lid

animo schreef:
Lies schreef:
Vroeger was het streven om alles samen te doen en had je schijt aan 'machomannen'. Gezamenlijk op weg met vallen en opstaan naar emancipatie, maar tegenwoordig moet iedereen z'n eigen speelhoek, zoals heel ver terug in de tijd.

Skatepark voor vrouwen en lhbtq’s geopend in Zuidoost: ‘Al die mannen kan intimiderend voelen’

In Zuidoost werd zaterdag een skatepark voor vrouwen en lhbtq’s geopend. Bij de machomannen op de doorsnee skatebaan voelt deze groep skaters zich minder op zijn plaats. ‘Hier voel ik me vrij.’

Initiatiefnemer Selma Hamouda (31) van skatepark Paasheuvelweg voor vrouwen en lhbtq’s kan er kort en bondig over zijn. “Skaten wordt veel door mannen beoefend. Op een skatepark doen ze stoer en sloven ze zich uit. Ze pakken hun ruimte en dat allemaal kan voor vrouwen en queers intimiderend aanvoelen. Want je moet wel lef hebben om ertussen te springen.”

Onderhand beseft niemand meer hoezeer mannen elkaar op de spits drijven en hoe waardevol dat is voor iedereen. Maar laat de dames en degenen die zich, zogenaamd of niet, met hen identificeren vooral hun gang gaan in hun indoor paradijsjes. Wel zo veilig – maar verwacht er geen emancipatoire wonderen van.
Feitelijk zijn we bezig zoals moslims het al jaren willen: man en vrouw scheiden bij sport, ontspanning etc. Wat een idee :wacko:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#2184  BerichtGeplaatst: do maart 02, 2023 2:30 am 
lid

Biertje schreef:
animo schreef:
Lies schreef:

Feitelijk zijn we bezig zoals moslims het al jaren willen: man en vrouw scheiden bij sport, ontspanning etc. Wat een idee :wacko:

Feitelijk niet, want volgens 'ons' zijn man en vrouw inwisselbaar – ons 'gender' is ons immers maar zo'n beetje aangepraat, we worden geboren als onbeschreven blad – en moeten transvrouwen (geboren mannen) DUS gewoon met cisvrouwen (geboren vrouwen) kunnen sporten, hun records verbreken, hen smadelijk verslaan in zwem- en renwedstrijden en triomfantelijk de hersens inslaan bij vechtsporten; want leve de emancipatie!

Het is om dol van te worden hoe destructief en ontzettend DOM dat hele idee is.

Maar dat heeft vrij weinig te maken met het inclusieve skatingparadijs. Dat zijn allemaal krabbelaars, en ook die hebben te maken met het simpele feit dat ook mannelijke amateurskaters enorm intimiderend zijn. Ze gaan iedereen links en rechts voorbij, met de energie en bravoure die masculiniteit eigen is.

De inclusiviteit die ook die mannen aan de dag leggen (!) – zoals blijkt uit het artikel dat Lies aanhaalde – is niet genoeg. Ze blijven intimiderend. Dat snap ik heel goed.

...En dan kan je twee dingen doen. Volg Lies' advies en blijf sporten met de masculiene mannen; of je hen nu fysiek aankunt of niet, je kunt allicht van hen leren (en merk op: andersom werkt dat niet). Maar dan moet je wel leren accepteren dat masculiniteit de koning van de sporten is en niet terugdeinzen omdat 'mannen de norm zijn' alsof dat per definitie SLECHT is – zoals we al decennia ingepeperd krijgen met weinig anders dan quasi-empatisch gebabbel vermomd als wetenschappelijk onderzoek.

Of je trekt je terug in je eigen bubbel en hoopt dat je daar kan groeien. Maar uit Lies' artikel blijkt weinig van de wil om te groeien. Het gaat vooral om het veilige gevoel. Als dát is wat je wilt, ga vooral je gang. – Maar laat de pretenties varen. Die heb je namelijk niet: het veilige gevoel staat voorop. Verwacht dus geen applaus, tenzij uit een povere opvatting van beleefdheid.

Om over na te denken:

Een te lage dunk van jezelf is de armzaligste vorm van hoogmoed.
– Godfried Bomans

Profiel  

Bericht nummer:#2185  BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2023 10:27 am 
lid

Woke te lijf met humor: ’Schreeuwt om ironisch verzet’ zegt schrijver/columnist Sylvain Ephimenco in de Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1627135 ... sch-verzet

Wat is er mis met woke?
„Alles. Een tijd geleden ben ik begonnen om verschijnselen als cancelen en censuur met woorden aan te vallen, en met dit boek zit ik in de tweede fase: woke met humor bestrijden, belachelijk maken.”
„Dat is een mooi wapen, mooier dan roepen dat de vrijheid van meningsuiting wordt aangetast en dat cancelen de geur van fascisme verspreidt. Enige luchtigheid kan geen kwaad, al moeten we niet vergeten dat woke het embryo is van een gevaarlijke beweging.”

Vanmorgen kwam ik onderstaand twitterbericht tegen en zo moeten we toch niet met elkaar omgaan.....'hij weet dat zijn gif zijn werk al heeft gedaan'?

K. Vlaardingerbroek: Volgens cultuurpers ben ik door de NTR gedwongen op te stappen, omdat ik mensen van kleur en vrouwen zou achterstellen. Deze valse beschuldiging publiceert Schaap zonder hoor en wederhoor toe te passen. Nu schrijft Schaap zalvend. Hij weet dat zijn gif zijn werk al heeft gedaan.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#2186  BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2023 10:46 am 
lid

'Wokies die willen dat boeken herschreven worden naar zoals zij het willen, zijn te lui om zelf een boek te schrijven!'

Profiel  

Bericht nummer:#2187  BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2023 1:35 pm 
lid

Die Wijbrand Schaap spoort echt niet .

https://cultureelpersbureau.nl/author/w ... A8KY3bMLIU

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#2188  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 2:55 am 
lid

Lies schreef:
Vanmorgen kwam ik onderstaand twitterbericht tegen en zo moeten we toch niet met elkaar omgaan.....'hij weet dat zijn gif zijn werk al heeft gedaan'?

K. Vlaardingerbroek: Volgens cultuurpers ben ik door de NTR gedwongen op te stappen, omdat ik mensen van kleur en vrouwen zou achterstellen. Deze valse beschuldiging publiceert Schaap zonder hoor en wederhoor toe te passen. Nu schrijft Schaap zalvend. Hij weet dat zijn gif zijn werk al heeft gedaan.

Het is nog iets erger. Is Schaap alweer vergeten wat zijn eigen site over Vlaardingerbroek heeft gepubliceerd?

Het is immers juist Vlaardingerbroek die dit seizoen vrouwelijke componisten ruim baan geeft in zijn omroepserie. Dat hij deze zou veronachtzamen kan dus niet gezegd worden.

Ondertussen zijn er op 18 mei in Vlaardingerbroeks eigen NTRZaterdagMatinee veel ‘vrouwelijke noten’ te beluisteren. – In de verhouding 4/5 in het voordeel van de dames! De enige man op het programma is Sander Germanus, wiens Im Vortex zijn wereldpremière beleeft. Daarnaast klinken stukken van Unsuk Chin, Rebecca Saunders, Carola Bauckholt en Rozalie Hirs.

Hirs componeerde net als Germanus een stuk in opdracht van Vlaardingerbroek himself, lightclouds.

Het probleem met Schaaps beschuldiging is niet zozeer het gebrek aan wederhoor (hoewel ook laakbaar), maar dat het baarlijke nonsens is – en hij dat wist. Dit staat ook wel bekend als laster.

In een NRC-artikel over het vertrek van Vlaardingerbroek geeft hijzelf noch zijn werkgever enige aanleiding tot Schaaps welbewuste leugen.

De NTR zegt dat er, anders dan het Cultureel Persbureau schreef, geen intern onderzoek loopt naar Vlaardingerbroek. [...] Makira Mual van de NTR noemt de uitlatingen van Vlaardingerbroek als privépersoon „ingewikkeld”. „Maar ze zijn niet de oorzaak van de gesprekken die wij met hem zijn gaan voeren.”

Vlaardingerbroek heeft uiteindelijk toch gereageerd:

„Ik wilde eerder niet reageren omdat ik eerst de juridische stappen tegen het schadelijke artikel door Cultureel Persbureau in gang wilde zetten. De reden dat ik ontslag heb genomen is dat de leiding van de NTR mij heeft geïnformeerd dat vanaf het seizoen 2024/2025 structureel moet worden bezuinigd op het Matineebudget. Officieel blijft het bedrag gelijk, maar de fors stijgende kosten van techniek en zaalhuur worden op het programmabudget verhaald. Onder die voorwaarden wil ik niet meer verantwoordelijk zijn voor de serie. Over andere oplossingen, zoals nauwere samenwerking met het Concertgebouw, was niet te praten. Dat mijn politieke opvattingen of het feit dat ik al 17 jaar op die positie zat daarbij mee zou spelen, is speculatief. Mij is daarover in elk geval nooit iets gezegd.”

Profiel  

Bericht nummer:#2189  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 3:58 am 
lid

'Woke' pretendeert het beste met iedereen voor te hebben – wie is tegen? – en dat wie hen tegenspreekt dus niet het beste met iedereen voor heeft. Een kinderlijke manier van redeneren.

Een al wat ouder internetmeme over een nauw verwant onderwerp kan dit verduidelijken:

Feminism is the radical notion that women are people.
Anti-feminism is the radical notion that women are adults.

Het protserige eerste citaat is van Marie Shear, het onweerlegbare tweede van Janet Bloomfield. Merk op dat ze niet diametraal tegenover elkaar, maar hooguit een kwartslag gedraaid staan: feministen doen dolgraag voorkomen dat elke tegenspraak neerkomt op de wens vrouwen blootsvoets en zwanger in de keuken te zien, maar die verdomde anti-feministen weigeren verdomme aan dat beeld te voldoen.

En zoals altijd met ideologen: wanneer de praktijk niet voldoet aan de theorie, dan is dat het probleem van de praktijk. DIE moet veranderen!

Profiel  

Bericht nummer:#2190  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 5:25 am 
lid

Lies schreef:
Woke te lijf met humor: ’Schreeuwt om ironisch verzet’ zegt schrijver/columnist Sylvain Ephimenco in de Telegraaf.

Wat is er mis met woke?
„Alles. Een tijd geleden ben ik begonnen om verschijnselen als cancelen en censuur met woorden aan te vallen, en met dit boek zit ik in de tweede fase: woke met humor bestrijden, belachelijk maken.”
„Dat is een mooi wapen, mooier dan roepen dat de vrijheid van meningsuiting wordt aangetast en dat cancelen de geur van fascisme verspreidt. Enige luchtigheid kan geen kwaad, al moeten we niet vergeten dat woke het embryo is van een gevaarlijke beweging.”

Ik zou wel willen, maar het is te duister. Hoe belachelijk het ook is om je, pakweg, als lelieblanke Engelsman zonder enige achtergrond in wat voor richting dan ook te identificeren als Koreaanse vrouw, daarop terug te komen en vandaag als genderfluïde man (WTF?) te presenteren maar NOG STEEDS als Koreaan (compleet met plastische chirurgie voor DAT idiote doel) aangesproken wenst te worden omdat dat belangrijk en bovenal onweerlegbaar is... niet eens een tragikomedie maar simpelweg tragisch in z'n ideologisch gemotiveerde stuurloosheid.

Dit is wat woke met je doet, en ik kan er alleen maar medelijden mee hebben – en de academici en hun brave nabauwers die dit allemaal in gang hebben gezet én houden intens verachten. Hoe kan je hier de spot mee drijven:

phpBB [media]

https://www.youtube.com/watch?v=mDlGBIFVk2A

En dit is een jongvolwassene. Wat dit met kinderen doet is nu al met geen pen te beschrijven.

Profiel  

Bericht nummer:#2191  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 6:59 am 
lid

Zoals met veel dingen, is de eerste opzet van woke vol goede bedoelingen, het bewust maken dat niet iedereen gelijk behandeld wordt.
Het is echter een religie geworden, waarbij woke is gekaapt door dominees die er hun eigen zwaai aan hebben gegeven en zoveel mogelijk volgelingen in hun macht proberen te krijgen. En dan ontstaan er vreemde uitwassen, net als in andere religies. Tegenwoordig is 'anders' hetzelfde als 'gelijk zijn' en wie dat niet accepteert is anders anders en wordt (voorlopig nog figuurlijk) afgemaakt. Maar bij zoveel religies, valt niet uit te sluiten dat ook vanuit deze religie keihard oorlog zal gaan worden gevoerd tegen andersdenkenden. Dat is religie eigen. We zien de strijd al steeds harder worden, het drammen neemt een steeds grotere vorm aan. Iedereen moet en zal tot het wokisme bekeerd worden. En wie dat weigert zal kapot worden gemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#2192  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 9:11 am 
lid

animo schreef:
Lies schreef:

Wat is er mis met woke?

Ik zou wel willen, maar het is te duister. Hoe belachelijk het ook is om je, pakweg, als lelieblanke Engelsman zonder enige achtergrond in wat voor richting dan ook te identificeren als Koreaanse vrouw, daarop terug te komen en vandaag als genderfluïde man (WTF?) te presenteren maar NOG STEEDS als Koreaan (compleet met plastische chirurgie voor DAT idiote doel) aangesproken wenst te worden omdat dat belangrijk en bovenal onweerlegbaar is... niet eens een tragikomedie maar simpelweg tragisch in z'n ideologisch gemotiveerde stuurloosheid.

Dit is wat woke met je doet, en ik kan er alleen maar medelijden mee hebben – en de academici en hun brave nabauwers die dit allemaal in gang hebben gezet én houden intens verachten. Hoe kan je hier de spot mee drijven:

phpBB [media]

https://www.youtube.com/watch?v=mDlGBIFVk2A

En dit is een jongvolwassene. Wat dit met kinderen doet is nu al met geen pen te beschrijven.
Ben ik met je eens animo. 32 Plastische operaties ondergaan, die hem totaal meer dan $300.000,- hebben gekost en dan nog je de eenzaamste mens op aarde voelen. Daarover schrijft Sylvain Ephimenco ook in zijn boek:

Je schrijft over een man die vrouw genoemd wil worden en daarom mee mag doen met de sprintsters op de atletiekbaan. Hij loopt een vrouwenwereldrecord en voelt zich de eenzaamste mens op aarde.

Profiel  

Bericht nummer:#2193  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 12:54 pm 
lid

animo schreef:
feministen doen dolgraag voorkomen dat elke tegenspraak neerkomt op de wens vrouwen blootsvoets en zwanger in de keuken te zien, maar die verdomde anti-feministen weigeren verdomme aan dat beeld te voldoen.

Ah vandaar dat de reactionaire conservatieven in de VS bijvoorbeeld het recht op abortus hebben teruggedraaid en hebben we hier Baudet die dergelijke dingen roept:

"Tegenwoordig, kan nieuw leven (in de baarmoeder) worden uitgedoofd, om te vermijden dat de vrijheid van het individu wordt verstoord. In Nederland (waar ik woon) wordt zelfdoding gefaciliteerd om te verzekeren dat er, ook, geen belemmeringen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen – op het individu drukt", schrijft Baudet.

Over de rol van vrouwen schrijft Baudet het volgende: "Tegenwoordig worden vrouwen al vanaf jongs af aan aangemoedigd om een carrière en financiële onafhankelijkheid na te streven. Er wordt verwacht dat ze de traditionele rol afwijzen om een man te ondersteunen. Maar hoe pakt dit daadwerkelijk voor ze uit? Wat gebeurt er als ze 30 worden? Als ze fulltime blijven doorwerken dan wordt het bouwen aan een gezin extreem moeilijk, zelfs onmogelijk. Daarom krijgen vrouwen in de westerse wereld ook steeds vaker minder kinderen – als ze ze überhaupt al krijgen."

Volgens mij hebben de feministen dan gewoon nog een punt hoor :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2194  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 1:53 pm 
lid

Lumiere schreef:
animo schreef:
feministen doen dolgraag voorkomen dat elke tegenspraak neerkomt op de wens vrouwen blootsvoets en zwanger in de keuken te zien, maar die verdomde anti-feministen weigeren verdomme aan dat beeld te voldoen.

Ah vandaar dat de reactionaire conservatieven in de VS bijvoorbeeld het recht op abortus hebben teruggedraaid en hebben we hier Baudet die dergelijke dingen roept:

"Tegenwoordig, kan nieuw leven (in de baarmoeder) worden uitgedoofd, om te vermijden dat de vrijheid van het individu wordt verstoord. In Nederland (waar ik woon) wordt zelfdoding gefaciliteerd om te verzekeren dat er, ook, geen belemmeringen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen – op het individu drukt", schrijft Baudet.

Over de rol van vrouwen schrijft Baudet het volgende: "Tegenwoordig worden vrouwen al vanaf jongs af aan aangemoedigd om een carrière en financiële onafhankelijkheid na te streven. Er wordt verwacht dat ze de traditionele rol afwijzen om een man te ondersteunen. Maar hoe pakt dit daadwerkelijk voor ze uit? Wat gebeurt er als ze 30 worden? Als ze fulltime blijven doorwerken dan wordt het bouwen aan een gezin extreem moeilijk, zelfs onmogelijk. Daarom krijgen vrouwen in de westerse wereld ook steeds vaker minder kinderen – als ze ze überhaupt al krijgen."

Toch heeft Baudet wel degelijk een punt. Werkgevers schreeuwen om arbeidskrachten want daar is een chronisch tekort aan. Daarnaast zijn er gek genoeg toch behoorlijk wat werkgevers die geen zwangere vrouwen in dienst willen hebben. Wat ze dan wel willen is ook niet duidelijk. Dan is heel laat, ver na je 35e kinderen, krijgen niet alleen een stuk riskanter voor het kind en voor de vrouw maar je hebt ook nog zoiets als tekorten op de arbeidsmarkt. En dat denkt onze linkse wonderlicht op te lossen met arbeidsimmigratie, terwijl voor die immigranten al niet eens betaalbare woningen zijn?

Het klinkt gek, 50 jaar geleden stonden VVD en CDA al te miepen over de kinderbijslag en nu de kinderopvang toeslag want het rijst volgens de pan uit. Is dan steeds later met pensioen een oplossing? Nee, want heel veel werkgevers willen ervaren jonkies met 20 jaar ervaring en die zijn er niet genoeg, de ervaren oudjes willen ze niet. Baudet heeft op dit punt een horizon die linkse mensen missen.

Profiel  

Bericht nummer:#2195  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 3:20 pm 
lid

Er staan nog steeds meer dan een miljoen mensen in Nederland langs de kant duimen te draaien omdat er vlekje aan hen zit, volgens werkgevers.

Profiel  

Bericht nummer:#2196  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 4:56 pm 
lid

Raya schreef:
Er staan nog steeds meer dan een miljoen mensen in Nederland langs de kant duimen te draaien omdat er vlekje aan hen zit, volgens werkgevers.

In een niet gering aantal gevallen vinden mensen zelf het eigenlijk wel prettig niet te hoeven werken. Ik zie ze hier in de stad ook. Niet vroeg opstaan, geen baas die hen achter de broek zit, uitkering met maximale subsidies (en nee, dat is geen vetpot, maar dat interesseert die mensen niet, ze kunnen ervan komen op hun eigen manier), terwijl de buurman ergens aan de lopende band staat of zich rotrent in een magazijn als logistiek medewerker (lees: knecht), drinken zij lekker in de zon een kop koffie op het bankje bij de buurvrouw, veel mensen vinden het wel prima. En tuurlijk, als puntje bij paaltje komt, hebben ze opeens allemaal wat: een zwakke rug, versleten schouders, psychische problemen, noem het hele scala maar op. Maar zodra de bedrijfsarts of keuringsarts weer buiten zicht is, lopen ze met hun zwakke rug en versleten schouders vrolijk de supermarkt uit met aan hun ene hand twee kratten bier en aan hun andere hand een zware tas boodschappen.

En begrijp me goed, dat geldt echt niet voor iedereen, maar toch voor enkele honderdduizenden die best zouden kúnnen werken, maar hun gezapige leventje met gratis inkomen en geen verplichtingen best wel fijn vinden stiekem. OK, hun bank komt van de kringloop, hun inrichting voldoet niet aan de normen van design, maar daar geven ze niet om. Vakantie vieren ze wel met de buren die ook een uitkering hebben, lekker in de tuin naast de bbq met kiloknallervlees en een krat bier.

Profiel  

Bericht nummer:#2197  BerichtGeplaatst: di maart 14, 2023 5:59 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

In een niet gering aantal gevallen vinden mensen zelf het eigenlijk wel prettig niet te hoeven werken. Ik zie ze hier in de stad ook. Niet vroeg opstaan, geen baas die hen achter de broek zit, uitkering met maximale subsidies (en nee, dat is geen vetpot, maar dat interesseert die mensen niet, ze kunnen ervan komen op hun eigen manier), terwijl de buurman ergens aan de lopende band staat of zich rotrent in een magazijn als logistiek medewerker (lees: knecht), drinken zij lekker in de zon een kop koffie op het bankje bij de buurvrouw, veel mensen vinden het wel prima. En tuurlijk, als puntje bij paaltje komt, hebben ze opeens allemaal wat: een zwakke rug, versleten schouders, psychische problemen, noem het hele scala maar op. Maar zodra de bedrijfsarts of keuringsarts weer buiten zicht is, lopen ze met hun zwakke rug en versleten schouders vrolijk de supermarkt uit met aan hun ene hand twee kratten bier en aan hun andere hand een zware tas boodschappen.

En begrijp me goed, dat geldt echt niet voor iedereen, maar toch voor enkele honderdduizenden die best zouden kúnnen werken, maar hun gezapige leventje met gratis inkomen en geen verplichtingen best wel fijn vinden stiekem. OK, hun bank komt van de kringloop, hun inrichting voldoet niet aan de normen van design, maar daar geven ze niet om. Vakantie vieren ze wel met de buren die ook een uitkering hebben, lekker in de tuin naast de bbq met kiloknallervlees en een krat bier.

Er bestaat een sollicitatieplicht. Er wordt gecontroleerd bij de bedrijven waar gesolliciteerd is of de persoon zich normaal gedroeg.
Er zijn voldoende mogelijkheden om op uitkeringen te korten als er niet meegewerkt wordt aan het vinden van werk of als mensen zich misdragen bij sollicitaties.

Profiel  

Bericht nummer:#2198  BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2023 3:45 am 
lid

Lumiere schreef:
animo schreef:

En wat mag dat punt dan wel zijn; dat tegenspraak komt van mensen die vrouwen weer aan het aanrecht willen?

Dat is domweg niet waar want een lompe slogan. Ja, feministen krijgen tegengas, uit allerlei hoeken, en het is heel wat interessanter om te kijken wat ze daarmee doen dan te shoppen in wat zo'n beetje met de slogan overeenstemt. – Spoiler alert, hun staat van dienst is zonder meer beroerd.

Wat deden ze bijvoorbeeld met Erin Pizzey, oprichtster van het allereerste vrouwenopvanghuis ter wereld, toen zij de feministen onwelgevallige bevindingen publiceerde? Zoek het eens op; de haren rijzen je te berge.

Ze werd uit haar eigen opvanghuis getrapt, dat vervolgens uitgroeide tot de grootste charity voor vrouwenopvang ter wereld, 'Refuge', dat maar één boodschap heeft: huiselijk geweld is vrouwenmepperij. Volledig in lijn met de feministische doctrine, klakkeloos onderschreven door politici overal ter wereld, maar in scherp contrast met elk wetenschappelijk onderzoek dat niet feministisch is – en in toenemende mate onpubliceerbaar is OMDAT het niet feministisch is.

Pizzey has been the subject of bomb threats and boycotts because her experience and research into the issue led her to conclude that most domestic violence is reciprocal, and that women are equally as capable of violence as men. These threats eventually led to her exile from the UK.[11][12] Pizzey has said that the threats were from militant feminists.[13][14][15] She has also stated that she is banned from the refuge she started.[16][17]

Vijf jaar geleden werd Pizzey geïnterviewd door Cassie Jaye, voor haar film The Red Pill. Jaye, destijds een feministische documentairemaker, wilde met haar film een portret maken van wat bekendstond als de Men's Rights Movement – duidelijk een hate group! – maar tot haar eigen verbijstering werd het een kroniek van een feministe die van haar geloof valt. Door daadwerkelijk van gedachten te wisselen met mensen die zich teweerstellen tegen haar geloof, in plaats van hen bij voorbaat voor ketters te verslijten.

phpBB [media]

https://www.youtube.com/watch?v=3WMuzhQXJoY

...Mijn punt was: antifeminisme staat niet diametraal tegenover feminisme; beide staan hooguit een kwartslag gedraaid ten opzichte van elkaar. Dat is heel wat genuanceerder dan wat jij nu doet, namelijk er weer net zo'n gepolariseerd cliché van maken als waar feministen bij uitnemendheid in grossieren.

Sta me toe niet onder de indruk te zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2199  BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2023 4:07 am 
lid

Nodeloos te vermelden dat vertoningen van Cassie Jaye's film door feministen over de hele wereld met succes werden verhinderd. Want ketterij: immers, The Red Pill propageert geweld tegen vrouwen. ALARM!

Profiel  

Bericht nummer:#2200  BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2023 7:56 am 
lid

Raya schreef:
Inderdaad, werkgevers willen personele risico's mijden en zo nodig afschuiven door risico's te socialiseren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]