Einstein schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:
Tsja, dit krijg je nou bij selectief quoten. Dat je schoten doel missen, omdat je ontgaat waar het om gaat!
Jammer. Schieten en missen is betekent ook een gemiste kans!
Lumiere heeft gelijk, dit staat er,
De minister vindt dat mensen “de grootste onzin of dingen waar ik het van harte mee oneens ben moeten kunnen debiteren”. Maar dat geldt volgens hem niet “op het moment dat dat raakt aan teksten die niet anders dan als bedreigend verstaan kunnen worden naar anderen”.
Kan het niet oneens zijn met de minister.. het gekakel over
tribunalen wordt als bedreigend ervaren. Daar ging het over, niet over vrije pers, wat WNL in het vervolg suggereert.. de mening van Fvd over de vrije pers gaat hopelijk niet over
bedreigingen naar journalisten (?)
Metro gaf eerder een mooie sfeerschets over deze kwestie, hoe staat het ermee, de bruinbestrijding door de regeringspartijen (ik vind het slappe hap en veel te laat.. maar wie ben ik)
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... peilingen/Ik heb daar een tweeledig antwoord op:
1. Bedreigen is overtreden van de wet. Dat moet niet en mag niet, en ook Kamerleden hebben zich aan de wet te houden, net zoals iedere andere politicus.
Maar wat is bedreigend? Een tribunaal, hoe je het ook voor jezelf wilt interpreteren, is niets anders dan een rechtbank. Als je niets verkeerds op je geweten hebt, kan recht geen bedreiging voor je zijn. Sommige politici vinden iedere demonstrant tegen het door hen gevoerde beleid al een bedreiging. Als je je bedreigd voelt, hoor je daar aangifte van te doen. Maar dan kom ik op punt twee:
2. Hoekstra is nogal eenzijdig. Waar is hij bang voor? Waarom wel bedreigen aanpakken, maar niet bedriegen? Meer dan 68x beloog en bedroog Rutte III de Kamer en daarmee het volk. En ja hoor: door het overtreden van de wet. En Rutte IV gaat daar vrolijk mee door! Dat bedriegen en beliegen is ook een bedreiging. Zelfs een bedreiging in uitvoering: het aantasten van de democratie en de rechtsstaat.
Hoekstra mag van mij vinden wat hij wil. En ik ben het gedeeltelijk zelfs met hem eens op dit punt. Maar dan moet hij wel eerlijk zijn, en dat is hij niet.
Hoe vervelend ook, van politici mogen we ook dingen eisen. Namelijk rechtvaardigheid en rechtschapenheid. En dan niet alleen, als dat de politicus beter uitkomt.