Het is nu za sep 30, 2023 3:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2773 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 139  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 7:35 pm 
lid

Raya schreef:
'Woke' betekent meer en meer 'inclusief met uitsluiting van'.

Als je selectief politiegeweld goedpraat, zoals bij de wurgmoord op George Floyd, of op Mitch Henriquez, ben je niet woke. Dat is de enige definitie van "woke", de rest is verzinsel en toewijzing. Zoals dat "woke" mensen anderen zouden willen uitsluiten of zoiets.. Waar baseer je dat eigenlijk op ? Ik ga toch nog steeds in debat, met jou op WSP.. en met baedeker, HvR, Biertje en de rest van de rechtse brigade ? Hoe zou ik jullie moeten uitsluiten.. ik ben woke (dwz ik ben wit én ik protesteerde tegen de moord op Floyd), maar ik sluit helemaal niemand uit. Waarom zou ik..

Citaat:
Als je niet woke bent, hoor je er niet bij.

Jij zegt het :) ik niet. Wie de schoen past..

Citaat:
Als je zegt dat Zwarte Piet geen slaaf is, hoor je er niet bij.

Jij zegt het. Zwarte Piet is geen slaaf, het is een cultuurverschijnsel. Een rol die bepaalde witte meneren in de 21ste eeuw nog steeds wensen te spelen, door schoensmeer op hun gezicht te smeren en apengeluiden te maken. En hoe racistischer ze zijn, hoe meer lol ze daarin hebben. Ze weten zelf donders goed, wat het doet met mensen met een kleurtje. Het is pesterij en uitsluiting van die mensen en dat moet een keer afgelopen zijn. Heeft niks te maken met "woke", het is gewoon een mening. Gelukkig een meerderheid.

Citaat:
Als je tegen biomassacentrales was, hoorde je er niet bij.

Jij zegt het. Wat heeft dit nou weer met met woke te maken ?

Citaat:
Als je een witte oude man bent, ben je 'boos' en hoor je er niet bij.

Jij zegt het. En ik vrees dat het klopt.. maar niet omdat ik woke ben, maar omdat ik een oude witte man ben. Net als jij.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 7:53 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

Als je selectief politiegeweld goedpraat, zoals bij de wurgmoord op George Floyd, of op Mitch Henriquez, ben je niet woke. Dat is de enige definitie van "woke", de rest is verzinsel en toewijzing. Zoals dat "woke" mensen anderen zouden willen uitsluiten of zoiets.. Waar baseer je dat eigenlijk op ? Ik ga toch nog steeds in debat, met jou op WSP.. en met baedeker, HvR, Biertje en de rest van de rechtse brigade ? Hoe zou ik jullie moeten uitsluiten.. ik ben woke (dwz ik ben wit én ik protesteerde tegen de moord op Floyd), maar ik sluit helemaal niemand uit. Waarom zou ik..

Citaat:

Citaat:

Jij zegt het. Zwarte Piet is geen slaaf, het is een cultuurverschijnsel. Een rol die bepaalde witte meneren in de 21ste eeuw nog steeds wensen te spelen, door schoensmeer op hun gezicht te smeren en apengeluiden te maken. En hoe racistischer ze zijn, hoe meer lol ze daarin hebben. Ze weten zelf donders goed, wat het doet met mensen met een kleurtje. Het is pesterij en uitsluiting van die mensen en dat moet een keer afgelopen zijn. Heeft niks te maken met "woke", het is gewoon een mening. Gelukkig een meerderheid.

Citaat:

Citaat:

Jij zegt het. En ik vrees dat het klopt.. maar niet omdat ik woke ben, maar omdat ik een oude witte man ben. Net als jij.
Waar maak jij je eigenlijk druk om dat witte mensen hun gezicht zwart kleuren, hun lippen rood maken en een pruik opzetten omdat ze Zwarte Piet willen spelen tijdens Sinterklaas? Er is een hemelsbreed verschil of mensen daadwerklijk gekwetst worden of dat ze zich gekwetst voelen. Pesten is het zeer zeker niet .

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 8:12 pm 
lid

Mwa zie 600 eerdere bijdragen van ondergetekende over ZP op dit forum. Ik ga het echt niet allemaal opnieuw uitleggen in februari. Voor ZP moet je maar een ander draadje opgraven, als je met iets nieuws komt, dan lees ik het daar wel..

Het bovenstaande is mijn reactie op de opening van Raya, dat gaat over het etiket "woke". Misschien ben je niet "woke" als je vóór ZP bent, maar eigenlijk heeft het er niets mee te maken. De term "woke" gaat over politiegeweld en witte mensen die zich, bij demonstraties, solidair verklaren met zwarte mensen. Dát is wat woke écht is, de rest is fantasie. Volgens mij is een meerderheid hier best wel "woke"als het over George Floyd gaat, toch ? Dat was echt moord.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 8:39 pm 
lid

Einstein schreef:
Mwa zie 600 eerdere bijdragen van ondergetekende over ZP op dit forum. Ik ga het echt niet allemaal opnieuw uitleggen in februari. Voor ZP moet je maar een ander draadje opgraven, als je met iets nieuws komt, dan lees ik het daar wel..

Het bovenstaande is mijn reactie op de opening van Raya, dat gaat over het etiket "woke". Misschien ben je niet "woke" als je vóór ZP bent, maar eigenlijk heeft het er niets mee te maken. De term "woke" gaat over politiegeweld en witte mensen die zich, bij demonstraties, solidair verklaren met zwarte mensen. Dát is wat woke écht is, de rest is fantasie. Volgens mij is een meerderheid hier best wel "woke"als het over George Floyd gaat, toch ? Dat was echt moord.
Je komt met twee totaal verschillende zaken aankakken. We hadden het over Zwarte Piet en nu gaat het weer over George Floyd.

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 9:12 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Het is volledig disproportioneel zoals dit artikel nog eens aangeeft: https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ar-AATVyCs

Bedenk een land waar (zie Nova Scotia) elke demonstratie tegen de regering is verboden en waar ongevaccineerden bepaalde zaken niet meer in winkels mogen kopen, grenzen van staten niet meer mogen passeren.

Canada ? Zachte heelmeesters.. hoezo al dat gedoe met dure QR-codes.. als je nu nog ongevaccineerd bent, in februari 2022 zit er echt iets scheef in je hoofd. Ik vind dat antivaxxers beter preventief in quarantaine kunnen worden geplaatst en behandeld, tot een pandemie voorbij is. Ze zijn een gevaar voor onze volksgezondheid. Mensen die een uitzondering willen kunnen het aanvragen, goed te keuren op medische gronden. Als ze dat niet doen en ook niet komen opdagen voor een prikje.. lock 'm up.

:fluiten:

Volgens mij kunnen we het kabinet beter in quarantaine zetten. Voor heel lang. Tot einde van dit jaar om te beginnen. Per slot van rekening hebben ze ons vorig jaar ook een jaar lang zonder kabinet laten zitten en slechter zijn we er niet van geworden. Want het zijn met name de machinaties van het kabinet met als dooddoener "corona" die verdomd veel schade hebben opgeleverd voor de volksgezondheid. We zien nu nog maar het tipje van de schade-ijsberg, maar dat voorspelt al niet veel goeds. Daar is die enkele niet-gevaccineerde persoon die heel misschien wellicht een keer het virus doorgegeven heeft, klein bier bij.
Zachte heelmeesters en ....lock 'm up. Ik heb deze maand onderstaande documentaire bekeken (net als het virus 'made in China') en nadien kijk je anders naar deze gebruikte woorden, hoe we met elkaar omgaan en de vreugde om de gewonnen medailles en de prestaties. Voor we het in de gaten hebben krijgen we naar Chinees voorbeeld ook te maken met een Social Credit Score.

Hieronder een kort filmpje i.v.m. 'zachte heelmeesters' en ..... lock'm up:

China: Das Drama der Uiguren – Hinter den Kulissen | Thema Plus | ARTE
https://www.youtube.com/watch?v=B4nOODspusQ

En hieronder de gehele documentaire:
https://www.youtube.com/watch?v=eu6Qs6FkT6A

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 10:40 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Ik ben het niet die woke breder heeft getrokken. Dat hebben wokies zelf gedaan.
Ik ben ook niet degene die niet woke-mensen uitsluit. Dat doen een aantal wokies.
Maar je kunt je gelukkig prijzen. Dat jij niet weet dat woke breder wordt gebruikt en ook niet weet dat wokies mensen uitsluiten, kon wel eens betekenen dat jij blijkbaar niet woke bent. Misschien ben je dan toch Awake. In ieder geval een beetje.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 11:44 pm 
lid

Raya schreef:

Wokies hebben wat gedaan.. wat is er dan door wokies gezegd ? Overal praat men tegenwoordig bij voorkeur over Woke in plaats van met Woke.

Ik ben benieuwd naar jouw wokies.

Graag een bron voor deze bewering en bij voorkeur een enigszins objectieve bron, waarin deze "Wokies" zelf aan het woord komen.

Stel dat je erin slaagt, die bron te vinden, dan ben ik wel benieuwd, wat die "verbreding" dan inhoudt en wat jou nou zo stoort daaraan.

Nogmaals, ik zou graag een bron zien, waar een wokie geinterviewd wordt of zoiets. De wokie moet zichzelf uiteraard presenteren als "Woke", anders is het geen wokie !

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 9:24 am 
lid

Lees het onderstaande artikel eerder geplaatst door Rightnow. Als het betekent dat politici en woke-groepen anderen in de samenleving bij tegenslag gaan wegzetten als racist, of dat ze mensen die zich niet laten vaccineren om diverse redenen buiten de samenleving willen plaatsen, dan zijn we niet woke genoeg om te weten wat er werkelijk aan de hand is. Als niets je raakt kan je daar gemakkelijk mee omgaan, ik kan dat niet, omdat men bezig is de samenleving uit elkaar te jagen.

Science, logic not on Trudeau's side in trucker convoy battle
https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ar-AATVyCs

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 10:30 am 
lid

Lies schreef:
Lees het onderstaande artikel eerder geplaatst door Rightnow. Als het betekent dat politici en woke-groepen anderen in de samenleving bij tegenslag gaan wegzetten als racist, of dat ze mensen die zich niet laten vaccineren om diverse redenen buiten de samenleving willen plaatsen, dan zijn we niet woke genoeg om te weten wat er werkelijk aan de hand is. Als niets je raakt kan je daar gemakkelijk mee omgaan, ik kan dat niet, omdat men bezig is de samenleving uit elkaar te jagen.

Links polariseert, dat was gisteren weer een duidelijk toen Segers en Paternotte openlijk verklaarden dat mensen die bepaalde woorden gebruiken die 'onfatsoenlijk' of een 'bedreiging' zijn maar uit de Kamer moeten worden gezet.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 11:01 am 
lid

Biertje, goed dat je voor ons bijhoudt wat er hier in de nederlandse Tweede Kamer zich afspeelt.

D66 en ChristenUnie, heel brave partijen maar de mensen die hiervoor in de kamer zitten, hebben niet allemaal door welke levensgrote risico's we lopen. We zijn zelfs al heel ver voorbij het juridisch betamelijke: een verkoudheidsvirus wat best wel veel mensen zal gaan treffen, geboosterde ouderen bedoel ik dan, zoals de griep in 2018.

Kortom, geen reden voor het opschorten van basisrechten, of voor een europees ID systeem of voor een verdrag met de WHO wat onze grondwet terzijde stelt!!!!!

Welke toestanden je krijgt, zie je toch in Canada, of hier in Oostenrijk en voor Italianen boven de 50 jaar; men kan zijn werk en zijn huis gaan verliezen terwijl onder het mom van "noodtoestand" het recht met voeten wordt getreden, en groepen mensen tegen elkaar worden uitgespeeld in een duivels spel, geadviseerd door gedragspsychologen die goed zijn in psychologische OORLOG-voering.

Paternotte en Segers zijn onnozele mensen. Als er sprake is van verwijtbare onzorgvuldigheid daarin, en we verliezen onszelf in een dystopische nachtmerrie (Schwab en Malleret, hoofdstuk 1.6), waarin de rechterlijke macht wordt meegesleept, hoe komen we dan weer tot zinvolle verhoudingen?

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 12:11 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

Wokies hebben wat gedaan.. wat is er dan door wokies gezegd ? Overal praat men tegenwoordig bij voorkeur over Woke in plaats van met Woke.

Ik ben benieuwd naar jouw wokies.

Graag een bron voor deze bewering en bij voorkeur een enigszins objectieve bron, waarin deze "Wokies" zelf aan het woord komen.

Stel dat je erin slaagt, die bron te vinden, dan ben ik wel benieuwd, wat die "verbreding" dan inhoudt en wat jou nou zo stoort daaraan.

Nogmaals, ik zou graag een bron zien, waar een wokie geinterviewd wordt of zoiets. De wokie moet zichzelf uiteraard presenteren als "Woke", anders is het geen wokie !

Je bent op je wenken door onder andere Lies bediend.

Voor alle duidelijkheid, zoals de ene wappie de andere wappie niet is, is de ene wokie de andere wokie niet.
Je hebt ze in soorten en maten. Iets wat een deel van de wokies jou juist weer niet doorheeft. Die generaliseren bij de vleet. En dat is juist hun probleem, zij discrimineren.

Je lijkt me geen onredelijk figuur, Einstein. Week je daarom los van de wokies en sluit je aan bij de Awakies, de Wakkeren, die de nuances wel zien en erkennen, niet alleen zien wat ze willen zien, maar ook zien hoe iets is, naast hoe het in hun ogen zou moeten zijn. Volgens mij kun je daar niets op tegen hebben.
De Awakies zijn tegen discriminatie, zien de ellende die andersgekleurden in het verleden is aangedaan (want niet iedereen is zwart). Ook de blank of wit gekleurden, die vroeger slachtoffer waren in de slavernij, bijvoorbeeld. Maar daarnaast wenden de Awakies hun hoofd niet af naar de slavernij, en alle andere vormen van discriminatie in de tegenwoordige tijd. Ze zien die, willen daar wat aan doen, en zeker voor de toekomst uitbannen, ongeacht huidskleur, religie, geslacht, etc. etc. Maar dan zonder als wokiestandbeeld onbeweeglijk naar een specifieke groep te wijzen. Wel door inclusief te zijn, zowel in het bestrijden van het kwaad, als erkennen van de slachtoffers. Samenleven doe je tenslotte niet door elkaar te verdelen. En zeker niet op basis van wat verre voorouders is overkomen, want dan zijn er nog genoeg peultjes. Wat denk je van de Vikingen? Of dichterbij in de tijd, onze Oosterburen. Gaan we woke in haat blijven leven, of worden we wakker in de tegenwoordige tijd?

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 7:26 pm 
lid

Lies schreef:

In diverse staten in Canada, waaronder Quebec, waren serieuze plannen in de maak om niet-gevaccineerden een extra belasting te laten betalen.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 9:52 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lies schreef:

In diverse staten in Canada, waaronder Quebec, waren serieuze plannen in de maak om niet-gevaccineerden een extra belasting te laten betalen.

De Canadese politie heeft een zwarte lijst in elkaar geknutseld van mensen en organisaties die de demonstraties steunen, en banken collaboreren nu met de overheid door hun bankrekeningen te bevriezen.
Drie hitlersnorretjes voor Deputy PM Chrystia Freeland.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 11:12 pm 
lid

Raya schreef:
Je bent op je wenken door onder andere Lies bediend.

Nee hoor, geen antwoord op mijn vraag, eerder een voorbeeld. Het verhaal maakt duidelijk dat deze man zelf niet echt "Woke" genoemd kan worden. De zoveelste tegenstander van witte actievoerders tegen politie-racisme in de VS, die aan het woord is over "Woke". Nu zijn het weer journalisten, die de kwaaie Woke-pier krijgen toegespeeld. Onzin, die journalisten hebben helemaal niet gedemonstreerd, ze hebben de demonstraties gefilmd. Ze zijn "Woke" in hun berichtgeving. Hullie zijn "Woke". Kan alleen maar concluderen, dat Lies mijn vraag niet heeft beantwoord met haar link. Het stuk bekritiseert het nogal veel noemen van het woord "racisme" in de pers, c.q. CNN. het zegt niet zoveel over Woke, dus over mijn vraag ! wat is "Woke" precies en wat meent Woke zelf ? Ik hoor alleen maar tegenstanders over Woke praten, zoals deze Joe Concha.

https://www.youtube.com/watch?v=bL86l0vWpzM

Joe Concha, de schrijver van het stuk, werkt voor Fox News en The Hill.. uitspraak onder andere "the woke mob seems powerful on Twitter, but Twitter is not real life"

Joe Concha is gewoon iemand die tegen Woke is :) en dat is mijn hele punt hier: over wat "Woke" zou menen, over wie "Woke" zou zijn wordt van alles geroepen, in plaats van wat het (in mei/juni 2021) was: een groep witte personen, merendeels studenten en ja, liberal Democrats, die zich solidair verklaarde, met de familieleden van George Floyd.. en meeliep bij BLM-demonstraties. Dat was Woke, nog nooit vertoond, dat niet-zwarten zich zo massaal aansloten bij een zwarte demonstratie !

Voor Republikeinen in de VS is het blijkbaar pijnlijk, dat er ook witte leerkrachten zijn, die over het onderwerp racisme, of over de geschiedenis van de slavernij zouden willen praten.. Die leraren zijn dan ook ineens "Woke". Het woord is eigenlijk bedoeld om witte personen aan te duiden, die erkennen dat racisme een probleem is.

Het is niet "Woke" wat anti-racisme steeds breder laat uitwaaieren, het zijn witte anti-racisten, waar de tegenstanders van "Woke" last van hebben. De bezwaren zijn nu hoorbaarder, omdat ze door witte mensen worden geuit, zoals de president. Het is een hot topic. en na 4 jaar Trump komt racisme ook meer voor en zijn er meer Woke-tegenstanders. Die twee versterken elkaar, en daarom is het in de Amerikaanse pers racisme voor en racisme na. En bij rechts hoor je woke zus en woke zo. Men verwerkt daar iets.. en ik vind het een goed teken. Er is meer bewustzijn. Je zou dat "Woke" kunnen noemen. Bij deze een mening van een "Woke" persoon, ik beschouw mezelf dus als woke. Schiet maar.

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: do feb 17, 2022 11:29 pm 
lid

.. en @baedeker "Woke" is dus ook geen Covid-19 maatregelen-voorstanders, of voorstanders van Trudeau. Woke is woke. Als je het per see ruimer wilt opvatten: het is antiracistisch wit.

Dat is dus een ander verhaal. Canada heeft helemaal niks met woke te maken, dat gaat over Covid en (m.i. ook overdreven) maatregelen door de Canadese regering. Dat Fox het op één hoop gooit met antiracisme, is de keuze van Fox en van Joe Concha, de schrijver van het stuk wat Lies heeft geplaatst, niet van "Woke" zelf.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2022 10:51 am 
lid

Er is meer aan de hand, niet alleen in Canada, maar je ziet het overal. Het redelijke midden, de ruggengraat van een samenleving, is al langer de klos en Covid heeft dit verergerd. Zo kijk ik naar sommige demonstraties. Het gaat om eerlijke, hardwerkende mensen die zich zorgen maken over hun voortbestaan, wat voor kleur er op zit maakt niet uit.

Ik vertik het om door het woke-gevoel deze mensen weg te zetten als racisten, terroristen en extremisten. Zo kom je juist uit bij ongelijke uitkomsten.

We laten mensen ploeteren en kapotgaan en denken dat het allemaal wel meevalt. Maar geloof maar dat het ergste nog moet komen en dan worden we allemaal wit om de neus.

MKB-voorzitter: Tienduizenden ondernemers hebben forse schulden
https://www.nu.nl/economie/6184746/mkb- ... ulden.html

Meer dan 60.000 ondernemers in Nederland kampen met forse belastingschulden en hebben hun eigen vermogen grotendeels zien verdampen tijdens de coronacrisis.
(....)
Volgens Meerman erkent de overheid de problemen. "Maar er is geen oplossing. Ze geven aan het niet te kunnen uitvoeren en dat is een slecht excuus. Daarmee laat je de zorgplicht voor deze ondernemers liggen. Als er geen maatregelen worden genomen om deze ondernemers te helpen, voorspel ik dat we binnen de kortste keren een nieuwe toeslagenaffaire hebben."

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2022 11:05 am 
lid

Woke is racistische afleiding.

Er is natuurlijk wel een oplossing: het crimineeltje berechten, de overheid halveren en een nieuw contrat social.

Alleen, dan moet je wel consequenties durven verbinden aan wangedrag.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2022 12:13 pm 
lid

Over woke gesproken,

Wobke Hoekstra wil dat anti-woke gedrag in de Kamer strafbaar wordt gesteld.

Dat Rutte III meer dan 68x de (grond)wet straffeloos heeft kunnen overtreden en Rutte IV daar gewoon mee doorgaat, bomt hem niet.
Dat hij zelf ook niet woke is, door vrouwen te passeren, interesseert hem evenmin.
Hoekstra is niet wakker. Hij is niet eens woke. Hij is een slaapmuts met ingebouwde led met valse schijn.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2022 12:47 pm 
lid

Veel wat je roept over Hoekstra klopt wel Raya, maar waarom heb je de term "Woke" er weer bijgehaald ?

Raya schreef:

Huh ?? een mening strafbaar stellen !? Waar staat dat ..

Wopke is altijd makkelijk te googlen,

https://www.google.com/search?q=wopke+hoekstra+woke

Kijk naar de bronnen. Het is Telegraaf, DS, GS, Facebook en Twitter.. en overal toewijzing, door tegenstanders van anti-racisme. Dit woord is te ingewikkeld ? Of is het soms politiek incorrect. om tegen anti-racisme te zijn, en mag je de term "Woke" wel gebruiken ?

Het is toewijzing, met daarna vrije invulling. Je kunt er alles bij slepen. Vrouwen-emanciptie, Covid.. de term wordt op dezelfde manier gebruikt als in de 30'er jaren als "jodenvriend", of in 2008 "theedrinkers", of in 2021 "Poetin-fans". Het is een propaganda-techniek. De conclusie is voorgebakken, de associatie vrij. Je kunt een "woke persoon" alles verwijten wat je wilt.

Blijkbaar wordt deze truuk in 2022 niet meer herkend ? Een jaar of 10 geleden was dat anders, PVV'ers riepen dat politici "dhimmies" waren en dat werd doorgeprikt.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2022 3:42 pm 
lid

Einstein schreef:
Veel wat je roept over Hoekstra klopt wel Raya, maar waarom heb je de term "Woke" er weer bijgehaald ?

Raya schreef:

Huh ?? een mening strafbaar stellen !? Waar staat dat ..

Wopke is altijd makkelijk te googlen,

https://www.google.com/search?q=wopke+hoekstra+woke

Kijk naar de bronnen. Het is Telegraaf, DS, GS, Facebook en Twitter.. en overal toewijzing, door tegenstanders van anti-racisme. Dit woord is te ingewikkeld ? Of is het soms politiek incorrect. om tegen anti-racisme te zijn, en mag je de term "Woke" wel gebruiken ?

Het is toewijzing, met daarna vrije invulling. Je kunt er alles bij slepen. Vrouwen-emanciptie, Covid.. de term wordt op dezelfde manier gebruikt als in de 30'er jaren als "jodenvriend", of in 2008 "theedrinkers", of in 2021 "Poetin-fans". Het is een propaganda-techniek. De conclusie is voorgebakken, de associatie vrij. Je kunt een "woke persoon" alles verwijten wat je wilt.

Blijkbaar wordt deze truuk in 2022 niet meer herkend ? Een jaar of 10 geleden was dat anders, PVV'ers riepen dat politici "dhimmies" waren en dat werd doorgeprikt.
Het is links en de VN die steeds meer betekenissen verkrachten dan wel de woorden verbieden en dat is woke.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2773 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 139  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]