Raya schreef:
Je bent op je wenken door onder andere Lies bediend.
Nee hoor, geen antwoord op mijn vraag, eerder een voorbeeld. Het verhaal maakt duidelijk dat deze man zelf niet echt "Woke" genoemd kan worden. De zoveelste
tegenstander van witte actievoerders tegen politie-racisme in de VS, die aan het woord is over "Woke". Nu zijn het weer journalisten, die de kwaaie Woke-pier krijgen toegespeeld. Onzin, die journalisten hebben helemaal niet gedemonstreerd, ze hebben de demonstraties gefilmd. Ze zijn "Woke" in hun berichtgeving.
Hullie zijn "Woke". Kan alleen maar concluderen, dat Lies mijn vraag niet heeft beantwoord met haar link. Het stuk bekritiseert het nogal veel noemen van het woord "racisme" in de pers, c.q. CNN. het zegt niet zoveel over
Woke, dus over mijn vraag ! wat is "Woke" precies en wat meent Woke zelf ? Ik hoor alleen maar tegenstanders over Woke praten, zoals deze Joe Concha.
https://www.youtube.com/watch?v=bL86l0vWpzMJoe Concha, de schrijver van het stuk, werkt voor Fox News en The Hill.. uitspraak onder andere
"the woke mob seems powerful on Twitter, but Twitter is not real life"Joe Concha is gewoon iemand die
tegen Woke is

en dat is mijn hele punt hier: over wat "Woke" zou menen, over wie "Woke" zou zijn wordt van alles geroepen, in plaats van wat het (in mei/juni 2021) was: een groep witte personen, merendeels studenten en ja,
liberal Democrats, die zich solidair verklaarde, met de familieleden van George Floyd.. en meeliep bij BLM-demonstraties. Dat was Woke, nog nooit vertoond, dat niet-zwarten zich zo massaal aansloten bij een zwarte demonstratie !
Voor Republikeinen in de VS is het blijkbaar pijnlijk, dat er ook
witte leerkrachten zijn, die over het onderwerp racisme, of over de geschiedenis van de slavernij zouden willen praten.. Die leraren zijn dan ook ineens "Woke". Het woord is eigenlijk bedoeld om witte personen aan te duiden, die erkennen dat racisme een probleem is.
Het is niet "Woke" wat anti-racisme steeds breder laat uitwaaieren, het zijn witte anti-racisten, waar de
tegenstanders van "Woke" last van hebben. De bezwaren zijn nu hoorbaarder, omdat ze door witte mensen worden geuit, zoals de president. Het is een
hot topic. en na 4 jaar Trump komt racisme ook meer voor en zijn er meer Woke-tegenstanders. Die twee versterken elkaar, en daarom is het in de Amerikaanse pers racisme voor en racisme na. En bij rechts hoor je woke zus en woke zo. Men verwerkt daar iets.. en ik vind het een goed teken. Er is meer bewustzijn. Je zou dat "Woke" kunnen noemen. Bij deze een mening van een "Woke" persoon, ik beschouw mezelf dus als woke. Schiet maar.