Het is nu za sep 30, 2023 4:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2773 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2022 8:15 pm 
lid

Lumiere schreef:
Klopt, daarom mag je ook vrij demonstreren tegen racistische stereotypische karikaturen als Zwarte Piet :ok: Helaas gaan dan laffe mensen zoals jij hun racistische stereotypen verdedigen met kinderen als schild, sneu hoor :foei:

Ieder zijn mening.
Jij mag zwarte piet racistisch vinden.
Ik mag vinden dat zwarte piet niet racistisch is.
Net zo min als dat ik spotprenten racistisch vind.

In verhalen en strips worden figuren vaak overdreven afgebeeld. Net zoals spotprenten. Dat heeft niets met racisme te maken.
Het heeft te maken met herkenbaarheid. Zoals de overdreven dikke Billie Turf, Flippie Flink, met de sullige witte soldaatjes. Zelfs Asterix en Obelix, en tal van andere figuren.

Sinterklaas is een verhaal. En daar hoorde een getekende figuur bij. En dat figuur wordt uitgebeeld naar de afbeelding uit die tijd.
Zo zouden katholieken, en katholieke bisschoppen in het bijzonder, ook beledigd kunnen zijn, met een half demente heilige, zoals Sinterklaas heden ten dage wordt opgevoerd.

Er was slechts een kleine groep dat bezwaar maakte tegen zwarte piet.
Tot het kabinet zich middels vice-premier Asscher zich mengde in de discussie in Amsterdam. Toen werd de boel opgeblazen. Het leidde tot een verbod op zwarte pieten, in ieder geval bij de NOS en in veel steden bij de intocht. Missie geslaagd! Het was een mooie afleiding van de problemen waar het kabinet in zat, toentertijd.

Bewaar je zout voor je eten. Alles op slakken leggen is zonde.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2022 9:29 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Klopt, daarom mag je ook vrij demonstreren tegen racistische stereotypische karikaturen als Zwarte Piet :ok: Helaas gaan dan laffe mensen zoals jij hun racistische stereotypen verdedigen met kinderen als schild, sneu hoor :foei:

Ieder zijn mening.
Jij mag zwarte piet racistisch vinden.
Ik mag vinden dat zwarte piet niet racistisch is.
Net zo min als dat ik spotprenten racistisch vind.

In verhalen en strips worden figuren vaak overdreven afgebeeld. Net zoals spotprenten. Dat heeft niets met racisme te maken.
Het heeft te maken met herkenbaarheid. Zoals de overdreven dikke Billie Turf, Flippie Flink, met de sullige witte soldaatjes. Zelfs Asterix en Obelix, en tal van andere figuren.

Sinterklaas is een verhaal. En daar hoorde een getekende figuur bij. En dat figuur wordt uitgebeeld naar de afbeelding uit die tijd.
Zo zouden katholieken, en katholieke bisschoppen in het bijzonder, ook beledigd kunnen zijn, met een half demente heilige, zoals Sinterklaas heden ten dage wordt opgevoerd.

Er was slechts een kleine groep dat bezwaar maakte tegen zwarte piet.
Tot het kabinet zich middels vice-premier Asscher zich mengde in de discussie in Amsterdam. Toen werd de boel opgeblazen. Het leidde tot een verbod op zwarte pieten, in ieder geval bij de NOS en in veel steden bij de intocht. Missie geslaagd! Het was een mooie afleiding van de problemen waar het kabinet in zat, toentertijd.

Bewaar je zout voor je eten. Alles op slakken leggen is zonde.
En slakken zijn van zichzelf al zout.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 11:53 am 
lid

Lumiere schreef:
Is Zwarte Piet wel de oorzaak, of speelt er iets anders? Zwarte Piet is een ritueel wat hoort bij het donker en het licht.

Bij ons thuis, in de familie, zat ik ook altijd al tussen twee vuren in. De één was voor Den Uyl en de ander was tegen. Maar over het onderstaande waren ze het wel eens.

Denn die einen sind im Dunkeln Und die anderen sind im Licht. Und man sieht nur die im Lichte Die im Dunkeln sieht man nicht.

1986 Joop den Uyl over de dreigende tweedeling van de maatschappij
https://www.youtube.com/watch?v=lyfUHT5vazw

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 12:32 pm 
lid

Hadden we niet een CDA-politica die eind vorige eeuw ons ook bezwoor dat er geen "echte armoede" in ons land bestond? Vond ik toen op het randje, al moet ik zeggen dat dit toen (in relatief opzicht) minder duidelijk is dan nu, namelijk dat gelijkheid een illusie is. Ja, ook toen was er echte armoede, mensen in het donker.

Een illusie die steeds perfecter wordt gemaskeerd. Kijk eens wat alle gedoe op het werk oplevert voor collega's: LGBTIQ+ "racisme" "sexisme" "CO2" "corona". Gevolg is dat je uitvallers krijgt, en dwang tot conformisme, angst om vrij van gedachten te wisselen. Dit leidt af van werkelijke vragen over hierarchie, over beloning, over billijke betaling voor wat dichtbij en veraf wordt aangekocht. Kartels van grote ondernemingen gaan steeds meer vrijuit.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 3:51 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hadden we niet een CDA-politica die eind vorige eeuw ons ook bezwoor dat er geen "echte armoede" in ons land bestond? Vond ik toen op het randje, al moet ik zeggen dat dit toen (in relatief opzicht) minder duidelijk is dan nu, namelijk dat gelijkheid een illusie is. Ja, ook toen was er echte armoede, mensen in het donker.

Een illusie die steeds perfecter wordt gemaskeerd. Kijk eens wat alle gedoe op het werk oplevert voor collega's: LGBTIQ+ "racisme" "sexisme" "CO2" "corona". Gevolg is dat je uitvallers krijgt, en dwang tot conformisme, angst om vrij van gedachten te wisselen. Dit leidt af van werkelijke vragen over hierarchie, over beloning, over billijke betaling voor wat dichtbij en veraf wordt aangekocht. Kartels van grote ondernemingen gaan steeds meer vrijuit.

Woke is helaas discriminatie geworden.
Je bent woke als je blik gericht is op al dan niet vermeende achterstellingen en onrecht, ook in een ver verleden. En dan bijzondere groepen aangedaan, waarbij slechts één dader wordt erkend, door de eeuwen heen: de witte, heteroseksuele man. Wit en hetero zijn is al voldoende.
Ook voor armoede geldt, dat deze door sommigen alleen wordt gezien als het geen witte hetero's betreft.

Daarom roep ik iedereen op om wakker te worden, Awake! Zie het onrecht dat mensen werd en wordt aangedaan, zonder aanziens des persoons, ras, etnische afkomst, geloof, geslacht, seksuele geaardheid, inkomen, etc. In het verleden, het heden en de toekomst.
Maar vooral om uit het verleden lessen te leren, en deze in het heden toe te passen, zodat we geen herhaling voor de toekomst creëren.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 7:01 pm 
lid

Lies schreef:
Lumiere schreef:
Is Zwarte Piet wel de oorzaak, of speelt er iets anders? Zwarte Piet is een ritueel wat hoort bij het donker en het licht.

Bij ons thuis, in de familie, zat ik ook altijd al tussen twee vuren in. De één was voor Den Uyl en de ander was tegen. Maar over het onderstaande waren ze het wel eens.

Denn die einen sind im Dunkeln Und die anderen sind im Licht. Und man sieht nur die im Lichte Die im Dunkeln sieht man nicht.

1986 Joop den Uyl over de dreigende tweedeling van de maatschappij
https://www.youtube.com/watch?v=lyfUHT5vazw

Altijd een prachtig citaat gevonden van Berthold Brecht.

Deze van Albrecht Goes ook altijd erg mooi gevonden: Das Wort lebt vom Schweigen. Das Wort bedarf des Schweigens, um in sich selbst neu, lebendig, triebkräftig zu bleiben. Der Reiche ist nicht immer der Zufriedene, aber der Zufriedene ist immer der Reiche. In den meisten Fällen ist Glück kein Geschenk, sondern ein Darlehen.

Maar je hebt gelijk wat Zwarte Piet betreft. Het gaat ook allang niet meer om die vrolijke helper van Sint. Het is een strijd om een erkenning, die alleen maar kan bestaan als die erkenning wederzijds is, zonder veroordeling, maar juist door te gunnen, zonder mensen etiketten op te plakken. Zwarte Piet is niet meer dan een zwarte clown, geschminkt met een uitbundig lachende rode mond, een pruik op en een kostuum aan, en zodra de schmink weggepoetst is, is het weer gewoon je buurman, die geen hekel aan je heeft omdat hij een week lang een toneelstukje heeft opgevoerd.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 7:05 pm 
lid

Raya schreef:
Daarom roep ik iedereen op om wakker te worden, Awake! Zie het onrecht dat mensen werd en wordt aangedaan, zonder aanziens des persoons, ras, etnische afkomst, geloof, geslacht, seksuele geaardheid, inkomen, etc. In het verleden, het heden en de toekomst.
Maar vooral om uit het verleden lessen te leren, en deze in het heden toe te passen, zodat we geen herhaling voor de toekomst creëren.

Het is 5 voor 12. Neem het coronatoegangsbewijs wat de regeringspartijen willen bewaren: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1d5dcbf/

Nu, maar eigenlijk te laat wellicht, begrijpt onze pers hoe gevaarlijk de situatie is: wat er van het CTB overblijft wordt zo maar voor alles ingezet en onze vrijheid is in gevaar:
Huib Modderkolk:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1d5dcbf/

In de coronaperiode is de regering leidend geweest om via de media alle critici weg te zetten maar de argumenten worden achteraf wel degelijk gewaardeerd. Onwaarschijnlijk natuurlijk dat de regering de wetgeving terugbrengt naar het eerlijke en betrouwbare verleden, en ons vrijheid laat. Die moeten we door strijd heroveren, is wat ik denk als ik zo in de wereld rondkijk.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di feb 15, 2022 7:19 pm 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:

Woke is helaas discriminatie geworden.
Je bent woke als je blik gericht is op al dan niet vermeende achterstellingen en onrecht, ook in een ver verleden. En dan bijzondere groepen aangedaan, waarbij slechts één dader wordt erkend, door de eeuwen heen: de witte, heteroseksuele man. Wit en hetero zijn is al voldoende.
Ook voor armoede geldt, dat deze door sommigen alleen wordt gezien als het geen witte hetero's betreft.

Woke is ook een oplegde gedwongen religie door de linkse kerk. De fouten die kerk vroeger maakte herhaalt links.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 1:43 pm 
lid

Ach, we zijn zo woke en we hebben zoveel begrip... Terwijl ik denk 'hou je maar vast, we zijn er nog lang niet'.

Albert Heijn denkt erover prijzen te verhogen
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... n-ah-appie

[citaat]Als Ahold Delhaize, het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, Etos en Bol.com, zelf te maken krijgt met prijsverhogingen die te rechtvaardigen zijn, dan denkt het die hogere prijzen aan consumenten te kunnen doorberekenen. "Klanten zullen dat dan ook begrijpen."

(....)

Hogere prijzen kunnen komen doordat de prijzen van grondstoffen stijgen, of die van energie, verpakkingen, transport of lonen, aldus Muller.{/citaat]

Profiel  

Berichttitel: Verdeel en heers
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 2:53 pm 
lid

De sleutel om de opmars van "woke" te begrijpen, is het "Verdeel en heers" principe. Philippus II van Macedonië (382 v.Chr.-336 v.Chr.) staat te boek als de eerste die het omschreef. Macchiavelli vond het een teken van zwakheid, maar vergat er bij te vermelden dat als je de absolute supermacht wil gaan pakken, jouw zwakheden niet meer relevant zijn.

En zo waardeer ik het artikel van Paul Boonefaes https://doorbraak.be/woke-een-ideologie ... rdrukking/ nog weer meer: het lijkt heel dom maar degenen die het uitrollen hebben een enorme machtsvoorsprong, en macht broedt weer macht uit... Implementatie van een woke agenda (to go woke or to go broke, in de woorden van Larry Flint) dat is eigenlijk goedkoop maar zorgt dat de superkapitalisten minder opvallen, en dat Jan en Alleman bezig is met discussies over wokeness. In plaats van te spreken over biodiversiteit, of over vrijheid, of over bestaanszekerheid voor de armsten in de wereld. Dat zijn de werkelijk belangrijke thema's voor ons, maar, niet onbelangrijk, zijn de werkelijk hinderlijke thema's voor machthebbers.

Vooral omdat het onze dagelijkse goede relaties met buren, collega's, vrienden, etc. aantast. Maar nu weten we wie hier baat bij heeft dus misschien dat we ons nu niet meer tegen elkaar laten opzetten?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 3:05 pm 
lid

Sorry, Larry Fink. CEO van Blackrock.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 3:56 pm 
lid

Gisteren was te horen dat desastreuze gevolgen van de lockdowns voor de Nederlandse economie zijn uitgebleven. Op zo'n moment denk ik aan te vroeg juichen en 'to go broke' van het MKB, omdat ze de enorme schuldenberg door coronasteun negeren. En schulden had die groep al. De laatste weken hoor je iedere dag het radiospotje van schoonmaakbedrijf Raggers........'we maken alles schoon en rein'.

Raggers, als het echt schoon moet zijn, krijg ik dan niet meer uit mijn kop bij het lezen van artikelen over kabinetsbeleid.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 4:39 pm 
lid

We zitten in de overgang naar totale ontneming van alle vrijheden. Mensen zien het niet maar ik heb altijd wereldwijd proberen te kijken. Nu zie ik alle plaatselijke en tijdelijke dingen in een groter verband waar ik dit jaren terug als onwaarschijnlijk opvatte (maar de suggesties en speculaties zater er dus niet zo ver naast als dat ik wilde geloven). Terwijl iedereen leeft in "morgen gaat het beter" zie ik dat er dwarsverbanden zijn, een behoefte van overheden om mensen te knevelen, onder leiding van de krachten van het globalisme.

Of het nu boeren zijn, of truckers, of sporthelden... steeds meer mensen komen wel in opstand, en langzaam groeit het verzet tegen wat ons via de pers en de politiek vanuit de globalistische heersersklasse wordt aangereikt...

Morgen gaat het beter na een nacht van strijd en moeite. Zonder dat alles gaan we nog veel verder achteruit.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 4:55 pm 
lid

Rightnow schreef:
We zitten in de overgang naar totale ontneming van alle vrijheden. Mensen zien het niet maar ik heb altijd wereldwijd proberen te kijken. Nu zie ik alle plaatselijke en tijdelijke dingen in een groter verband waar ik dit jaren terug als onwaarschijnlijk opvatte (maar de suggesties en speculaties zater er dus niet zo ver naast als dat ik wilde geloven). Terwijl iedereen leeft in "morgen gaat het beter" zie ik dat er dwarsverbanden zijn, een behoefte van overheden om mensen te knevelen, onder leiding van de krachten van het globalisme.

Of het nu boeren zijn, of truckers, of sporthelden... steeds meer mensen komen wel in opstand, en langzaam groeit het verzet tegen wat ons via de pers en de politiek vanuit de globalistische heersersklasse wordt aangereikt...

Morgen gaat het beter na een nacht van strijd en moeite. Zonder dat alles gaan we nog veel verder achteruit.

Mwah, dat is dan toch weer lastig vol te houden als men nu juist van plan is om alle maatregelen (incl. CTB) voor het einde van de maand op te heffen....

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 5:34 pm 
lid

Ga dat in de EU maar uitleggen aan je Italiaanse of Oostenrijkse vrienden. Of aan burgers van Canada of van California of van New York. Juist dat voor een flinke verkoudheid een verplichte vaccinatie moet worden ingevoerd, whatever it takes, roept bij mij vragen op. Ook het uitroepen van de noodtoestand voor een lastige groep demonstranten. Onbestaanbaar, nooit vertoond, in een land waar Nederlanders naar toe gingen vanwege meer vrijheid!

Als je al locaal wilt denken, besef dat 16 maart gemeenteraadsverkiezingen zijn gepland in ons land. Daarna komt men gewoon terug met vaccinatieplicht en afgeleide instrumenten onder een of ander voorwendsel.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 6:14 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ga dat in de EU maar uitleggen aan je Italiaanse of Oostenrijkse vrienden. Of aan burgers van Canada of van California of van New York. Juist dat voor een flinke verkoudheid een verplichte vaccinatie moet worden ingevoerd, whatever it takes, roept bij mij vragen op. Ook het uitroepen van de noodtoestand voor een lastige groep demonstranten. Onbestaanbaar, nooit vertoond, in een land waar Nederlanders naar toe gingen vanwege meer vrijheid!

Als je al locaal wilt denken, besef dat 16 maart gemeenteraadsverkiezingen zijn gepland in ons land. Daarna komt men gewoon terug met vaccinatieplicht en afgeleide instrumenten onder een of ander voorwendsel.

Het opbreken van een demonstratie die een flink deel van een stad platlegt heeft niets te maken met het 'ontnemen van alle vrijheden'.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 6:28 pm 
lid

Het is volledig disproportioneel zoals dit artikel nog eens aangeeft: https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ar-AATVyCs

Bedenk een land waar (zie Nova Scotia) elke demonstratie tegen de regering is verboden en waar ongevaccineerden bepaalde zaken niet meer in winkels mogen kopen, grenzen van staten niet meer mogen passeren.

Heeft echt niets met gezondheid te maken maar wel met het onvoldoende aanbidden van de grote despoot Justin Trudeau. Als je het zo fijn vindt, helaas moet je hier even wachten totdat de gemeenteraden voorbij zijn... maar er is heus iets aan de hand in de wereld en Canada, Trudeau, laat dit het scherpst zien!

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 7:17 pm 
lid

HvR schreef:
Rightnow schreef:

Mwah, dat is dan toch weer lastig vol te houden als men nu juist van plan is om alle maatregelen (incl. CTB) voor het einde van de maand op te heffen....

Niet álle maatregelen worden opgeheven. Vreemd genoeg moet je nog steeds een mondkapje op als je 10 minuten of een uurtje in bus of trein verblijft, maar je mag wél zonder mondkapje op 3 uur lang in een zaal met 500 mensen gaan zitten... Wie het snapt, mag het zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 7:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het is volledig disproportioneel zoals dit artikel nog eens aangeeft: https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ar-AATVyCs

Bedenk een land waar (zie Nova Scotia) elke demonstratie tegen de regering is verboden en waar ongevaccineerden bepaalde zaken niet meer in winkels mogen kopen, grenzen van staten niet meer mogen passeren.

Canada ? Zachte heelmeesters.. hoezo al dat gedoe met dure QR-codes.. als je nu nog ongevaccineerd bent, in februari 2022 zit er echt iets scheef in je hoofd. Ik vind dat antivaxxers beter preventief in quarantaine kunnen worden geplaatst en behandeld, tot een pandemie voorbij is. Ze zijn een gevaar voor onze volksgezondheid. Mensen die een uitzondering willen kunnen het aanvragen, goed te keuren op medische gronden. Als ze dat niet doen en ook niet komen opdagen voor een prikje.. lock 'm up.

:fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2022 7:35 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Canada ? Zachte heelmeesters.. hoezo al dat gedoe met dure QR-codes.. als je nu nog ongevaccineerd bent, in februari 2022 zit er echt iets scheef in je hoofd. Ik vind dat antivaxxers beter preventief in quarantaine kunnen worden geplaatst en behandeld, tot een pandemie voorbij is. Ze zijn een gevaar voor onze volksgezondheid. Mensen die een uitzondering willen kunnen het aanvragen, goed te keuren op medische gronden. Als ze dat niet doen en ook niet komen opdagen voor een prikje.. lock 'm up.

:fluiten:

Volgens mij kunnen we het kabinet beter in quarantaine zetten. Voor heel lang. Tot einde van dit jaar om te beginnen. Per slot van rekening hebben ze ons vorig jaar ook een jaar lang zonder kabinet laten zitten en slechter zijn we er niet van geworden. Want het zijn met name de machinaties van het kabinet met als dooddoener "corona" die verdomd veel schade hebben opgeleverd voor de volksgezondheid. We zien nu nog maar het tipje van de schade-ijsberg, maar dat voorspelt al niet veel goeds. Daar is die enkele niet-gevaccineerde persoon die heel misschien wellicht een keer het virus doorgegeven heeft, klein bier bij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2773 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]