Rightnow schreef:
Hadden we niet een CDA-politica die eind vorige eeuw ons ook bezwoor dat er geen "echte armoede" in ons land bestond? Vond ik toen op het randje, al moet ik zeggen dat dit toen (in relatief opzicht) minder duidelijk is dan nu, namelijk dat gelijkheid een illusie is. Ja, ook toen was er echte armoede, mensen in het donker.
Een illusie die steeds perfecter wordt gemaskeerd. Kijk eens wat alle gedoe op het werk oplevert voor collega's: LGBTIQ+ "racisme" "sexisme" "CO2" "corona". Gevolg is dat je uitvallers krijgt, en dwang tot conformisme, angst om vrij van gedachten te wisselen. Dit leidt af van werkelijke vragen over hierarchie, over beloning, over billijke betaling voor wat dichtbij en veraf wordt aangekocht. Kartels van grote ondernemingen gaan steeds meer vrijuit.
Woke is helaas discriminatie geworden.
Je bent woke als je blik gericht is op al dan niet vermeende achterstellingen en onrecht, ook in een ver verleden. En dan bijzondere groepen aangedaan, waarbij slechts één dader wordt erkend, door de eeuwen heen: de witte, heteroseksuele man. Wit en hetero zijn is al voldoende.
Ook voor armoede geldt, dat deze door sommigen alleen wordt gezien als het geen witte hetero's betreft.
Daarom roep ik iedereen op om wakker te worden, Awake! Zie het onrecht dat mensen werd en wordt aangedaan, zonder aanziens des persoons, ras, etnische afkomst, geloof, geslacht, seksuele geaardheid, inkomen, etc. In het verleden, het heden en de toekomst.
Maar vooral om uit het verleden lessen te leren, en deze in het heden toe te passen, zodat we geen herhaling voor de toekomst creëren.