Het is nu wo sep 27, 2023 11:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 824 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#781  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ondertussen vergooien we alles wat we hebben waardoor onze halve bevolking verkommert in de koude en van honger

Overdrijven is ook een kunst.

Profiel  

Berichttitel: hypnose-voorstelling
Bericht nummer:#782  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:18 pm 
lid

Meer een kwestie van concentratie op de kern van de zaak, toch? Houd de ogen dicht en blijf bij de hoofdzaak.

Vergeet alles wat er wordt gezegd en concentreer je op de kern... Rusland heeft de grens overgestoken... luister naar wat ik zeg en schrijf je in voor zijn workshop...

Profiel  

Berichttitel: Re: hypnose-voorstelling
Bericht nummer:#783  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Meer een kwestie van concentratie op de kern van de zaak, toch? Houd de ogen dicht en blijf bij de hoofdzaak.

Vergeet alles wat er wordt gezegd en concentreer je op de kern... Rusland heeft de grens overgestoken... luister naar wat ik zeg en schrijf je in voor zijn workshop...

Ik kan hier geen touw aan vastknopen.

Profiel  

Bericht nummer:#784  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:28 pm 
lid

Psychologische oorlogsvoering lijkt mij altijd wel een bestanddeel van oorlogen. Vijftig jaar geleden hadden we het er al over, maar toen waren we onder invloed van pacifisten die probeerden om andere manieren van verdediging te vinden, niet-militaire...

Profiel  

Bericht nummer:#785  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:37 pm 
lid

Rightnow schreef:
Psychologische oorlogsvoering lijkt mij altijd wel een bestanddeel van oorlogen. Vijftig jaar geleden hadden we het er al over, maar toen waren we onder invloed van pacifisten die probeerden om andere manieren van verdediging te vinden, niet-militaire...

Pacifisten hebben nooit erg veel invloed gehad en als beweging bestonden ze al sinds 1914. Mijn grootouders waren van de gebroken geweertjes sinds de jaren 20. Vooral mijn oma was agressief pacifistisch of antimilitaristisch zoals ze het zelf benoemde.

Profiel  

Bericht nummer:#786  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 3:48 pm 
lid

Dus een militant pacifist? Natuurlijk wel een contradictio in terminis!

Zelf had ik een pacifistische leraar met wie we in plaats van zijn vak wel eens een les lang wereldproblemen bespraken. Het is mij lang bijgebleven.

Wat was het mooi om in de jaren 70 naar school te gaan, en het was niet speciaal een vrijzinnige school...

Ik werd na 9/11 een aanhanger van George W. Bush - zo van: orde moet er nu eenmaal zijn, rust in de wereld, en je werpt tenminste een brug op tegen "links". Wat een heerlijke onzin was het eigenlijk en wat zijn we bij de neus genomen, zeg ik, nu ik het verloop van de Irakese oorlog niet succesvol genoeg vond voor alle opofferingen, en nu ik de toedracht van de aanloop beter heb leren begrijpen...

Zo ongeveer elke 20 jaar staat mijn wereldbeschouwing in politiek opzicht wel weer op zijn kop maar vertrouwen in "de" politiek heb ik uiteindelijk niet gekregen...

Profiel  

Bericht nummer:#787  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 4:11 pm 
lid

Moah iemand moet toch meegelopen hebben in de massademonstraties van het IKV. Of lid zijn geweest van de vriendschapsvereniging Oost-Duitsland. Of Halbe Zijlstra hebben aangehoord met zijn fabels uit de Datsja, maar toch gedacht hebben dat we wel weg zouden komen met de kaalslag op defensie. Lijkt me hetzelfde publiek dat nu vatbaar is voor de fabeltjes van dit moment.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#788  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 4:15 pm 
lid

ezel schreef:
Rightnow schreef:

Pacifisten hebben nooit erg veel invloed gehad en als beweging bestonden ze al sinds 1914. Mijn grootouders waren van de gebroken geweertjes sinds de jaren 20. Vooral mijn oma was agressief pacifistisch of antimilitaristisch zoals ze het zelf benoemde.

Pacifisten zijn heel succesvol als de vijand ook pacifistische motieven heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#789  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 4:33 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dus een militant pacifist? Natuurlijk wel een contradictio in terminis!

Zelf had ik een pacifistische leraar met wie we in plaats van zijn vak wel eens een les lang wereldproblemen bespraken. Het is mij lang bijgebleven.

Wat was het mooi om in de jaren 70 naar school te gaan, en het was niet speciaal een vrijzinnige school...

Ik werd na 9/11 een aanhanger van George W. Bush - zo van: orde moet er nu eenmaal zijn, rust in de wereld, en je werpt tenminste een brug op tegen "links". Wat een heerlijke onzin was het eigenlijk en wat zijn we bij de neus genomen, zeg ik, nu ik het verloop van de Irakese oorlog niet succesvol genoeg vond voor alle opofferingen, en nu ik de toedracht van de aanloop beter heb leren begrijpen...

Zo ongeveer elke 20 jaar staat mijn wereldbeschouwing in politiek opzicht wel weer op zijn kop maar vertrouwen in "de" politiek heb ik uiteindelijk niet gekregen...

Mijn oma was een vat vol tegenstrijdigheden.

Ik snap niet goed hoe de reactie van George W. Bush een brug (ik neem aan dat je barriere bedoelt) op wierp tegen "links". Wat voor linkse politici in de VS door moeten gaan, gingen braaf mee met het aannemen van de Patriot Act (1 tegenstem in de senaat), ze gingen braaf mee met de inval in Afghanistan, ze gingen braaf mee met de oorlog tegen Irak. Hooguit toen die oorlog niet de gewenste uitkomst gaf, ontstond er in de politieke wereld in de VS enig tegengas.

Al te veel vertrouwen in de politiek hebben of een aanhanger van iemand zijn, lijkt me sowieso een slecht idee. Iedere vier jaar breng ik weliswaar mijn stem uit, er van uitgaande dat de meeste andere opties slechter zijn. Ooit was een fan van de persoon Hans van Mierlo, maar zelfs dat maakte niet dat ik een aanhanger van hem als politicus was. Het feit dat iemand mooi en begeesterd kan praten, wil nog niet zeggen dat 'ie goed is in het besturen van een land of een departement.

Profiel  

Bericht nummer:#790  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 4:57 pm 
lid

Het is in ieder geval waardevol als je mag en kunt opmerken dat iemand ergens GOED in is. In deze kolommen lijkt men vooral graag te willen weten dat iemand ergens SLECHT in zou zijn.

Zo heeft Hans van Mierlo kennelijk een aantal belangwekkende gezichtspunten voorop gesteld in de tijd dat zijn partij zichzelf nog moest neerzetten.. en zijn invloed zal ook buiten zijn partij, en in latere decennia, nog voelbaar zijn geweest, vermoed ik. Heb ook nog eens D66 gestemd vanuit de optiek dat deze partij tenminste geen ideologie had. Later begon ik weer het nut in te zien van iets dat visie of ideologie heet. Niet als een heilig onveranderlijk dogma wellicht, maar wel een richtlijn waarop je later door je kiezers wilt worden afgerekend. Mijn stem breng ik enkel nog uit op basis van verrichte prestaties, en wat men gedaan en gelaten heeft in de afgelopen zittingsperiode: afrekenen en niet vooruitlopen op wat niet te voorspellen valt of op beloften die altijd worden ingehaald door al dan niet zelfbedachte "crises".

Ja die Bush jr heeft uiteindelijk weinig zinvols kunnen doen, behalve de zakken vullen van zijn defensie-industrie. De tegenstellingen in de wereld werden erger in plaats van minder erg. Het meest absurde is dat de aanvankelijk ook door mij aangenomen 9/11 aanval een andere aanloop had dan dat men voordeed... het was grondig genoeg verborgen en kostte me nog eens een halve dag onderzoek van natuurkundige verhandelingen naar de mogelijkheden van ineenstorting van WTC wolkenkrabbers. Onwaarschijnlijk misschien, maar ik was nooit bereid geweest om aan te nemen dat een regering in zo hoge mate een verhaal uit de mouw zou willen schudden, vandaar dat keer op keer alles uit de kast moest om de hele shit weer eens te onderzoeken.

En dan moest ik wel terugkomen op heel mijn steun voor die regering van Bush, zoveel jaren na dato, zoveel heftige discussies later...

Profiel  

Bericht nummer:#791  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 5:02 pm 
lid

Julien Sorel schreef:

Het was heel wonderlijk, de effectiviteit van het IKV verliep via haar contacten met broeders in Oost-Duitsland. Het vredesvirus, de Hollanditis, bleek besmettelijk waardoor het oorlogsverhaal bij de Oostduitsers niet meer goed bleef plakken - Heel vervelend voor het Kremlin dat waarschijnlijk had ingeschat dat de IKV'ers goed volk waren, op goede voet staande met "hun" CPN waar Paul de Groot misschien nog wel, in ieder geval recentelijk nog, de scepter zwaaide.

De oostduitse regering begon last te krijgen van de populariteit van het via het IKV overgewaaide vredesdenken.

Profiel  

Bericht nummer:#792  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 6:17 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
ezel schreef:
Rightnow schreef:

Helaas is een "vijand" per definitie geen pacifist en een pacifist per definitie geen vijand.

Ik was ooit dienstweigeraar, maar ik denk dat de oorlog in Oekraine mij definitief van het pacifisme heeft genezen.

Het is een zeer nobele opvatting met goede bedoelingen, maar pacifisme werkt niet, als zich een echte vijand aandient.

Profiel  

Bericht nummer:#793  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 7:32 pm 
lid

Wel een heel wonderlijke situatie natuurlijk, Oekraine met zoveel jaar intern geweld en de "pacifist" gelooft dat geweld de geweldsspiraal gaat doorbreken, het geweld van de ene psychopaat tegen de andere.

Nu was ik vroeger ook "pacifist" maar het was een heel conditioneel pacifisme herinner ik mij, iets met de PSP. Ons pacifisme is niet altijd absoluut en als het wel absoluut was geweest was ik niet voor de Irakese oorlog geweest en jij niet voor de Oekrainse. Wel weer 2 oorlogen die volgens mij vanuit dezelfde hoek zijn voorbereid geweest, waarbij de argumentaties (massavernietigingswapens en 9/11 in MIJN geval) er voor de sier bij waren verzonnen en het narratief werd opgebouwd...

Rightnow slikte het narratief en kwam er pas 18 jaar later achter dan het echt niet kon kloppen. De oorlog in Irak had beter ook niet kunnen beginnen, want zinloos bloedvergieten.

Profiel  

Bericht nummer:#794  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 8:32 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wel een heel wonderlijke situatie natuurlijk, Oekraine met zoveel jaar intern geweld en de "pacifist" gelooft dat geweld de geweldsspiraal gaat doorbreken, het geweld van de ene psychopaat tegen de andere.

Nu was ik vroeger ook "pacifist" maar het was een heel conditioneel pacifisme herinner ik mij, iets met de PSP. Ons pacifisme is niet altijd absoluut en als het wel absoluut was geweest was ik niet voor de Irakese oorlog geweest en jij niet voor de Oekrainse. Wel weer 2 oorlogen die volgens mij vanuit dezelfde hoek zijn voorbereid geweest, waarbij de argumentaties (massavernietigingswapens en 9/11 in MIJN geval) er voor de sier bij waren verzonnen en het narratief werd opgebouwd...

Rightnow slikte het narratief en kwam er pas 18 jaar later achter dan het echt niet kon kloppen. De oorlog in Irak had beter ook niet kunnen beginnen, want zinloos bloedvergieten.

Niemand heeft een kristallen bol. Je vergelijking gaat mank. Het ingrijpen in Irak was gebaseerd op fictie.. maar de invasie in Oekraine is géén fictie. Die is echt gebeurd. Het is geen narratief, Rusland is dat land binnengevallen.

Misschien komen we er over 18 jaar (of eerder) achter, dat de genocide en de deportaties in Oekraine voorkomen hadden kunnen worden, als Navo wél rechtstreeks luchtsteun had verleend (in maart)

Profiel  

Bericht nummer:#795  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 8:43 pm 
lid

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_i ... ted_States
Citaat:
A 2016 study by Carnegie Mellon University professor Dov Levin found that the United States intervened in 81 foreign elections between 1946 and 2000, with the majority of those being through covert, rather than overt, actions.[92][93] A 2021 review of the existing literature found that foreign interventions since World War II tend overwhelmingly to fail to achieve their purported objectives.[94]

De hulp van zowel de regering-Obama alsook van de regering-Trump aan de Saudi's om de shiitische Yemenieten er onder te krijgen was een van de laatste grote interventies van de VS.

Nooit heeft een nederlandse overheid enig protest aangetekent. Alle pacifisten of wij die er voor menen te zijn doorgegaan, hebben alles zonder slag of stoot maar aanvaard. Nu intervenieert Rusland in Oekraine en iedereen die niets weet van Oekraine, roept moord en doodslag.

En moord en doodslag is wat er daardoor is gekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#796  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 8:55 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Niemand heeft een kristallen bol. Je vergelijking gaat mank. Het ingrijpen in Irak was gebaseerd op fictie.. maar de invasie in Oekraine is géén fictie. Die is echt gebeurd. Het is geen narratief, Rusland is dat land binnengevallen.

Misschien komen we er over 18 jaar (of eerder) achter, dat de genocide en de deportaties in Oekraine voorkomen hadden kunnen worden, als Navo wél rechtstreeks luchtsteun had verleend (in maart)

De invasie in Oekraïne is inderdaad geen fictie. Wat wel een fictie of een frame is, is doen of dat het startpunt was. Want we weten nu al dat alle experts van het Westen waarschuwden dat een avontuur in Oekraïne zou leiden tot oorlog, en dat dat precies is wat NAVO en de nazi's van Kiev in 2008 deden.
:fluiten:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#797  BerichtGeplaatst: do okt 20, 2022 9:06 pm 
lid

Einstein schreef:

Ik weet niet of dat ooit zal kunnen blijken maar de kern van de zaak was dat de NAVO alles heeft gedaan om deze oorlog te voorkomen en in die strategie paste zeker niet een directe interventie toen Rusland deze onwettige oorlog begon.

Profiel  

Bericht nummer:#798  BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 3:46 pm 
lid

Volgens onze roebelreptiel is de democratie principieel totalitair en intolerant.

https://twitter.com/mmeeuw/status/1586821791225614336

:wacko:

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#799  BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 9:28 pm 
lid

P-G schreef:
Volgens onze roebelreptiel is de democratie principieel totalitair en intolerant.

:wacko:

Achja je weet toch hoe dat werkt P-G tegenwoordig.. "own the libs" is wat ze proberen. Pesterij en provocatie, laat je niet fokken. Voor mij is Twitter sowieso al jaren off limits. Uitgelogd in 2015 en nooit meer ingelogd.

Ze hebben bij Twittter maling aan pro-Russische spam.

Het wordt erger met Twitter. Nu krijgen we ineens dit https://edition.cnn.com/2022/10/30/busi ... index.html

Misschien wordt het eens tijd, voor een stevige campagne tegen Twitter ? LOG UIT.

Profiel  

Bericht nummer:#800  BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 11:19 pm 
lid

P-G schreef:

De volgende zin, waarin hij toelicht, is meestal veel interessanter,
maar dan gaat de keutel van de complotpijpers niet meer op.
:)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 824 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]