Het is nu vr jan 21, 2022 1:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronadip slaat toe
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 7:15 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mja maar dat klopt dus niet, bij een onderzoek naar besmette personen bleek dat 1/3e langdurige klachten ondervond, juist als ze in eerste instantie een mild ziektebeeld hadden gehad
Het RIVM en De Jonge zijn meesters in het recyclen van ACHTERHAALDE informatie.

Die informatie betreft dan een bescherming van vaccins die inmiddels is verlopen en ook varianten van het virus die al lang niet meer circuleren.

Het is een onderdeel van de desinformatie die onze overheid via de "legacy media" ons oplegt. Er zijn echter voor de welwillende burger genoeg bronnen, genoeg integere wetenschappers en voor de goede verstaander betrouwbare artsen die uitleggen hoe het zit.

Men moet ook dan weer zelf nadenken, alles logisch op een rijtje... want veel, heel veel is onbekend, en schattingen zijn nu eenmaal noodzakelijk maar selectief winkelen is dodelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 7:38 pm 
lid

Mijn link betrof een onderzoek naar mensen die corona hebben gehad, met vaccins heeft dat in eerste instantie niks te maken, waarmee je betoog eigenlijk nergens op slaat :hum:

Nog een onderzoek over long covid:

Findings
For the majority of respondents (>91%), the time to recovery exceeded 35 weeks. During their illness, participants experienced an average of 55.9+/- 25.5 (mean+/-STD) symptoms, across an average of 9.1 organ systems. The most frequent symptoms after month 6 were fatigue, post-exertional malaise, and cognitive dysfunction. Symptoms varied in their prevalence over time, and we identified three symptom clusters, each with a characteristic temporal profile. 85.9% of participants (95% CI, 84.8% to 87.0%) experienced relapses, primarily triggered by exercise, physical or mental activity, and stress. 86.7% (85.6% to 92.5%) of unrecovered respondents were experiencing fatigue at the time of survey, compared to 44.7% (38.5% to 50.5%) of recovered respondents. 1700 respondents (45.2%) required a reduced work schedule compared to pre-illness, and an additional 839 (22.3%) were not working at the time of survey due to illness. Cognitive dysfunction or memory issues were common across all age groups (~88%). Except for loss of smell and taste, the prevalence and trajectory of all symptoms were similar between groups with confirmed and suspected COVID-19.

7 maanden nog van dat soort dingen last hebben is blijkbaar geen 'noemenswaardig ziekteverschijnsel' :praattegendehand:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 8:06 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:
Mja maar dat klopt dus niet, bij een onderzoek naar besmette personen bleek dat 1/3e langdurige klachten ondervond, juist als ze in eerste instantie een mild ziektebeeld hadden gehad

Die informatie betreft dan een bescherming van vaccins die inmiddels is verlopen en ook varianten van het virus die al lang niet meer circuleren.

Het is een onderdeel van de desinformatie die onze overheid via de "legacy media" ons oplegt. Er zijn echter voor de welwillende burger genoeg bronnen, genoeg integere wetenschappers en voor de goede verstaander betrouwbare artsen die uitleggen hoe het zit.

Men moet ook dan weer zelf nadenken, alles logisch op een rijtje... want veel, heel veel is onbekend, en schattingen zijn nu eenmaal noodzakelijk maar selectief winkelen is dodelijk.

Je omkeringen worden steeds fletser Rightnow

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 8:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:

Nu niet meer nee, we hebben nu Omikron. Maar als we straks de balans op gaan maken, gaan er koppen rollen. De volksgezondheid is in gevaar gebracht de afgelopen 2 jaar, door bepaalde lui met politieke bijbedoelingen. Ik vraag me af hoeveel doden meneer Baudet, de demonstratie-organisatoren en al die andere modieuze antivaxx-clubs op hun geweten hebben !!

Citaat:

Ga jij nou maar lekker kijken naar die propaganda-zendertjes op Youtube. Als dat een maat is voor de "nieuwe" media.. waar praten we over, dan heb ik liever de VARA en de VPRO.

Citaat:

"Selectief winkelen" hoor wie het zegt :tong: de grootste roeptoeter op WSP, die alleen maar luistert naar Weltschrmerz en FvD, als het over Covid gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 11:17 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Lumiere schreef:
Nu niet meer nee, we hebben nu Omikron. Maar als we straks de balans op gaan maken, gaan er koppen rollen. De volksgezondheid is in gevaar gebracht de afgelopen 2 jaar, door bepaalde lui met politieke bijbedoelingen. Ik vraag me af hoeveel doden meneer Baudet, de demonstratie-organisatoren en al die andere modieuze antivaxx-clubs op hun geweten hebben !!

Schade aan de volksgezondheid? Dan hebben we het toch zeker over:
- zware maatregelen als lockdowns, zonder analyse of evaluatie van de schadelijke effecten;
- achterlijke initiatieven als dansen met jansen en coronapas, van overheidswege medisch onverantwoorde schijnveiligheid bieden;
- obsessie met prikken als een malle, en daardoor obstinaat weigeren om iets te doen aan ventilatie en breede beschikbaarheid van medicijnen;
- obsessie met prikken als een malle, en daardoor vergeten de zwakke groepen op tijd hun derde vaccinatie te geven; dat was in juli toch al bekend?
- massale oversterfte, zonder dat iemand een antwoord heeft hoe dat komt;
- IC capaciteit maar niet opschalen;
Ow nee, volgens Einstein is schade aan de volksgezondheid als mensen hun mening uiten. Dat zie je verkeerd: dat is juist heel gezond.

:lol:

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Ga jij nou maar lekker kijken naar die propaganda-zendertjes op Youtube. Als dat een maat is voor de "nieuwe" media.. waar praten we over, dan heb ik liever de VARA en de VPRO.

Volgens mij plaatst Rightnow hier allerlei interessante items. Maar we weten het wel hoor, hoezeer Einstein hecht aan de liegende en discriminerende staatsomroep.
:overjebol:

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
"Selectief winkelen" hoor wie het zegt :tong: de grootste roeptoeter op WSP, die alleen maar luistert naar Weltschrmerz en FvD, als het over Covid gaat.

Moah, zegt de kampioen frames en feitenvrij gezwets.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2021 1:54 am 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
waarbij doden vetgedrukt werd alsof die Corona-patienten allemaal slachtoffers zouden zijn van de holocaust. Dat zijn ze niet en dat weet jij ook.

Klopt... ze zijn in die zin geen slachtoffer van de holocaust omdat het ze overkomt in plaats van dat ze iets wordt aangedaan, de holocaust was immers het planmatig uitroeien van mensen.

Maar dan komt jouw opvatting: "We zouden daarentegen een hogere sterfte moeten accepteren, op de weg terug naar circa 3 miljard mensen als maximum." :evendenken:

En dat begint natuurlijk wel heel erg te lijken op een plan voor bevolkingsreductie je hebt er zelfs een doel/streefgetal bij, waarbij het verschil nu vooral volstrekte willekeur en gebrek aan handelen is... Het is een beetje alsof je iemand ziet verdrinken en er dan doelbewust voor kiest om niets te doen, want ach er zijn toch al teveel mensen...

Hoe ziet die acceptatie er dan uit? We weten dat het virus ongecontroleerd exponentieel verspreid en zo de zorg overbelast. Accepteer je dan dat er geen plek meer voor je is in het ziekenhuis als je een auto ongeluk krijgt? Dat je geen behandeling voor kanker meer kan krijgen? Of laat je mensen in ademnood gewoon stikken.

Dat lijkt me niet wenselijk, ik vermoed zo dat we in een samenleving mensenlevens nog altijd meer waarderen dan spullen, het is jammer dat jij dat niet zo ziet HvR, maar ik denk dat je maar moet accepteren dat je een minderheidspositie hebt in deze :ok:

Dat heb ik ook al jaren als het gaat om kernenergie als alternatief, en je ziet dat standpunten kunnen veranderen....

Verder, als je nou niet alleen deze ene zin die je aanhaalt had gelezen maar mijn gehele tekst in #63, had je al die onzin die je getypt hebt achterwege kunnen laten.

Maar een Lampie heeft ook recht op een frame, of niet dan ? En een Einstein (arme man) ook....

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2021 9:45 am 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Lumiere schreef:

Citaat:

Citaat:

Je haalt wel een aantal dingen door elkaar. Wat vaccineren betreft, en of je dat wel of niet doet, daar ga je zélf over. Niet meneer Baudet, niet de imam, niet de buurvrouw, niet de overheid. Maar jij zélf. Voor jezelf maak je, gehoord hebbende alle pro's en contra's, die beslissing, niemand anders. En van die beslissing kun je niemand anders de "schuld" geven dan jouzelf. Meneer Baudet kan van alles roepen, maar die komt heus niet jouw voordeur dichtspijkeren als jij je prik wilt gaan halen.

De organisatoren van de verschillende demonstraties schuldig aan doden? Onzin. Veel van de mensen die mee hebben gedaan, zijn niet persé tegen vaccineren, maar maakten zich zorgen over de steeds verdergaande inperkingen van onze vrijheden. En dat is zeker een punt waarop we alert moeten zijn én blijven. Iemand moet roepen dat de nieuwe kleren van de keizer niks anders zijn dan een illusie die hij ons voor ogen wil toveren, en dat de keizer eigenlijk gewoon in zijn blootje loopt.

Ik hecht aan informatie via de publieke media, maar ook ik (en ik ben niet tegen vaccineren, integendeel, ik ben compleet gevaccineerd en mijn booster komt over een week), erger me regelmatig aan de eenzijdige berichtgeving in de openbare media. Ik snap dat men de impact van dit virus wil benadrukken, maar dat hoeft niet elke avond weer in elk actualiteitenprogramma weer herkauwd en ingewreven te worden. Ruimte voor andere geluiden is er niet of nauwelijks. En ja, dan gaan mensen op zoek, komen onder andere bij YouTube of andere kanalen terecht. Daar is veel af onder het koren, maar wie objectief zoekt, vindt ook veel informatie die gewoon gestaafd wordt door wetenschappers of statistieken en die je toch nooit in de openbare media terugziet. Alleen maar op zoek gaan naar informatie die je eigen mening bevestigt, is het slechtste wat je kunt doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]