Het is nu wo jan 19, 2022 6:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronadip slaat toe
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 3:46 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Het probleem? De fascistische QR, de paniek-lockdown, het domme vaxxen als een malle en de Great Reset agenda van de oligarchen.
Ben ik wat vergeten?
Kappen met die onzin.

fascistisch, paniek, dom, malle.. een frame voor elk topic.. over zwaktebod gesproken.

* kre-to-lo-gie *

Eerlijk is eerlijk: die zes miljoen doden is de frame to end all frames. Is dat niet wat de Baudets van deze wereld wordt verweten? Het blijft lastig, kijken in de spiegel en het beeld nog herkennen óók.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 3:57 am 
lid

animo schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:
Het probleem? De fascistische QR, de paniek-lockdown, het domme vaxxen als een malle en de Great Reset agenda van de oligarchen.
Ben ik wat vergeten?
Kappen met die onzin.

fascistisch, paniek, dom, malle.. een frame voor elk topic.. over zwaktebod gesproken.

* kre-to-lo-gie *

Eerlijk is eerlijk: die zes miljoen doden is de frame to end all frames. Is dat niet wat de Baudets van deze wereld wordt verweten? Het blijft lastig, kijken in de spiegel en het beeld nog herkennen óók.

Je citeert de verkeerde. Ik weet het animo.. die 6 miljoen is over de top.. en HvR las er zelfs overheen. Maar ik heb ook mijn grenzen.

Als de bottom line is, dat het wel fijn is, dat er 5.4 miljoen mensen sterven aan een pandemie, want dat helpt de overbevolking te bestrijden.. ik bedoel.. waar ligt de grens van het cynisme ? het leven zelf wordt gedevalueerd. Zelfs als het geen fascisme is.. wat is het dan.. en schieten we er iets mee op ?

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 9:43 am 
lid

Einstein schreef:
animo schreef:
Einstein schreef:

* kre-to-lo-gie *

Je citeert de verkeerde. Ik weet het animo.. die 6 miljoen is over de top.. en HvR las er zelfs overheen. Maar ik heb ook mijn grenzen.

Als de bottom line is, dat het wel fijn is, dat er 5.4 miljoen mensen sterven aan een pandemie, want dat helpt de overbevolking te bestrijden.. ik bedoel.. waar ligt de grens van het cynisme ? het leven zelf wordt gedevalueerd. Zelfs als het geen fascisme is.. wat is het dan.. en schieten we er iets mee op ?

Neen Einstein, Animo sprak precies de juiste persoon aan want inderdaad ben jij het die compleet vastzit in een frame en niemand anders....

HvR las niet over die 6 miljoen heen en heeft je in #55 nogmaals uitgelegd dat het niet gaat om '5 of 6 miljoen doden', waarbij doden vetgedrukt werd alsof die Corona-patienten allemaal slachtoffers zouden zijn van de holocaust. Dat zijn ze niet en dat weet jij ook. Ik bekijk dat in het grotere geheel en hoewel ik ieder slachtoffer individueel betreur, is het een druppel op de gloeiende plaat van de wereldbevolking. Niemand vindt 5 of 6 miljoen doden 'wel fijn' (weer een frame). Echter, we moeten ook nadenken over de levenden !

Het gaat dus ook niet om cynisme (weer een frame) maar wel om een visie op de mensheid. Niemand wil mensen bij bosjes uitmoorden zoals jouw frames willen doen vermoeden maar we zouden erover kunnen nadenken dat met een dergelijke overbevolking niet ieder kind gered kan worden (om dan vervolgens een uitzichtloos bestaan in armoede te leiden) en dat niet iedere 75-jarige nog een 'levensreddende' operatie hoeft te ondergaan, om dan nog twee extra jaren te slijten in een verpleeghuisbed met beademingsapparatuur.... Waarom kunnen we het daar niet gewoon over hebben ?

Ik weet het: het is heel moeilijk om de consequenties te aanvaarden van deze objectieve vaststelling. Maar het zou echt helpen als je het niet allemaal zo persoonlijk zou maken en open zou staan voor andere zienswijzen dan dat iedere ziel gered moet worden. Dat kan niet.

Een dode is een drama, 1.000 doden zijn statistiek. Een dergelijk niveau van abstractie is nodig wanneer het gaat over de impact van dit alles op miljarden mensen. Het moet gaan over kwaliteit, niet over kwantiteit. Het zou gezond zijn als jij die afstand ook een beetje zou bewaren en je daarmee bewust zou worden van de frames die je zelf hanteert....

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 11:15 am 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Ben ik wat vergeten?
Kappen met die onzin.

* kre-to-lo-gie *
Nee hoor. De kwalificaties zijn hier al voldoende onderbouwd.
Gewoon kappen met die onzin.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 2:26 pm 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:

Ik ook niet. Iedereen is daar tegen. Maar wie zegt dat dat echt zo is ? De mensen die dat roepen, hebben ook een politiek belang. Ze interpreteren interviews in de pers.. in plaats van gewoon de wetgeving te lezen, waarover ze dingen beweren. En de geldigheidstermijnen van die wetgeving.. Dit zijn corona-maatregelen, die avondklok en dat QR-circus verdwijnen straks in de ijskast, voor een volgende pandemie. Althans hopelijk nemen ze de moeite daarvoor.. en hoeven we de volgende keer niet het wiel opnieuw uit te vinden ! En nogmaals, als er in mijn paspoort een digitale versie afgedrukt is van de informatie in mijn paspoort, maak ik me daar geen zorgen over. Of het nu een ambtenaar is, die dat nummertje overtypt, of een apparaat... geregistreerd wordt je toch, als ze je paspoort controleren !

Deze m.i. fascistische kanttekening laat ik geheel voor jouw rekening, ik ga er niet op in. Wanneer voor jou 5 miljoen doden minder relevant zijn, is deze hele discussie dat ook.

Er is helemaal niks fascistisch aan het bekijken van een probleem van meerdere kanten. Jij stelt die 5 miljoen doden heel dramatisch voor en hebt er vervolgens geen enkel probleem mee om honderden miljoenen mensen thuis op te sluiten, economisch kapot te maken, te verplichten tot vaccinatie en samenlevingen compleet te ontwrichten.... Wie is hier nu de fascist ?

Ah "dramatisch". Je wilt je kroeg terug, daarvoor mogen wel wat mensen sterven. Vijf miljoen doden is voor jou geen punt.. Zes miljoen ook niet ?

Citaat:
Ik word doodmoe van al die mensen met hun claims op het morele gelijk, die net doen of ze het patent op het probleem en op de oplossing hebben. Ondertussen zien we wat er gebeurt om ons heen: maatregelen worden niet afgeschaald, er komt alleen maar meer malligheid bij die allemaal langer duurt. Bij 75% vaccinatiegraad zouden alle problemen voorbij zijn maar nee, de volgende booster wordt alweer opgedrongen die dan nog niet beschermt tegen Omicron, daarvoor mag je over een paar maanden opnieuw opdraven. Maar denk daar vooral niet over na....

Ik denk dat jij de ware fascist bent in dezen, of je bent werkelijk grenzeloos naief.

Weet je waar ik doodmoe van wordt, HvR ? Van die lui, die rond kersttijd zonder enig respect voor nabestaanden dit soort dingen over de dood roepen op forums. Van het soort lui, wat op forums loopt te beweren, dat de waarde van een mensenleven is afgenomen, omdat er meer mensen zijn. En dat er eigenlijk best 5 miljard mensen zouden mogen sterven, om het leefbaar te houden. Degenen die sterven zijn degenen waar HvR niets aan heeft ? Er sterven alleen mensen die HvR niet kent, of zo ?

Miljarden mensen, die eigenlijk allemaal minder waard zijn dan HvR ?

De waarde van een mensenleven is al jaren geleden vastgesteld in Nederland en die ligt bij ca. 80.000 euro. Een mens is minder waard dan een huis.

Misschien omdat ik wat ouder ben, maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker dan levensduur. Om een beeldspraak te gebruiken: ik heb al lang geleden geleerd dat het beter is een feestje op het hoogtepunt te verlaten, dan te blijven hangen tot het uitdooft na zich nog een uurtje of wat lusteloos voortgesleept te hebben. De grootste verschrikking van allebei mijn ouders was: de laatste jaren van hun leven kwakkelend door te moeten brengen in een verpleeginstelling, niets meer zelfstandig kunnen, niet meer zelfstandig de straat op kunnen, je alleen dag-in dag-uit van bed naar stoel voor het raam verplaatsen en weer terug. Gelukkig is dat hen beiden bespaard gebleven.

Een mensenleven kan gewoon "op" zijn. Dat vinden we steeds moeilijker te accepteren, omdat we eraan gewend zijn geraakt dat de medische wetenschap voor eindeloze "encores" kan zorgen. Maar een menselijk lichaam verslijt nou eenmaal, zelfs zonder ziektes. Spieren en gewrichten worden zwakker, de organen gaan minder goed werken, hart en bloedsomloop nemen af, en met dat alles de kracht om ziektes, of dat nou bacteriële infecties zijn of virussen, af te weren en te doorstaan. En dan komt op een gegeven moment de vraag: zijn we bezig de levensduur te verlengen, of de levenskwaliteit? De dood kan ook gewoon OK zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 2:31 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
HvR schreef:

Er is helemaal niks fascistisch aan het bekijken van een probleem van meerdere kanten. Jij stelt die 5 miljoen doden heel dramatisch voor en hebt er vervolgens geen enkel probleem mee om honderden miljoenen mensen thuis op te sluiten, economisch kapot te maken, te verplichten tot vaccinatie en samenlevingen compleet te ontwrichten.... Wie is hier nu de fascist ?

Ah "dramatisch". Je wilt je kroeg terug, daarvoor mogen wel wat mensen sterven. Vijf miljoen doden is voor jou geen punt.. Zes miljoen ook niet ?

Citaat:
Ik word doodmoe van al die mensen met hun claims op het morele gelijk, die net doen of ze het patent op het probleem en op de oplossing hebben. Ondertussen zien we wat er gebeurt om ons heen: maatregelen worden niet afgeschaald, er komt alleen maar meer malligheid bij die allemaal langer duurt. Bij 75% vaccinatiegraad zouden alle problemen voorbij zijn maar nee, de volgende booster wordt alweer opgedrongen die dan nog niet beschermt tegen Omicron, daarvoor mag je over een paar maanden opnieuw opdraven. Maar denk daar vooral niet over na....

Ik denk dat jij de ware fascist bent in dezen, of je bent werkelijk grenzeloos naief.

Weet je waar ik doodmoe van wordt, HvR ? Van die lui, die rond kersttijd zonder enig respect voor nabestaanden dit soort dingen over de dood roepen op forums. Van het soort lui, wat op forums loopt te beweren, dat de waarde van een mensenleven is afgenomen, omdat er meer mensen zijn. En dat er eigenlijk best 5 miljard mensen zouden mogen sterven, om het leefbaar te houden. Degenen die sterven zijn degenen waar HvR niets aan heeft ? Er sterven alleen mensen die HvR niet kent, of zo ?

De waarde van een mensenleven is al jaren geleden vastgesteld in Nederland en die ligt bij ca. 80.000 euro. Een mens is minder waard dan een huis.

Misschien omdat ik wat ouder ben, maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker dan levensduur. Om een beeldspraak te gebruiken: ik heb al lang geleden geleerd dat het beter is een feestje op het hoogtepunt te verlaten, dan te blijven hangen tot het uitdooft na zich nog een uurtje of wat lusteloos voortgesleept te hebben. De grootste verschrikking van allebei mijn ouders was: de laatste jaren van hun leven kwakkelend door te moeten brengen in een verpleeginstelling, niets meer zelfstandig kunnen, niet meer zelfstandig de straat op kunnen, je alleen dag-in dag-uit van bed naar stoel voor het raam verplaatsen en weer terug. Gelukkig is dat hen beiden bespaard gebleven.

Een mensenleven kan gewoon "op" zijn. Dat vinden we steeds moeilijker te accepteren, omdat we eraan gewend zijn geraakt dat de medische wetenschap voor eindeloze "encores" kan zorgen. Maar een menselijk lichaam verslijt nou eenmaal, zelfs zonder ziektes. Spieren en gewrichten worden zwakker, de organen gaan minder goed werken, hart en bloedsomloop nemen af, en met dat alles de kracht om ziektes, of dat nou bacteriële infecties zijn of virussen, af te weren en te doorstaan. En dan komt op een gegeven moment de vraag: zijn we bezig de levensduur te verlengen, of de levenskwaliteit? De dood kan ook gewoon OK zijn.

Het gevaar is de glijdende schaal en de 'maatschappij' die bepaalt wanneer het wel mooi geweest is. Waarom iemand van 45 jaar met kanker/ALS/MS maar niet meer behandelen omdat het lichaam 'dus' heeft aangegeven dat het wel mooi is geweest. Het uitgangspunt moet mijns inziens zijn dat iedereen behandeling verdient en geholpen/gered moet worden, dat is ook de eed die artsen doen. Uiteraard zijn er grenzen aan en is op een gegeevn moment doorbehandelen zinloos of gewoon te zwaar voor de patient maar laten we er in elk geval geen prijskaartje aan hangen.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 2:41 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Het gevaar is de glijdende schaal en de 'maatschappij' die bepaalt wanneer het wel mooi geweest is. Waarom iemand van 45 jaar met kanker/ALS/MS maar niet meer behandelen omdat het lichaam 'dus' heeft aangegeven dat het wel mooi is geweest. Het uitgangspunt moet mijns inziens zijn dat iedereen behandeling verdient en geholpen/gered moet worden, dat is ook de eed die artsen doen. Uiteraard zijn er grenzen aan en is op een gegeevn moment doorbehandelen zinloos of gewoon te zwaar voor de patient maar laten we er in elk geval geen prijskaartje aan hangen.

Dat prijskaartje hangt er al jaren aan, zoals gezegd, dat prijskaartje is 80.000 euro. Is gewoon de officieel vastgestelde grens voor medisch ingrijpen.

Ik ben het met je eens dat behandeling dient te worden gegeven als die zinvol is, maar dat ook moet worden gekeken naar het levensperspectief dat na de behandeling volgt. Kan iemand dan weer als een volkomen gezond persoon functioneren, of is de behandeling in feite een verlenging van de al bestaande situatie zonder uitzicht op verbetering?

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 2:43 pm 
lid

Vermoedelijk is die 80.000 voor een gewonnen levensjaar in goede gezondheid bedoeld. Maar een patient is welkom om dan te worden behandeld en de 80K is volgens mij geen hard criterium.
Bij alles wat nu gebeurt is het voor mij steeds meer een kwestie van zingeving geworden, en de vraag: wat laten we aan de mensheid achter nadat we zijn "vertrokken"
Die zingeving kan en mag niemand voor ons bepalen, dat is ons eigen kompas!

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 3:23 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Dat prijskaartje hangt er al jaren aan, zoals gezegd, dat prijskaartje is 80.000 euro. Is gewoon de officieel vastgestelde grens voor medisch ingrijpen.

Dat prijskaartje is 80,000 euro per levensjaar, niet per persoon. Levensreddend medisch handelen.

Het hangt er ook van af, of je bereid bent, om een willekeurig grensbedrag van een verzekeringsmaatschappij in 2021 beschouwt als de prijs van een mensenleven.

Ik doe dat dus liever niet... zeker wanneer we praten over honderdduizenden Corona-doden achteraf. Daar ging het over ! Er is geen rechtvaardiging in termen van geld.

Citaat:
Een mensenleven kan gewoon "op" zijn. Dat vinden we steeds moeilijker te accepteren

Ook dat slaat als een tang op een varken, wanneer je kijkt naar Corona. Die 5,5 miljoen Corona-doden waren echt niet allemaal ouderen "die het einde maar moeten accepteren". Corona overvalt een mens, en leeftijd zegt nog niet dat je het einde maar moet accepteren. Als ik dat zeg tegen mijn 92-jarige oom (het laatste jaar draaideur-patient), dan krijg ik een klap op mijn bek. En terecht.

Ik vind deze onverschilligheid ten aanzien van 5,5 miljoen Corona-doden tenenkrommend. Waar is deze wereld naar op weg..

Laatst bijgewerkt door Einstein op do dec 30, 2021 3:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 3:29 pm 
lid

Wat PeterJKH zegt, betreft dat overheidsbeleid, verzekeringsbeleid, of... alleen zijn persoonlijke overdenking, op zichzelf betrokken wellicht?

Laatst bijgewerkt door Rightnow op do dec 30, 2021 3:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 3:31 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wat PeterJKH zegt, betreft dat overheidsbeleid, verzekeringsbeleid, of... alleen zichzelf, omdat hij ook werkelijk dichter bij de dood is geweest dan wij allemaal, zoals hij het toch heeft uitgelegd?

Het is door de overheid geaccepteerd verzekeringsbeleid voor levensreddend medisch handelen. Als jij een hersenoperatie nodig hebt van 500.000 euro dan is het de bedoeling dat je minstens 6 jaar overleeft na die operatie en dankzij die operatie.

Lees bijv. dit voorbeeld https://www.advocatenblad.nl/2019/10/05 ... enleven-1/

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:00 pm 
lid

HvR schreef:
waarbij doden vetgedrukt werd alsof die Corona-patienten allemaal slachtoffers zouden zijn van de holocaust. Dat zijn ze niet en dat weet jij ook.

Klopt... ze zijn in die zin geen slachtoffer van de holocaust omdat het ze overkomt in plaats van dat ze iets wordt aangedaan, de holocaust was immers het planmatig uitroeien van mensen.

Maar dan komt jouw opvatting: "We zouden daarentegen een hogere sterfte moeten accepteren, op de weg terug naar circa 3 miljard mensen als maximum." :evendenken:

En dat begint natuurlijk wel heel erg te lijken op een plan voor bevolkingsreductie je hebt er zelfs een doel/streefgetal bij, waarbij het verschil nu vooral volstrekte willekeur en gebrek aan handelen is... Het is een beetje alsof je iemand ziet verdrinken en er dan doelbewust voor kiest om niets te doen, want ach er zijn toch al teveel mensen...

Hoe ziet die acceptatie er dan uit? We weten dat het virus ongecontroleerd exponentieel verspreid en zo de zorg overbelast. Accepteer je dan dat er geen plek meer voor je is in het ziekenhuis als je een auto ongeluk krijgt? Dat je geen behandeling voor kanker meer kan krijgen? Of laat je mensen in ademnood gewoon stikken.

Dat lijkt me niet wenselijk, ik vermoed zo dat we in een samenleving mensenlevens nog altijd meer waarderen dan spullen, het is jammer dat jij dat niet zo ziet HvR, maar ik denk dat je maar moet accepteren dat je een minderheidspositie hebt in deze :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:10 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Dat prijskaartje is 80,000 euro per levensjaar, niet per persoon. Levensreddend medisch handelen.

Het hangt er ook van af, of je bereid bent, om een willekeurig grensbedrag van een verzekeringsmaatschappij in 2021 beschouwt als de prijs van een mensenleven.

Ik doe dat dus liever niet... zeker wanneer we praten over honderdduizenden Corona-doden achteraf. Daar ging het over ! Er is geen rechtvaardiging in termen van geld.

Citaat:
Een mensenleven kan gewoon "op" zijn. Dat vinden we steeds moeilijker te accepteren

Ook dat slaat als een tang op een varken, wanneer je kijkt naar Corona. Die 5,5 miljoen Corona-doden waren echt niet allemaal ouderen "die het einde maar moeten accepteren". Corona overvalt een mens, en leeftijd zegt nog niet dat je het einde maar moet accepteren. Als ik dat zeg tegen mijn 92-jarige oom (het laatste jaar draaideur-patient), dan krijg ik een klap op mijn bek. En terecht.

Ik vind deze onverschilligheid ten aanzien van 5,5 miljoen Corona-doden tenenkrommend. Waar is deze wereld naar op weg..

Ik weet niet of het onverschilligheid is.
5,5 miljoen coronadoden wereldwijd is nog geen half procent van de wereldbevolking. En als je het over oud hebt, heb je het ook over onderliggende kwalen en verzwakt immuunsysteem. Maar dat is uiteraard niet iets wat is gereserveerd voor ouderen. Er lijden miljoenen mensen honger, zowel in arme landen als in rijke landen, want er is geen land waar de rijkdom eerlijk is verdeeld. Het zijn allemaal mensen die ook zonder covid een groter risico hebben te overlijden.

Dat wil niet zeggen dat we die mensen maar moeten laten sterven. De rijkdom eerlijker verdelen, zowel qua wereld als in rijke landen zelf. Zorgen dat mensen normaal en fatsoenlijk te eten krijgen, gezond, zodat ze weerstand op kunnen bouwen. En een normaal leven kunnen leiden zonder al te veel zorgen, waardoor geen behoefte is aan zuip- en spuitpartijen. Dat iedereen een fatsoenlijke woning tot zijn beschikking heeft, zodat aan minimale hygiëneregels kan worden voldaan. Maar er blijven altijd mensen voor wie de tijd wel de tijd is en corona niet meer dan een griepje, waar ze inderdaad ook aan hadden kunnen overlijden. Omdat ze al teveel onder de leden hebben, het immuunsysteem te verzwakt is. Daar doe je niets aan. Het is blijft een een stukje natuur. Tenzij... het toch een gecreëerd virus is.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:28 pm 
lid

Wat had de sterke kickbokser Frederic Sinistra dan onder de leden dat hij aan covid overleed Raya? :hum:

We moeten eens af van dat soort fabeltjes Raya, covid kan de longen flink aantasten, dat is een serieuze aandoening en daar helpt 'weerstand' weinig tegen :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:38 pm 
lid

Lumiere schreef:
Wat had de sterke kickbokser Frederic Sinistra dan onder de leden dat hij aan covid overleed Raya? :hum:

We moeten eens af van dat soort fabeltjes Raya, covid kan de longen flink aantasten, dat is een serieuze aandoening en daar helpt 'weerstand' weinig tegen :foei:

Je weet nooit wat iemand "onder de leden" heeft. In 2019 overleed een kennis van me, een kerngezonde van 37 jaar, vader van twee kleine kinderen. Sportman in hart en nieren, elke vrije minuut was hij wel met lichaamsbeweging of sport bezig. Rookte niet, dronk zelden of nooit alcohol, at alleen maar gezonde dingen, kortom, hij was in een conditie waar menig 20-jarige nog niet aan kan tippen. Hij viel dood van zijn racefiets tijdens een fietstochtje met een paar vrienden. Waardoor? Zeg het maar.

Zonder incidentele gevolgen van covid te ontkennen, moeten we ook zo eerlijk zijn dat 99,9% van de mensen al twee jaar lang zonder noemenswaardige ziekteverschijnselen is, en dat we daar eens naar moeten kijken, in plaats van de 0,0145% van de mensen die in het ziekenhuis liggen.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:51 pm 
lid

Mja maar dat klopt dus niet, bij een onderzoek naar besmette personen bleek dat 1/3e langdurige klachten ondervond, juist als ze in eerste instantie een mild ziektebeeld hadden gehad

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 6:22 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mja maar dat klopt dus niet, bij een onderzoek naar besmette personen bleek dat 1/3e langdurige klachten ondervond, juist als ze in eerste instantie een mild ziektebeeld hadden gehad

Er zijn ook veel mensen met langdurige klachten na een zware longontsteking, veel mensen met langdurige klachten na een geslachtsziekte, veel mensen met langdurige klachten na een auto-ongeluk, veel mensen met langdurige klachten na een pollen-infectie, enz. Allemaal verdomd vervelend voor die mensen, maar nooit een reden geweest om de samenleving dan maar plat te gooien.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 6:24 pm 
lid

Die zaken hebben de zorg ook niet in dezelfde mate overbelast als dat covid dat doet, dat is het verschil

Edit: en nu kom jij zo weer aanzetten met de griep en dan moet ik je er weer op wijzen dat corona een zwaardere belasting is dan griep we hebben deze discussie al eens gehad Peter

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 6:28 pm 
lid

Lumiere schreef:

Ik ben geen arts, dus ik stel geen diagnoses. Ook niet op afstand zonder een patiënt te hebben gezien, wat zelfs voor een arts not-done is.
Misschien was hij een roker, of heeft ooit rook bij een brand ingeademd. Weet jij veel!

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 6:33 pm 
lid

Ah je bent geen dokter, maar je stelt wel dat als mensen onder bepaalde omstandigheden op magische wijze dan een natuurlijke weerstand hebben tegen een virus dat bij een hoop mensen voor ernstige longschade zorgt... tja :hum:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]