Het is nu vr jan 21, 2022 1:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronadip slaat toe
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:53 pm 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
Omicron is misschien de laatste variant, het einde van de epidemie. Zo ging dat met de Spaanse Griep ook, er kwam een vriendelijker variant.

..maar als mensen het echt niet meer kunnen verdragen.. dan zou elke pandemie dodelijk zijn voor de mensheid, als die langer dan ca 3 jaar duurt ?

..maar wat, als het Corona-virus *opnieuw* muteert ? Hoe meer mensen "coronamoe" worden en alle maatregelen negeren, hoe meer virus er circuleert.

Het is ook een mentaliteit, denk ik. Je beschermt jezelf.. en óók anderen. Dus mondkapje.

Kun je die combinatie niet aan, dan ben je zand in de molen, tijdens de bestrijding van een pandemie. Al die bezwaren tegen vaccinatie ineens.. waarom moet het politiek zijn, waarom is het niet gewoon een medische zaak ? Een pandemie is een medische zaak.

Dit is helemaal geen pandemie. Dit is een virus zoals zovele dat nu misbruikt wordt om een politieke agenda uit te voeren.

Tsja je kunt je kop in het zand steken, voor meer dan 5,4 miljoen doden in minder dan 2 jaar... er is wel degelijk een pandemie aan de gang, vergelijikbaar met de Spaanse Griep. Het stadium waarin je kon roepen, dat Corona maar een griepje is zijn we toch echt wel voorbij (hoop ik). En als die politieke agenda bedoeld is, om instrumenten bij de hand te houden om een pandemie in de toekomst te bestrijden, dan heb ik niet zoveel probleem met die instrumenten. Vroeger was ik ook tegen die instrumenten, maar met een besmettings-risico heb je geen keus. Het is ook een kwesdtie van vertrouwen. Nederland is een democratie, met een vrije pers, we zitten er met onze neus bovenop, we leven hier niet in Rusland, waar je maar één TV station hebt en de autocraat hoeft alleen maar een knop om te zetten en alle theatermakers worden opgesloten. Dat is een andere wereld en de Corona QR code brengt ons die wereld voorlopig niet. Ik geloof daar geen donder van.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 6:13 pm 
lid

De corona-epidemie is (mits gecorrigeerd voor leeftijdsopbouw) relijk te vergelijken met de Hong Kong griep van 1969. Zelf heb ik hem nog meegemaakt: de eerste griep die ik bemerkte en dat was een teken dat mijn immuunsysteem geen gebruik kon maken van heel geleidelijke kennismaking, en zeker ook niet van een eerdere infectie - de Hong Kong griep was een behoorlijk "innovatieve" griep dus.

Miljoenen doden zeggen niet zo veel op een wereldbevolking van 7-8 miljard kom ik op 0,06 procent van ons allemaal. Hiervoor zijn bijna 2 volledige jaren geweest, dus rond 0,03 procent per jaar, 1 op de 30 mensen die overleden, overleden met corona.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 6:39 pm 
lid

Einstein trekt de lolbroek aan ...

Einstein schreef:
zonder de vaccins was óók deze mildere Omicron variant een ramp geweest

Nee. De vaccins bieden amper bescherming tegen Omikron.

Einstein schreef:
70% van de bevolking is vóór de vaccins en vóór de maatregelen.

Frame. Dit is geen zaak van vóór of tegen 'de vaccins', maar van drangdwang om te 'vaxxen als een malle' versus lichamelijke integriteit.

Einstein schreef:
De tegenstanders maken het allemaal veel te oorlogszuchtig

Het zijn veel very fine people die zich in alle sereniteit verzetten. De overheid? Week na week ongeoorloofd politiegeweld op Malieveld en Museumplein, gekke praat over burgers als zijnde "wappies", en stemmingmakerij met hoaxes zoals de 3/4 ongevaccineerden die de ziekenhuisbedden "bezet hielden" in oktober. In die hoek zit de oorlogszucht. Achterlijk gedoe.

Einstein schreef:
De regering wil de QR en de restrictieve toegang van locaties helemaal niet aanhouden. Dat is een mythe. Het is wel een leerproces, voor de volgende pandemie. Ik denk dat de dokters heel blij zijn, dat de technische middelen bestaan.. maar geen enkele politieke partij of politieke richting heeft er behoefte aan, om die instrumenten ook voor andere doeleinden in te zetten. Er is veel steun voor corona-maatregelen, maar er is géén steun voor een blijvende controle van burgers. Niemand wil Chinese toestanden.

Ja, net zoals de regering de eerste lockdown, de avondklok, de QR ausweiss, de privileges voor gevaccineerden, de boostershot en de tweede lockdown niet wilde ... allemaal mythes hè Einstein? Toch gek hoe we ze uiteindelijk allemaal in onze mik krijgen.

Einstein schreef:
Er is geen lockdown, er zijn regels ingesteld voor massaal vertier.. en voor openingstijden van winkels en horeca.

Jawel hoor, er is een lockdown.

Einstein schreef:
de QR-toegang ... is medisch verantwoord.

Nee, de QR mixt besmettelijke gevaccineerden met negatief geteste ongevaccineerden, en biedt schijnzekerheid. Dat is medisch onverantwoord.

Einstein schreef:
... meer dan 5,4 miljoen doden in minder dan 2 jaar ...

Tijd voor de reality check
Griep 2014: 59 doden p.d.
Griep 2017: 75 doden p.d.
Maatregelen: een beetje prikken.

Corona 2021 (gemiddelde laatste 7 dagen): 31 doden p.d.
Schending van grondrechten, QR ausweiss en prik-obsessie.

:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 6:39 pm 
lid

Rightnow schreef:
De corona-epidemie is (mits gecorrigeerd voor leeftijdsopbouw) relijk te vergelijken met de Hong Kong griep van 1969. Zelf heb ik hem nog meegemaakt: de eerste griep die ik bemerkte en dat was een teken dat mijn immuunsysteem geen gebruik kon maken van heel geleidelijke kennismaking, en zeker ook niet van een eerdere infectie - de Hong Kong griep was een behoorlijk "innovatieve" griep dus.

Misschien toch verstandig om het Wiki-topic even na te kijken, voordat je dit soort beweringen doet,

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hongkonggriep

Ongeveer één miljoen doden (niet vijf) en het duurde 7 maanden, niet 2 jaar.

Citaat:
Miljoenen doden zeggen niet zo veel op een wereldbevolking van 7-8 miljard kom ik op 0,06 procent van ons allemaal. Hiervoor zijn bijna 2 volledige jaren geweest, dus rond 0,03 procent per jaar, 1 op de 30 mensen die overleden, overleden met corona.

Ah 0.03 procent.. met hoeveel decimalen achter de komma wil je het verlies van mensenlevens eigenlijk reduceren ? Het gaat om hele aantallen (bijna 5.5 miljoen)

Waar is de tijd gebleven, dat een mensenleven als relevant gold, denk ik soms. Het lijkt alsof mensen verharden, door Corona. Overleving vertalen we in statistieken. Toen ik in maart 2020 op dit forum schreef, dat we voor het einde van 2020 zomaar 5000-10000 Nederlandse doden zouden hebben te betreuren wegens Corona, werd dat als absurd en paniekzaaierij weggezet. Het werden er anderhalf keer zoveel en Nederland kreeg in 2021 nog een portie te incasseren. En nu gaan we ineens praten we over 0.03% ? alsof het niet over miljoenen mensen gaat ?

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 6:54 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein trekt de lolbroek aan ...

Nee. Niet op dit thema :(

Citaat:
Einstein schreef:

Drogreden. Omicron is een latere variant. Als het met de Omicron was begonnen, waren de vaccins ook verschillend geweest.

En de vaccins bieden geen bescherming tegen besmetting, wel tegen ziekenhuis-opname. Ongevaccineerden zijn nog steeds in de meerderheid, terwijl het minder dan 22% van de bevolking is.

Citaat:
Einstein schreef:

Frame. Dit is geen zaak van vóór of tegen 'de vaccins', maar van drangdwang om te 'vaxxen als een malle' versus lichamelijke integriteit.

Degenen, die de maatregelen hebben geframed zijn de tegenstanders, niet de voorstanders. 70%

Citaat:
Einstein schreef:

Het zijn veel very fine people die zich in alle sereniteit verzetten. De overheid? Week na week ongeoorloofd politiegeweld op Malieveld en Museumplein, gekke praat over burgers als zijnde "wappies", en stemmingmakerij met hoaxes zoals de 3/4 ongevaccineerden die de ziekenhuisbedden "bezet hielden" in oktober. In die hoek zit de oorlogszucht. Achterlijk gedoe.

Dokters zijn onverbiddelijk. Je kent ze toch ? of ? een pandemie is een medische noodtoestand. Een demonstratie moet stoppen, wanneer dat verstandig wordt geacht door deskundigen. Laat de demonstratie zich niet stoppen, dan moeten de burgers worden verspreid. Ik vraag me af of jij je ook zo druk hebt gemaakt over politie-optreden tijdens de krakers-rellen van 1980.

Citaat:
Einstein schreef:
De regering wil de QR en de restrictieve toegang van locaties helemaal niet aanhouden. Dat is een mythe. Het is wel een leerproces, voor de volgende pandemie. Ik denk dat de dokters heel blij zijn, dat de technische middelen bestaan.. maar geen enkele politieke partij of politieke richting heeft er behoefte aan, om die instrumenten ook voor andere doeleinden in te zetten. Er is veel steun voor corona-maatregelen, maar er is géén steun voor een blijvende controle van burgers. Niemand wil Chinese toestanden.

Ja, net zoals de regering de eerste lockdown, de avondklok, de QR ausweiss, de privileges voor gevaccineerden, de boostershot en de tweede lockdown niet wilde ... allemaal mythes hè Einstein? Toch gek hoe we ze uiteindelijk allemaal in onze mik krijgen.

Misschien raadzaam om te leren lezen ? dit is geen commentaar op het gestelde.

Citaat:
Einstein schreef:
Er is geen lockdown, er zijn regels ingesteld voor massaal vertier.. en voor openingstijden van winkels en horeca.

Mwa ik vind van niet. Slappe hap, het huidige beleid. Meer dan 10.000 positieve tests per dag en het gaat weer omhoog. Ben benieuwd of de scholen open kunnen :(

Citaat:
Einstein schreef:

Nee, de QR mixt besmettelijke gevaccineerden met negatief geteste ongevaccineerden, en biedt schijnzekerheid. Dat is medisch onverantwoord.

Het is medisch verantwoord, omdat A) het een stimulans is voor mensen, om te laten vaccineren en B) het de beschikbare hoeveelheid virus in een ruimte beperkt. Ongevaccineerden die besmet zijn dragen meer virus met zich mee en door de symptomen (hoesten) verspreiden ze het ook meer.

Citaat:
Einstein schreef:

We doen het met Corona niet veel anders. De huidige lockdown is boterzacht en we zijn een beetje aan het prikken. Hopelijk lost de natuur het voor ons op, ik zie de daadkracht niet.

Citaat:

Onverstandig negeren van een epidemie, framing en projectie.. Ik heb geen prik-obsessie, ik heb een prik gehad. So what.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 7:30 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Drogreden. Omicron is een latere variant. Als het met de Omicron was begonnen, waren de vaccins ook verschillend geweest. En de vaccins bieden geen bescherming tegen besmetting, wel tegen ziekenhuis-opname. Ongevaccineerden zijn nog steeds in de meerderheid, terwijl het minder dan 22% van de bevolking is.

Je bewering 'zonder de vaccins was óók deze mildere Omicron variant een ramp geweest' klopt gewoon niet.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Degenen, die de maatregelen hebben geframed zijn de tegenstanders, niet de voorstanders. 70%

Nee, er zijn zat gevaccineerde mensen die tegen 'de maatregelen' zijn. Je bezigt een frame, niks anders.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Dokters zijn onverbiddelijk. Je kent ze toch ? of ? een pandemie is een medische noodtoestand. Een demonstratie moet stoppen, wanneer dat verstandig wordt geacht door deskundigen. Laat de demonstratie zich niet stoppen, dan moeten de burgers worden verspreid. Ik vraag me af of jij je ook zo druk hebt gemaakt over politie-optreden tijdens de krakers-rellen van 1980.

Gelul. De "medische noodtoestand" kwam en verdween naar gelang de demonstraties over corona gingen of iets anders. Je staat uiterst onfris overheidsoptreden goed te praten.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Misschien raadzaam om te leren lezen ? dit is geen commentaar op het gestelde.

Jawel hoor. Je beweert zonder onderbouwing dat iets een mythe is, terwijl we dezelfde bewering al 36 keer hebben zien langskomen, en ze toen allemaal uitkwamen. Wie ga je als bron aanhalen, een ontkenning door De Jonge?
:lol:

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Mwa ik vind van niet. Slappe hap, het huidige beleid. Meer dan 10.000 positieve tests per dag en het gaat weer omhoog. Ben benieuwd of de scholen open kunnen :(

Ik zie m niet.
Allemaal mensen thuis opgehokt. Bedrijven dicht. Natuurlijk weer geen analyse van het effect van de maatregelen. Paniekvoetbal omdat de minister te druk was met drangdwang over 'vaxxen als een malle', en vergat de zwakke groepen tijdig een prik v3 te geven. En Einstein maar klagen dat er niet genoeg van die onzin komt.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Het is medisch verantwoord, omdat A) het een stimulans is voor mensen, om te laten vaccineren en B) het de beschikbare hoeveelheid virus in een ruimte beperkt. Ongevaccineerden die besmet zijn dragen meer virus met zich mee en door de symptomen (hoesten) verspreiden ze het ook meer.

Een medicus gaat niet over of iemand zich laat prikken (lichamelijke integriteit), of er moet een urgentie zijn, en die is er niet.
De QR biedt schijnzekerheid en bevordert besmettingen.
Niet medisch verantwoord.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
We doen het met Corona niet veel anders. De huidige lockdown is boterzacht en we zijn een beetje aan het prikken. Hopelijk lost de natuur het voor ons op, ik zie de daadkracht niet.

Nu stoppen met die nonsens Einstein. De lockdown is een massale schending van grondrechten, en leidt tot kwalijke bijkomende effect die niet eens geanalyseerd zijn.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

Onverstandig negeren van een epidemie, framing en projectie.. Ik heb geen prik-obsessie, ik heb een prik gehad. So what.

31 doden p.d. ... weinig hè?
En hou de hypocrisie svp op zak. Je bepleit zojuist nog massale schending van grondrechten om mensen aan de spuit te leggen.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 7:48 pm 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:
Omicron is misschien de laatste variant, het einde van de epidemie. Zo ging dat met de Spaanse Griep ook, er kwam een vriendelijker variant.

..maar als mensen het echt niet meer kunnen verdragen.. dan zou elke pandemie dodelijk zijn voor de mensheid, als die langer dan ca 3 jaar duurt ?

..maar wat, als het Corona-virus *opnieuw* muteert ? Hoe meer mensen "coronamoe" worden en alle maatregelen negeren, hoe meer virus er circuleert.

Het is ook een mentaliteit, denk ik. Je beschermt jezelf.. en óók anderen. Dus mondkapje.

Kun je die combinatie niet aan, dan ben je zand in de molen, tijdens de bestrijding van een pandemie. Al die bezwaren tegen vaccinatie ineens.. waarom moet het politiek zijn, waarom is het niet gewoon een medische zaak ? Een pandemie is een medische zaak.

Dit is helemaal geen pandemie. Dit is een virus zoals zovele dat nu misbruikt wordt om een politieke agenda uit te voeren.

Tsja je kunt je kop in het zand steken, voor meer dan 5,4 miljoen doden in minder dan 2 jaar... er is wel degelijk een pandemie aan de gang, vergelijikbaar met de Spaanse Griep. Het stadium waarin je kon roepen, dat Corona maar een griepje is zijn we toch echt wel voorbij (hoop ik). En als die politieke agenda bedoeld is, om instrumenten bij de hand te houden om een pandemie in de toekomst te bestrijden, dan heb ik niet zoveel probleem met die instrumenten. Vroeger was ik ook tegen die instrumenten, maar met een besmettings-risico heb je geen keus. Het is ook een kwesdtie van vertrouwen. Nederland is een democratie, met een vrije pers, we zitten er met onze neus bovenop, we leven hier niet in Rusland, waar je maar één TV station hebt en de autocraat hoeft alleen maar een knop om te zetten en alle theatermakers worden opgesloten. Dat is een andere wereld en de Corona QR code brengt ons die wereld voorlopig niet. Ik geloof daar geen donder van.

De Spaanse Griep is op geen enkele manier met 2020 te vergelijken. Het was een heftig virus, maar het kon vooral zo heftig toeslaan doordat de mensen op dat moment, aan het einde van de vreselijke Eerste Wereldoorlog, ondervoed en verzwakt waren, vaak huis en haard kwijt waren en in erbarmelijke omstandigheden leefden, de medische voorzieningen dié nog over waren, een schrijnend tekort hadden aan allerlei middelen, dankzij de oorlog, enz. Daarnaast waren ook in de Westerse landen de woonomstandigheden van arbeiders vaak minder dan armoedig, met 3 generaties opeengepakt in een tochtige arbeiderswoning met 2 kamers en een zolder. Sanitaire voorzieningen waren er in die woningen vaak niet, het was heel normaal dat je een toilet met 10 buren moest delen. Jezelf schoonhouden deden die mensen bij een koudwaterkraantje in de keuken, en hooguit af en toe
een keer een bad in een zinken teil, maar daar mocht je niet langer dan 5 minuten in zitten, want dan moest de volgende erin voordat het water was afgekoeld.

Virussen verspreidden zich dan ook sneller dan het licht in die huisjes waar 15 mensen op 60 vierkante meter woonden, ondervoed en verzwakt als ze vaak waren door de oorlog en verstoken van goed sanitair.

En ik wil ook niet geloven in de wereld die je schetst, maar dat geloof krijgt steeds meer deukjes en deuken naarmate duidelijker wordt dat maatregelen die eerst als tijdelijk werden verkocht, sluipenderwijs structureel lijken te worden. Neem die QR-code. Die zou per 1 november worden afgeschaft. Is dat gebeurd? Nee. Sterker nog, er wordt nu geanticipeerd op een veel langere verplichting, doordat er een maximale houdbaarheidsdatum aan gegeven is die alleen met een boosterprik kan worden verlengd. Wat op zijn minst erop lijkt te duiden dat men die QR-code (of E-identificatie, waar het een voorloper van is) nog minstens tot ver in 2022 wil handhaven.

Maar goed. Ik heb die QR-code en ons werd verteld dat je daarmee naar de horeca kon, of naar het theater, of naar andere evenementen. Wat heb ik nu aan die code? Geen fluit, want alles is dicht, dus wel of geen code maakt op dit moment niks uit en het "voordeel" dat mij werd voorgespiegeld (mensen met een geldige QR-code worden uitgesloten van bepaalde maatregelen) blijkt dus niet waar te zijn.

En ook hier in de media zie je dat kritische geluiden niet teveel aandacht krijgen. Wie wel elke avond aan tafel zitten, zijn Van Dissel en Gommers en noem ze maar op, maar de gewone mensen, die gewone vragen hebben over hun gewone alledaagse leven en soms ook wel eens kritische vragen, die zie je niet of nauwelijks. En als die mensen gaan demonstreren, zoals in veel landen gebeurt, niet alleen in Nederland, gewoon omdat ze hun leven weg zijn glijden in een eeuwigdurend moeras van maatregelen en restricties, wordt dat in de media eigenlijk altijd van de negatieve zijde belicht: relschoppers zijn het, die voor maatschappelijke onrust zorgen. Maar komen die mensen wel eens aan het woord, gewoon, aan tafel in een talkshow? Nee.

Dit is de zoveelste vakantie die ik (grotendeels) thuis doorbreng. En ja, je probeert de moed erin te houden, je probeert het gezellig te maken, je bereidt een lekker lunchhapje, haalt een gebakje bij de koffie, de lichtjes in de kerstboom zijn aan, we hebben het goed. Maar het knagende gevoel in je achterhoofd blijft. En wordt steeds groter. Wanneer krijgen we onze vrijheid terug? Wanneer kan ik weer net als voorheen in januari een ticket naar Canada boeken voor aanstaande mei zonder te hoeven nadenken over maatregelen, restricties of lockdowns? Wanneer kan ik weer gewoon zonder mondkapje in mijn zak boodschappen gaan doen, wanneer de trein in? Wanneer mag ik wakker worden, mijn ogen uitwrijven, me realiseren dat alles weer normaal is en ik alleen maar een akelige droom heb gehad?

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 8:50 pm 
lid

Volgens mij las ik dat er plannen zijn voor een digitaal ID met zowel je financiele huishouding als je medische status.

Kan iemand mij zeggen waar zo'n ID goed voor is?

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 11:03 pm 
lid

@Raya het ding heet Digid en het bestaat al. Je kunt daar je pensioengegevens inzien.

Een "huishouding" hoeft overigens niet te worden gemicro-managed door de overheid, dat ben ik roerend met je eens.

Zelfs dat bestaat nu al.. Veel mensen met een uitkering hebben last van gemeenten, die dat als beleid hebben. Dan loop je dus met bonnetjes te leuren.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 11:50 pm 
lid

Einstein schreef:
@Raya het ding heet Digid en het bestaat al. Je kunt daar je pensioengegevens inzien.

Een "huishouding" hoeft overigens niet te worden gemicro-managed door de overheid, dat ben ik roerend met je eens.

Zelfs dat bestaat nu al.. Veel mensen met een uitkering hebben last van gemeenten, die dat als beleid hebben. Dan loop je dus met bonnetjes te leuren.

Ik heb het niet over een DigiD, ik heb het over een digitaal identiteitsbewijs. Of QR-code. Straks een chip in je arm.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 11:51 pm 
lid

Voor diegenen die denken dat het allemaal voorbij is.. of dat RNA-vaccinaties niet werken.. of dat vaccinaties niks uitmaken..

Zie onder de actuele situatie in Rusland, vergeleken met de VS. In Rusland is de vaccinatiegraad onder de 20% en een klassiek vaccin, in de VS boven de 60% met RNA

Afbeelding

Een factor tien relatief in de doden-aantallen, momenteel. De dagcijfers zijn van gisteren. Rusland loopt nog achter in Deaths/IM, maar als dit nog een paar weken zo doorgaat..

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 11:53 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:

Ik heb het niet over een DigiD, ik heb het over een digitaal identiteitsbewijs. Of QR-code. Straks een chip in je arm.

Op een gewone gemeente ID-kaart zit ook zo'n scan-symbool dacht ik.. ze gebruiken het om stadion-toegang te controleren.

Het moet niet gekker worden.. Gedwongen een chip implant ? hoezo.. en wie willen ze daarvoor meebrengen, dan... Geloof toch niet alles wat je online leest.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 1:23 am 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:

Circa 50 miljoen doden op een bevolking van twee miljard is NIET te vergelijken met 5 miljoen doden op een bevolking van 8 miljard. Get real....

Dit is precies waarom ik steeds meer ga denken dat het best een beetje meevalt met Corona maar dat het is aangegrepen om de controle op de samenleving structureel te vergroten. En daar ben ik niet van.

Bovendien, als de wereldbevolking zo absurd hard groeit dan neemt de waarde van een mensenleven (inderdaad) af. We zijn simpelweg met teveel dus ook in dat opzicht is dit virus geen rechtvaardiging om een dictatuur te vestigen. We zouden daarentegen een hogere sterfte moeten accepteren, op de weg terug naar circa 3 miljard mensen als maximum. Op de lange termijn zal dat veel duurzamer blijken dan de overblijvers geestelijk, fysiek en economisch te onderwerpen aan / afhankelijk maken van 'big brother'.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 2:45 am 
lid

HvR schreef:
Circa 50 miljoen doden op een bevolking van twee miljard is NIET te vergelijken met 5 miljoen doden op een bevolking van 8 miljard. Get real....

Dit is precies waarom ik steeds meer ga denken dat het best een beetje meevalt met Corona maar dat het is aangegrepen om de controle op de samenleving structureel te vergroten. En daar ben ik niet van.

Ik ook niet. Iedereen is daar tegen. Maar wie zegt dat dat echt zo is ? De mensen die dat roepen, hebben ook een politiek belang. Ze interpreteren interviews in de pers.. in plaats van gewoon de wetgeving te lezen, waarover ze dingen beweren. En de geldigheidstermijnen van die wetgeving.. Dit zijn corona-maatregelen, die avondklok en dat QR-circus verdwijnen straks in de ijskast, voor een volgende pandemie. Althans hopelijk nemen ze de moeite daarvoor.. en hoeven we de volgende keer niet het wiel opnieuw uit te vinden ! En nogmaals, als er in mijn paspoort een digitale versie afgedrukt is van de informatie in mijn paspoort, maak ik me daar geen zorgen over. Of het nu een ambtenaar is, die dat nummertje overtypt, of een apparaat... geregistreerd wordt je toch, als ze je paspoort controleren !

Citaat:
Bovendien, als de wereldbevolking zo absurd hard groeit dan neemt de waarde van een mensenleven (inderdaad) af. We zijn simpelweg met teveel dus ook in dat opzicht is dit virus geen rechtvaardiging om een dictatuur te vestigen. We zouden daarentegen een hogere sterfte moeten accepteren, op de weg terug naar circa 3 miljard mensen als maximum. Op de lange termijn zal dat veel duurzamer blijken dan de overblijvers geestelijk, fysiek en economisch te onderwerpen aan / afhankelijk maken van 'big brother'.

Deze m.i. fascistische kanttekening laat ik geheel voor jouw rekening, ik ga er niet op in. Wanneer voor jou 5 miljoen doden minder relevant zijn, is deze hele discussie dat ook.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 9:56 am 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:

Ik ook niet. Iedereen is daar tegen. Maar wie zegt dat dat echt zo is ? De mensen die dat roepen, hebben ook een politiek belang. Ze interpreteren interviews in de pers.. in plaats van gewoon de wetgeving te lezen, waarover ze dingen beweren. En de geldigheidstermijnen van die wetgeving.. Dit zijn corona-maatregelen, die avondklok en dat QR-circus verdwijnen straks in de ijskast, voor een volgende pandemie. Althans hopelijk nemen ze de moeite daarvoor.. en hoeven we de volgende keer niet het wiel opnieuw uit te vinden ! En nogmaals, als er in mijn paspoort een digitale versie afgedrukt is van de informatie in mijn paspoort, maak ik me daar geen zorgen over. Of het nu een ambtenaar is, die dat nummertje overtypt, of een apparaat... geregistreerd wordt je toch, als ze je paspoort controleren !

Citaat:

Deze m.i. fascistische kanttekening laat ik geheel voor jouw rekening, ik ga er niet op in. Wanneer voor jou 5 miljoen doden minder relevant zijn, is deze hele discussie dat ook.

Dat ik mijn paspoort moet laten zien bij een grensovergang buiten Schengen, of heel incidenteel als identificatiemiddel, vind ik wat anders dan een elektronisch "paspoort" dat je straks standaard moet laten zien/scannen als je uit eten wilt, of een drankje wilt drinken op een terras, of toegang wilt hebben tot een theater of festival. Dat is van een geheel andere orde en die weg moeten we niet op willen. Echter, voorlopig verdwijnt die QR-code niet in de ijskast, integendeel, hij zou per 1 november j.l. worden afgeschaft, maar integendeel, hij wordt met vooralsnog onbeperkte duur verlengd.

Wat de beperking van de wereldbevolking aangaat: dat is inderdaad iets waar we over moeten nadenken. Het gaat me inderdaad te ver te vinden dat we dan nu maar mensen gewoon moeten laten sterven, maar de bevolkingsgroei kan niet onbeperkt zo doorgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 10:04 am 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:

Citaat:

Er is helemaal niks fascistisch aan het bekijken van een probleem van meerdere kanten. Jij stelt die 5 miljoen doden heel dramatisch voor en hebt er vervolgens geen enkel probleem mee om honderden miljoenen mensen thuis op te sluiten, economisch kapot te maken, te verplichten tot vaccinatie en samenlevingen compleet te ontwrichten.... Wie is hier nu de fascist ?

Ik word doodmoe van al die mensen met hun claims op het morele gelijk, die net doen of ze het patent op het probleem en op de oplossing hebben. Ondertussen zien we wat er gebeurt om ons heen: maatregelen worden niet afgeschaald, er komt alleen maar meer malligheid bij die allemaal langer duurt. Bij 75% vaccinatiegraad zouden alle problemen voorbij zijn maar nee, de volgende booster wordt alweer opgedrongen die dan nog niet beschermt tegen Omicron, daarvoor mag je over een paar maanden opnieuw opdraven. Maar denk daar vooral niet over na....

Ik denk dat jij de ware fascist bent in dezen, of je bent werkelijk grenzeloos naief.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 10:24 am 
lid

Einstein schreef:
Voor diegenen die denken dat het allemaal voorbij is.. of dat RNA-vaccinaties niet werken.. of dat vaccinaties niks uitmaken..

Zie onder de actuele situatie in Rusland, vergeleken met de VS. In Rusland is de vaccinatiegraad onder de 20% en een klassiek vaccin, in de VS boven de 60% met RNA

Afbeelding

Een factor tien relatief in de doden-aantallen, momenteel. De dagcijfers zijn van gisteren. Rusland loopt nog achter in Deaths/IM, maar als dit nog een paar weken zo doorgaat..

Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt, maar Rusland zit op 46% volledig gevaccineerd en 0,67 doden per 100.000. De VS op 61% gevaccineerd en 0,44 doden. India op 42% gevaccineerd en 0,02 doden.

Kennelijk speelt er meer dan de heilige vaccins, maar dat zul je van de overheid niet horen, en bijgevolg ook niet van de kartelgastjes.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 10:39 am 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
HvR schreef:

Citaat:

Er is helemaal niks fascistisch aan het bekijken van een probleem van meerdere kanten. Jij stelt die 5 miljoen doden heel dramatisch voor en hebt er vervolgens geen enkel probleem mee om honderden miljoenen mensen thuis op te sluiten, economisch kapot te maken, te verplichten tot vaccinatie en samenlevingen compleet te ontwrichten.... Wie is hier nu de fascist ?

Ik word doodmoe van al die mensen met hun claims op het morele gelijk, die net doen of ze het patent op het probleem en op de oplossing hebben. Ondertussen zien we wat er gebeurt om ons heen: maatregelen worden niet afgeschaald, er komt alleen maar meer malligheid bij die allemaal langer duurt. Bij 75% vaccinatiegraad zouden alle problemen voorbij zijn maar nee, de volgende booster wordt alweer opgedrongen die dan nog niet beschermt tegen Omicron, daarvoor mag je over een paar maanden opnieuw opdraven. Maar denk daar vooral niet over na....

Ik denk dat jij de ware fascist bent in dezen, of je bent werkelijk grenzeloos naief.

Ik houd niet zo van het smijten met termen als fascist, dus dat leg ik even terzijde.

Wel houd ik ervan zaken in perspectief te trekken. Ja, er is meer sterfte (geweest), en een deel daarvan is te wijten aan corona. Dat wil niet zeggen dat al die mensen ook áán corona zijn overleden. Ter verklaring: mijn tante van 80 had al jaren en jaren ernstig COPD, zat al een aantal jaren thuis aan de zuurstof. Bij een controle in het ziekenhuis (!) heeft ze dit voorjaar het coronavirus opgepikt en ze is overleden, omdat haar toch al verzwakte longen het niet aankonden. Op haar acte van overlijden staat als doodsoorzaak corona. Maar dat is niet juist. Haar doodsoorzaak is COPD. Had zij dit voorjaar het coronavirus niet opgepikt, dan had dit najaar ieder regulier griepvirus haar fataal kunnen worden. Toch wordt zij bij de "corona-doden" geteld. En dat geldt voor veel van de (oude) mensen die zijn overleden. Zonder corona hadden ze wellicht een jaar, of zelfs twee jaar, langer geleefd, maar vroeg of laat waren ze onherroepelijk overleden aan de onderliggende kwalen die ze al hadden.

Inmiddels weten we dat er ook heel veel mensen een verslechterde gezondheid hebben of zelfs zijn overleden dankzij de meerdere malen uitgestelde medische behandeling die ze wél nodig hadden, maar die steeds opzij geschoven werd omdat coronapatiënten voorrang kregen en krijgen. Hoe groot dat aantal is, is ofwel (nog) niet bekend, of wordt niet bekend gemaakt. Maar die groep is groeiende. Ook dát veroorzaakt oversterfte.

De ontwrichte en gedeeltelijk kapot gemaakte samenleving, daar kennen we de rekening ook nog niet van. Iedereen denkt heel naïef dat alles gewoon door gaat zodra de maatregelen afgelopen zijn. Als ik alleen al in mijn kleine provinciestad rondkijk, zie ik talloze vertrouwde winkels die voorgoed gesloten, verdwenen zijn. Van de horeca op de markt heeft ook pakweg 40% zijn deuren definitief moeten sluiten. Dus te denken dat alles weer als vanouds is als alles "voorbij" is, is onzin. Veel vertrouwde winkels voorgoed weg, straten met lege winkelpanden, van de vertrouwde gezellige terrassen op de markt zijn er nog maar een paar over. Vervelend voor de klanten, maar vooral voor de ondernemers, die nu met een enorme schuldenlast thuis zitten en zich afvragen hoe hun toekomst er dan uitziet.

Vergis je niet. Dit heeft meer kapotgemaakt dan alleen de extra overledenen. Veel meer.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 10:39 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:

Afbeelding

Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt, maar Rusland zit op 46% volledig gevaccineerd en 0,67 doden per 100.000. De VS op 61% gevaccineerd en 0,44 doden. India op 42% gevaccineerd en 0,02 doden.

Kennelijk speelt er meer dan de heilige vaccins, maar dat zul je van de overheid niet horen, en bijgevolg ook niet van de kartelgastjes.

Ja, bijvoorbeeld ook de hoeveelheid testen, de leeftijdsopbouw van de bevolking, de betrouwbaarheid en accuratesse van de rapportage enz.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2021 10:47 am 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:

Je bedoelt de Europese digitale identiteit?

Die zal wel verkocht worden als een handig hebbedingetje voor mensen. Net als de euro die 'handig was voor op vakantie', maar ons uiteindelijk zal opzadelen met een Lira-achtige munt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]