Het is nu ma jan 24, 2022 10:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Coronadip slaat toe
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 6:30 pm 
lid

Al bijna twee jaar duurt het. Maatregelen, restricties, dingen die niet mogen, samenleving die plat ligt, avond aan avond dezelfde OMT-bobo's op TV die avond aan avond hetzelfde onheil verkondigen. Soms een beetje minder, dan opeens weer veel meer. En al twee jaar lang onderwerp ik me er braaf aan. In de hoop dat als ik maar braaf genoeg zou zijn, er ooit een keer een lichtpuntje aan de horizon zou gloren. Want dit kon toch niet eeuwig duren? En dus kocht ik dozen vol mondkapjes, waste mijn handen kapot, ontsmette ze bij ieder ontsmettingsapparaat dat ik tegenkwam, bleef binnen als ik binnen moest blijven, ontving geen bezoek, vakanties werden grotendeels in de eigen tuin doorgebracht, kortom, ik nam in acht wat er in acht genomen moest worden.

Mijn leven buiten de deur (anders dan mijn werk) kwam zo goed als stil te liggen. Deels vanwege lockdowns, avondklokken en andere dingen die activiteiten buitenshuis sowieso onmogelijk maakten. De wandeling buiten, naar het hier in de buurt gelegen natuurgebied, was aanvankelijk nog wel leuk, maar na een tijdje verflauwde de lust ook, zowel bij mij als mijn man. Tuurlijk, wandelen is leuk, maar niet als dat het enig overgebleven uitje is, dan heb je die o zo mooie landelijke paadjes na een paar maanden ook wel gezien en snak je naar een keer iets anders.

En dus fietste ik week-in, week-uit, maand-in, maand-uit, naar mijn werk, dezelfde fietstocht langs één rechte weg van 15 minuten. Met als uitje de tussenstop bij de supermarkt op de hoek voor wat verse boodschappen. Meer zag en zie ik al sinds tijden niet van de wereld. De schaarse uitjes die er zijn geweest, op de schaarse momenten dat het even wél kon, kan ik op 1 hand tellen. 5 dagen fietsen op de Veluwe in september 2020 (dat was onze "grote" vakantie). 6 dagen Maastricht in september 2021 (wederom onze "grote" vakantie). Eén uitje naar het stadscentrum om kleren in te slaan, en zomaar even een uur op een terrasje te zitten. En een weekendje 20 kilometer verderop, samen met 10 vrienden, afgelopen september, om onze 25-jarige trouwdag te vieren. Maar dat was het wel voor de afgelopen twee jaar. Verder niks anders gezien dan kantoor, dezelfde weg heen en terug, de supermarkt en daarna weer thuis.

In mei 2020 zouden we naar onze vrienden in Canada gaan. Toen in maart de lockdown werd afgekondigd, zou die op 1 mei eindigen aanvankelijk, dus we dachten toen nog: we zitten OK. Allengs werd duidelijk dat het langer zou gaan duren, geannuleerd, vouchers van de KLM, want we dachten: dan maar in september. Om een lang verhaal kort te maken, die hebben we dit voorjaar maar uit laten betalen (wat nog verdomd veel moeite kostte) want inmiddels was wel duidelijk dat reizen er voorlopig niet in zat. Voor komend jaar mei hebben we tegen elkaar gezegd: we willen nu eindelijk weer eens even echt met vakantie, maar ik heb er een hard hoofd in. Of het kan. Of het mag. En waarheen dan? Normaal gesproken zouden we nu samen plannen hebben zitten doornemen, maar we hebben allebei zoiets van: Niet doen, want waarschijnlijk worden we toch weer teleurgesteld.

Nu, tussen Kerst en Nieuw, zijn we allebei vrij. Hebben we al in september samen gepland. Een paar daagjes een stedentripje samen was het idee, weer even samen erop uit. En nu zitten we toch weer thuis.

Begrijp me goed, we hebben het goed samen, we hebben een fijn huis, we hebben geen financiële sores, de kerstboom staat te pronken, we hebben allebei een goede baan. En we zijn volwassen mensen, we kunnen best omgaan met het feit dat iets een kéér niet kan. Maar het zijn nu al zoveel keren. En je weet niet hoeveel keren daar nog bijkomen. Je wordt een beetje lamgeslagen door het gebrek aan uitzicht, een stukje perspectief op het terugkeren naar het oude normaal (of beter: het normale normaal). En in dat dipje zitten we nu een beetje. We hangen allebei een beetje lusteloos rond in huis. De TV hebben we wel gezien. Eigenlijk lopen we er allebei een beetje tegenaan. Het niks mogen. Geen wandeling naar het feestelijk versierde stadscentrum met een beker warme chocolademelk met slagroom op een overdekt terras in kerstsfeer. Geen bezoek aan een mooi kerstconcert met een wijntje achteraf. En geen uitzicht dat het op afzienbare termijn weer wél kan of mag. Het vreet een beetje aan ons allebei, en we merken dat het voor meer mensen zo is. Tuurlijk, je maakt er het beste van, maar het is als taart bakken terwijl je er de juiste ingrediënten niet voor hebt: je kunt iets fabriceren dat er op het oog leuk uitziet, maar echt smaken doet het niet.

Zeg het gerust als je me een zeurpiet vindt. Maar ik merk gewoon dat het plezier in het leven, de joie de vivre, bij veel mensen aan het wegebben is. Gelaten ondergaan ze de zoveelste maatregelen, de zoveelste lockdown. En het is steeds minder goed te snappen of uit te leggen. 500 mensen in het ziekenhuis op een bevolking van bijna 18 miljoen. En daardoor zitten we nou thuis. Daardoor is de horeca dicht, zijn de winkels dicht, zijn de theaters gesloten, en is onze feestmaand wederom een donkere maand. Niet erg als je weet dat het goedkomt, maar ik heb inmiddels de vrees dat we nooit meer terug zullen krijgen wat we tot en met 2019 hadden. En dat is nog het ergste.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 6:44 pm 
lid

Robert Jensen heeft nog weer eens het Telegraaf-verhaal met zijn kijkers doorgenomen: Ja, het staat er echt: openbaarmaking van een brainstorm-sessie van 150 mensen met als thema hoe we al deze door de overheid gewenste beperkingen nu juist in stand kunnen houden. Het is dus geen "theorie" maar het is een gedachte die leeft bij onze overheid, die is gaan leven omdat

ONS GEDRAG

ze kennelijk op deze gedachten heeft gebracht. ZIe verder https://panorama.nl/artikel/469545/dit- ... en-te-gaan

Maar we kunnen ook besluiten er niet langer aan mee te werken, besluiten om jonge mensen te helpen natuurlijke immuniteit te verwerven zodat ze bij toekomstige coronagolven geen virus meer doorgeven, in plaats van de vaccinaties die de oorzaak lijken te zijn van alle controles, paspoorten, beperkingen.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 8:11 pm 
lid

Rightnow schreef:
Robert Jensen heeft nog weer eens het Telegraaf-verhaal met zijn kijkers doorgenomen: Ja, het staat er echt: openbaarmaking van een brainstorm-sessie van 150 mensen met als thema hoe we al deze door de overheid gewenste beperkingen nu juist in stand kunnen houden. Het is dus geen "theorie" maar het is een gedachte die leeft bij onze overheid, die is gaan leven omdat

ONS GEDRAG

ze kennelijk op deze gedachten heeft gebracht. ZIe verder https://panorama.nl/artikel/469545/dit- ... en-te-gaan

Maar we kunnen ook besluiten er niet langer aan mee te werken, besluiten om jonge mensen te helpen natuurlijke immuniteit te verwerven zodat ze bij toekomstige coronagolven geen virus meer doorgeven, in plaats van de vaccinaties die de oorzaak lijken te zijn van alle controles, paspoorten, beperkingen.

Juist dat maakt me zo onzeker en ook bezorgd, het feit dat men, ongeacht aantallen besmettingen of ziekenhuisopnames, maatregelen wil blijven opleggen.

Mijn broer zit in Zuid-Afrika. Daar is omikron op dit moment niet meer dan een verkoudheid of lichte griep, de ziekenhuizen liggen niet vol en de IC's al helemaal niet, en het sterftepercentage aan omikron is nihil. Mijn broer verblijft op dit moment bij een medisch directeur van een academisch ziekenhuis, als gast, en zijn vrouw is hoofd van de verpleegkundige dienst. Ja, er zijn besmette mensen, ja, er zijn mensen die er ziekteverschijnselen van krijgen, maar nee, de ziekenhuizen liggen niet overvol, laat staan de IC's.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 10:56 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

ONS GEDRAG

Juist dat maakt me zo onzeker en ook bezorgd, het feit dat men, ongeacht aantallen besmettingen of ziekenhuisopnames, maatregelen wil blijven opleggen.

Mijn broer zit in Zuid-Afrika. Daar is omikron op dit moment niet meer dan een verkoudheid of lichte griep, de ziekenhuizen liggen niet vol en de IC's al helemaal niet, en het sterftepercentage aan omikron is nihil. Mijn broer verblijft op dit moment bij een medisch directeur van een academisch ziekenhuis, als gast, en zijn vrouw is hoofd van de verpleegkundige dienst. Ja, er zijn besmette mensen, ja, er zijn mensen die er ziekteverschijnselen van krijgen, maar nee, de ziekenhuizen liggen niet overvol, laat staan de IC's.

En hier zijn nog steeds 'deskundigen' die ook omricon afschilderen als de variant die onze ziekenhuizen op slot gaat gooien. Ik las vanavond nog ergens dat omricon de schuld is dat nog meer reguliere zorg wordt uitgesteld. Terwijl de bezetting in ziekenhuizen niet toeneemt, maar eerder daalt.

Dat covid19 een blijvertje is, is zeer aannemelijk, maar laten we eerst eens zicht krijgen op de werkelijke ernst ervan. En als we dan moeten aanpassen, moet dat niet vanuit denktanks, veelal gevuld met theoretische, gesjeesde politici en nepdeskundigen, maar vanuit de samenleving zelf, de mensen die moeten overleven. Een cultuur laat zich niet opleggen en veranderingen dus ook niet.
Ik zie mensen niet op 21 juni een kerstboom optuigen om kerstfeest te vieren om grotere delen van de familie uit te kunnen nodigen. Carnaval heeft voor velen nog wel degelijk een religieuze binding, en ook een elfstedentocht zal nooit hartje zomer worden geschaatst. Theatervoorstellingen worden in de warme maanden minder bezocht dan in de wintermaanden. Want in de zomermaanden staat men liever achter de BBQ met vrienden en familie in de tuin.

We kunnen beter geld stoppen in de ontwikkeling van betere vaccins en medicijnen, zonder die patenten te verschijten. De kennis en kunde is er.

Profiel  

Berichttitel: Re: Coronadip slaat toe
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 11:37 pm 
lid

Ik ben er ook doodmoe van.
Het is allemaal erg overdreven en omikron
is mild en we moeten massaal weer gaan prikken omdat het R-getal hoger ligt en dus meer mensen besmet gaan raken.
Een heel klein deel daarvan komt in het ziekenhuis terecht, maar dat kleine percentage gaat ons systeem overbelasten.
Sorry, voor die ongein laat ik mij niet meer prikken.
Mooi geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 10:09 am 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

ONS GEDRAG

En hier zijn nog steeds 'deskundigen' die ook omricon afschilderen als de variant die onze ziekenhuizen op slot gaat gooien. Ik las vanavond nog ergens dat omricon de schuld is dat nog meer reguliere zorg wordt uitgesteld. Terwijl de bezetting in ziekenhuizen niet toeneemt, maar eerder daalt.

Dat covid19 een blijvertje is, is zeer aannemelijk, maar laten we eerst eens zicht krijgen op de werkelijke ernst ervan. En als we dan moeten aanpassen, moet dat niet vanuit denktanks, veelal gevuld met theoretische, gesjeesde politici en nepdeskundigen, maar vanuit de samenleving zelf, de mensen die moeten overleven. Een cultuur laat zich niet opleggen en veranderingen dus ook niet.
Ik zie mensen niet op 21 juni een kerstboom optuigen om kerstfeest te vieren om grotere delen van de familie uit te kunnen nodigen. Carnaval heeft voor velen nog wel degelijk een religieuze binding, en ook een elfstedentocht zal nooit hartje zomer worden geschaatst. Theatervoorstellingen worden in de warme maanden minder bezocht dan in de wintermaanden. Want in de zomermaanden staat men liever achter de BBQ met vrienden en familie in de tuin.

We kunnen beter geld stoppen in de ontwikkeling van betere vaccins en medicijnen, zonder die patenten te verschijten. De kennis en kunde is er.

Ieder virus is een blijvertje. Er zijn virussen onder ons die al sinds het begin van jaartelling onder ons zijn, en zelfs van ver daarvoor. En daar kunnen we al sinds mensenheugenis mee leven en dealen zonder lockdowns, zonder maatregelen, zonder restricties.

Je kunt feestdagen niet zomaar verplaatsen. Los van of ze religieuze betekenis hebben, hebben ze een grote sociale betekenis. Het zijn voor mensen vaste ankerpunten in het jaar. Ankerpunten die het ritme van hun leven bepalen. En hoe zien ze dat dan voor zich als dat allemaal naar de zomermaanden moet? "Jongens, deze week is het Sinterklaas, dan vieren we volgende week carnaval, en over een maand is het kerst..." En gaan we dan ook bepalen dat Suikerfeest en Offerfeest voor de moslims voortaan op een vaste dag in de zomer moeten worden gevierd? Of is dát dan weer racistisch?

Maar bottom line is: ik word er zo depri en moe van als ik mensen als Depla werkelijk dit soort ideeën zie en hoor spuien in de media, en dan ook nog met zo'n verwijtende ondertoon naar de mensen: "Tja, je moet wel iets willen, je moet wel in alternatieven willen denken". Dan denk ik echt: "Man, rot op met je rare ideeën, ik wil gewoon ons eigen oude leven terug, geen kerstboom in juli en geen andere onzin van dat kaliber, ga dáár eens over nadenken in plaats van dergelijke onzin te spuien". Want ergens in mij zit dan een duiveltje dat me gewoon bang maakt dat er heel misschien wellicht zomaar mensen in Den Haag zijn die die ideeën van Depla en consorten best goed vinden, en er iets mee gaan doen.

Ik wil weer onbevangen in een vliegtuig of trein kunnen stappen, met een blij gezicht, me verheugend op een weerzien met vrienden in het buitenland. Zonder allerlei documenten die bewijzen dat ik niet ziek ben, zonder een lading mondkapjes in mijn tas. Ik wil weer spontaan een weekendtas kunnen pakken om samen met mijn man 3 dagen naar een leuke stad te gaan. Spontaan op een terrasje in de stad kunnen neerstrijken, zonder een QR-code, zonder mondkapje in de aanslag om naar het toilet te mogen. Een gezellig drukke winkelstraat met het draaiorgel, mensen die op de bankjes een ijsje eten en een praatje maken, winkels waar je in alle vrijheid naar binnen kunt. Dat wil ik. Dáár moeten we naartoe werken. Niet naar Kerst in juli.

Ik moest in de afgelopen tijd regelmatig aan een liedje uit de oorlog denken (en voor ik dat weer over me heen krijg, wat er nu gebeurt heeft niks met de deportatie van joden, homo's, zigeuners, enz. te maken), maar gewoon omdat ik de tekst zo treffend vind voor dit moment:

Als op het Leidseplein de lichtjes weer eens branden gaan
En 't wordt gezellig op het asfalt in de stad
En bij het Lido zijn de blinden voor het raam vandaan
Dan gaan we kijken naar dat sprookje, lieve schat

Dat sprookje hoopt, verlangt heel mijn lijf naar. Vrijheid.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 10:16 am 
lid

het is zo overduidelijk onzinnig dat steeds meer mensen het beu zijn: mensen die gevaccineerd zijn en geen booster meer gaan halen; mensen die mondkapjes niet meer opdoen, mensen die gaan concluderen dat de regeringspolitiek echt de verkeerde weg is.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 2:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
het is zo overduidelijk onzinnig dat steeds meer mensen het beu zijn: mensen die gevaccineerd zijn en geen booster meer gaan halen; mensen die mondkapjes niet meer opdoen, mensen die gaan concluderen dat de regeringspolitiek echt de verkeerde weg is.

De vraag is dan: hoe stoppen we deze trein? Waar zit de noodrem? Overal in Europa zie je mensen met duizenden tegelijk de straat op gaan om te demonstreren tegen het coronabeleid. Maar wat levert dat op?

Nog erger/zorgelijker vind ik het dat die demonstraties meer en meer verboden worden. Als reden wordt dan vaak gegeven de zorg voor escalatie, maar inmiddels is uit analyses ook duidelijk geworden dat veruit de meeste van die demonstraties een vreedzaam karakter hadden en dat de escalatie pas op gang kwam zodra de politie massaal ten tonele verscheen om de demonstraties te beëindigen. Begrijp me goed, ik heb geen goed woord over voor vandalen die have en goed van anderen vernielen en mensen te na komen.

Maar wat is vrees, is dat het steeds harder zal gaan broeien in de samenleving. Een veenbrand kan heel lang onopgemerkt ondergronds smeulen, maar áls hij oplaait, is er geen blussen aan. En dat smeulen merk je steeds meer als je om je heen kijkt, naar de mensen op straat luistert. Niet omdat die mensen geweld willen, maar omdat ze net als ik zich murw geslagen voelen door de aanhoudende maatregelen zonder enig uitzicht op terugkeer naar het normale normaal, zonder mondkapjes, zonder maatregelen, zonder restricties. Maar vooral ook omdat ze het vertrouwen verloren hebben dat dat normale normaal nooit meer zal komen. En het ergste wat je een volk kunt aandoen, is de hoop wegnemen.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:09 pm 
lid

Omicron is misschien de laatste variant, het einde van de epidemie. Zo ging dat met de Spaanse Griep ook, er kwam een vriendelijker variant.

..maar als mensen het echt niet meer kunnen verdragen.. dan zou elke pandemie dodelijk zijn voor de mensheid, als die langer dan ca 3 jaar duurt ?

..maar wat, als het Corona-virus *opnieuw* muteert ? Hoe meer mensen "coronamoe" worden en alle maatregelen negeren, hoe meer virus er circuleert.

Het is ook een mentaliteit, denk ik. Je beschermt jezelf.. en óók anderen. Dus mondkapje.

Kun je die combinatie niet aan, dan ben je zand in de molen, tijdens de bestrijding van een pandemie. Al die bezwaren tegen vaccinatie ineens.. waarom moet het politiek zijn, waarom is het niet gewoon een medische zaak ? Een pandemie is een medische zaak.

Laatst bijgewerkt door Einstein op di dec 28, 2021 3:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:10 pm 
lid

PeterJKH schreef:
De vraag is dan: hoe stoppen we deze trein? Waar zit de noodrem? Overal in Europa zie je mensen met duizenden tegelijk de straat op gaan om te demonstreren tegen het coronabeleid. Maar wat levert dat op?

Demonstraties in ons land zijn vreedzaam en de vreedzame strategie is de kern van waar het om gaat. Vertrouwen in de medemens en geduldig ageren tegen de tirannie - dat is wat het verschil gaat maken, of je nu weigert om een mondkapje te dragen in de supermarkt of dat je meedoet aan een optocht met lichtjes - morgen is er eentje gepland in 10 nederlandse steden, zie Nederland in Verzet.

https://nederlandinverzet.com/blogs/nie ... n-tegelijk

Ook belangrijk om mensen uit je omgeving te ontmoeten die het begrijpen.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op di dec 28, 2021 3:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:15 pm 
lid

Einstein schreef:
Omicron is misschien de laatste variant, het einde van de epidemie. Zo ging dat met de Spaanse Griep ook, er kwam een vriendelijker variant.

..maar als mensen het echt niet meer kunnen verdragen.. dan zou elke pandemie dodelijk zijn voor de mensheid, als die langer dan ca 3 jaar duurt ?

..maar wat, als het Corona-virus *opnieuw* muteert ? Hoe meer mensen "coronamoe" worden en alle maatregelen negeren, hoe meer virus er circuleert.

Het is ook een mentaliteit, denk ik. Je beschermt jezelf.. en óók anderen. Dus mondkapje.

Kun je die combinatie niet aan, dan ben je zand in de molen, tijdens de bestrijding van een pandemie. Al die bezwaren tegen vaccinatie ineens.. waarom moet het politiek zijn, waarom is het niet gewoon een medische zaak ? Een pandemie is een medische zaak.

Dit is helemaal geen pandemie. Dit is een virus zoals zovele dat nu misbruikt wordt om een politieke agenda uit te voeren.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
geduldig ageren tegen de tirannie

Een doktersbewind is verschrikkelijk, dat heeft de pandemie wel aangetoond.

Maar is er een echte *keuze* ? Nu misschien.. maar zonder de vaccins was óók deze mildere Omicron variant een ramp geweest.

Protest helpt niet, 70% van de bevolking is vóór de vaccins en vóór de maatregelen.

De tegenstanders maken het allemaal veel te oorlogszuchtig, met al die beschuldigingen.

De regering wil de QR en de restrictieve toegang van locaties helemaal niet aanhouden. Dat is een mythe.

Het is wel een leerproces, voor de volgende pandemie. Ik denk dat de dokters heel blij zijn, dat de technische middelen bestaan.. maar geen
enkele politieke partij of politieke richting heeft er behoefte aan, om die instrumenten ook voor andere doeleinden in te zetten. Er is veel steun
voor corona-maatregelen, maar er is géén steun voor een blijvende controle van burgers. Niemand wil Chinese toestanden.

Laatst bijgewerkt door Einstein op di dec 28, 2021 3:25 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:21 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Maar is er een echte *keuze* ? Nu misschien.. maar zonder de vaccins was óók deze mildere Omicron variant een ramp geweest.

Protest helpt niet, 80% van de bevolking is vóór de vaccins en vóór de maatregelen.

De tegenstanders maken het allemaal veel te oorlogszuchtig, met al die beschuldigingen.

De regering wil de QR en de restrictieve toegang van locaties helemaal niet aanhouden. Dat is een mythe.

Niet dat het wat uitmaakt. Als Omicron echt de mildere vorm (als een verkoudheid) blijkt te zijn en de maatregelen verdwijnen zullen de usual suspects, zoals ook voor de pandemie, weer op een andere bandwagon springen.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:24 pm 
lid

Einstein schreef:

Van een pandemie is allang geen sprake meer. Hooguit van enkele opflakkeringen van het virus hier en daar, maar beelden van talloze doden in alle landen ter wereld zijn al anderhalf jaar niet meer aan de orde. In het begin schrokken we nog van beelden uit Italië, uit Brazilië, uit de VS, uit welk land dan ook, en die waren dagelijks in het nieuws. Maar het idee dat er massaal, maar dan ook echt massaal, gezonde mensen in groten getale overlijden over de hele wereld, is allang geen waarheid meer, als het dat ooit al was. Terugkijkend kun je stellen dat er met name meer overlijdens zijn geweest van (zeer) oude mensen, van mensen met onderliggende kwalen en van mensen in ontwikkelingslanden die bij élke virusuitbraak de sjaak zijn vanwege hun leefomstandigheden.

Ik heb geen bezwaar tegen vaccinatie, ben volledig gevaccineerd en in de eerste week van januari gaat ook de booster erin. Niet omdat ik bang ben, want in de afgelopen twee jaar ben ik zelfs nog geen dag verkouden geweest, maar meer omdat ik vrees dat ik zonder die booster mijn vrijheid kwijtraak.

Als we naar Nederland alleen kijken, is er op dit moment geen enkele reden tot bezorgdheid. Besmettingen blijven dalen, ziekenhuisopnames zijn tot een behapbaar niveau genormaliseerd (slechts 0,005% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment ziekenhuishulp nodig) en er zijn tot op heden geen tekenen die ernstiger doen verwachten. Ik denk zomaar dat er op dit moment méér mensen snotterig op de bank zitten vanwege de jaarlijkse griep dan vanwege corona.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:27 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Protest helpt niet, 80% van de bevolking is vóór de vaccins en vóór de maatregelen.

Niet dat het wat uitmaakt. Als Omicron echt de mildere vorm (als een verkoudheid) blijkt te zijn en de maatregelen verdwijnen zullen de usual suspects, zoals ook voor de pandemie, weer op een andere bandwagon springen.

Dat gaat alleen op voor één kant, de kant van de rattenvangers. De rest is toewijzing en wantrouwen.

Het is een leerproces, voor de volgende pandemie. Ik denk dat de dokters heel blij zijn, dat de technische middelen bestaan.. maar geen
enkele politieke partij of politieke richting heeft er behoefte aan, om die instrumenten ook voor andere doeleinden in te zetten. Er is veel steun
voor corona-maatregelen, maar er is géén steun voor een blijvende controle van burgers. Niemand wil Chinese toestanden.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:31 pm 
lid

HvR schreef:
Dit is helemaal geen pandemie. Dit is een virus zoals zovele dat nu misbruikt wordt om een politieke agenda uit te voeren.

Daar heb je een punt, HvR: de WHO heeft de definitie van pandemie aangepast, zoals ongeveer alle wetten en definities zijn aangepast door overheden die zeer voortvarend waren om vaccins en QR codes te promoten...

Blijkt echter dat (Chemaitelly c.s.) dat injecties maar heel tijdelijk (zeg van 6-40 weken) een zekere bescherming bieden, dan is de overheid uiterst traag om de consequenties te begrijpen, laat staan om de hierop wijzende gegevens openbaar te maken. Dat is dan aan individuele academische ziekenhuizen voorbehouden, en je hoort er weinig over.

Nadelige effecten van de injecties worden verzwegen maar mijn klapper, mijn dossier over de ellende van deze injecties, begint zwaar te worden. Zonder werkelijke kwetsbaarheid (die je met je huisarts moet leren kennen en bespreken) zijn injecties uit den boze, want kunnen meer kwaad dan goed doen, uitgaande van de waarschijnlijkheid dat iedereen wel blootgesteld gaat worden aan de omicron variant.

Wat is dan de politieke agenda? Die moet er inderdaad zijn, anders is het tegenstrijdige en onwaarachtige gedrag van de overheid en de grote politiek niet verklaarbaar. Volgens mij gaat het over een agenda die elders openlijk wordt beleden, maar die men in Den Haag probeert te verbergen.

Geef mij maar politici die hun hele verhaal vertellen zonder verborgen bedoelingen: dat werkt averechts!

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:34 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Van een pandemie is allang geen sprake meer. Hooguit van enkele opflakkeringen van het virus hier en daar, maar beelden van talloze doden in alle landen ter wereld zijn al anderhalf jaar niet meer aan de orde. In het begin schrokken we nog van beelden uit Italië, uit Brazilië, uit de VS, uit welk land dan ook, en die waren dagelijks in het nieuws. Maar het idee dat er massaal, maar dan ook echt massaal, gezonde mensen in groten getale overlijden over de hele wereld, is allang geen waarheid meer, als het dat ooit al was. Terugkijkend kun je stellen dat er met name meer overlijdens zijn geweest van (zeer) oude mensen, van mensen met onderliggende kwalen en van mensen in ontwikkelingslanden die bij élke virusuitbraak de sjaak zijn vanwege hun leefomstandigheden.

Ik heb geen bezwaar tegen vaccinatie, ben volledig gevaccineerd en in de eerste week van januari gaat ook de booster erin. Niet omdat ik bang ben, want in de afgelopen twee jaar ben ik zelfs nog geen dag verkouden geweest, maar meer omdat ik vrees dat ik zonder die booster mijn vrijheid kwijtraak.

Als we naar Nederland alleen kijken, is er op dit moment geen enkele reden tot bezorgdheid. Besmettingen blijven dalen, ziekenhuisopnames zijn tot een behapbaar niveau genormaliseerd (slechts 0,005% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment ziekenhuishulp nodig) en er zijn tot op heden geen tekenen die ernstiger doen verwachten. Ik denk zomaar dat er op dit moment méér mensen snotterig op de bank zitten vanwege de jaarlijkse griep dan vanwege corona.

Vergeet niet dat Nederland momenteel een vreemde eend in de bijt is met de lockdown. Die is er momenteel bijna nergens en het is dan ook een overreactie uit angst voor het (weer) te laat en te slap ingrijpen bij vorige golven.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Vergeet niet dat Nederland momenteel een vreemde eend in de bijt is met de lockdown. Die is er momenteel bijna nergens en het is dan ook een overreactie uit angst voor het (weer) te laat en te slap ingrijpen bij vorige golven.

En volkomen waanzin dus. Wat je gisteren fout hebt gedaan, kun je vandaag niet compenseren door te overreageren. Ik woon 10 minuten van België af en 20 minuten van Duitsland, als ik zou willen, kan ik daar gewoon gaan winkelen, naar de kerstmarkt, uit eten, wat dan ook. Maar aan deze kant van de grens is dat opeens levensgevaarlijk?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:43 pm 
lid

Dit is omdat Nederlanders zich volgens onze overheid niet massaal genoeg (100 procent minstens 4 keer) hebben laten vaccineren, en bovendien hebben ze hier geen algehele politiestaat terwijl Australie en Oostenrijk al veel verder zijn, met speciale kampen voor onaangepaste burgers die ze straks kunnen gaan afmaken (ja sorry ik ben realistisch). BE en DE hebben andere en nog ergere inbreuken op burgerrechten dan wij.

Het wachten is op de sukkels die iets wanhopigs, iets zeer onvreedzaams doen, waarmee ook in NL de politiestaat kan worden ingevoerd. Ik ken van haver tot gort wel iemand die volgens mij dat allemaal heel gewoon vindt. Maar de huidige situatie geeft mensen alle kansen om zich "eindelijk" te mogen uiten. Je ziet het bij vrome katholieken, je ziet het bij alternatieve new-agers, tientallen jaren ingehouden agressie mag er ineens uit komen, het is nu sociaal acceptabel geworden.

En welnee, na omicron begint het juist pas. Het gedrag van onze overheid wijst mij daarop, dus wil je de overheid voor zijn? Protesteer vreedzaam en doe niets wat tegen je geweten in gaat.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op di dec 28, 2021 3:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di dec 28, 2021 3:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Er is geen lockdown, er zijn regels ingesteld voor massaal vertier.. en voor openingstijden van winkels en horeca.

Een lockdown is een heel ander spelletje.. als ik terugkijk heeft Nederland alleen van eind maart tot en met ongeveer juni 2020 een lockdown gehad. Openbaar vervoer werd stilgelegd, er werden regels voor binnen én buiten ingesteld.. de winkels gingen vrijwillig dicht. Kantoren, scholen en winkels gingen dicht. WC-papier hamsteren, dát is een lockdown. Wat we nu hebben is een setje hinderlijke regels en QR-toegang. Er is markt, er is zelfs vliegverkeer en vakantieverkeer. De ongevaccineerden vinden de QR-toegang natuurlijk niet leuk.. maar het is wel medisch verantwoord. Maar een lockdown is het echt niet, wat we nu zien in Nederland.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]