Het is nu ma jan 24, 2022 10:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 6:46 pm 
lid

Dit is een draadje speciaal om naar te verwijzen als Baedeker als whataboutisme weer over de toeslagen affaire begint :evendenken:

- De toeslagen affaire was kut :praattegendehand:
- De toeslagen affaire had niet mogen gebeuren :foei:
- Het is goed dat het kabinet haar verantwoordelijkheid heeft genomen en is afgetreden :ok:
- Mochten er nog extra consequenties getrokken worden dan zullen we dat zien :evendenken:
- Baedeker heeft antwoord gehad en kan weer overgaan tot de orde van het onderwerp :fluiten:

:bye:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 9:30 pm 
lid

Als je een licht wilt zijn, zoals je naam doet vermoeden
Moet je ook anderen hun licht gunnen
Hun licht om te belichten wat zij belangrijk vinden
Ook al is het niet jouw focus
En soms, zomaar, omdat een ander een licht werpt op iets
Een licht dat het jouwe niet is
Leer je iets bij, zie je een invalshoek, een aspect
Dat in je eigen licht verloren ging
Sta daar voor open, in plaats van het vervelend vinden
Dat het licht van een ander
Niet noodzakelijkerwijze het licht van Lumière is
En accepteer dat ook jouw licht
Soms bijstelling behoeft
Om samen met de andere lichten
Duidelijkheid te scheppen

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 9:39 pm 
lid

Laten we de proef op de som nemen, of Lumiere en zijn kompanen werkelijk enige openheid betrachten.
Wie heeft er in maart gestemd op VVD, CDA, PvdA, D66, CU of GroenLinks?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 10:04 pm 
lid

De belangrijkste vraag is: is Baedeker gevaccineerd? :lol:

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 10:41 pm 
lid

Enzo lijkt het toeslagenschandaal wel lollig te vinden, en geeft geen openheid van zaken.
We turven de eerste aanhanger van VVD, CDA, PvdA, D66, CU of GroenLinks,
en ik zie geen berouw.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 10:48 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo lijkt het toeslagenschandaal wel lollig te vinden, en geeft geen openheid van zaken.
en ik zie geen berouw.

Ik heb niet gestemd.
Is Baedeker gevaccineerd?

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 10:55 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
en ik zie geen berouw.
Ik heb niet gestemd.

Ik zie nog steeds geen berouw.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 11:02 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
en ik zie geen berouw.
Ik heb niet gestemd.

Ik zie nog steeds geen berouw.

Je hebt een antwoord.
Jouw beurt. :yes:
Ach, eigenlijk weten we het antwoord al. #baedekerisgevaccineerd. :lol:

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 11:08 am 
lid

Gaat je niks aan.
Maar ik zie nog steeds geen berouw.
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 11:28 am 
lid

baedeker schreef:
Gaat je niks aan.
Zo is dat!! De weg naar het licht is onbegaanbaar tegenwoordig. De klok klinkt wel luid overal, maar de klepel hangt nog steeds niet in de buurt.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 11:50 am 
lid

baedeker schreef:
Gaat je niks aan.

Jammer, Baedeker will precies weten wie er al dan niet ingeent is als het om ziekenhuisopnames en besmettingen gaat maar weigert zelf opening van zaken te geven. :noo:
En dat trucje trappen we niet meer in natuurlijk, als je de vraag van Baedeker beantwoord gelooft hij je niet, noemt je hypocriet of framet op een andere manier. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 11:52 am 
lid

Lies schreef:
baedeker schreef:
Gaat je niks aan.
Zo is dat!! De weg naar het licht is onbegaanbaar tegenwoordig. De klok klinkt wel luid overal, maar de klepel hangt nog steeds niet in de buurt.

Goh en daar komt de moreel verhevene Liesje nog een duit in het zakje doen. :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 12:16 pm 
lid

Ik vind dit een belachelijk draadje. Stel je voor dat iedereen iemand apart gaat noemen als die het ergens niet mee eens is. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Kan dit kleuterdraadje niet op slot.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 12:50 pm 
lid

janine schreef:
Ik vind dit een belachelijk draadje. Stel je voor dat iedereen iemand apart gaat noemen als die het ergens niet mee eens is. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Kan dit kleuterdraadje niet op slot.

Van harte mee eens. Is me de laatste tijd al vaker opgevallen op dit forum, dat mensen een andere deelnemer op vervelende wijze de maat nemen. Ik vind dat niet leuk. Je kunt het hartgrondig oneens zijn met iemand, maar dat is nog geen reden om iemand de bodem in te trappen of belachelijk te maken. Van iedere mening die hier gegeven word, pik je wat mee, steek je wat op en soms krijg je er zelf een andere kijk op iets door. Prima toch? Dat is toch het doel van een forum als dit: dat iedere deelnemer vrijelijk zijn mening kan geven, dat je elkaar respecteert en in de waarde laat, en dat je die meningen kunt delen met anderen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 1:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Gaat je niks aan.
Jammer, Baedeker will precies weten wie er al dan niet ingeent is als het om ziekenhuisopnames en besmettingen gaat

Onzin.

Enzo501 schreef:
maar weigert zelf opening van zaken te geven.

Eikel, mijn vaccinatiestatus gaat je geen bal aan.

Enzo501 schreef:
En dat trucje trappen we niet meer in natuurlijk, als je de vraag van Baedeker beantwoord gelooft hij je niet, noemt je hypocriet of framet op een andere manier.

Lumiere wil een soort pardon voor het Toeslagenschandaal. Prima, dan is een van de eerste vragen: Wie heeft er allemaal gestemd op het kabinet Toeslagenschandaal 3, of op partijen die daar wel verder mee willen? Maar zie, op een forum vol met karteltrollen heeft opeens de een niet gestemd, is de ander bang om iets te zeggen, en drukt de derde zijn snor. De stemmen voor het crimineeltje komen zeker van de kaboutertjes.

:lol:

Rare snuiters die kartelgastjes. Stelletje gluiperds, of vergis ik me nou?
Toon berouw mensen, voordat het te laat is.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 1:51 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Gaat je niks aan.
Jammer, Baedeker will precies weten wie er al dan niet ingeent is als het om ziekenhuisopnames en besmettingen gaat

Onzin.

Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:
En dat trucje trappen we niet meer in natuurlijk, als je de vraag van Baedeker beantwoord gelooft hij je niet, noemt je hypocriet of framet op een andere manier.

Lumiere wil een soort pardon voor het Toeslagenschandaal. Prima, dan is een van de eerste vragen: Wie heeft er allemaal gestemd op het kabinet Toeslagenschandaal 3, of op partijen die daar wel verder mee willen? Maar zie, op een forum vol met karteltrollen heeft opeens de een niet gestemd, is de ander bang om iets te zeggen, en drukt de derde zijn snor. De stemmen voor het crimineeltje komen zeker van de kaboutertjes.

Neuh, de gluiperd is Baedeker die eist dat de overheid vaccinatiestatussen van covidpatienten en overledenen rapporteert omdat hij denkt daarmee een politiek puntje te scoren maar op dat vlak zelf niet thuisgeeft, en net doet alsof hij oprecht geinteresseert is in 'berouw' terwijl iedereen al weet op welke viezige manieren hij met dat soort informatie doorgaans op de loop gaat. Neem je grootje in de maling. :misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 2:02 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Onzin.

Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Neuh, de gluiperd is Baedeker die eist dat de overheid vaccinatiestatussen van covidpatienten en overledenen rapporteert omdat hij denkt daarmee een politiek puntje te scoren maar op dat vlak zelf niet thuisgeeft, en net doet alsof hij oprecht geinteresseert is in 'berouw' terwijl iedereen al weet op welke viezige manieren hij met dat soort informatie doorgaans op de loop gaat. Neem je grootje in de maling. :misselijk:

Twee berichten geleden postte ik dit:

Van harte mee eens. Is me de laatste tijd al vaker opgevallen op dit forum, dat mensen een andere deelnemer op vervelende wijze de maat nemen. Ik vind dat niet leuk. Je kunt het hartgrondig oneens zijn met iemand, maar dat is nog geen reden om iemand de bodem in te trappen of belachelijk te maken. Van iedere mening die hier gegeven word, pik je wat mee, steek je wat op en soms krijg je er zelf een andere kijk op iets door. Prima toch? Dat is toch het doel van een forum als dit: dat iedere deelnemer vrijelijk zijn mening kan geven, dat je elkaar respecteert en in de waarde laat, en dat je die meningen kunt delen met anderen.

En wat gebeurt er? Weer iemand die een andere forumdeelnemer uitmaakt voor gluiperd en van "viezige" manieren. Is het dan zo moeilijk om je fatsoen te houden, en te tonen dat je naast je voeding, ook van je ópvoeding hebt genoten?

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 2:09 pm 
lid

Kom ik als 'de moreel verhevene' ook nog even een duit in het zakje doen, gebruik makend van mijn vluchtheuvel in een tijd van het niet meer weten, o.a. over zelf verantwoordelijk zijn:

'Niets nieuws onder de zon, maar...'
https://sgp.nl/actueel/nieuws/niets-nie ... tulendebat

Maar ik zou willen beklemtonen: laten we als volksvertegenwoordigers niet wachten en al zelf onze verantwoordelijkheid nemen. We hebben zelf een verantwoordelijkheid om over partijgrenzen heen werk te maken van een Tweede Kamer die haar controletaak en haar taak als medewetgever verder versterkt.

Daarover staat ook een mooie tekst in het boek Prediker: Doe wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht, dus doe dat met al wat in je is. Een mooie opdracht om mee aan de slag te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 2:21 pm 
lid

Lies schreef:
Kom ik als 'de moreel verhevene' ook nog even een duit in het zakje doen, gebruik makend van mijn vluchtheuvel in een tijd van het niet meer weten, o.a. over zelf verantwoordelijk zijn:

Maar ik zou willen beklemtonen: laten we als volksvertegenwoordigers niet wachten en al zelf onze verantwoordelijkheid nemen. We hebben zelf een verantwoordelijkheid om over partijgrenzen heen werk te maken van een Tweede Kamer die haar controletaak en haar taak als medewetgever verder versterkt.

Daarover staat ook een mooie tekst in het boek Prediker: Doe wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht, dus doe dat met al wat in je is. Een mooie opdracht om mee aan de slag te gaan.

Laten we hopen dat de hooligans ,moraalbarbaren en extremisten, die politici -journalisten- virologen- politiemensen bedreigen ,
tot het inzicht komen dat we met fatsoen de verschillen en problemen moeten oplossen.
Vrede op aarde begint voor je neus.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 2:40 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

Laten we hopen dat de hooligans ,moraalbarbaren en extremisten, die politici -journalisten- virologen- politiemensen bedreigen ,
tot het inzicht komen dat we met fatsoen de verschillen en problemen moeten oplossen.
Vrede op aarde begint voor je neus.
Eerst kijken naar je eigen verantwoordelijk:

‘Boos om moord Peter R de Vries, maar ’s avonds wel een pilletje’
https://www.ad.nl/binnenland/boos-om-mo ... ~a8ab75cd/

,,Na de aanslag op Peter R. de Vries wel zeggen ‘dit willen we niet’ en dan ’s avonds naar een feest waar toch een pilletje wordt geslikt.” Naves wil het woord hypocriet niet in de mond nemen. Maar hij vindt dat de samenleving moet kijken hoe die zich verhoudt tot zware misdaad, na de eerste massale schok vanwege de liquidatie van de misdaadverslaggever. Dat zegt hij in een gesprek met deze site.

,,We moeten onszelf afvragen wat we in stand houden. Hoe verhouden wij ons tot - ik noem maar wat - harddrugs. Er zijn weinig feesten nu, maar tot voor corona waren er veel feesten waar harddrugs innemen een vanzelfsprekendheid was.” En er is meer dan alleen drugsgebruik. ,,Het gaat ook om bijvoorbeeld de verhuur van gebouwen voor de productie daarvan. Of om de detailhandel, waar mensen met grote hoeveelheden cash dure producten kopen. De samenleving moet niet wegkijken.”

Toeslagenaffaire
Ondertussen kijkt de rechtspraak ook naar de eigen rol in de samenleving. Zo wordt onderzocht hoe rechters het beste stand kunnen houden, nu ook hun veiligheid bedreigd wordt tijdens grote processen tegen zware criminelen.

Maar ook in de manier van rechtspreken zijn veranderingen, die werden ingegeven door de toeslagenaffaire. Nadat dit jaar excuses werden aangeboden moeten rechters beter kijken of ze door het volgen van de wet ook daadwerkelijk rechtsbescherming bieden. Gemakkelijk is dat niet, want dat rechters niet ingingen tegen de manier waarop de Belastingdienst handelde, is deels ook ingegeven door onderbezetting en tijdsdruk. ,,Rechters zitten in een tredmolen waarin ze hijgend van zaak naar zaak gaan.” Naves wil daarom dat ze de ruimte krijgen voor het professioneel uitvoeren van hun vak en de tijd voor reflectie. ,,Je ziet wat de gevolgen zijn als die ruimte er niet of onvoldoende is.”

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]