baedeker schreef:
Eerst maar eens zien hoeveel tanks, wanneer ze inzetbaar zijn, en of ze überhaupt de Donbas bereiken. De Sovjet tanks uit Oost Europa zijn kennelijk op, en deze bouillabaisse (Challenger, Leopard, Abrams en mogelijk Leclerc tanks) wordt een zooitje qua logistiek, onderhoud en training. 200 tanks gaan sowieso geen verschil maken.
Maar ik noteer dat het Westen wederom escaleert. Washington verdient te goed aan de oorlog, en dus is het wachten tot er in Europa een volwassene in de zaal opstaat die een einde maakt aan deze onzin.
Ik lees dat 100 tanks, en zeker van dit kaliber, door militaire deskundigen toereikend wordt geacht om in de Donbas het verschil te maken. Door de sluwe diplomatie van Scholz worden het er, zoals Baedeker al telde, zeker 200.
Het is wel wonderlijk om te stellen dat het Westen escaleert als men Oekraïne steunt in het verdrijven van Rusland waarvan inmiddels bekend is dat die op het punt staat te escaleren naar een grootschalig offensief in de richting van Kiev.
Enfin, Baedeker hoopt dat de toegezegde tanks de Donbas niet zullen bereiken of anderszins niet in actie gaan komen. Ik zou daar maar niet teveel op rekenen. Tot nu toe overklast het Oekraïense leger de Russen in alle opzichten. Die kun je wel om een boodschap sturen.
Je leest teveel fabeltjes van het NAVO visie songfestival.