Het is nu za sep 30, 2023 4:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 466  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2021 10:05 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het aangevraagde lidmaatschap toekennen is de enige taal die Alibaba begrijpt.

Ik zou daar terughoudend in zijn. Het gaat om politiek zeer onstabiele landen met vrij opportunistische inslag. Wie hen vandaag voordeel brengt is vandaag hun vriend, maar als morgen een ander groter voordeel brengt, is dié hun vriend en sta jij opeens met lege handen.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2021 3:26 pm 
lid

Ik vrees dat je gelijik hebt PeterJKH..

Vroegah, toen ik nog Risk speelde, zou ik het anders hebben opgelost. De Amerikaanse president moet Moskou een Navo-lidmaatschap aanbieden.

Als Poetin weigert, vallen we aan :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2021 3:30 pm 
lid

Einstein schreef:

Vroegah, toen ik nog Risk speelde, zou ik het anders hebben opgelost. De Amerikaanse president moet Poetin een Navo-lidmaatschap aanbieden. Als hij weigert, vallen we aan :gniffel:

Op zich zou het een briljant plan zijn. In plaats van twee blokken te creëren die tegenover elkaar staan, de handen ineen slaan.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2021 3:32 pm 
lid

Ik won ook meestal. Pacifisten zijn heel goed in risken :P

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2021 5:11 pm 
lid

Einstein schreef:

Ik heb dat spel bijna nooit gespeeld. Ik houd niet van oorlog, zelfs niet als spelletje. Ik mag graag af en toe een computerspel spelen, maar die spellen waarbij je (levensechte) mensen moet afknallen of die spelen in een oorlogssituatie zijn aan mij niet besteed. Oorlogsfilms ook niet. Die zijn voor mij geen vermaak, ik zit dan de hele tijd met afgrijzen te kijken hoe het kan dat mensen elkaar allerlei vreselijks aandoen, zelfs als het verhaal verzonnen is.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2021 1:45 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Ik heb dat spel bijna nooit gespeeld. Ik houd niet van oorlog, zelfs niet als spelletje. Ik mag graag af en toe een computerspel spelen, maar die spellen waarbij je (levensechte) mensen moet afknallen of die spelen in een oorlogssituatie zijn aan mij niet besteed. Oorlogsfilms ook niet. Die zijn voor mij geen vermaak, ik zit dan de hele tijd met afgrijzen te kijken hoe het kan dat mensen elkaar allerlei vreselijks aandoen, zelfs als het verhaal verzonnen is.

Haha Risk is het allerergste zelfs.. je ziet niet eens het schieten, of het bloed en het leed op het slagveld, je ziet alleen kleine pionnetjes, die landen veroveren.

Eigenlijk is het precies, zoals politici oorlog beleven. Op veilige afstand.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2021 9:57 pm 
lid

Ik geloof niet dat mijn suggestie erg veel enthousiasme in het Kremlin heeft ontlokt.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za jan 01, 2022 6:17 pm 
lid

Einstein schreef:

Vroegah, toen ik nog Risk speelde, zou ik het anders hebben opgelost. De Amerikaanse president moet Moskou een Navo-lidmaatschap aanbieden.

Als Poetin weigert, vallen we aan :gniffel:

Ik zou Moskou geen NAVO-lidmaatschap aanbieden. Besluitvorming van de NAVO is bij unanimiteit, en de Russen zouden als lid dus het bondgenootschap tot een wassen neus kunnen maken.

Einstein schreef:

Pacifisten winnen niet bij Risk. Misschien bedoel je dat je je als pacifist voordoet, je positie in een hoekje opbouwt, en op een onverwacht moment en een onverwachte plaats toeslaat, om de buit binnen te halen. De valkuil is dat dat als je niet het nodige doet om het machtsevenwicht te behouden, een ander er met de poet vandoor gaat.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di jan 04, 2022 9:04 pm 
lid

Als......dan vallen we aan, dat is wel een grote broek aantrekken, want in het werelds geweld bevindt een deel van Rusland zich in het werelddeel Europa. Dan heb je er niets aan als je elkaar kapot probeert te maken. Zo strategisch spelen wij het spel ook niet.

Russisch gas dat 'verkeerde' kant opgaat, is symptoom van groter probleem
https://www.nu.nl/economie/6176508/russ ... bleem.html

Waar een land als China gas inkoopt op basis van langetermijncontracten, kozen Europese landen en ook Nederland voor kopen als het nodig is, op de spotmarkt. "Toen de prijzen laag waren, heeft dat veel opgeleverd. Maar het voordeel dat daar de afgelopen tien jaar mee behaald is, is nu in één klap weg."

Dat het Russische gas nu ook nog eens de 'verkeerde' kant opgaat, is raar maar verklaarbaar. "Polen had gas nodig, Duitsland niet. Normaliter gaat een deel van het gas dat door Yamal gaat, er al uit in Polen. Maar als dat gas er niet is, dan moet het terug vanuit Duitsland." Want het gas kan maar één kant op stromen.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2022 10:52 am 
lid

Nou jongens, heropen de kolencentrales

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2022 12:28 pm 
lid

Poetin krijgt het druk aan de grenzen met Rusland ,na de Oekraïne en Belarus nu Kazachstan
Wat zal hij gaan doen met zijn ethnische Russen? Worden het weer groene mannetjes?

De regering van Kazachstan is woensdagochtend afgetreden na langdurige protesten in het land tegen de stijging van de lpg-prijzen. Internationale persbureaus melden dat woensdag de ongeregeldheden desondanks doorgaan en dat betogers het hoofdbestuursgebouw in de stad Almaty zijn binnengevallen. Zeker duizend betogers hebben zich verzameld op het plein voor het gebouw en politieagenten gebruiken traangas en flitsgranaten. Wat na het aftreden van de regering de eisen van de betogers zijn, is vooralsnog niet duidelijk.

Duizenden demonstranten gaan sinds zondag de straat op, in eerste instantie tegen de gestegen prijzen van vloeibaar gas lpg, een brandstof waar veel auto’s in het land op rijden vanwege de relatief lage prijs. Die prijzen zijn door de regering verdubbeld van 60 tenge per liter (0,12 euro) naar 120 tenge (0,24 euro). De protesten begonnen in de westelijke, olierijke stad Zjanaozen en hebben zich vervolgens verspreid over het land. Dat is opmerkelijk, omdat in de regel weinig wordt gedemonstreerd in Kazachstan. Voor demonstraties is toestemming nodig en die wordt zelden gegeven.

Dinsdagavond werden zo’n tweehonderd betogers opgepakt in verschillende steden en raakten 95 politieagenten gewond bij rellen, melden de autoriteiten. In de grootste stad van het land, Almaty, werd door de politie traangas en flitsgranaten ingezet. Ook zijn dinsdag in de zuidelijke steden regeringsgebouwen aangevallen. Het is nog onduidelijk hoeveel demonstranten gewond zijn geraakt. Persbureaus spreken van tientallen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/04/re ... n-a4075669

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2022 12:41 pm 
lid

En waarom is die LPG-prijs verdubbeld? Dat vermeldt het verhaal niet.

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2022 4:02 pm 
lid

Het zijn zware tijden voor Poetin.
Hij heeft nu te veel aan zijn hoofd om de NAVO onderdruk te zetten

Die laatste, een naaste bondgenoot van de Russische president Vladimir Poetin, regeerde Kazachstan van 1989 tot 2019. Nazarbajev heeft nog altijd controle over het land als voorzitter van de Veiligheidsraad en ‘Leider van de Natie’, een constitutionele rol die hem uitvoerende bevoegdheden en immuniteit van vervolging verleent.

Overheidsgebouwen bestormd
Woensdagochtend bestormden demonstranten het overheidsgebouw in Almaty waar de burgemeester van de stad, Bakyzthan Sangitayev, huist. Lokale media melden dat er vlammen te zien waren in het gebouw. Sangitayev zei in een toespraak evenwel dat de situatie in de stad onder controle is en dat veiligheidstroepen ‘provocateurs en extremisten’ aanhouden.

De minister van Binnenlandse Zaken melde dat afgelopen nacht ook in de zuidelijke steden Shymkent en Taraz overheidsgebouwen werden aangevallen. In totaal zouden 95 agenten gewond zijn geraakt gedurende de schermutselingen. De politie heeft meer dan 200 mensen gearresteerd. Volgens de gezondheidsautoriteiten in Almaty hebben 190 mensen aldaar medische hulp gezocht, waaronder 137 politieagenten.

https://www.ad.nl/buitenland/massaprote ... ~a73ac068/

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2022 12:04 pm 
lid

Lies schreef:
Als......dan vallen we aan, dat is wel een grote broek aantrekken, want in het werelds geweld bevindt een deel van Rusland zich in het werelddeel Europa. Dan heb je er niets aan als je elkaar kapot probeert te maken. Zo strategisch spelen wij het spel ook niet.

Russisch gas dat 'verkeerde' kant opgaat, is symptoom van groter probleem
https://www.nu.nl/economie/6176508/russ ... bleem.html

Waar een land als China gas inkoopt op basis van langetermijncontracten, kozen Europese landen en ook Nederland voor kopen als het nodig is, op de spotmarkt. "Toen de prijzen laag waren, heeft dat veel opgeleverd. Maar het voordeel dat daar de afgelopen tien jaar mee behaald is, is nu in één klap weg."

Dat het Russische gas nu ook nog eens de 'verkeerde' kant opgaat, is raar maar verklaarbaar. "Polen had gas nodig, Duitsland niet. Normaliter gaat een deel van het gas dat door Yamal gaat, er al uit in Polen. Maar als dat gas er niet is, dan moet het terug vanuit Duitsland." Want het gas kan maar één kant op stromen.

De EU kan niet omwille van het gas van Rusland zich overleveren aan de landjepik strategie van Poetin.
Het is niet aan Poetin of EU landen zoals Zweden en Finland lid mogen worden van de NAVO
Het is niet aan Poetin om te bepalen wat EU landen met hun defensie doen.

Poetin wil zoveel mogelijk terug naar de tijd van de Sovjet Unie en als dit niet meer haalbaar is, zal hij genoegen nemen met Belarus, Oekraïnen
en het Russische deel van Kazachstan.

Daarom de EU zal haar defensie wel moeten reorganiseren en verbeteren ,zeker als het om landen in Oost Europa gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2022 12:38 pm 
lid

(Ik dacht niet dat Oekraïne door |Rusland onder de voet gelopen wil worden.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 5:20 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De hele kwestie tussen Oekraïne en Rusland dateert uit het feit dat Stalin hongersnood kweekte door te willenteruggaan sovchozen. Europa staat hier buiten deze kwestie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 11:58 am 
lid

Hume schreef:
De EU kan niet omwille van het gas van Rusland zich overleveren aan de landjepik strategie van Poetin.
Het is niet aan Poetin of EU landen zoals Zweden en Finland lid mogen worden van de NAVO

Poetin wil zoveel mogelijk terug naar de tijd van de Sovjet Unie en als dit niet meer haalbaar is, zal hij genoegen nemen met Belarus, Oekraïnen

Daarom de EU zal haar defensie wel moeten reorganiseren en verbeteren ,zeker als het om landen in Oost Europa gaat.

Escobar: After Kazakhstan, The Color Revolution Era Is Over
We are only beginning to understand what and how it happened. What happened in Kazakhstan increasingly looks like a US-Turkish-British-Israeli-led coup d'etat attempt foiled dramatically by their Eurasian adversaries.

Ik heb ooit eens een boek gelezen over The Great Game, het strategisch conflict tussen Britten en Russen in Azië in de victoriaanse tijd. Maar dit is nog een paar levels ingewikkelder.
:hum:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 12:05 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:

We are only beginning to understand what and how it happened. What happened in Kazakhstan increasingly looks like a US-Turkish-British-Israeli-led coup d'etat attempt foiled dramatically by their Eurasian adversaries.

Ik heb ooit eens een boek gelezen over The Great Game, het strategisch conflict tussen Britten en Russen in Azië in de victoriaanse tijd. Maar dit is nog een paar levels ingewikkelder.

Kazachstan zal haar eigen weg gaan en zich op het Westen blijven richten en terug naar de Sovjet Unie is geen optie.
De hulp van Rusland was tijdelijk om de interne macht strijd te beslechten.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 12:07 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
De hele kwestie tussen Oekraïne en Rusland dateert uit het feit dat Stalin hongersnood kweekte door te willenteruggaan sovchozen. Europa staat hier buiten deze kwestie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Als het om Oekraïne gaat ben ik een voorstander van finlandisering en federalisering,
dus beslist geen voorstander van een NAVO lidmaatschap.

Toch zal Rusland hierover moeten onderhandelen met Oekraïne en niet alleen met de NAVO.
Ook de EU heeft grote fouten gemaakt bij de opstand in Oekraïne en moet zich veel terughoudender opstellen.

Nu de verhoudingen zijn geëscaleerd en het vertrouwen ver weg is ,
lijkt mij de beste weg ,om zo lang mogelijk te blijven praten ,
niet alleen Rusland met Amerika , maar ook met de EU en met Oekraïne.
Komt tijd ,komt raad en het groeien van vertrouwen en respect kost tijd.
Hierbij zullen zowel de RF als de EU met realpolitiek hun afspraken moeten maken, gericht op samenwerking in de toekomst
en niet op basis van het verleden en alle frustraties die daar aan vast zitten.

Laat Poetin een nieuwe weg inslaan , nu Duitsland een nieuwe regering heeft en nu Macron zich opmaakt voor verkiezingen.
Biden wil wel blijven praten ,want zijn prioriteit ligt bij China en niet bij Oekraïne

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 12:42 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:

Kazachstan zal haar eigen weg gaan en zich op het Westen blijven richten en terug naar de Sovjet Unie is geen optie.
De hulp van Rusland was tijdelijk om de interne macht strijd te beslechten.

Hume heeft het nog niet begrepen. Het ziet er naar uit dat dit een Westers/Turkse poging tot staatsgreep was die snel en zelfbewust is neergeslagen door de Euraziatische partnerlanden, terwijl Peking ongetwijfeld welwillend toekeek op deze "stabilisatie" langs zijn zijderoute.

Was jij niet degene die beweerde dat het Westen geen bedreiging was voor Rusland en zijn partners?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 466  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]