kwaaisteniet schreef:
Ik begrijp dat je een man die Oekraïne al vele jaren ernstig bedreigt en bovendien pas ook Europa bedreigde geen vijand is. Nee hoor, voor mij is niemand een vijand, Wel is het een goede zaak om de dingen die gebeuren en die er zijn bij de naam te noemen. Poetin is nu eenmaal een levensgevaarlijke gek. Dat is aantoonbaar. Denk aan het opblazen van duizenden Russen in 2000 om de Russen aan de ene kant angst aan te jagen en aan de andere kant zogenaamd de sterke leider die het weet en die die uitdaging aan kan uit te hangen., waarmee de Tsjetsjenen de schuld kregen van de door de FSB opgezette opblaasacties van de woontorens in een aantal Russische steden.
Moah,
volgens de wiki is iedereen het er wel over eens dat het Tsjetjeense terroristen waren. En dan heb je het verhaal dat de veiligheidsdiensten een rol hadden: sommigen zeggen van wel; anderen zeggen van niet. Kennelijk is het bewijs er gewoon niet.
kwaaisteniet schreef:
Daarna startte hij onder valse voorwendselen een oorlog tegen het pas enkele jaren daarvoor onafhankelijk geworden Tsjetsjenië. Daarbij vielen enige honderdduizend doden. Het land had natuurlijk nog geen eigen leger om zich te kunnen verdedigen.
Tsjetsjenië was een autonoom gebied dat zichzelf in 1991 losmaakte van Rusland. Het maakte ruzie met aangrenzende vrienden van Moskou, werd verslagen en kreeg vrede in 1996. Toen begon het in 1999 oorlog met Moskou vriend Dagestan, werd weer verslagen en kreeg weer vrede. Als Tsjetsjenië met Cesar te maken had gehad, in plaats van met Poetin, dan bestond er van het hele land helemaal niets meer.
kwaaisteniet schreef:
In Syrië hielp hij Assad met het bombarderen van burgers en later bombardeerde hij ook nog diverse ziekenhuizen. Hoeveel slachtoffers daarbij werden gemaakt is onduidelijk, maar het zullen er vele duizenden geweest zijn.
Ja de 'Arabische lente', waar ze bij de staatsomroep van op tafel gingen dansen. En wat een beesten werden er vervolgens vrijgelaten op het Midden Oosten. Nope, niet op conto van Poetin. Het staat me wel bij dat hij Erdogan een strook van 20km gaf in Noord Syrië, maar beslist niet meer dan dat, en daarmee de Koerden in het gebied ten zuiden daarvan behoede voor afslachting. Als je dat doet krijg je bij mij credits. En ik heb jaren gevolgd hoe Poetin Iran toestond om Syrië te helpen rond Aleppo, en als Iran zijn positie misbruikte, het Syrisch luchtruim openstelde voor Israëlisch raketten en bommenwerpers. Ingewikkeld spel, en dat doet Poetin goed. Credits.
kwaaisteniet schreef:
Op gewiekste wijze nam hij het schiereiland De Krim van Oekraïne af en startte diverse semi-oorlogjes in Oost Oekraïne. In Rusland worden kritische journalisten en politici eenvoudig vermoord of op andere smerige wijze kaltgestellt. Russen die naar het buitenland vluchtten om het vege lijf te redden worden daar alsnog door de Russische geheime dienst vermoord. Toen er een Russische Buk-raket een passagierstoestel uit met 298 passagiers erin, waarvan het overgrote merendeel de Nederlandse nationaliteit had, naar beneden haalde, stelde Poetin alles in het werk om het onderzoek naar de toedracht en de verantwoordelijken te traineren. En dan momenteel de zeer ernstige bedreigingen aan het adres van een onafhankelijk land en allerlei andere actoren, waaronder europa etc. etc. En jij denkt dat de Russen dat zouden willen? Ik geloof daar niets van. Poetin is een zeer ervaren manipulator van verkiezingsuitslagen. We zullen nooit echt te weten komen wat de Russen vinden. Bovendien worden die op tal van wijzen onjuist geïnformeerd. Ook een talent van deze 'leider' die hij ontwikkelde tijdens zijn dienst bij de KGB en daarna. Mijn ervaring met dit soort criminelen is dat ze anderen de schuld geven van zaken die ze zelf doen. Dat is een ingewikkelde en niet altijd even doorzichtige methode om de eigen daden zogenaamd te 'rechtvaardigen' Maar jij gaat maar lekker verder met je bord voor je kop om deze man de hemel in te prijzen.
Ja luister ik ben je babysit niet kwaaisteniet. Leuk dat je allemaal dramaqueen verhalen hebt. Maar de helft klopt niet, en je mist de essentie: driekwart van de wereld bestaat uit dit soort boeven. Deze boef is je toevallig je buurman en tevens hofleverancier van het gas dat je nodig hebt. Kortom, hoe ga je hier mee om? Of blijft het bij stampvoeten en stilletjes hopen dat de VS dat met types als Biden en
Antony Blinken voor je in orde maakt?