Het is nu za dec 02, 2023 9:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9385 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 470  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 10:34 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Je bedoelt dat Poetin dat zou moeten doen. Ik ben Poetin niet. Criminele leiders maken nooit excuses voor de doden die op hun aangeven zijn gevallen.
Jij bent de trol die beweert dat de NAVO geen bedreiging voor Rusland is, terwijl tegelijkertijd NAVO landen in Kazakhstan een staatsgreep plegen. En die nu wel effe gaat doorpakken over de Oekraïne, terwijl je nog steeds nauwelijks een leger hebt, en hartje winter afhankelijk bent van Russisch gas. Ik vind dat mensen die aan de lopende band onwaarachtige cq evident onwerkbare opmerkingen maken, zo nu en dan best hun excuses mogen aanbieden. Jij niet?
:)

Ik weet niets van de NAVO (of van NAVO-landen, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde) die in Kazachstan een staatsgreep pleegt (of zouden plegen). Heb je daar gegevens over? Ik zou zeer verbaasd zijn als dat zo is.

Volgens mij waren het zeer gefrustreerde en zeer ontevreden Kazachen die in het geweer kwamen.

Je moet je ook gewoon informeren op antisemitische complotwebsites voor dit soort informatie. :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 10:34 pm 
lid

Dat lijkt me Russische desinformatie om het moorddadige optreden van Poetin te rechtvaardigen. Zo noemt hij zijn moordeskader en andere Russische interventietroepen eufemistisch 'vredestroepen'. Er zijn wel ruim 160 mensen op precies dezelfde manier als in Kiev vermoord. Een goede 8.000 Kazachen zijn spoorloos verdwenen.
Aan dit soort berichten uit het Kremlin kun je geen geloof hechten. Een bedreven crimineel gebruikt altijd leugens om zichzelf in een beter perspectief te plaatsen. Poetin is een top crimineel. Ik heb hem nog maar weinig op waarachtige beweringen kunnen betrappen.
In ieder geval is de NAVO hier pertinent niet bij betrokken.
Noem dit maar Kremlinologie.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 11:05 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat lijkt me Russische desinformatie om het moorddadige optreden van Poetin te rechtvaardigen. Zo noemt hij zijn moordeskader en andere Russische interventietroepen eufemistisch 'vredestroepen'. Er zijn wel ruim 160 mensen op precies dezelfde manier als in Kiev vermoord. Een goede 8.000 Kazachen zijn spoorloos verdwenen.
Aan dit soort berichten uit het Kremlin kun je geen geloof hechten. Een bedreven crimineel gebruikt altijd leugens om zichzelf in een beter perspectief te plaatsen. Poetin is een top crimineel. Ik heb hem nog maar weinig op waarachtige beweringen kunnen betrappen.

Het is een heel evenwichtig artikel, maar inderdaad wel anders dan je eigen oogkleppenverhaal.

Je loopt vast als je 'peacekeeping forces' vertaalt als 'vredestroepen'. 'Peacekeeping forces' is een doodnormaal begrip voor troepen die je bondgenoten desgevraagd sturen om je te helpen de orde te handhaven. En dat kost wel eens levens, net als de rellen zelf wel eens doen. Dat maakt Pepe Escobar niet tot een kremlinoloog.

:lol:

Maar goed als je alleen maar onzin gaat uitkramen, dan kun je misschien beter op je vinger gaan zitten.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: do jan 13, 2022 11:15 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Het is een heel evenwichtig artikel, maar inderdaad wel anders dan je eigen oogkleppenverhaal.

Je loopt vast als je 'peacekeeping forces' vertaalt als 'vredestroepen'. 'Peacekeeping forces' is een doodnormaal begrip voor troepen die je bondgenoten desgevraagd sturen om je te helpen de orde te handhaven. En dat kost wel eens levens, net als de rellen zelf wel eens doen. Dat maakt Pepe Escobar niet tot een kremlinoloog.

Maar goed als je alleen maar onzin gaat uitkramen, dan kun je misschien beter op je vinger gaan zitten.

Ik heb nog geen enkel bewijs gezien van buitenlandse inmenging. Beweringen zijn geen bewijs.
De enige gearresteerde buitenlander die ik zag was een fors mishandelde en totaal ontredderde Kirgies die in Kazachstan een concert zou geven en totaal niets te maken had met opstandige Kazachen.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 12:01 am 
lid

Het is bovendien bepaald ongeloofwaardig dat Israel, Engeland, Amerika en Turkije en of de NAVO een gezamenlijk belang zouden hebben bij een Islamitisch georiënteerd land of beweging of opstand in Kazachstan en zeker niet als er ook nog Isis-achtige lieden bij betrokken zouden zijn.
Je moet er gewoon maar niet aan denken.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 1:02 am 
lid

kwaaisteniet schreef:

Het motto van Poetin is altijd " we komen onze broeders helpen" ,
dat was in Georgie zo , dat is in Kazachstan zo , dat was in de Krim zo en als het nodig is in Belarus .
Dus dat gaat nu weer zo.

Hij weet dat de NAVO geen oorlog gaat voeren , als hij met een leger binnen valt in het Oosten van de Oekraïne .
Amerika , de EU en GB ,zullen wel de sancties opvoeren , met een langdurige periode van spanning en het is de vraag of hij dat er voor over heeft.

Daarom hij zal een keuze maken:
-of een snelle actie en bezetting van de oostelijke regio's, om zo het NAVO lidmaatschap van Oekraïne te voorkomen.
-of een langdurige periode van praten en onderhandelen en zo een overeenkomst bereiken om Oekraïne buiten de NAVO te houden.

We zullen zien wat het de komende maanden gaat worden.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 9:00 am 
lid

Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:

dat was in Georgie zo , dat is in Kazachstan zo , dat was in de Krim zo en als het nodig is in Belarus .
Dus dat gaat nu weer zo.

Hij weet dat de NAVO geen oorlog gaat voeren , als hij met een leger binnen valt in het Oosten van de Oekraïne .
Amerika , de EU en GB ,zullen wel de sancties opvoeren , met een langdurige periode van spanning en het is de vraag of hij dat er voor over heeft.

-of een snelle actie en bezetting van de oostelijke regio's, om zo het NAVO lidmaatschap van Oekraïne te voorkomen.
-of een langdurige periode van praten en onderhandelen en zo een overeenkomst bereiken om Oekraïne buiten de NAVO te houden.

Sancties? Tegen wie? :lol:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 9:00 am 
lid

Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:

Dus dat gaat nu weer zo.

Sancties? Tegen wie? :lol:

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 11:39 am 
lid

Ingrijpende sancties zijn voor het regime van Poetin natuurlijk uitermate vervelend, maar ik denk niet dat hij zich daarvoor zal laten afschrikken. Tenslotte heeft hij zijn hele 'carrière' al de meest idiote dingen gedaan en is daar tot op heden mee weggekomen.
Zo redeneert hij gewoon verder. Alleen zaken die zijn positie c.q. machtsbasis ernstig in gevaar brengen kunnen hem bewegen om anders te besluiten.
Het gaat nu vrij slecht met Rusland en dan is een buitenlands oorlogsavontuur een welkome gelegenheid om toch nog wat steun te verwerven. Zo vergaat dat met slechte leiders

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 12:40 pm 
lid

Ik hoorde Alibaba zo-even ook Europa bedreigen.
Goed dat we dat weten.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 12:44 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Goed dat we dat weten.
Waar heb je het over? Ik koop nooit bij Aliba of Amazon.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 12:54 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Goed dat we dat weten.

Of je een actieve reservist bent, want dan is het zaak om je wapenrok tevoorschijn te halen en je wapen te oliën.
In het andere geval of je een goede schuilkelder hebt.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 1:41 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Goed dat we dat weten.

Of je een actieve reservist bent, want dan is het zaak om je wapenrok tevoorschijn te halen en je wapen te oliën.
In het andere geval of je een goede schuilkelder hebt.
Wat gaan al die D66 kamerleden dan doen? :mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 1:52 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ik heb nog geen enkel bewijs gezien van buitenlandse inmenging. Beweringen zijn geen bewijs. De enige gearresteerde buitenlander die ik zag was een fors mishandelde en totaal ontredderde Kirgies die in Kazachstan een concert zou geven en totaal niets te maken had met opstandige Kazachen.

Nu moet gezegd worden dat als in het huis naast dat van kwaaisteniet een CIA post wordt ingericht en/of ontruimd, er goede kans is dat kwaaisteniet daar ook nooit bewijzen voor zal zien. :)

kwaaisteniet schreef:
Het is bovendien bepaald ongeloofwaardig dat Israel, Engeland, Amerika en Turkije en of de NAVO een gezamenlijk belang zouden hebben bij een Islamitisch georiënteerd land of beweging of opstand in Kazachstan en zeker niet als er ook nog Isis-achtige lieden bij betrokken zouden zijn. Je moet er gewoon maar niet aan denken.

NAVO-land Turkije heeft jarenlang de olie die ISIS in Syrië uit de grond haalde geëxporteerd voor ze. Turkije zet in Noord Syrië allerlei ISIS-achtige lieden in in de strijd tegen de Koerden. Het Westen zou er opeens vies van zijn om dat soort jongens onrust te laten stoken in de achtertuin van Poetin? Als ik jou was zou ik toch maar eens die plank voor je kop weghalen.

kwaaisteniet schreef:
Ingrijpende sancties zijn voor het regime van Poetin natuurlijk uitermate vervelend, maar ik denk niet dat hij zich daarvoor zal laten afschrikken. Tenslotte heeft hij zijn hele 'carrière' al de meest idiote dingen gedaan en is daar tot op heden mee weggekomen. Zo redeneert hij gewoon verder. Alleen zaken die zijn positie c.q. machtsbasis ernstig in gevaar brengen kunnen hem bewegen om anders te besluiten. Het gaat nu vrij slecht met Rusland en dan is een buitenlands oorlogsavontuur een welkome gelegenheid om toch nog wat steun te verwerven. Zo vergaat dat met slechte leiders

Alle politici laten zich leiden door wat hun machtsbasis in stand houdt. Dat Poetin electoraal scoort met hardvochtige politiek geeft aan dat dat beleid waarschijnlijk des lands is, en niet des leiders. Maar, als je dan toch graag focust op de man, maak dan in ieder geval niet de fout te denken dat de man een idioot is: Former JFK Aide: What The West Gets Wrong About Putin.
:hum:
Ow jee. Weer er naast.

Wat je schrijft is toch niet meer dan oninteressant vijandbeeld ge-eikel kwaaisteniet?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 4:23 pm 
lid

Ik begrijp dat je een man die Oekraïne al vele jaren ernstig bedreigt en bovendien pas ook Europa bedreigde geen vijand is.
Nee hoor, voor mij is niemand een vijand, Wel is het een goede zaak om de dingen die gebeuren en die er zijn bij de naam te noemen. Poetin is nu eenmaal een levensgevaarlijke gek. Dat is aantoonbaar. Denk aan het opblazen van duizenden Russen in 2000 om de Russen aan de ene kant angst aan te jagen en aan de andere kant zogenaamd de sterke leider die het weet en die die uitdaging aan kan uit te hangen., waarmee de Tsjetsjenen de schuld kregen van de door de FSB opgezette opblaasacties van de woontorens in een aantal Russische steden. Daarna startte hij onder valse voorwendselen een oorlog tegen het pas enkele jaren daarvoor onafhankelijk geworden Tsjetsjenië. Daarbij vielen enige honderdduizend doden. Het land had natuurlijk nog geen eigen leger om zich te kunnen verdedigen.
In Syrië hielp hij Assad met het bombarderen van burgers en later bombardeerde hij ook nog diverse ziekenhuizen. Hoeveel slachtoffers daarbij werden gemaakt is onduidelijk, maar het zullen er vele duizenden geweest zijn.
Op gewiekste wijze nam hij het schiereiland De Krim van Oekraïne af en startte diverse semi-oorlogjes in Oost Oekraïne.
In Rusland worden kritische journalisten en politici eenvoudig vermoord of op andere smerige wijze kaltgestellt.
Russen die naar het buitenland vluchtten om het vege lijf te redden worden daar alsnog door de Russische geheime dienst vermoord.
Toen er een Russische Buk-raket een passagierstoestel uit met 298 passagiers erin, waarvan het overgrote merendeel de Nederlandse nationaliteit had, naar beneden haalde, stelde Poetin alles in het werk om het onderzoek naar de toedracht en de verantwoordelijken te traineren.
En dan momenteel de zeer ernstige bedreigingen aan het adres van een onafhankelijk land en allerlei andere actoren, waaronder europa etc. etc.
En jij denkt dat de Russen dat zouden willen? Ik geloof daar niets van. Poetin is een zeer ervaren manipulator van verkiezingsuitslagen. We zullen nooit echt te weten komen wat de Russen vinden. Bovendien worden die op tal van wijzen onjuist geïnformeerd. Ook een talent van deze 'leider' die hij ontwikkelde tijdens zijn dienst bij de KGB en daarna.

Mijn ervaring met dit soort criminelen is dat ze anderen de schuld geven van zaken die ze zelf doen. Dat is een ingewikkelde en niet altijd even doorzichtige methode om de eigen daden zogenaamd te 'rechtvaardigen'

Maar jij gaat maar lekker verder met je bord voor je kop om deze man de hemel in te prijzen.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 5:18 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik begrijp dat je een man die Oekraïne al vele jaren ernstig bedreigt en bovendien pas ook Europa bedreigde geen vijand is.
Nee hoor, voor mij is niemand een vijand, Wel is het een goede zaak om de dingen die gebeuren en die er zijn bij de naam te noemen. Poetin is nu eenmaal een levensgevaarlijke gek. Dat is aantoonbaar. Denk aan het opblazen van duizenden Russen in 2000 om de Russen aan de ene kant angst aan te jagen en aan de andere kant zogenaamd de sterke leider die het weet en die die uitdaging aan kan uit te hangen., waarmee de Tsjetsjenen de schuld kregen van de door de FSB opgezette opblaasacties van de woontorens in een aantal Russische steden. Daarna startte hij onder valse voorwendselen een oorlog tegen het pas enkele jaren daarvoor onafhankelijk geworden Tsjetsjenië. Daarbij vielen enige honderdduizend doden. Het land had natuurlijk nog geen eigen leger om zich te kunnen verdedigen.
In Syrië hielp hij Assad met het bombarderen van burgers en later bombardeerde hij ook nog diverse ziekenhuizen. Hoeveel slachtoffers daarbij werden gemaakt is onduidelijk, maar het zullen er vele duizenden geweest zijn.
Op gewiekste wijze nam hij het schiereiland De Krim van Oekraïne af en startte diverse semi-oorlogjes in Oost Oekraïne.
In Rusland worden kritische journalisten en politici eenvoudig vermoord of op andere smerige wijze kaltgestellt.
Russen die naar het buitenland vluchtten om het vege lijf te redden worden daar alsnog door de Russische geheime dienst vermoord.
Toen er een Russische Buk-raket een passagierstoestel uit met 298 passagiers erin, waarvan het overgrote merendeel de Nederlandse nationaliteit had, naar beneden haalde, stelde Poetin alles in het werk om het onderzoek naar de toedracht en de verantwoordelijken te traineren.
En dan momenteel de zeer ernstige bedreigingen aan het adres van een onafhankelijk land en allerlei andere actoren, waaronder europa etc. etc.
En jij denkt dat de Russen dat zouden willen? Ik geloof daar niets van. Poetin is een zeer ervaren manipulator van verkiezingsuitslagen. We zullen nooit echt te weten komen wat de Russen vinden. Bovendien worden die op tal van wijzen onjuist geïnformeerd. Ook een talent van deze 'leider' die hij ontwikkelde tijdens zijn dienst bij de KGB en daarna.

Mijn ervaring met dit soort criminelen is dat ze anderen de schuld geven van zaken die ze zelf doen. Dat is een ingewikkelde en niet altijd even doorzichtige methode om de eigen daden zogenaamd te 'rechtvaardigen'

Maar jij gaat maar lekker verder met je bord voor je kop om deze man de hemel in te prijzen.
Inzake die MH-17, er zijn allang al afspraken gemaakt. Ik zou het verkeerd vinden om die mensen die die Buk-raket in de lucht schoten te vervolgen om een paar redenen:

A. Was het een vergissing of echt opzet? Wat deed MH-17 in een oorlogsgebied?
B. Zowel Rusland als de VS hebben passagiersvliegtuigen neergeschoten, van Zuid-Korea bij Sachalin en Iranair tijdens de Golfoorlog. Ook hier was sprake van een tragische vergissing door het Russische gevechtstoestel die op een Amerikaanse spionagevlieg jaagde en zich vergiste, resp. Amerikaans marinischip dat uit de koers was en een toestel van Iranair neerschot dat geheel op koers zat en hoeveel mensen zijn er vervolgd? Niemand.

Rusland is niet rijp te maken voor een democratie, de Russen zien liever een sterke leider.

En voor de rest: wij moeten ons niet overal inmengen in het onrecht wat wij zien en wij denken dat we de mensen kunnen straffen, als onze eigen crimineel Rutte gewoon rond blijft lopen. Ik vraag mij eigenlijk af of wel een internationaal strafhof moeten hebben als een aantal belangrijke landen het Internationaal strafhof niet eens geraticifieerd hebben. Zijn wij niet roomser dan de Paus? Dan zwijg ik maar over Ollongren die nergens verstand heeft maar wel even onze minister van Defensie is. Is Ollongren bereid om de strijdbijl tegen Poetin op te pakken? Nee natuurlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 6:44 pm 
lid

We doen gewoon mee in het geweld om ons heen.....

Familiebedrijf Balk Shipyard in Chinese handen
https://www.youtube.com/watch?v=T6Gc8mLNks8

Peking wacht niet op omikron om te hamsteren
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220111_98075601

De angst voor voedseltekort bereikt recordhoogtes in China. Volgens Japanse media zou Peking zelfs de helft van de wereldvoorraad mais, rijst en graan van dit semester hebben opgekocht.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 7:18 pm 
lid

Over de MH 17 kan het volgende gezegd worden:
Direct nadat bekend werd dat dat passagierstoestel uit de lucht geschoten was meldde Poetin dat het waarschijnlijk een vergissing van de separatisten was geweest. Hij wist natuurlijk ook wel dat dat niet waar was, want hij had zelf toestemming gegeven om die bukinstallatie naar Oost Ukraine te sturen en degenen die het neerschoten waren Russen.
Later begon hij met een KGB desinformatie programma en probeerde hij op allerlei wijzen de schuld bij het Oekraïense leger te leggen.
Vervolgens werd via de VN afgedwongen dat ze mee zouden helpen bij het onderzoek. Maar dit werd op allerlei wijzen gesaboteerd.
Over het eerder door Rusland in de Sovjettijd neergehaalde Zuid Koreaanse passagierstoestel heb ik al eens eerder uitgebreid verslag gedaan. Het was geen vergissing.
Volgens Poetin is Rusland een democratie, alhoewel hij later dit weer afzwakte.
Ik denk dat de meeste Russen ook denken dat ze in een democratie leven.
Jij denkt dat Poetin een sterke leider is?
Daar heb ik een andere voorstelling bij.
Een sterke leider heeft niet zulke grove en moorddadige acties nodig om in het zadel te blijven.

Zoals ik al eerder schreef hebben een aantal grote landen, waaronder Rusland, de Verenigde Staten van Amerika, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland een extra garantie voor de onafhankelijkheid en de territoriale integriteit van Oekraïne verleend.
Als Rusland een volledig onnodige en onrechtmatige oorlog tegen Oekraïne start gaan deze internationale garanties spelen. Daar doet Oekraïne terecht een beroep op.
Los daarvan kan het natuurlijk niet zo zijn dat het ene land een ander land zomaar aanvalt zonder dat er een rechtmatige reden voor is. Dat klemt des te meer als het Europese landen zijn die bijna op de stoep bij ons liggen.
In de praktijk gaan deze oorlogszuchtige leiders over het algemeen ook verder als ze zien dat hun opzet slaagt. Daarmee is het dus ook een bedreiging van alle landen in Europa. Dat wordt natuurlijk en terecht extra zwaar gevoeld door de voormalige Oostbloklanden, die zowel deel uitmaken van de EU als van de NAVO.
Dus het is helaas zo dat we er mee te maken hebben. We kunnen zeker in dit geval niet wegkijken.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 7:30 pm 
lid

Wat vinden jullie van onderstaande uitleg:

What the West gets wrong about Putin
https://unherd.com/2022/01/what-the-wes ... out-putin/

“Ah yes,” he said, “in your system a dispute between businesses is resolved by attorneys paid by the hour representing each side, sometimes taking the dispute to the courts which normally takes months and accumulation of hourly attorney fees.”

“In Russia,” he continued, “disputes are usually resolved by common sense. If a dispute is about very significant money or property, then the two sides would typically send representatives to a dinner. Everyone attending arriving would be armed. Facing the possibility of a bloody, fatal outcome both sides always find a mutually agreeable solution. Fear provides the catalyst for common sense.”

He used his argument in the context of disputes between sovereign nations. Solutions often require an element of fear of disproportionate responses if no deal is struck. The idea of forcing adversaries to face horrific alternatives seemed to excite him. In essence, he was describing to me the current Ukraine impasse between the US and Russia. Putin knows Russia cannot afford a prolonged ground war with Ukraine. He also can see Biden is facing crucial midterm elections with a domestic congressional impasse, and cannot afford a major foreign crisis distraction. The two sides have no choice but to strike a deal.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 7:46 pm 
lid

Biertje schreef:
A. Was het een vergissing of echt opzet? Wat deed MH-17 in een oorlogsgebied?

MH17 vloog op een hoogte wat normaal gezien geen conflict gebied is, MH17 vloog op 10.000 meter, wat de rebellen hadden zou die hoogte niet kunnen bereiken:

Military analysts say MANPADS shoulder-fired missiles -- which are known to be in the separatists' arsenal and have already been used to down several Ukrainian military planes over the rebel-held area in Ukraine's eastern Donetsk and Luhansk regions -- would not have the range to reach commercial aircraft like MH17, which was flying at a cruising altitude of 10,000 meters.

En gezien de Oekrainse luchtmacht niet zo hoog kon vliegen met operationele vliegtuigen

Pas nadat de Russen de rebellen een BUK in handen gaf en de rebellen blijkbaar op alles gingen schieten wat bewoog, is het mis gegaan.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9385 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 470  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]