kwaaisteniet schreef:
Ik begrijp dat je een man die Oekraïne al vele jaren ernstig bedreigt en bovendien pas ook Europa bedreigde geen vijand is.
Nee hoor, voor mij is niemand een vijand, Wel is het een goede zaak om de dingen die gebeuren en die er zijn bij de naam te noemen. Poetin is nu eenmaal een levensgevaarlijke gek. Dat is aantoonbaar. Denk aan het opblazen van duizenden Russen in 2000 om de Russen aan de ene kant angst aan te jagen en aan de andere kant zogenaamd de sterke leider die het weet en die die uitdaging aan kan uit te hangen., waarmee de Tsjetsjenen de schuld kregen van de door de FSB opgezette opblaasacties van de woontorens in een aantal Russische steden. Daarna startte hij onder valse voorwendselen een oorlog tegen het pas enkele jaren daarvoor onafhankelijk geworden Tsjetsjenië. Daarbij vielen enige honderdduizend doden. Het land had natuurlijk nog geen eigen leger om zich te kunnen verdedigen.
In Syrië hielp hij Assad met het bombarderen van burgers en later bombardeerde hij ook nog diverse ziekenhuizen. Hoeveel slachtoffers daarbij werden gemaakt is onduidelijk, maar het zullen er vele duizenden geweest zijn.
Op gewiekste wijze nam hij het schiereiland De Krim van Oekraïne af en startte diverse semi-oorlogjes in Oost Oekraïne.
In Rusland worden kritische journalisten en politici eenvoudig vermoord of op andere smerige wijze kaltgestellt.
Russen die naar het buitenland vluchtten om het vege lijf te redden worden daar alsnog door de Russische geheime dienst vermoord.
Toen er een Russische Buk-raket een passagierstoestel uit met 298 passagiers erin, waarvan het overgrote merendeel de Nederlandse nationaliteit had, naar beneden haalde, stelde Poetin alles in het werk om het onderzoek naar de toedracht en de verantwoordelijken te traineren.
En dan momenteel de zeer ernstige bedreigingen aan het adres van een onafhankelijk land en allerlei andere actoren, waaronder europa etc. etc.
En jij denkt dat de Russen dat zouden willen? Ik geloof daar niets van. Poetin is een zeer ervaren manipulator van verkiezingsuitslagen. We zullen nooit echt te weten komen wat de Russen vinden. Bovendien worden die op tal van wijzen onjuist geïnformeerd. Ook een talent van deze 'leider' die hij ontwikkelde tijdens zijn dienst bij de KGB en daarna.
Mijn ervaring met dit soort criminelen is dat ze anderen de schuld geven van zaken die ze zelf doen. Dat is een ingewikkelde en niet altijd even doorzichtige methode om de eigen daden zogenaamd te 'rechtvaardigen'
Maar jij gaat maar lekker verder met je bord voor je kop om deze man de hemel in te prijzen.
Inzake die MH-17, er zijn allang al afspraken gemaakt. Ik zou het verkeerd vinden om die mensen die die Buk-raket in de lucht schoten te vervolgen om een paar redenen:
A. Was het een vergissing of echt opzet? Wat deed MH-17 in een oorlogsgebied?
B. Zowel Rusland als de VS hebben passagiersvliegtuigen neergeschoten, van Zuid-Korea bij Sachalin en Iranair tijdens de Golfoorlog. Ook hier was sprake van een tragische vergissing door het Russische gevechtstoestel die op een Amerikaanse spionagevlieg jaagde en zich vergiste, resp. Amerikaans marinischip dat uit de koers was en een toestel van Iranair neerschot dat geheel op koers zat en hoeveel mensen zijn er vervolgd? Niemand.
Rusland is niet rijp te maken voor een democratie, de Russen zien liever een sterke leider.
En voor de rest: wij moeten ons niet overal inmengen in het onrecht wat wij zien en wij denken dat we de mensen kunnen straffen, als onze eigen crimineel Rutte gewoon rond blijft lopen. Ik vraag mij eigenlijk af of wel een internationaal strafhof moeten hebben als een aantal belangrijke landen het Internationaal strafhof niet eens geraticifieerd hebben. Zijn wij niet roomser dan de Paus? Dan zwijg ik maar over Ollongren die nergens verstand heeft maar wel even onze minister van Defensie is. Is Ollongren bereid om de strijdbijl tegen Poetin op te pakken? Nee natuurlijk.