Het is nu zo jan 16, 2022 9:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za dec 11, 2021 8:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
Met de Rutte-de Jonge aanpak wordt inderdaad alleen de korte-termijn angst bediend: O, als ik maar niet besmet raak. Dat is korte termijn terwijl als je eerlijk bent, je weet wat de virologen zeggen: het virus gaat nooit meer weg.

Als je dus weinig kwetsbaar bent, mijdt dan als de pest de vaccins want ze verminderen je kans op spoedige besmetting, dus je kans op blijvende krachtige immuniteit, waardoor je altijd voor je omgeving potentieel een besmettingsbron bent!

DAT is de lange termijn visie.

:hum: De vaccins werken toch niet tegen besmetting? Dus dan heb je toch ook die 'blijvende krachtie immuniteit'? Met ook nog eens voor een landere periode kleinere kans op ernstig ziekteverloop. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za dec 11, 2021 9:04 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Met de Rutte-de Jonge aanpak wordt inderdaad alleen de korte-termijn angst bediend: O, als ik maar niet besmet raak. Dat is korte termijn terwijl als je eerlijk bent, je weet wat de virologen zeggen: het virus gaat nooit meer weg.

Als je dus weinig kwetsbaar bent, mijdt dan als de pest de vaccins want ze verminderen je kans op spoedige besmetting, dus je kans op blijvende krachtige immuniteit, waardoor je altijd voor je omgeving potentieel een besmettingsbron bent!

:hum: De vaccins werken toch niet tegen besmetting? Dus dan heb je toch ook die 'blijvende krachtie immuniteit'? Met ook nog eens voor een landere periode kleinere kans op ernstig ziekteverloop. :ok:

Laten we eerlijk zijn, niemand weet wat wel of niet (op langere termijn) werkt. De virologen niet, de politiek al helemaal niet. De politiek moddert en klooit maar wat aan met "maatregelen" die leuk klinken voor de bühne, maar waarvan de effectiviteit meestal allerminst vast staat. De vaccins zijn in een half jaar tijd uit de hoge hoed getoverd, waar normaliter voor de ontwikkeling van een vaccin 4-5 jaar staat. Dat wil niet zeggen dat de vaccins niet goed zouden zijn, maar wel dat niet alle aspecten en effecten van het vaccin onderzocht zijn. Het is haastwerk. En ervaring leert dat bij haastwerk soms/vaak dingen over het hoofd worden gezien.

Er is een enorme paniekreactie geweest richting maatschappij, die uitsluitend en alleen was en is gestoeld op de schrale capaciteit in de zorg, niet op ziekterisico voor de bevolking, niet op volksgezondheidsfactoren. Integendeel. Slechts honderden van procenten van de mensen werd dusdanig ziek dat ziekenhuisopname nodig was, maar zelfs dát konden we niet aan, in een stinkendrijk land als Nederland. Dáár moeten we ons zorgen over maken, niet over een virus dat 99,5% van de mensen ongemoeid laat of niet zieker laat worden dan van een verkoudheid.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 4:02 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Er is een enorme paniekreactie geweest (...) (...) over een virus dat 99,5% van de mensen ongemoeid laat of niet zieker laat worden dan van een verkoudheid.

Omikron geeft tot nu toe in Z-Africa geen enkele onrust onder de dokters: https://www.youtube.com/watch?v=B0RZ3gext50
Als er een virus bestaat dat vooral een onschuldige verkoudheid is, is het de omikron variant. Na 3 weken van opgelopen besmettingen nog geen oplopen van het aantal aan covid overledenen in Zuid-Afrika. In Tshwane waar het begon, zijn de besmettingen al op hun piek gearriveerd en gaan dus binnenkort weer dalen

Kijk ondertussen waar Duitsland mee bezig is... dit heeft NIETS meer met gezondheid te maken, dus mensen, ga eens nadenken wat er dan WEL aan de hand is met de regeringen in de hele wereld.

Ben even kwijt waar het bericht vandaan kwam dat boosters maar voor 25 procent gaan werken bij omikron, als dat waar is, is boosteren des te meer levensgevaarlijk. Je loopt je eigen immuniteit voor de voeten - ik hoor dat hier nu ook in Trouw aan wordt gerefereerd.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 5:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
PeterJKH schreef:
Er is een enorme paniekreactie geweest (...) (...) over een virus dat 99,5% van de mensen ongemoeid laat of niet zieker laat worden dan van een verkoudheid.

Omikron geeft tot nu toe in Z-Africa geen enkele onrust onder de dokters: https://www.youtube.com/watch?v=B0RZ3gext50
Als er een virus bestaat dat vooral een onschuldige verkoudheid is, is het de omikron variant. Na 3 weken van opgelopen besmettingen nog geen oplopen van het aantal aan covid overledenen in Zuid-Afrika. In Tshwane waar het begon, zijn de besmettingen al op hun piek gearriveerd en gaan dus binnenkort weer dalen

Kijk ondertussen waar Duitsland mee bezig is... dit heeft NIETS meer met gezondheid te maken, dus mensen, ga eens nadenken wat er dan WEL aan de hand is met de regeringen in de hele wereld.

Ben even kwijt waar het bericht vandaan kwam dat boosters maar voor 25 procent gaan werken bij omikron, als dat waar is, is boosteren des te meer levensgevaarlijk. Je loopt je eigen immuniteit voor de voeten - ik hoor dat hier nu ook in Trouw aan wordt gerefereerd.

Zo lang heide niet gevaccineerden zijn die de ziekenhuis-bedden en IC's in grote meerderheid bevolken, is vaccineren de enige oplossing.
We kunnen niet eindeloos in lock down blijven, totdat alle niet gevaccineerden corona hebben gekregen.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 5:53 pm 
lid

vaccinatiestatus heeft geen invloed meer:

- op de kans dat iemand virus oploopt of overdraagt
- op de kans dat iemand de zorg belast

KIJK NAAR DE STERFTE CIJFERS van ons CBS: mensen sterven steeds meer door de vaccins. Dat geeft ook belasting van de zorg.

Kijk naar de analyse van Erik Boomsma, die legt uit WAAROM we zeker weten dat er veel oversterfte is die maar op 1 manier verklaarbaar is. Met herkomst van data, met concrete publicaties die jij en ik kunnen inzien.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 11:43 am 
lid

Rightnow schreef:

KIJK NAAR DE STERFTE CIJFERS van ons CBS: mensen sterven steeds meer door de vaccins. Dat geeft ook belasting van de zorg.

Kijk naar de analyse van Erik Boomsma, die legt uit WAAROM we zeker weten dat er veel oversterfte is die maar op 1 manier verklaarbaar is. Met herkomst van data, met concrete publicaties die jij en ik kunnen inzien.

Dit is niet zo fijn voor de gefucksineerden hier.
Ze zitten met die genetische tijdbom in hun lijf

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 12:01 pm 
lid

Gefucksineerd?

Get FACTS-i-nated!

Veel mensen lijken geen derde prik meer te willen nu ze de tegenvallende werkzaamheid tegenover de relatief milde Omicron verschijnselen kunnen afwegen.

Ik begrijp wel dat de medische feiten Omicron niet overal goed worden weergegeven. Wij moeten kijken naar Zuidafrika (Gauteng) waar ze uitgebreide ervaring nu hebben in een miljoenenstad Tshwane (Pretoria). Gelukkig is het prima op internet te vinden wat de medische authoriteiten in Zuidafrika hierover hebben gezegd:

Besmettingen in Gauteng al weken geleden (rond 6 december) op hun hoogtepunt en nog steeds meevallend aantal overlijdens: vergeleken met de recente piek van de delta variant die ze daar net zo goed hebben meegemaakt is het veel minder!

Laatst bijgewerkt door Rightnow op wo dec 22, 2021 12:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 12:10 pm 
lid

Rightnow schreef:

Nog steeds is het zo dat de meeste mensen die met Corona in het ziekenhuis en de IC liggen , niet gevaccineerden zijn.
Heel veel niet gevaccineerden gaan niet naar het ziekenhuis en sterven liever thuis.
Dat verklaart ook de oversterfte.
Nederland heeft nog steeds een paar miljoen niet-gevaccineerden, tel uit hoeveel er nog kunnen volgen.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 12:15 pm 
lid

Van oversterfte moet je de zorgvuldig en correct berekende sterfte met corona aftrekken. Dan blijft het onverklaarbare verschil, trouwens ook in Euromomo week 32-38, over merendeel van Europa.

Pieter Omtzigt die de zaak aanhangig heeft gemaakt is econometrist, dus gepokt en gemazeld in cijfers en statistische vraagstukken; geen man die onnozele vragen gaat stellen. Wat je verder ook van de man mag vinden, zijn partijgenoten vinden hem verschrikkelijk en ook ik heb mijn bedenkingen, maar niet inzake cijfermatige kwesties waar het ook zijn eer te na zou zijn!

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 12:34 pm 
lid

Rightnow schreef:
Van oversterfte moet je de zorgvuldig en correct berekende sterfte met corona aftrekken. Dan blijft het onverklaarbare verschil, trouwens ook in Euromomo week 32-38, over merendeel van Europa.

Pieter Omtzigt die de zaak aanhangig heeft gemaakt is econometrist, dus gepokt en gemazeld in cijfers en statistische vraagstukken; geen man die onnozele vragen gaat stellen. Wat je verder ook van de man mag vinden, zijn partijgenoten vinden hem verschrikkelijk en ook ik heb mijn bedenkingen, maar niet inzake cijfermatige kwesties waar het ook zijn eer te na zou zijn!

Niet alles staat in cijfers , zo ken ik verschillende mensen die niet behandeld wille worden in een ziekenhuis,
of die niet behandeld willen worden bij Corona.
Hoe staan die mensen in de cijfers?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 3:15 pm 
lid

Ieder overlijden wordt door een huisarts gemeld en het CBS overziet de complete dataset terwijl het RIVM maar een gedeelte hiervan overziet.

Maar mensen met ademnood die niet naar een ziekenhuis gaan, ik weet niet hoeveel dit er zullen zijn.

NOG EVEN over de verwarring rond het aandeel gevaccineerden onder Covid-19 patienten:

Günter Kampf van het University Medicine Greifswald, Institute for Hygiene and Environmental Medicine, Greifswald, Germany

Citaat:
Een soortgelijke situatie werd beschreven voor het VK. Tussen week 39 en 42 werden in totaal 100.160 COVID-19-gevallen gemeld onder burgers van 60 jaar of ouder. 89.821 kwamen voor onder de volledig gevaccineerden (89,7%), 3.395 onder de niet-gevaccineerden (3,4%)

https://www.thelancet.com/journals/lane ... 66-7762(21)00258-1/fulltext

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 3:23 pm 
lid

Als 100% van de bevolking gevaccineerd is is 100% van de mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis gevaccineerd.
Dit is even een doordenkertje voor degenen die in het alarmisme van Rightnow trappen. Bijna komisch hoe degenen die covid vanaf het begin bagetelliseerde en spraken van onnodige angst zich door de prikjes in een complete angstpsychose hebben ingegraven. Zoals ik al aangaf, de komende 10 jaar zullen zij het aantal doden door corona aftrekken van het totaal aantal doden en die toeschrijven aan vaccinatie. Trap er niet in.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 4:05 pm 
lid

Vanaf het begin, dat was omgekeerd, ben je het vergeten?

En nee, in het VK is het vaccinatiegedrag niet anders dan in NL. NIKS 100 procent! Genoeg ongevaccineerde als controlegroep zo je wilt. Ook pleegt men daar cijfers te geven per leeftijdscategorie. Toon mij even waar dit in NL wordt gepresenteerd. De cijfers zijn er vast wel.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 4:34 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Als 100% van de bevolking gevaccineerd is is 100% van de mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis gevaccineerd. Dit is even een doordenkertje voor degenen die in het alarmisme van Rightnow trappen. Bijna komisch hoe degenen die covid vanaf het begin bagetelliseerde en spraken van onnodige angst zich door de prikjes in een complete angstpsychose hebben ingegraven. Zoals ik al aangaf, de komende 10 jaar zullen zij het aantal doden door corona aftrekken van het totaal aantal doden en die toeschrijven aan vaccinatie. Trap er niet in.

Het hele idee van een vaccin is toch een beetje dat je niet in het ziekenhuis belandt, of vergis ik me nou?

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 5:42 pm 
lid

Zo langzamerhand ontstaat de situatie dat je met een vaccin eerder in het ziekenhuis belandt. Dus leeftijdsgenoten vergelijkend, per 100.000 mensen, hoeveel belanden er in een ziekenhuis door luchtweginfecties?

Journalisten van Follow the Money in Nederland zijn trouwens bezig om de data-verantwoording van het RIVM te onderzoeken. Doen ze misschien wel niet zo maar. Men heeft het druk, en de druk van de poltiiek en de farma is heftig. Je zag hoe professor Jaap van Dissel nogal een moeilijke performance moest maken; hij wilde niet keihard liegen.

Nog even de correcte link naar waar het gegevens verzamelen WEL een beetje gaat: ttps://www.thelancet.com/journals/lanep ... 66-7762(21)00258-1/fulltext

PS De hele link met copy en paste overzetten in je URL balk; anders vallen de donker gedrukte letters weg en kom je er niet.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 10:12 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zo langzamerhand ontstaat de situatie dat je met een vaccin eerder in het ziekenhuis belandt. Dus leeftijdsgenoten vergelijkend, per 100.000 mensen, hoeveel belanden er in een ziekenhuis door luchtweginfecties?

Journalisten van Follow the Money in Nederland zijn trouwens bezig om de data-verantwoording van het RIVM te onderzoeken. Doen ze misschien wel niet zo maar. Men heeft het druk, en de druk van de poltiiek en de farma is heftig. Je zag hoe professor Jaap van Dissel nogal een moeilijke performance moest maken; hij wilde niet keihard liegen.

Nog even de correcte link naar waar het gegevens verzamelen WEL een beetje gaat: ttps://www.thelancet.com/journals/lanep ... 66-7762(21)00258-1/fulltext

PS De hele link met copy en paste overzetten in je URL balk; anders vallen de donker gedrukte letters weg en kom je er niet.

Over openheid gesproken, en daar kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen, hier een website in Tsjechie die al vanaf het begin de statistieken over corona uitgebreid en nauwkeurig bij.
In het Tsjechisch dus de relevante grafiekjes:
NAKAŽENO bez / s očkováním: besmettingen zonder/met vaccinatie
HOSPITALIZOVÁNO bez / s očkováním: ziekenhuisopnames zonder/met vaccinatie
JIP bez / s očkováním: IC opnames zonder/met vaccinatie
De stellingen:
- De meeste mensen die besmet raken zijn 2 keer gevaccineerd: yep
- De kans opgenomen te worden in een ziekenhuis is groter als je ongevaccineerd bent: yep
- de kans opgenomen te worden is groter op een IC als je ongevaccineerd bent: yep

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2021 10:38 pm 
lid

De link nog:

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 9:36 am 
lid

Rightnow schreef:
PeterJKH schreef:

Klopt, heeft niets met volksgezondheid te maken.

Het virus is er om de 'vaccins' te kunnen spuiten.
De 'vaccins' zijn er om de QR in te voeren.
De QR's zijn er om social credit te kunnen invoeren.
Social credit is er om de CBDC lanceren.

De vrijheid die we hadden zijn we kwijt.
Onze voorouders hebben er eeuwen voor gestreden maar wij hebben het vrijwillig weggegeven want, tja, we moesten naar restaurants en op vliegvakantie.
Onze kinderen en generaties na ons zullen dat vast wel begrijpen

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 5:17 pm 
lid

Rightnow schreef:

Ongevaccineerden hebben nog steeds heel veel last van een Omicron-besmetting. Dat zijn er, ook bij jonge mensen, veel meer dan de patienten die ernstige bijwerkingen hebben van het vaccin.

En met deze (oude) kudde-immuniteit benadering verlies je wel één ding uit het oog. Hoe meer besmettingen er optreden, hoe meer mutaties je zult krijgen. Omikron komt nu 5 maanden na de vorige. De vorige (D) kwam 8 maanden nadat de Britse variant dominant werd. Allemaal in tijden van maatregelen. Hoe snel gaan de varianten elkaar opvolgen, wanneer we alle maatregelen stoppen.. die variant die er nu is (Omikron) lijkt gunstig, maar wat komt er na Omikron ? Ik denk dat het goed is om, naast vaccinatie en booster, óók de besmettingen zoveel mogelijk te beperken. We moeten de teugels niet te makkelijk laten vieren. Dit virus is een verkoudheid, maar wel van een bijzonder gevaarlijk soort. Wanneer het endemisch wordt, dan liever endemisch en zeldzaam.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: do dec 23, 2021 5:28 pm 
lid

Gestopt schreef:
Het virus is er om de 'vaccins' te kunnen spuiten.
De 'vaccins' zijn er om de QR in te voeren

Sure, het begrip Corona is uitgevonden door politici, voor computer-doeleinden. Geven we tientallen miljarden aan uit.

Volgens mij zit jij in het verkeerde draadje ! klik deze viewtopic.php?f=2&t=9773

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]