Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:
De cijfers van week 4 van dit jaar zijn wel bekend hoor. 3383 mensen overleden, terwijl verwacht werd dat er 3464 mensen zouden overlijden. Ondersterfte dus. En ik wil dat ze onderzoeken of dit door het Corona vaccin komt.
Gezien het feit, dat het doorgaans 1 a 2 weken duurt voordat alle cijfers vanuit ziekenhuizen en gemeenten zijn doorgegeven aan het CBS inzake de overlijdens, is het verbazingwekkend dat het CBS na 3 dagen na afsluiten van een maand haar bevindingen al gereed heeft.
Daar verander jij niets aan! Net zo min als het CBS zelf.
Nee, aan wat jij verbazingwekkend vindt kunnen noch het CBS, noch ik iets aan veranderen. Maar denk je dat het niet klopt dat er in week 4 er 3383 mensen overleden? En je wilde dat toch wel weten toen er nog sprake was van oversterfte? Dan kan ik me goed voorstellen dat je ook wil weten of het covid vaccin misschien de oorzaak is van de ondersterfte.
Zelfs in het begin van de coronatijd, toen er nog geen sprake was van extreme drukte, wisten RIVM en CBS op kritiek over het late melden van het aantal coronasterfgevallen, te melden dat het ALTIJD een paar weken duurt eer alle sterfgevallen zijn doorgegeven en zelfs tot een maand kan duren eer alle doodsoorzaken -voor zover bekend- zijn doorgegeven. Dit omdat deze instellingen afhankelijk zijn van de verwerking van de gegevens in de ziekenhuizen en bij gemeenten, waar lang niet altijd alle gegevens a la minuut worden bijgewerkt maar worden opgestapeld om deze eens in de zoveel tijd als bulk te verwerken. Dat is namelijk efficienter en voorkomt fouten. En dan moet daarna ook nog het nodige geanonimiseerd worden, en je weet hoe moeilijk dat volgens RIVM en CBS is volgens hun woorden. Eerder kunnen ziekenhuizen en gemeenten de gegevens niet verstrekken aan RIVM en CBS!
Het is dan ook niet mogelijk dat het CBS nu ineens op 3 februari al uitspraken kan doen over de laatste twee weken van januari.