Het is nu wo dec 08, 2021 10:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 4:59 pm 
lid

Er schijnen nogal wat ongelukken op de weg met de auto te gebeuren doordat automobilisten iets anders aan het doen zijn dan het besturen van hun auto. Soms omdat ze ten onrechte 100% vertrouwen op de automatische piloot die veel auto's tegenwoordig aan boord hebben, maar ook omdat er teveel in de auto aanwezige electronica beroerd of bespeeld wordt.
Vooral als er wegopstoppingen zijn worden deze maar al te gemakkelijk over het hoofd gezien. Dit heeft als gevolg dat de auto's tegen de obstakels aanrijden die voor die opstoppingen geplaatst zijn.
Die blijken dus niet te voldoen. Zodoende vallen er, afgezien van de materiele schade, onder de wegwerkers en de hulpverleners behoorlijk wat doden en gewonden.
Als eerste zou ik er maar een container voor zetten met voldoende alarmknipperlichten, geluidseffecten en ruime en stevige botsopvangers..
Maar dat helpt natuurlijk ook nauwelijks als de chauffeurs of de automatische piloot dat allemaal niet opmerken.
Aanvullend zou er op de weg daarom ook een ruime strook kunststof flappers aangebracht moeten worden die flink wat lawaai in de auto teweeg brengen als ze niet uitwijken waardoor de chauffeur opschrikt en tenminste denkt dat z'n auto het begeeft. Eens kijken of dat helpt om de alertheid van de sufferds op te roepen.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 6:15 pm 
lid

Ik mag aannemen dat bij elk geval met een botsing op de pijlwagen de rijbaansingalering werkte. Toch?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 6:48 pm 
lid

Biertje schreef:
Ik mag aannemen dat bij elk geval met een botsing op de pijlwagen de rijbaansingalering werkte. Toch?

Als er desondanks veel ongelukken gebeuren zal er wat bedacht moeten worden om dat te voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 7:03 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:

Als er desondanks veel ongelukken gebeuren zal er wat bedacht moeten worden om dat te voorkomen.

Hoezo? Meestal rijden die mensen alleen zichzelf te barsten doordat ze tegen een pijlwagen of iets anders aan knallen. Eigen schuld, dikke bult toch? Zeggen we toch ook bij mensen die zich niet hebben laten vaccineren?

Van mij mag er een systeem worden bedacht dat de mobiele telefoon automatisch uitschakelt zodra je de motor start, want elke dag weer zie ik talloze automobilisten die tijdens de rit niet van hun mobieltje kunnen afblijven. Dat is ook één van de grootste oorzaken van onoplettendheid tijdens het rijden en dus de bovengenoemde ongelukken.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 7:25 pm 
lid

Ook hier is een tekort aan vrachtwagenchauffeurs en die moeten zich tegenwoordig net zo haasten als de pakketjesbezorgers. Er zijn ook veel chauffeurs die hun rijbewijs in het Oostblok hebben gehaald en niet echt gewend aan rijden en jakkeren in Nederland met de Nederlandse wegenverkeerswet. Denk ook aan de chauffeurs die arbeidsmigranten moeten halen en brengen. En het zou ook zomaar kunnen dat ook op de verkeerspolitie flink bezuinigd is. Ik kan het niet nazoeken. Het zal wel met de harde hand zijn gebeurd, want als ik op google zoek naar verkeersagenten, komt hij met verkeersdoden.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2021 11:19 pm 
lid

PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:

Hoezo? Meestal rijden die mensen alleen zichzelf te barsten doordat ze tegen een pijlwagen of iets anders aan knallen. Eigen schuld, dikke bult toch? Zeggen we toch ook bij mensen die zich niet hebben laten vaccineren?

Van mij mag er een systeem worden bedacht dat de mobiele telefoon automatisch uitschakelt zodra je de motor start, want elke dag weer zie ik talloze automobilisten die tijdens de rit niet van hun mobieltje kunnen afblijven. Dat is ook één van de grootste oorzaken van onoplettendheid tijdens het rijden en dus de bovengenoemde ongelukken.

Het is niet de bedoeling om het aantal verkeersdoden en gewonden op te voeren, ook al zijn ze zelf schuldig aan hun ongeluk.
Daarnaast worden er ook veel wegwerkers en hulpverleners door dit soort ongelukken gedood en gewond. Dat is toch zeker ook niet de bedoeling.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 7:53 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:

Het is niet de bedoeling om het aantal verkeersdoden en gewonden op te voeren, ook al zijn ze zelf schuldig aan hun ongeluk.
Daarnaast worden er ook veel wegwerkers en hulpverleners door dit soort ongelukken gedood en gewond. Dat is toch zeker ook niet de bedoeling.

Natuurlijk is dat niet de bedoeling. Daarom pleit ik ook voor een systeem dat de mobiele telefoon uitschakelt zodra de motor wordt gestart. Dat scheelt heel veel onoplettendheid van de chauffeurs.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 12:32 pm 
lid

Het onderweg in de auto bezig zijn met de GSM is een levensgevaarlijke aangelegenheid.
Het is dan ook verboden.
Nu heb ik in mijn auto een handsfree situatie geïnstalleerd waardoor ik gebeld kan worden. Als ik iemand wil bellen doe ik dat op een parkeerplaats terwijl de auto dus stilgezet is. Als ,iemand mij tijdens het rijden opbelt en ik ben alleen in de auto ga ik overigens ook zo snel mogelijk ergens parkeren.
Ik zou het wel ,jammer vinden als dat niet meer mogelijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 12:47 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het onderweg in de auto bezig zijn met de GSM is een levensgevaarlijke aangelegenheid.
Het is dan ook verboden.
Nu heb ik in mijn auto een handsfree situatie geïnstalleerd waardoor ik gebeld kan worden. Als ik iemand wil bellen doe ik dat op een parkeerplaats terwijl de auto dus stilgezet is. Als ,iemand mij tijdens het rijden opbelt en ik ben alleen in de auto ga ik overigens ook zo snel mogelijk ergens parkeren.

Ik niet. Als ik onderweg ben, zit mijn mobiele telefoon in de tas, en dan zie ik bij thuiskomst, of aankomst, wel of er iemand gebeld heeft en dan bel ik terug. Onderweg heb ik dat ding niet nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma nov 08, 2021 9:44 pm 
lid

PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:
Het is dan ook verboden.

Ik niet. Als ik onderweg ben, zit mijn mobiele telefoon in de tas, en dan zie ik bij thuiskomst, of aankomst, wel of er iemand gebeld heeft en dan bel ik terug. Onderweg heb ik dat ding niet nodig.

Goed, dat geldt dus niet voor jou, omdat je minder belangrijke telefoontjes krijgt.
Voor zakenmensen e,d, en voor mensen die geregeld met een ver buitenland, met een andere tijd, communiceren kan dat heel anders zijn,.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di nov 09, 2021 6:54 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:
Het is dan ook verboden.

Goed, dat geldt dus niet voor jou, omdat je minder belangrijke telefoontjes krijgt.
Voor zakenmensen e,d, en voor mensen die geregeld met een ver buitenland, met een andere tijd, communiceren kan dat heel anders zijn,.

Ook die mensen kun je gewoon terugbellen als je na een uurtje uit de auto stapt.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do nov 11, 2021 6:00 pm 
lid

Ik heb een mobiel genomen omdat ik als systeembeheerder veel van mijn plek was en op verschillende locaties en bereikbaar wilde zijn voor storingen zoals uitval (had geen collega-systeembeheerders).
Altijd een vaste lijn gehouden. Nu nog. Neem lang niet altijd mijn toestel mee, nu de jaren zijn geklommen en hem niet meer voor werk nodig heb.

Mensen kun je best leren dat je niet altijd direct bereikbaar bent en terugbelt op het moment dat dat gaat, zo heb ik gemerkt. Als iemand van jou eist jou direct aan de lijn te krijgen is het een dwingeland, en daar laat ik mij nooit door leiden. Mijn leven is mijn leven, dat geldt ook hier, dus niet dat van de beller. Tegenwoordig kan de ander ook een sms-je sturen die je waarschijnlijk eerder kunt bekijken, bijv. voor een stoplicht en zo kunt bepalen of je even ergens moet stoppen om terug te bellen.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do nov 11, 2021 7:42 pm 
lid

Raya schreef:
Ik heb een mobiel genomen omdat ik als systeembeheerder veel van mijn plek was en op verschillende locaties en bereikbaar wilde zijn voor storingen zoals uitval (had geen collega-systeembeheerders).
Altijd een vaste lijn gehouden. Nu nog. Neem lang niet altijd mijn toestel mee, nu de jaren zijn geklommen en hem niet meer voor werk nodig heb.

Mensen kun je best leren dat je niet altijd direct bereikbaar bent en terugbelt op het moment dat dat gaat, zo heb ik gemerkt. Als iemand van jou eist jou direct aan de lijn te krijgen is het een dwingeland, en daar laat ik mij nooit door leiden. Mijn leven is mijn leven, dat geldt ook hier, dus niet dat van de beller. Tegenwoordig kan de ander ook een sms-je sturen die je waarschijnlijk eerder kunt bekijken, bijv. voor een stoplicht en zo kunt bepalen of je even ergens moet stoppen om terug te bellen.

Ik heb ook nog een vaste lijn. In mijn toestel zit een functie waarmee je de laatste 5 nummers die je gebeld hebben, kunt terugzien. Dus als ik een interessante docu zit te kijken, of verdiept ben in een fijne film, en de vaste lijn rinkelt, neem ik soms ook niet op. Kijk na afloop van docu of film wel wie er gebeld heeft dan en dan bel ik even terug.

Ik heb alleen mobiele telefoon van het werk - sinds januari dit jaar. Mijn baas vond het onhandig dat ik er geen had, dus heb ik tegen hem gezegd: prima, dan regel ik er eentje op kosten van de zaak. Vond hij OK. En ik gebruik hem ook alleen voor de zaak. Op de weg zit hij in mijn tas. Thuis ook, tenzij er een dringend bericht kan komen (wat maar af en toe is). Als ik privé de deur uit ga, neem ik dat ding ook niet mee, ligt dan gewoon thuis. Ik snap het werkelijk niet, al die mensen die zo verslaafd zijn aan dat ding.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2021 2:54 pm 
lid

Ben ook gemakkelijker geworden met mijn mobiele telefoon. Heb geleerd dat je bij sommige mensen en bedrijven een of twee dagen geduld moet hebben; vaak is het ook binnen een paar uur al opgelost. Ook ben ik opgehouden met sommige gewoonten waarmee ik te veel van mijn privacy op internet opgeef.

Het voortdurend aan hebben staan van de verbinding om maar niets te missen op Telegram en What's App is ook zo'n gewoonte die ik heb afgebouwd.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2021 7:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ben ook gemakkelijker geworden met mijn mobiele telefoon. Heb geleerd dat je bij sommige mensen en bedrijven een of twee dagen geduld moet hebben; vaak is het ook binnen een paar uur al opgelost. Ook ben ik opgehouden met sommige gewoonten waarmee ik te veel van mijn privacy op internet opgeef.

Het voortdurend aan hebben staan van de verbinding om maar niets te missen op Telegram en What's App is ook zo'n gewoonte die ik heb afgebouwd.

Afgelopen week zat een (vrouwelijke) collega van me een klaagzang te houden dat het zo vreselijk was dat zo veel jonge tienermeiden door social media volkomen verknipt werden en anorexia kregen of zelfhaat of weet ik wat. Ik zei heel nuchter: Je HOEFT er niet op te zitten, op die social media, en je computer en je telefoon heeft ook een uit-knop. Je bent ZELF baas over wat je tot je neemt via Facebook en Twitter en Instagram en weet hoe het allemaal heet. Je kan ook een boek gaan lezen, of je huiswerk gaan doen, of met vrienden wat ondernemen. Je HOEFT niet vastgeplakt te zitten aan dat scherm. Doe je ZELF.

Nou, toen had ik het gevreten, want natuurlijk snapte ik niks van hoe het werkt en dat het juist héél belangrijk is als tiener om daar 24 uur per dag mee bezig te zijn. Ja dag. Ik bedoel, als iets niet leuk is en niet fijn voelt, zoek je het toch niet op?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]