Het is nu za jan 22, 2022 10:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 990 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#921  BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2022 10:38 pm 
lid

Afgelopen, nee hoor ze gaan vrolijk door, want het is ook al levensgevaarlijk om te bewegen in de buitenlucht:

Burgemeester Oostzaan sluit klimpark tóch na 'klacht van voorbijganger'
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/297397/b ... rbijganger

Burgemeester Marvin Polak van de gemeente Oostzaan heeft vanmorgen besloten om Klimpark Twiske te sluiten. Medewerker Cato en het team zijn het hier niet mee eens en balen enorm. Cato: "Wij vinden dat we een buitensportlocatie zijn. Maar gemeente Oostzaan vindt dat we een doorstroomlocatie zijn."

Vanmorgen publiceerden wij nog een reportage over 'buitensporten' in het klimpark. Cato van Baarsen vertelt aan NH Nieuws dat terwijl de verslaggever de reportage aan het filmen was, de directeur er alles aan deed om de burgemeester op een andere gedachte te brengen. "Er is een voorbijganger geweest die het er niet mee eens was dat we open waren", vertelt ze.

Cato vertelde gisteren nog enthousiast dat ouders het fantastisch vinden: "Het is of schaatsen of dit, ze zijn allemaal dankbaar dat er nog iets te doen is."

Rob Broekema is mede-eigenaar van het klimpark en is heel boos op de keuze van de burgemeester. "Ik accepteer dit niet." Hij heeft net een bezwaarschrift geschreven en afgegeven bij de gemeente. "Ik voel me onmachtig en verkeerd behandeld."

Burgemeester Marvin Polak betreurt de situatie. "Het gaat hem aan het hart", vertelt zijn woordvoerder. "De burgemeester betreurt de sluiting ten zeerste en heeft aangegeven dit op de agenda van het regionale burgemeestersoverleg te willen bespreken." Polak hoopt zo een gezamenlijk standpunt te creëren, omdat er nu nog veel vraagtekens zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#922  BerichtGeplaatst: za jan 08, 2022 12:51 pm 
lid

Lies schreef:
Afgelopen, nee hoor ze gaan vrolijk door, want het is ook al levensgevaarlijk om te bewegen in de buitenlucht:

Burgemeester Marvin Polak van de gemeente Oostzaan heeft vanmorgen besloten om Klimpark Twiske te sluiten. Medewerker Cato en het team zijn het hier niet mee eens en balen enorm. Cato: "Wij vinden dat we een buitensportlocatie zijn. Maar gemeente Oostzaan vindt dat we een doorstroomlocatie zijn."

Vanmorgen publiceerden wij nog een reportage over 'buitensporten' in het klimpark. Cato van Baarsen vertelt aan NH Nieuws dat terwijl de verslaggever de reportage aan het filmen was, de directeur er alles aan deed om de burgemeester op een andere gedachte te brengen. "Er is een voorbijganger geweest die het er niet mee eens was dat we open waren", vertelt ze.

Cato vertelde gisteren nog enthousiast dat ouders het fantastisch vinden: "Het is of schaatsen of dit, ze zijn allemaal dankbaar dat er nog iets te doen is."

Rob Broekema is mede-eigenaar van het klimpark en is heel boos op de keuze van de burgemeester. "Ik accepteer dit niet." Hij heeft net een bezwaarschrift geschreven en afgegeven bij de gemeente. "Ik voel me onmachtig en verkeerd behandeld."

Burgemeester Marvin Polak betreurt de situatie. "Het gaat hem aan het hart", vertelt zijn woordvoerder. "De burgemeester betreurt de sluiting ten zeerste en heeft aangegeven dit op de agenda van het regionale burgemeestersoverleg te willen bespreken." Polak hoopt zo een gezamenlijk standpunt te creëren, omdat er nu nog veel vraagtekens zijn.

Tsja, VVD hè Lies. Altijd eerst even het torentje bellen.
Want je weet niet wat er verder nog bekonkeld is.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#923  BerichtGeplaatst: za jan 08, 2022 1:54 pm 
lid

Lies schreef:

Owwwjeee zeg... Nederland op zijn smalst. Wat een regelneukerij. Zo van "we mogen het niet toelaten want "doorstroom" etiketje en geen "buitensport" etiketje" :duh: láát die man toch, als zijn klimwand populair is bij de bewoners ! Wat dat betreft, zijn dingen in Belgie een stuk vrijer geregeld.

Profiel  

Bericht nummer:#924  BerichtGeplaatst: za jan 08, 2022 2:52 pm 
lid

Mja België: Zoveel heeft de Nederlandse invasie in Antwerpen opgeleverd: “300% meer omzet. Het is waanzinnig en fantastisch tegelijk”

En bedankt hè kartelgastjes.
:blote billen:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#925  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 3:31 pm 
lid

Griep 2014: 59 doden p.d.
Griep 2017: 75 doden p.d.
Vrijwillige prikken voor kwetsbaren.

Corona 2022 (gemiddelde laatste 7 dagen): 16 doden p.d.
Lockdown, QR, stemmingmakerij.

Is het nou eens afgelopen met de onzin?
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#926  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 5:00 pm 
lid

baedeker schreef:

Jouw gelijk wordt bevestigd door Van Ranst: Nederland heeft slechts de helft van de IC-capacteit van Belgie terwijl Nederland twee maal zoveel inwoners heeft als Belgie. Wanneer 'De bende van 4' het clientelisme afschaft in de zorg is er geld genoeg voor uitbreiding en ook voor salarissen voor mensen in de ziekenhuizen en kan het totaalbedrag dat we kwijt zijn zelfs dalen.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -ic-bedden

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

Profiel  

Bericht nummer:#927  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 5:00 pm 
lid

baedeker schreef:

Jouw gelijk wordt bevestigd door Van Ranst: Nederland heeft slechts de helft van de IC-capacteit van Belgie terwijl Nederland twee maal zoveel inwoners heeft als Belgie. Wanneer 'De bende van 4' het clientelisme afschaft in de zorg is er geld genoeg voor uitbreiding en ook voor salarissen voor mensen in de ziekenhuizen en kan het totaalbedrag dat we kwijt zijn zelfs dalen.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -ic-bedden

Profiel  

Bericht nummer:#928  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 5:58 pm 
lid

Hier is wat onze jeugd is overkomen dankzij de idioten van het RIVM: levenslange psychische schade.

https://www.trouw.nl/binnenland/blijven ... ~b26b6eb5/

STOP VACCINATIE-DWANG die Rutte dreigt te gaan afkondigen, laat zien dat je "ongehoorzaam" kunt zijn tegenover de waanzin van de omicron-angst.

Herken over de klassieke verschijnselen van massavorming via het Wikipedia artikel

Wikipedia schreef:
Massavorming (Engels: mass formation of crowd formation) is een verschijnsel in de sociale psychologie dat beschrijft hoe in een groep personen (massa) een collectieve gedachte ontstaat die de individuele gedachte van de leden van de groep verdringt. De term is in zekere zin verwarrend, omdat het de indruk zou kunnen wekken dat er sprake zou moeten zijn van het opzettelijk of bewust vormen van de massa door een of meer actoren (zoals een staat of de media), maar dat hoeft niet per se het geval te zijn.

Dan snap je wat ik ook voel als ik aan corona denk: de angst houdt jou in zijn greep maar het zit echt tussen onze oren! Heel veel mensen zijn dit langzaamaan aan het loslaten. Het zal wat gedoe geven.

Profiel  

Bericht nummer:#929  BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2022 6:19 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hier is wat onze jeugd is overkomen dankzij de idioten van het RIVM: levenslange psychische schade.

STOP VACCINATIE-DWANG die Rutte dreigt te gaan afkondigen, laat zien dat je "ongehoorzaam" kunt zijn tegenover de waanzin van de omicron-angst.

Herken over de klassieke verschijnselen van massavorming via het Wikipedia artikel

Wikipedia schreef:
Massavorming (Engels: mass formation of crowd formation) is een verschijnsel in de sociale psychologie dat beschrijft hoe in een groep personen (massa) een collectieve gedachte ontstaat die de individuele gedachte van de leden van de groep verdringt. De term is in zekere zin verwarrend, omdat het de indruk zou kunnen wekken dat er sprake zou moeten zijn van het opzettelijk of bewust vormen van de massa door een of meer actoren (zoals een staat of de media), maar dat hoeft niet per se het geval te zijn.

Dan snap je wat ik ook voel als ik aan corona denk: de angst houdt jou in zijn greep maar het zit echt tussen onze oren! Heel veel mensen zijn dit langzaamaan aan het loslaten. Het zal wat gedoe geven.
Je vergeet de psychische en emotionele schade bij de ondernemers. Ze zijn compleet blut door de veruit onvoldoende steun die ze kregen maar van hen wordt wel verwacht dat ze op tijd alle belastingschulden voldaan en ze hebben nul vooruit zicht of het nu beter gaat in de toekomst want van de Bende van 4 kan en mag je niets meer verwachten dan alleen ellende en wellicht wat goede voornemens die ze niet gaan uitvoeren.

Profiel  

Bericht nummer:#930  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 4:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:

Wikipedia schreef:

Je vergeet de psychische en emotionele schade bij de ondernemers. Ze zijn compleet blut door de veruit onvoldoende steun die ze kregen maar van hen wordt wel verwacht dat ze op tijd alle belastingschulden voldaan en ze hebben nul vooruit zicht of het nu beter gaat in de toekomst want van de Bende van 4 kan en mag je niets meer verwachten dan alleen ellende en wellicht wat goede voornemens die ze niet gaan uitvoeren.

Dat is het grote probleem inderdaad. Dat de maat inderdaad vol is, zie je nu doordat vele ondernemers in horeca en detailhandel vandaag hun zaak open doen (en gisteren al in o.m. Valkenburg). Den Haag verliest langzaam maar zeker zijn grip. En dat gaat een sneeuwbaleffect worden. Vanmiddag was ik even in de supermarkt op de hoek voor een paar kleine dingetjes die ik nodig had. Veel van de medewerkers (zowel in de winkel als aan de kassa) hadden het mondkapje tot onder hun kin laten zakken. Ook verschillende klanten liepen er zo bij, of droegen zelfs in het geheel geen mondkapje. Ik maakte er een praatje over met de bedrijfsleider die ik tegenkwam (ik kom al meer dan 25 jaar in die supermarkt, dus ik ken hem goed, evenals de vaste medewerkers). Hij gaf aan niet meer te controleren op mondkapjes, zijn medewerkers spreekt hij er nog wel op aan, maar zodra hij zich omdraait, is het weer voorbij. Hij zegt zelf het niet meer te kunnen uitleggen aan mensen. Te veel tegenstrijdige maatregelen. En het steeds maar weer veranderen van de redenen en spelregels door de overheid. Eerst moesten we de zorg ontlasten, nu dat niet meer nodig (b)lijkt te zijn, mogen we niet verkouden worden want anders stagneert de economie. Hebben we ons nooit druk om gemaakt in het verleden, dat in de winter veel mensen tegelijk griep hadden, maar nu is het opeens "een probleem". Ministers mogen wel gewoon met elkaar om tafel zitten, maar in een restaurant is het opeens levensgevaarlijk. Je mag wel met 100 mensen tegelijk de supermarkt in, maar in een kledingzaak is het opeens een no-no. Wie snapt het nog?

Profiel  

Bericht nummer:#931  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 5:39 pm 
lid

We weten wel wat ons overkomt, als we een tijd lang in doodsangst verkeren, Peter. Individueel worden we gesteund door onze omgeving, maar nu, collectief, is die steun iets wat men bij de vele gelijkgestemden zoekt, en het is begonnen met wetenschappers en medici die ten prooi vielen aan de angst, en die anderen daarin hebben meegesleurd.

Je moet het extra krachtig neerzetten, geen positieve scenario's schetsen, want anders zijn er mensen die zich niet aan de regels gaan houden, zo zei een "expert" van het Robert Koch Instituut in zijn advies in 2020. We hebben het geweten en in ons land zal het achter de schermen niet anders zijn geweest: we zijn volgens een Belgische expert in massapsychologie aan het ontwaken uit een massavormings-psychose.

Volgens mij sluit een individu in een persoonlijke psychose zich af van (een groot deel van) de werkelijkheid; collectief is dit nu ook gebeurd en gaat nog door.

Profiel  

Bericht nummer:#932  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 7:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
We weten wel wat ons overkomt, als we een tijd lang in doodsangst verkeren, Peter. Individueel worden we gesteund door onze omgeving, maar nu, collectief, is die steun iets wat men bij de vele gelijkgestemden zoekt, en het is begonnen met wetenschappers en medici die ten prooi vielen aan de angst, en die anderen daarin hebben meegesleurd.

Je moet het extra krachtig neerzetten, geen positieve scenario's schetsen, want anders zijn er mensen die zich niet aan de regels gaan houden, zo zei een "expert" van het Robert Koch Instituut in zijn advies in 2020. We hebben het geweten en in ons land zal het achter de schermen niet anders zijn geweest: we zijn volgens een Belgische expert in massapsychologie aan het ontwaken uit een massavormings-psychose.

Volgens mij sluit een individu in een persoonlijke psychose zich af van (een groot deel van) de werkelijkheid; collectief is dit nu ook gebeurd en gaat nog door.

Het is heel goed mogelijk om te waarschuwen voor een mogelijk zware pandemie, maar dan moet je niet beginnen met roepen dat die pandemie ons niet zal bereiken, en mensen uit een besmettingshaard zich niet laten mengen onder een massa hotsende carnavalvierders, roepend dat carnaval toch maar in kleine kring gevierd wordt.
Dat is allemaal echt gebeurd. Zelfs toen de ernst bleek van een tekort aan mondkapjes in de zorg, werd er niet ingegrepen om de markt niet te verstoren. De reden dat Bruins instortte was dat hij uiteindelijk een toezegging deed aan de Kamer mondkapjes bij bedrijven te vorderen. De volgende ochtend was Bruins weg, en liet Rutte weten dat er geen mondkapjes zouden worden gevorderd! Dat hierdoor veel mensen zijn gestorven, interesseert het gajes uit de Haagse politiek niet. Mondkapjes waren nutteloos, zo hielden ze vol.

Ze hebben zich hiermee en met andere uitlatingen en maatregelen, volkomen ongeloofwaardig gemaakt. Dat kun je niet hebben als je mensen wilt wijzen op de ernst van een pandemie en hun medewerking vraagt om besmettingen zoveel mogelijk te voorkomen. Ook de weigering om de IC-capaciteit uit te breiden, sterker nog, de plannen om het aantal ziekenhuisbedden nog verder in te krimpen door ziekenhuizen te sluiten, helpt niet mee. Het is heel duidelijk dat het de kabinetten Rutte niet om de volksgezondheid gaat, maar de markt en zich ontdoen van ballast in de samenleving, de mensen die niet meer kunnen werken. Opnieuw krijgen medewerkers in de zorg geen mondkapjes van de honderden miljoenen welke onder druk van de burgers van belastinggeld zijn ingekocht. Deze worden verkocht aan buitenlandse partijen, voor een prikkie, waarna deze handelaren ze door verkopen aan de Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen. Met forse winst.
Hiermee is onze overheid volkomen ongeloofwaardig geworden. En bestrijd dan maar eens een pandemie!

Profiel  

Bericht nummer:#933  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 7:20 pm 
lid

Rightnow schreef:

Ik vind dat de media én de overheid hier een hele kwalijke rol in gespeeld hebben door in elk actualiteitenprogramma weer, in elk journaal weer, dag-in dag-uit, te doen alsof de wereld aan het vergaan was als we niet strikt alle vrijheidsbeperkende maatregelen in acht namen. En ik moet zeggen, ik vind het bewonderenswaardig dat de burger het zo lang geslikt heeft. Maar ik herinner me alle journaals nog waarin vooral werd ingewreven, dagelijks, hoe veel besmettingen, hoe veel ziekenhuisopnames, hoe veel IC patiënten. De boodschap moest er blijkbaar met een voorhamer ingeramd worden. Ik herinner me alle actualiteitenprogramma's waarin nauwelijks plaats was voor genuanceerde meningen, waarin alleen OMT en overheid prominent figureerden, en áls er al eens een gespreksdeelnemer was met een andere mening, werd die al snel op zijn plaats gezet als "wappie".

Maar wat me vooral zorgen baart is, dat zelfs nu de hevigheid van covid (b)lijkt af te nemen en langzaam weg te ebben, dat ik nog steeds bezorgd ben dat we onze "oude" vrijheden gewoon niet terug gaan krijgen. Nooit meer. Dat we voortaan het "normaal" moeten gaan vinden met mondkapjes in trein of vliegtuig te zitten, het "normaal" moeten gaan vinden een QR-code te laten zien bij horeca of theater, enz.

Profiel  

Bericht nummer:#934  BerichtGeplaatst: di jan 18, 2022 11:45 am 
lid

Wel een beetje laat zie ik nu je reactie, Peter JKH. Wat een vreselijke voorstelling hebben de "oude" media inderdaad gegeven: - INDERDAAD DE VOORTEKEKEN van de ontwikkeling van totalitaire samenleving.

Ik wil de vrije onafhankelijke nieuwsmedia van de vorige eeuw terug, en: ik HEB ze al terug. Wij als gezin kijken zelden of nooit meer naar de NPO, hoogstens nog een quiz of een film. Nieuw zijn Cafe Weltschmerz en Blackbox tv etc: de nieuwe media danken hun opkomst aan de schrikbarende censuur en staatspropaganda. Maar omdat steeds meer mensen wakker worden, zitten Rutte en Kuipers in een heel angstig parket: hun glorietijd is waarschijnlijk voorbij, zodra burgers ontdekken wat de rol van de regering is geweest.

In vrijheid zullen dokters zich aan de eed van Hippocrates houden, farmaceuten zullen gedwongen zijn om veilige vaccins te produceren voor de mensen die er nog enig heil van kunnen verwachten. Horeca en evenementenbranche zullen floreren.

We gaan er vandaag aan werken, maar we wachten geen dag meer op de oude (legacy) media of op de (totalitaire en leugenachtige) regering.

Profiel  

Bericht nummer:#935  BerichtGeplaatst: di jan 18, 2022 7:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wel een beetje laat zie ik nu je reactie, Peter JKH. Wat een vreselijke voorstelling hebben de "oude" media inderdaad gegeven: - INDERDAAD DE VOORTEKEKEN van de ontwikkeling van totalitaire samenleving.

Ik wil de vrije onafhankelijke nieuwsmedia van de vorige eeuw terug, en: ik HEB ze al terug. Wij als gezin kijken zelden of nooit meer naar de NPO, hoogstens nog een quiz of een film. Nieuw zijn Cafe Weltschmerz en Blackbox tv etc: de nieuwe media danken hun opkomst aan de schrikbarende censuur en staatspropaganda. Maar omdat steeds meer mensen wakker worden, zitten Rutte en Kuipers in een heel angstig parket: hun glorietijd is waarschijnlijk voorbij, zodra burgers ontdekken wat de rol van de regering is geweest.

In vrijheid zullen dokters zich aan de eed van Hippocrates houden, farmaceuten zullen gedwongen zijn om veilige vaccins te produceren voor de mensen die er nog enig heil van kunnen verwachten. Horeca en evenementenbranche zullen floreren.

We gaan er vandaag aan werken, maar we wachten geen dag meer op de oude (legacy) media of op de (totalitaire en leugenachtige) regering.

Ik wil niet zeggen dat de media die jij noemt (ik ken ze) volkomen onpartijdig zijn of het gelijk geheel aan hun kant hebben. Ik neem er wel kennis van, gewoon omdat ik het belangrijk vind zo veel mogelijk bronnen te onderzoeken en te raadplegen alvorens mijn mening te vormen.

Waar ik de afgelopen jaren wel met verbazing naar heb gekeken, is dat vooral geweld en repressie en straffen werden ingezet tegen de burgers. Burgers die ook maar van de ene dag op de andere werden geconfronteerd met een situatie waar ze geen enkele schuld aan hadden. En zich soms ook geen raad wisten hoe ermee om te gaan. Die hun hele normale leven in duigen zien vallen en daar moeite mee hebben. En wat zie je dan gebeuren? In plaats van begrip en empathie, patrouilleerde in verschillende landen het leger in de steden, bewapend en wel, om desnoods mensen met geweld terug te slaan in "hun hok". Werden burgers die niks ergers deden dan op een bankje in de zon zitten, voor duizenden euro's beboet en kregen ze een strafblad. Mensen die in hun eigen huis op het balkon een wijntje dronken, werden overvallen door de politie in hun eigen huis en beboet voor 500 euro per persoon. Burgers die op een warme dag het strand op zochten moesten vluchten, omdat de stranden gewapenderhand schoongeveegd werden. Mensen die op een zomerdag op het gazon in het park gingen zitten, werden door een overweldigende politiemacht, waarbij letterlijk het hele park binnen een minuut vol stond met overvalwagens, het park uit gejaagd en als ze niet snel genoeg gingen, geslagen met de wapenstok. Met verbijstering heb ik ernaar gekeken. Het zijn beelden die je 40-50 jaar geleden zag gebeuren in de Sovjet Unie, of in Roemenië, of in een andere totalitaire staat. En dan keek je naar die beelden, met verbazing en afgrijzen tegelijk, en dan dacht je: gelukkig kan ons dat nooit overkomen, wat fijn dat we in een vrij land wonen. En nu... toch...

Profiel  

Bericht nummer:#936  BerichtGeplaatst: di jan 18, 2022 9:56 pm 
lid

Schotland schaft de maatregelen af.

Bei uns?
Griep 2014: 59 doden p.d.
Griep 2017: 75 doden p.d.
Vrijwillige prikken voor kwetsbaren.

Corona 2022 (gemiddelde laatste 7 dagen): 10 doden p.d.
Lockdown, QR, stemmingmakerij.

Afschaffen die zooi. Af-schaf-fen.

Profiel  

Bericht nummer:#937  BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2022 9:27 am 
lid

RightNow schreef:
en het is begonnen met wetenschappers en medici die ten prooi vielen aan de angst, en die anderen daarin hebben meegesleurd.

Tuurlijik joh.. allemaal de schuld van de dokters. Ze krijgen duizenden euro's per patient. Fake news.

Toch opvallend he.. de grootste tegenstanders van het vaccin zijn ook de grootste voorstanders van heropening. Onder dekking van een vaccinatiegraad van 85% voelt men zich weer veilig.

Ja duhhh

Profiel  

Bericht nummer:#938  BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2022 9:37 am 
lid

Onderwijs ontregeld door veel klassen die naar huis zijn gestuurd wegens gevallen van corona.

Al die roeptoeters die vonden dat de scholen weer open moesten in het belang van de kinderen, mogen zich nu afvragen of de lesonzekerheden van nu, beter zijn voor het kind dan in regelmaat nog even thuiskamperen met de zekerheid van online les. Niet zaligmakend, met vele beperkingen, maar nu is het voor het kind iedere avond voor het slapen gaan weer de vraag of het de volgende dag wel of niet naar school mag.

Laten we ons vooral niet afleiden van het echte probleem: de lonen zijn te laag om een gezin van te onderhouden zodat veelal man en vrouw moeten werken. En daar is onze economie dan ook volledig op ingericht, en dan kun je geen kleine kinderen in huis bij gebruiken.

We hebben geen Big Reset nodig, maar een regering met Verstand! Zodat we een menselijke samenleving in kunnen richten die ook werkelijk tegen een stootje kan, door niet van iedereen een loonslaafje te maken, al dan niet als zelfstandige.

Profiel  

Bericht nummer:#939  BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2022 11:38 am 
lid

Einstein schreef:
RightNow schreef:
en het is begonnen met wetenschappers en medici die ten prooi vielen aan de angst, en die anderen daarin hebben meegesleurd.
Tuurlijik joh.. allemaal de schuld van de dokters. Ze krijgen duizenden euro's per patient. Fake news.

Wetenschappers en medici die verdienen aan corona? Nah-ah ... dat bestaat niet ... ondenkbaar!
:ligdubbel:

Ik was trouwens nog even aan het bijkomen van het bericht dat patiënten die voor een andere behandeling naar het ziekenhuis komen, en toevallig positief testen, als coronapatiënt worden geteld. Dus een bureaucratisch getal, dat de grondslag was voor alle maatregelen. Wetenschappers en medici moeten dit al veel langer geweten hebben. Ik vind daar wel wat van.

Einstein schreef:
Toch opvallend he.. de grootste tegenstanders van het vaccin zijn ook de grootste voorstanders van heropening. Onder dekking van een vaccinatiegraad van 85% voelt men zich weer veilig.

Ja duhhh

Gevaccineerden zijn net zo goed besmettelijk als ongevaccineerden.
Het maakt ongevaccineerden dan ook geen ruk uit of de vaccinatiegraad 85% is.

Maar het gaat niet om gevaccineerden tegen ongevaccineerden. Het gaat om obessie-prikkers tegen de rest. Obessie-prikkers verheugen zich op nieuwe varianten, en worden emotioneel als Omikron "roet in het eten" gooit en we de tunnel van dwangdram en prikken uitkomen. De rest kijkt gewoon naar wat medisch verantwoord is (kan ook ventilatie, medicijnen of iets anders zijn) zonder dat de grondrechten onnodig bekneld raken.

Profiel  

Bericht nummer:#940  BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2022 12:40 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
RightNow schreef:

Wetenschappers en medici die verdienen aan corona? Nah-ah ... dat bestaat niet ... ondenkbaar!
:ligdubbel:

Ik was trouwens nog even aan het bijkomen van het bericht dat patiënten die voor een andere behandeling naar het ziekenhuis komen, en toevallig positief testen, als coronapatiënt worden geteld. Dus een bureaucratisch getal, dat de grondslag was voor alle maatregelen. Wetenschappers en medici moeten dit al veel langer geweten hebben. Ik vind daar wel wat van.

Einstein schreef:

Ja duhhh

Gevaccineerden zijn net zo goed besmettelijk als ongevaccineerden.
Het maakt ongevaccineerden dan ook geen ruk uit of de vaccinatiegraad 85% is.

Maar het gaat niet om gevaccineerden tegen ongevaccineerden. Het gaat om obessie-prikkers tegen de rest. Obessie-prikkers verheugen zich op nieuwe varianten, en worden emotioneel als Omikron "roet in het eten" gooit en we de tunnel van dwangdram en prikken uitkomen. De rest kijkt gewoon naar wat medisch verantwoord is (kan ook ventilatie, medicijnen of iets anders zijn) zonder dat de grondrechten onnodig bekneld raken.

Mensen zijn besmettelijk in de dagen dat ze ziekteverschijnselen hebben en bij ongevaccineerden komt dat vaker voor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 990 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]