Hume schreef:
PeterJKH schreef:
Met je eens. De kruik gaat zo lang te water tot hij barst. Wat er gisteravond/vannacht in Rotterdam is gebeurd, is afschuwelijk, en ik ben absoluut van mening dat de mensen die al die vernielingen e.d. hebben aangericht, daarvoor aansprakelijk moeten worden gehouden. Maar met een beetje boerenverstand was te verwachten dat alle opgekropte spanning en frustratie in de samenleving zich een keer zou uiten. Ironisch genoeg is nu het vuurwerkverbod de lont in het kruitvat geweest.
Ik voorzie meer rellen en meer uitbarstingen.
Lekker makkelijk om al die vernielingen op het bordje van de regering te leggen..
Het zijn de politici van de extremisten die oproepen tot een trinunaal en tot geweld.
Actie = reactie.
Het beleid van 11 jaar Rutte hangt van leugens aan elkaar en directe beschuldigingen naar ongevaccineerden, dat de overbelasting van de zorg hun schuld is en zij dus geweigerd moeten worden uit grote delen van de samenleving.
Vind jij het dan gek dat de bom een keer barst? Het kabinet is druk druk druk met bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Terwijl de politie wel degelijk onterecht inhakt op deel van de demonstranten en dan achteraf niet verder komt dan te zeggen dat dat niet de bedoeling was. Maar nooit koppen laat rollen. Nooit het gedrag verandert en het steeds weer opnieuw laat gebeuren, en alleen reageert als ze duidelijk betrapt zijn.
Ik ben absoluut tegen geweld, maar weet vanuit opleiding en ervaring dat geweld wel degelijk bewust kan worden uitgelokt, waarbij de een ook nog eens een korter lontje heeft dan de ander.
Aan de andere kant verbaast het me ten zeerste, dat de kinderopvangtoeslagslachtoffers en de slachtoffers van de aardbevingsschade het Torentje in Den Haag nog niet met geweld bestormd hebben. Ik zou het begrijpen als ze dat zouden doen. Ik mag hopen jij ook!
Klopt, en mee eens. Het gebrek aan inzet om gedupeerden schadeloos te stellen, is schrijnend, zowel in Groningen, waar vele mensen al 15 jaar in onzekerheid in gestutte, steeds verder verslechterende huizen wonen, als in de toeslagenaffaire, waarin mensen nu nog steeds moeten afwachten of en zo ja wanneer, zij eindelijk uit de ellende zijn.