Het is nu za okt 16, 2021 5:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 11:35 am 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:

Dat wordt dan Rutte eruit, en Keijzer terug erin.
:)

De onderwereld is al doorgedrongen in de bovenwereld

DEN HAAG - Demissionair premier Mark Rutte heeft zware beveiliging na signalen dat hij mogelijk doelwit is van een aanslag of ontvoering. De minister-president wordt extra beveiligd door speciaal getrainde politiemensen van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). De dreiging komt uit de hoek van de georganiseerde misdaad.

Dit melden goed ingevoerde bronnen aan De Telegraaf. Volgens een ingewijde zijn zogenoemde ’spotters’ in de omgeving van de VVD-leider gesignaleerd. Het zou daarbij gaan om verdachte personen die zijn gelieerd aan de Mocro-maffia.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1604392 ... criminelen
Je hoort dit liever niet was mijn gedachte vanmorgen, want het raakt ook ons.

Maffiarechter: ‘Nederland onderschat ontwrichtende invloed georganiseerde misdaad’
https://www.ad.nl/binnenland/maffiarech ... ~ac0a3f91/

De Italiaanse rechter en openbaar aanklager Nicola Gratteri vindt dat Nederland, samen met Duitsland, België en Frankrijk, de ontwrichtende invloed van de georganiseerde misdaad op de maatschappij onderschat.

Vindt je het gek, vanaf 1966 heeft altijd de VVD of het CDA dit departement bestiert. Justitie maakt zich liever druk om kleine dingen zoals ondernemers die de QR-pas negeren, kappers die tijdens de lockown klanten stiekem stond te knippen etc want deze partijen willen een terugtredende overheid. Je kunt wel zeggen dat de georiganiseerde misdaad daar dankbaar gebruik van heeft gemaakt en zeker toen PvA meende dat mensen niet levenslang meer mochten worden opgesloten en de VVD en CDA fors hebben bezuinigd op gevangenissen.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 11:50 am 
lid

Npu, Mona verlaat de politiek.

https://www.ad.nl/politiek/mona-keijzer ... ~af598f14/

Wie mij verbaast is Frans Weisglas, voormalig minister van Buza, ex-Kamervoorzitter en ex-diplomaat. Eerst kritiek uiten op Rutte omdat de formatie niet opgeschiet en nu meent hij dat Omtzigt spijkers op laag water zit te zoeken. Geheel te onrechte. Consulteren betekent gewoon dat Rutte vraagt aan de vice-premiers hoe zij er over denken. En nee, je kunt niet aannemen dat die vicepremiers met hun ministers hebben overlegd. Kortom, er is geen stemmng uitgebracht door de ministerraad en dat is nou wat Omtzigt stelt. Ik had van een ex-diplomaat en ex-Kamervoorzitter toch echt meer verwacht.

Citaat:
Omtzigt stelt dat in het reglement staat dat de minister-president een voordracht mag doen voor ontslag, maar dat het aan de ministerraad is om te beslissen over het ontslag. Volgens Weisglas heeft Omtzigt gelijk, maar heeft Rutte geconsulteerd met de vice-premiers. 'Zij hebben hun instemming gegeven. Je mag aannemen dat zij ook met hun collega's hebben overlegd. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven van Omtzigt.'

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1045 ... laag-water

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 12:15 pm 
lid

Biertje schreef:
Npu, Mona verlaat de politiek.

https://www.ad.nl/politiek/mona-keijzer ... ~af598f14/

Wie mij verbaast is Frans Weisglas, voormalig minister van Buza, ex-Kamervoorzitter en ex-diplomaat. Eerst kritiek uiten op Rutte omdat de formatie niet opgeschiet en nu meent hij dat Omtzigt spijkers op laag water zit te zoeken. Geheel te onrechte. Consulteren betekent gewoon dat Rutte vraagt aan de vice-premiers hoe zij er over denken. En nee, je kunt niet aannemen dat die vicepremiers met hun ministers hebben overlegd. Kortom, er is geen stemmng uitgebracht door de ministerraad en dat is nou wat Omtzigt stelt. Ik had van een ex-diplomaat en ex-Kamervoorzitter toch echt meer verwacht.

Citaat:
Omtzigt stelt dat in het reglement staat dat de minister-president een voordracht mag doen voor ontslag, maar dat het aan de ministerraad is om te beslissen over het ontslag. Volgens Weisglas heeft Omtzigt gelijk, maar heeft Rutte geconsulteerd met de vice-premiers. 'Zij hebben hun instemming gegeven. Je mag aannemen dat zij ook met hun collega's hebben overlegd. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven van Omtzigt.'

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1045 ... laag-water

Ik denk dat Weisglas de plank misslaat, omdat overduidelijk wordt bedoeld dat de ministerraad in overleg bijeen met elkaar moet overleggen over het voorgestelde ontslag om vervolgens met een beslissing te komen hierover. Niet dat je even een rondje belt met een aantal mensen en dat je dan aanneemt dat die weer andere mensen gebeld hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 12:29 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Was het maar waar wat je zegt. Omtzigt beweert namelijk iets anders: dat enkel de ministerrraad haar kan ontslaan en niet enkel een premier.

https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-onts ... ~af22a3f0/

Misschien kan de groep Keijzer in de kamer zich aansluiten bij de groep Omtzigt.
Waarom zou Omtzigt dat accepteren, een vrouw die een duur flut postbedrijf promoveert tot monopolist?

Mona gaat uit de landelijk politiek.
Misschien kan ze een mooie hoge functie krijgen bij horeca Nederland?

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 12:36 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Misschien kan de groep Keijzer in de kamer zich aansluiten bij de groep Omtzigt.
Waarom zou Omtzigt dat accepteren, een vrouw die een duur flut postbedrijf promoveert tot monopolist?

Mona gaat uit de landelijk politiek.
Misschien kan ze een mooie hoge functie krijgen bij horeca Nederland?

Mona komt wel op haar pootjes terecht. Net als iedereen had ze haar zwakkere kanten, maar over het algemeen waardeerde ik haar helderheid en openheid. Geen onzinverhalen, maar gewoon zeggen waar het op staat. Het is jammer dat juist dit soort mensen uit onze overheid verdwijnen, want ik denk dat juist mensen als Mona er kans toe zagen de brug te slaan naar de burger. Hetgeen ook wel blijkt uit de voorkeursstemmen die ze had.

Den Haag dient dergelijke mensen te koesteren, tenminste, als men daadwerkelijk de kloof tussen burger en bestuur wenst te verkleinen.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2021 2:21 pm 
lid

Onze Grondwet heeft geen grote betekenis, in de zin dat iemand het juridisch kan forceren: wanneer de Kamers besluiten niet in te grijpen (zoals nu feitelijk zo is) dan kan Mona hoog of laag springen.

De junta heeft geen boodschap aan de Grondwet; de Kamer negeert het, en luitenant kolonel generaal Rutte neemt het roer over.

https://www.nu.nl/politiek/6159271/keij ... taris.html

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 4:20 pm 
lid

Rutte was gladder dan een aal tijdens het vragenuurtje over Mona Keijzer.

De coalitie blokkeert een debat over de zaak.

Rutte heeft de wet en regelgeving wederom overtreden en gedraagt zich als een klein dictatortje. Met instemming van de coalitiepartijen VVD, D66, CDA en CU.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 4:58 pm 
lid

Oversterfte in Engeland en Wales, de laatste 3 maanden, waarom?! "Volgens het Office for National Statistics (ONS) zijn er sinds 2 juli 9.619 overtollige sterfgevallen in Engeland en Wales, waarvan 48 procent (4.635) niet werd veroorzaakt door Covid-19. Dus als al deze extra mensen niet sterven aan het coronavirus, wat doodt hen dan? Gegevens van Public Health England (PHE) tonen aan dat er in die periode 2.103 extra sterfteregistraties waren met ischemische hartziekten (https://www.telegraph.co.uk/health-fitn ... an-do-fix/), 1.552 met hartfalen, evenals 760 extra sterfgevallen met cerebrovasculaire ziekten zoals beroerte en aneurysma.

https://www.telegraph.co.uk/news/2021/0 ... not-covid/

Ik suggereer niets maar men moet onderzoeken wat hier aan de hand is!

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 5:10 pm 
lid

Rightnow schreef:
Oversterfte in Engeland en Wales, de laatste 3 maanden, waarom?! "Volgens het Office for National Statistics (ONS) zijn er sinds 2 juli 9.619 overtollige sterfgevallen in Engeland en Wales, waarvan 48 procent (4.635) niet werd veroorzaakt door Covid-19. Dus als al deze extra mensen niet sterven aan het coronavirus, wat doodt hen dan? Gegevens van Public Health England (PHE) tonen aan dat er in die periode 2.103 extra sterfteregistraties waren met ischemische hartziekten (https://www.telegraph.co.uk/health-fitn ... an-do-fix/), 1.552 met hartfalen, evenals 760 extra sterfgevallen met cerebrovasculaire ziekten zoals beroerte en aneurysma.

https://www.telegraph.co.uk/news/2021/0 ... not-covid/

Ik suggereer niets maar men moet onderzoeken wat hier aan de hand is!

De Britten staan uren in de rij voor benzine en als ze naar een winkel gaan moeten ze maar afwachten wat er in de schappen ligt. Ik kan me voorstellen dat die stress veel gezondheidsproblemen oplevert.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 8:24 pm 
lid

Biertje schreef:
Ze kan haar zetel opeisen in de Tweede Kamer onder de naam Groep Keijzer.

Daarmee kan ze tijdelijk haar grootste roeping uitvoeren. Ongetwijfeld zijn er dreigementen of andere vormen van pressie geweest om haar hiervan af te houden.

Toch zullen er wel mensen zijn die net als zij beseffen dat het coronavirus deze winter niet zo ver meer kan komen als de vorige winter, zelfs niet al er in het begin en hier en daar wel een spurt gaat optreden.

Eigenlijk is de noodtoestand al de tijd de verkeerde keuze geweest maar dat had ik zelf in het begin ook niet door.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op di sep 28, 2021 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 8:28 pm 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:
Ze kan haar zetel opeisen in de Tweede Kamer onder de naam Groep Keijzer.

Daarmee kan ze tijdelijk haar grootste roeping uitvoeren. Ongetwijfeld zijn er dreigementen of andere vormen van pressie geweest om haar hiervan af te houden.

Maar Mona Keizer heeft een duidelijk en ook heel simpel verhaal neergezet. Al heeft ze geen politieke doorstart willen maken, ze heeft de belangrijkste stap wel gezet: duidelijk maken dat haar vertrek uit het kabinet een gewetenskwestie is, de gewetenskwestie die talloze van haar kiezers eveneens bezig houdt.

Daarmee gaan weer een paar extra kiezers zelf een paar dingen op een rijtje zetten en zich afvragen: klopt het allemaal wel? Het coronavirus is niet supergevaarlijk, en het wordt steeds minder gevaarlijk door afnemend aantal beschikbare gastheren. Maar daar gaat het draadje "Coronavirus, ,,,etc." al over.

De afgelopen maanden zat de horeca al weer vol, zónder coronapas. De anderhalve meter was een papieren regel die allang niet meer overal gehandhaafd werd, laat staan gecontroleerd of beboet. Niettemin heeft dat niet tot extra corona-uitbraken geleid, integendeel, het aantal gevallen daalt met de dag, evenals het aantal ziekenhuisopnames. Die coronapas is dan ook onzin in de horeca, en heel goed dat we een politica hadden die zaken bij de naam durfde noemen. Zo zouden er meer moeten zijn, in plaats van zo iemand op staande voet te ontslaan.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di sep 28, 2021 8:35 pm 
lid

De helft van het aantal mensen, dat is niet normaal maar hier en daar wel het geval.

Ik kijk wel buiten de eigen leeftijdsgroep van 60 plussers, dat brengt de gezinssituatie met zich mee.

Dan weet ik dat de overheid grote problemen gaat krijgen met de handhaving: terecht want dit is tegen de Neurenberg Code.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2021 9:42 am 
lid

Is het crimineeltje nou nog niet opgerot?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2021 6:55 pm 
lid

Lancelot schreef:
Een kamervraag kost gemiddeld € 3.750,- 21 vragen stellen waarvan je het antwoord al weet maar wel een batterij ambtenaren zich moeten bemoeien lijkt me verspilling. Misschien had Omzigt er beter aan gedaan om nog een poosje thuis te blijven, had de schatkist bijna € 80.000,= gescheeld.

Een financieel argument tegen het functioneren van de parlementaire democratie - zo zout heb ik hem niet vaak gegeten.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2021 10:59 pm 
lid

P-G schreef:
Lancelot schreef:
Een kamervraag kost gemiddeld € 3.750,- 21 vragen stellen waarvan je het antwoord al weet maar wel een batterij ambtenaren zich moeten bemoeien lijkt me verspilling. Misschien had Omzigt er beter aan gedaan om nog een poosje thuis te blijven, had de schatkist bijna € 80.000,= gescheeld.

Een financieel argument tegen het functioneren van de parlementaire democratie - zo zout heb ik hem niet vaak gegeten.

Waarom zou er geen kosten-batenanalyse mogen plaatshebben tav. de besteding van gemeenschapsgeld ?

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2021 11:04 pm 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:
Lancelot schreef:

Waarom zou er geen kosten-batenanalyse mogen plaatshebben tav. de besteding van gemeenschapsgeld ?

Daar is het partijkartel op tegen. Stel je voor dat de bevolking erachter komt dat de toeslagenaffaire alleen maar bakken met geld heeft gekost, wat naar alle waarschijnlijkheid ook zo is en hoeveel schandalen in de maak zijn dat ook weer geld kost. ? Of neem nou het functioneren van de Tweede Kamer waar vaak wordt geprofileerd. De democratie is zeker niet perfect

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: do sep 30, 2021 7:29 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

Daar is het partijkartel op tegen. Stel je voor dat de bevolking erachter komt dat de toeslagenaffaire alleen maar bakken met geld heeft gekost, wat naar alle waarschijnlijkheid ook zo is en hoeveel schandalen in de maak zijn dat ook weer geld kost. ? Of neem nou het functioneren van de Tweede Kamer waar vaak wordt geprofileerd. De democratie is zeker niet perfect

Ik snap ook niet dat al die bewindslieden een appartement in Den Haag nodig hebben voor die gemiddeld 2-3-4 overnachtingen per week. Zet gewoon een hotel neer met 150 kamers waar die mensen kunnen overnachten op momenten dat ze in Den Haag moeten overblijven. Diner en ontbijt gewoon in een gemeenschappelijke eetzaal. Willen ze buiten de deur gaan eten, prima, maar dan op eigen kosten.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: vr okt 01, 2021 9:48 am 
lid

Dubbel

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: vr okt 01, 2021 9:50 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Ik snap ook niet dat al die bewindslieden een appartement in Den Haag nodig hebben voor die gemiddeld 2-3-4 overnachtingen per week. Zet gewoon een hotel neer met 150 kamers waar die mensen kunnen overnachten op momenten dat ze in Den Haag moeten overblijven. Diner en ontbijt gewoon in een gemeenschappelijke eetzaal. Willen ze buiten de deur gaan eten, prima, maar dan op eigen kosten.
Nog beter, werken met vaste maaltijdvergoedingen en wat ze tekort betalen ze maar van hun vaste belastingvrije onkostenvergoeding.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: vr okt 01, 2021 5:29 pm 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:
Lancelot schreef:

Normaal gesproken helemaal voor. De miljarden vliegen veel te makkelijk over de balk. Maar niet als het op de controlefunctie van het parlement aankomt. Die moeten gewoon alles weten. Lancelot z'n verzuchting is dan ook niet meer dan een aanvulling op de Rutte doctrine (niks vertellen), en dan zogenaamd op de kosten letten als er vragen gesteld worden.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]